View Full Version : Uusi palsta (chatti-ketju)
айттелин ветää кäннит...
(Pöh. Arvasin, että joku heittää lopulta jotain tuollaista. Itsekin olen ajatellut ottaa kännin. Ja olen ottanutkin. Naistenpäivänä miesten on kuitenkin hyvä olla ihan selvin päin ja ANTAA AIKAA naisilleen. Mutta nyt kolmen sanan ketju jatkuu)
TOIVOTTI HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!
Minunkin puolesta, hyvää naisten päivää kaikille söpöille ja ihanille tytöille! :rose3:
Erityiset "naistenpäivänhalit" iki-ihanille По-душка'lle ja Auroralle! :hali:
:rose: :rose: :rose:
~Aurora~
08-03-2006, 16:37
Kiiti teille ! Nämä kaikki onnitellut lämmittävät mun sydäntäni tänään, vaikka ulkona on vieläkin talvi ja kylmä. :sun:
Olet käynyt naistenpäivän edellä kampaajalla. Hyvin on onnistunut. Minä olen iloinen siitä, että sinä tykkäät kampauksestani. :)
По-душка
08-03-2006, 17:09
Minunkin puolesta, hyvää naisten päivää kaikille söpöille ja ihanille tytöille! :rose3:
Erityiset "naistenpäivänhalit" iki-ihanille По-душка'lle ja Auroralle! :hali:
:rose: :rose: :rose:
Kiitos kultaseni. Olen otettu. :lips9: :lips9:
Mikä sääli, ettet ole mieheni tai esimieheni! Nyt olisi juuri sopiva hetki pyytää Nokian osakkeita tai palkankorotusta. ;)
Kiitos kultaseni. Olen otettu. :lips9: :lips9:
Mikä sääli, ettet ole mieheni tai esimieheni! Nyt olisi juuri sopiva hetki pyytää Nokian osakkeita tai palkankorotusta. ;)
Huh heh, kuka vielä väittää, että naistenpäivä olisi todellisuudesta irronnutta romanttista hömpötystä :D
Onneksi meillä ei kuitenkaan k.o. päivää vietetä, joten saa pitää osakkeensa itse ;)
По-душка
08-03-2006, 22:56
Huh heh, kuka vielä väittää, että naistenpäivä olisi todellisuudesta irronnutta romanttista hömpötystä :D
Onneksi meillä ei kuitenkaan k.o. päivää vietetä, joten saa pitää osakkeensa itse ;)
Mikään ei kaunista naista kuin miehen huomio höystettynä arvopapereilla.
По-душка
08-03-2006, 23:02
Kiitos tiedosta :D En ole törmännyt yhteenkään lakkoon Australiassa ...
Ihanko totta? Eikö siellä muka lakkoilla? Onko työntekijöiden järjestäytyneisyys tosi alhainen?
Ihanko totta? Eikö siellä muka lakkoilla? Onko työntekijöiden järjestäytyneisyys tosi alhainen?
Ei lakkoilla, ja järjestäytyneisyys, ainakin ay-aktiivisuus ovat alhaisia, samoin ovat palkat.
Viime vuoden lopulla oli hienoista liikehdintää hallituksen uutta työmarkkinalakiesitystä vastaan. Oli yhtenä päivänä parin tunnin "lakko" minä aikana työntekijät osallistuivat mielenosoitusmarsseille. Tuo lakiesitys on sisällöltään juuri sitä mitä arvata saaattaa eli työntekijän oikeuksia kaventava.
По-душка
08-03-2006, 23:20
Ei lakkoilla, ja järjestäytyneisyys, ainakin ay-aktiivisuus ovat alhaisia, samoin ovat palkat.
Viime vuoden lopulla oli hienoista liikehdintää hallituksen uutta työmarkkinalakiesitystä vastaan. Oli yhtenä päivänä parin tunnin "lakko" minä aikana työntekijät osallistuivat mielenosoitusmarsseille. Tuo lakiesitys on sisällöltään juuri sitä mitä arvata saaattaa eli työntekijän oikeuksia kaventava.
Suomalaisten ja eurooppalaisten työpaikat ovat pikkuhiljaa siirtymässä Aasiaan, matalien palkkojen maihin. Näin on marjat.
Suomalaisten ja eurooppalaisten työpaikat ovat pikkuhiljaa siirtymässä Aasiaan, matalien palkkojen maihin. Näin on marjat.
Niin ovat australialaistenkin. Etenkin kaikki puhelimitse tapahtuva asiakaspalvelu. Soitat minkä tahansa suuren yrityksen asiakastukeen, niin intialaisella korostuksella sieltä vastataan. Ja erittäin hyvin nuo matalapalkkaiset hommansa hoitavat. Heillä on erittäin korkea motivaatio oppia kieltä ja yrittää matkia täkäläistä ääntämystä. Vielä se ei ihan onnistu, mutta viiden tai kymmenen vuoden päästä kyllä.
Halpaa maatalaous- ravintola ym. lyhytaikaista työvoimaa täällä ovat eurooppalaiset nuoret, jotka "working holiday" viisumin turvin kiertelevät maata ja ansaitsevat matkarahansa em töitä tehden. Hyvä asia heidän kannaltaan, mutta huono paikallisten.
Ennen lähtöäni Suomesta minulla oli monta kymmentä intialaista työkaveria. Tosin aika pian taantuman iskiessä he olivat kadonneet.
Halpaa maatalaous- ravintola ym. lyhytaikaista työvoimaa täällä ovat eurooppalaiset nuoret, jotka "working holiday" viisumin turvin kiertelevät maata ja ansaitsevat matkarahansa em töitä tehden. Hyvä asia heidän kannaltaan, mutta huono paikallisten.
Pari tuttua ovat lähdössä vuodeksi tuohon mukaan. Muistaakseni keräämään jotain hedelmiä.
Ei se palkka vaan hyvä meininki ja kokemus! :) Jotenkin minusta tuntuu, että nimenomaan Australiassa voi kokea kaikkea jännää ja kivaa :D
Pari tuttua ovat lähdössä vuodeksi tuohon mukaan. Muistaakseni keräämään jotain hedelmiä.
Ei se palkka vaan hyvä meininki ja kokemus! :)
Juuri tuolla meiningillä tänne tullaan. Asiassa on kuitenkin vähintään kaksi puolta. Siitä ei kuitenkaan paljoa puhuta, että on myös paikallisia, jotka haluaisivat tehdä noita töitä elääkseen, mutta se on hankalaa kun turistit polkevat hintoja. Ja kun palkka on pieni, entistä vähemmän paikallisia on maataloustöissä, ja sitten hallitus osoittaa lisää rahaa mainostamiseen, että saadaan houkuteltua lisää eurooppalaisia nuoria.
Eivätkä ne nuoret paljoa välitä tapaturmista tai muista työn riskeistä kuten altistumisesta torjunta-aineille. Eikä hallituksen tarvitse välittää, koska seuraukset poistuvat nuoren mukana maasta.
Jotenkin minusta tuntuu, että nimenomaan Australiassa voi kokea kaikkea jännää ja kivaa :D
Tämä on sen mainostamisen tulosta. Australia on nyt muotimaa nuorten keskuudessa. Kyllähän siellä missä on paljon samanikäisiä, on nuorilla hauskaa. Ja Australia tarjoaa mukavat puitteet hauskanpidolle kun ei paljoa talvivaatteita tarvita.
Mikään ei kaunista naista kuin miehen huomio höystettynä arvopapereilla.
Teillä sitä ollaan niin modernia. Meidän emäntä se ei arvopapereista perusta vaan sanoo, että naisen ainoa turva on kultakoruissa. Eikä kelpaa mitkään Kalevala-korut, koska niissä on ihan liian vähän karaatteja. Kiinalaista tai intialaista sen olla pitää.
Täytyypä opettaakin hänelle joku päivä vähän lisää suomea, vaikka sanomaan "Kiitos, kulta, kullasta!" ... mutta ei monikossa kuitenkaan.
:D
Joku oli kysynyt minulta, että miten äidilläni menee ja halusin vastata jottei tarvitsisi olla huolissaan. Niin äiti on tänään tullut tajuihinsa ja meillä on kiitos vain nytten kaikki hyvin. Hän oli tajuttomana kuusi päivää, lauantai iltapäivästä lähtien. Perhe on nytten taas onnellisesti hengissä <3
По-душка
09-03-2006, 22:50
Joku oli kysynyt minulta, että miten äidilläni menee ja halusin vastata jottei tarvitsisi olla huolissaan. Niin äiti on tänään tullut tajuihinsa ja meillä on kiitos vain nytten kaikki hyvin. Hän oli tajuttomana kuusi päivää, lauantai iltapäivästä lähtien. Perhe on nytten taas onnellisesti hengissä <3
Kiitos viestistäsi. Olen tosi iloinen, että kaikki on paranemaan päin. Onko hän edelleen teho-ostastolla? Mikä on hoitavan lääkärin ennuste?
Mitä tarkoitit "Perhe on nytten taas onnellisesti hengissä <3"?
По-душка
09-03-2006, 22:58
Teillä sitä ollaan niin modernia. Meidän emäntä se ei arvopapereista perusta vaan sanoo, että naisen ainoa turva on kultakoruissa. Eikä kelpaa mitkään Kalevala-korut, koska niissä on ihan liian vähän karaatteja. Kiinalaista tai intialaista sen olla pitää.
Muistaakseni joissakin kulttuureissa, joissa naiset pitävät koko ajan hyvin paljon koruja päällä, syy on yksinkertainen. Nainen voi joutua hyvin helposti heitetyksi kadulle, jolloin hänen ainoa turvansa ja toimeentulonsa on ne korut. Mitä enemmän koruja ja mitä kalliimpia ne ovat, sitä suurempi todennäköisyys, että nainen selviytyy tilanteesta.
Täytyypä opettaakin hänelle joku päivä vähän lisää suomea, vaikka sanomaan "Kiitos, kulta, kullasta!" ... mutta ei monikossa kuitenkaan.
:D
Miksi ei monikkoa? Suomen kielen rikkauksia... nääs...
On vielä teho-osastolla ja lääkäri sanoi, että hänen tilansa on lupaava, elikkä hyvä. Hän pääsee jo ensi viikolla kotiin jos hänen tilansa jatkuu hyvänä.
<<Mitä tarkoitit "Perhe on nytten taas onnellisesti hengissä <3"?>>Se tarkoittaa sitä, että kaikki on hyvin nytten perheessä. Nyt on huoli pois, äidin suhteen. Tuo merkki tarkoittaa sydäntä :)
По-душка
09-03-2006, 23:39
On vielä teho-osastolla ja lääkäri sanoi, että hänen tilansa on lupaava, elikkä hyvä. Hän pääsee jo ensi viikolla kotiin jos hänen tilansa jatkuu hyvänä.
<<Mitä tarkoitit "Perhe on nytten taas onnellisesti hengissä <3"?>>Se tarkoittaa sitä, että kaikki on hyvin nytten perheessä. Nyt on huoli pois, äidin suhteen. Tuo merkki tarkoittaa sydäntä :)
Kivaa, että kaikki on nyt hyvin. Pikaista paranemista äidillesi! :serdechko :xdaisy:
Muistaakseni joissakin kulttuureissa, joissa naiset pitävät koko ajan hyvin paljon koruja päällä, syy on yksinkertainen. Nainen voi joutua hyvin helposti heitetyksi kadulle, jolloin hänen ainoa turvansa ja toimeentulonsa on ne korut. Mitä enemmän koruja ja mitä kalliimpia ne ovat, sitä suurempi todennäköisyys, että nainen selviytyy tilanteesta..
Esimerkiksi nuo Kiina ja Intia, jossa valmistetut korut ovat juuri hyviä naisen turvia, koska ovat hyvin kultapitoisia. Me, tai siis puolisoni, sai häälahjaksi hänen sukulaisiltaan kulta- ja hopeakoruja. Idean takana oli hänen vanha kiinalainen äitinsä. Kiinalainen nainen kantaa aina, päivin öin, yhtä korua, joka on yleensä paksu kultaketju kaulassa (ei näkyvissä välttämättä). Intialainen taitaa kantaa mukanaan koko koruvarastoa. Aikaisemmin nuo korut ja patsaat olivat pyhää aluetta, johon edes aviomies ei koskenut. Nykyään voisi olla toisin, ukko voisi hyvinkin repiä korut päältä ja kiikuttaa ne kaniin saadakseen rahat pariin tuoppiin.
En toki puhu itsestäni.
Miksi ei monikkoa? Suomen kielen rikkauksia... nääs...
Ei vielä. Ne ovat vasta jatkokurssin asioita ja häne on vielä alkeissa :D
Suomen kielen rikkauksia... nääs...
Ooksä Tampereelta? ;)
Ooksä Tampereelta? ;)
eiku stadist. ;) se pilkkaa sua, nääs.
По-душка
10-03-2006, 14:35
eiku stadist. ;) se pilkkaa sua, nääs.
D_F:lla on hämmästyttävän kehittynyt kyky ymmärtää naisia.
По-душка
10-03-2006, 14:37
Ei vielä. Ne ovat vasta jatkokurssin asioita ja häne on vielä alkeissa :D
Montako vuotta sanoit olevanne naimisissa? Eikö näin tärkeään asiaan vielä päästy tutustumaan?
D_F:lla on hämmästyttävän kehittynyt kyky ymmärtää naisia.
i wish, baby. mut jos on pakko katsoa joku rakkaus/melodrama/ -elokuva, sen on oltava "what woman wants".
mut jos on pakko katsoa joku rakkaus/melodrama/ -elokuva, sen on oltava "what woman wants".
Minkäläisiä elokuvia on tullut armeijassa katseltua? :) Epäilen suuresti, että rakkauselokuvia.. :)
ei itse asiassa tullut katsotta MITÄÄN elokuvia armeijassa.
ei itse asiassa tullut katsotta MITÄÄN elokuvia armeijassa.
Luulisi, että nykypäivänä 50%:lla on kannettavat mukana... Me katsottiin aika paljon leffoja armeijassa. TV-tuvassa ja muutenkin omassa tuvassa.
Katsoin mm. koko Frendien tuotannon tylsinä päivinä.
По-душка
10-03-2006, 15:12
i wish, baby. mut jos on pakko katsoa joku rakkaus/melodrama/ -elokuva, sen on oltava "what woman wants".
Kannattaa myös katsoa, mitä naiset lukee.
Luulisi, että nykypäivänä 50%:lla on kannettavat mukana... Me katsottiin aika paljon leffoja armeijassa. TV-tuvassa ja muutenkin omassa tuvassa.
Katsoin mm. koko Frendien tuotannon tylsinä päivinä.
juu, on meilläkin 2 telkkaria siellä, toiseen on pleikkäri kiinni, toinen on normaali käytössä. mut kun ei jaksa mennä muodollisuuksien läpi (iltakatselulistat yms), eikä oikein kiinnosta mikään näistä "uusinnoista".
Kannattaa myös katsoa, mitä naiset lukee.
mielikuvitusvammaiset ne molemmat. ;)
Kiiitos viestistasi! Nyt voisin rauhoitua! Voimia aidillesi!
Olemme hänen kanssa! :roza: :girla2: :roza:
Huh, äsken telkussa valittiin Lordi Suomen euroviisuedustajaksi! Hehe, hyvä meininki.. :) Ei oo varmaan koskaan ollut Lordin tapaista örinää vielä Euroviisuissa....
http://www.lordi.org/
Montako vuotta sanoit olevanne naimisissa? Eikö näin tärkeään asiaan vielä päästy tutustumaan?
Vasta vähän vajaa neljä. Eipä sitä suomen kieltä ole kuin muutama sana opiskeltu. Minä en pidä lainkaan tärkeänä, että puolisoni osaisi suomea minun takiani. Monet suomalaiset kyllä kysyvät että enkö opeta hänelle suomea. Sanon, että en, koska meillä ei ole vakavaa aikomusta muuttaa Suomeen. Kaikki, mitä hän on oppinut suomea, hän on tehnyt omasta aloitteestaan vapaaehtoisesti. Se on lähinnä tervehdys ja muutama fraasi ilahduttamaan suomalaisia, joita hän satunnaisesti täällä tapaa.
Näin siis kielen kannalta, käytännöstä en puhu täällä mitään :D
Ooksä Tampereelta? ;)
Millonkas siä Tampereel on ruvettu sanomaan "sä" ? Kylä sen "ookssää" pitää olla!
Ja ällän jälkeen pitäisi oikeastaan kirjoittaa vielä pehmeä merkki kuten venäjässä :D
Vai onko mulla dementia vai tamperelaiset alkaneet hesalaistua?
По-душка
11-03-2006, 00:45
Vasta vähän vajaa neljä. Eipä sitä suomen kieltä ole kuin muutama sana opiskeltu. Minä en pidä lainkaan tärkeänä, että puolisoni osaisi suomea minun takiani. Monet suomalaiset kyllä kysyvät että enkö opeta hänelle suomea. Sanon, että en, koska meillä ei ole vakavaa aikomusta muuttaa Suomeen. Kaikki, mitä hän on oppinut suomea, hän on tehnyt omasta aloitteestaan vapaaehtoisesti. Se on lähinnä tervehdys ja muutama fraasi ilahduttamaan suomalaisia, joita hän satunnaisesti täällä tapaa.
Näin siis kielen kannalta, käytännöstä en puhu täällä mitään :D
Oletko ollut yhtä aloitteikas kuin puolisosi? Millä fraaseilla ilahdutat kiinalisia, joita satunnaisesti tai vähemmän satunnaisesti tapaat siellä?
Oletko ollut yhtä aloitteikas kuin puolisosi? Millä fraaseilla ilahdutat kiinalisia, joita satunnaisesti tai vähemmän satunnaisesti tapaat siellä?
Enpä juuri ole ollut ahkera. Osaan ainostaan toivottaa "Kong xi fa cai", mikä on yleinen onnentoivotus, jota käytetään erityisesti kiinalaisen uudenvuoden tervehdyksenä. Anoppi muuten tulossa käymään ensi viikolla. Tänä vuonna sattui ensimmäisen kerran, että hän antoi minulle Uutena Vuotena ang paon eli punaisen kirjekuoren, jonka sisällä on pikku summa rahaa. Se on kuulemma merkki siitä, että minut on täysin hyväksytty.
Huh, äsken telkussa valittiin Lordi Suomen euroviisuedustajaksi! Hehe, hyvä meininki.. :) Ei oo varmaan koskaan ollut Lordin tapaista örinää vielä Euroviisuissa....
http://www.lordi.org/
Hyvä hyvä! Minä luin iltalehdestä siitä, että he ovat ehdokkaina ja toivoin, että heidät valittaisiin, mutta ajattelin ettei kuitenkaan.
Toivottavasti äijät eivät vain siistiydy ennen kilpailua!
Eurovision laulukilpailut muuten näytetään myös Australiassa. Ne saavat täällä jopa yllättävän paljon huomiota. Johtuu varmaan siitä, että Eurooppa on useille täkäläisille varsin rakas, entinen kotimaa tai ainakin paikka, jossa on suvun juuret. Eikä sitä ole unohdettu niin kuin jenkeissä.
Muutama kuukausi sitten näytettiin se 50-vuotis juhlakonserttikin, se, missä esiintyi Mieskuoro Huutajat.
По-душка
12-03-2006, 13:39
Anoppi muuten tulossa käymään ensi viikolla.
Otan osaa. :gy:
Otan osaa. :gy:
Kiitos :D Nyt on työ minulle hyvin rakas. Onneksi voi keksiä ylitöitä illaksikin. Edes palkkaa en niistä halua.
Samaan aikaan on myös käymässä maan hallitsija eli Englannin kuningatar. Hän tosin ei majoitu meille, ei taida edes kahville keretä kun reissailee vain tuolla kaukana etelässä.
Meillä pohjoisessa on kunnon sateet. Osa kaupunkilaisista sai toissa yönä vettä taloihinsa. Ennusteen mukaan sateet jatkuvat eli taitaa se anoppi pysyä sisätiloissa.
Entäs teidän muiden anopit? Ralphie, onko sulla jo vai onko vasta hankinnassa? Näin olen ymmärtänyt, että ois vielä haku päällä.
Millonkas siä Tampereel on ruvettu sanomaan "sä" ? Kylä sen "ookssää" pitää olla! Vai onko mulla dementia vai tamperelaiset alkaneet hesalaistua?
Mä en puhu murteita, koska suomi ei ole mun äidinkieli ja Tampereellakin oon asunut vain vähän aikaa. Tykkään kovistella Hesan slangisanoilla, koska jotkut kuullostavat niin mielenkiintoisilta. Rakastan sitä slangia mitä Riku Rantala käyttää Madventures-ohjelmassa. Hän on mun idoli! :)
Madventures (http://www.stranded.to/madventures/)
Enpä juuri ole ollut ahkera. Osaan ainostaan toivottaa "Kong xi fa cai", mikä on yleinen onnentoivotus, jota käytetään erityisesti kiinalaisen uudenvuoden tervehdyksenä.
Mä osaan sanoa "Xie Xie" tai jotain sinnepäin.. :) Minulla on itse asiassa yksi kiinalainen kaveri (Shuang), jonka kanssa oon joutunut tekemään muutamia projekteja ja sitä kautta tutustunut kiinalaiseen kulttuuriin ja mm. tähän CSSA-järjestöön (http://www.cssa-fi.org/tampere/). Shuangilla on suomalainen poikakaveri ja oon mielenkiinnolla seuranut heidän elämää. Shuang on kertonut kaikkea jännää Kiinasta ja Pekingistä... mm. kiinalaiset kauneusihanteet ovat "hassuja". Shuang kertoi, että kiinalaiset miehet eivät deittaile eurooppalaisia tyttöjä, koska pitävät heitä liian karvaisina. Kiinassa taas, tytöt yrittävät olla pojille mieleen tekemällä mitä uskomattomia nenä- ja silmäleikkauksia, koska kiinalaiset miehet pitävät isosilmäisistä ja kapeanenäisistä tytöistä.. :) Ja mitä tärkeintä: kiinalainen tyttö ei koskaan jatka deittailua sellaisen miehen kanssa, jonka horoskooppimerkki ei ole sopiva! ;) Pidän kiinalaisista, koska he ovat kohteliaita ja aika moni puhuu hyvää englantia. Jostain syystä kaikki Shuangin kaverit luulivat minua amerikkalaiseksi.. ;)
Mä en tiedä, ootko kuullut Amy Tanista? Hän on näitä jenkkikiinalaisia kirjailijoita. Kirjoittanut aivan mainion kirjan "The Joy Luck Club". Suosittelen lämpimästi, jos haluat tutustua kiinalaisiin kulttuurieroihin ja Amy Tanin mielenkiintoiseen lapsuuteen USA:ssa vanhanaikaisessa kiinalaisessa perheessä.
Amy Tan (http://www.achievement.org/autodoc/page/tan0bio-1)
Ralphie, onko sulla jo vai onko vasta hankinnassa? Näin olen ymmärtänyt, että ois vielä haku päällä.
Olen onnellisesti naimaton... :)
Teillä siellä jännätään ja pelätään lintuinfluessaa. Meillä ei niinkään sitä, mutta muita asioita. Lyhyellä tähtäimellä jännätään, että iskeeköhän tuo hirmumyrsky Larry meihin maanantai-aamuun mennessä (teidän aikaa sunnuntai-iltana). Tästä (http://www.bom.gov.au/products/IDQ65002.shtml) kartasta voi seurata myrskyn etenemistä (minun asuinpaikkani on Cairns). Jo toinen kerta tämän sadekauden aikana kun myrsky on tulossa kohti. Meillä niitä kutsutaan sykloneiksi, Japanissa taifuuneiksi ja Amerikassa hurrikaaneiksi. Koskaan en ole vielä sellaista kokenut, mutta sanovat se on kuin sata ukkosmyrskyä yhdessä. Kova tuuli ja vaakasuora sade, tulvat, sähköt poikki, vettä ei tule hanasta eikä viemärit toimi. Aika vähäisenä lohtuna varmaan se, että ei tarvitse mennä töihin (kun ei voi).
~Aurora~
22-03-2006, 20:47
Teillä siellä jännätään ja pelätään lintuinfluessaa. Meillä ei niinkään sitä, mutta muita asioita. Lyhyellä tähtäimellä jännätään, että iskeeköhän tuo hirmumyrsky Larry meihin maanantai-aamuun mennessä (teidän aikaa sunnuntai-iltana). Tästä (http://www.bom.gov.au/products/IDQ65002.shtml) kartasta voi seurata myrskyn etenemistä (minun asuinpaikkani on Cairns). Jo toinen kerta tämän sadekauden aikana kun myrsky on tulossa kohti. Meillä niitä kutsutaan sykloneiksi, Japanissa taifuuneiksi ja Amerikassa hurrikaaneiksi. Koskaan en ole vielä sellaista kokenut, mutta sanovat se on kuin sata ukkosmyrskyä yhdessä. Kova tuuli ja vaakasuora sade, tulvat, sähköt poikki, vettä ei tule hanasta eikä viemärit toimi. Aika vähäisenä lohtuna varmaan se, että ei tarvitse mennä töihin (kun ei voi).
Maxa missä sä oot? Minä luin Hesarista, että se oli todella kauheaa. Mitä sinulle kuuluu? Me toivomme, että sinä ja sun vaimo olisitte kunnossa.Pyörremyrsky aiheutti useiden satojen miljoonien eurojen vahingot Australiassa (http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Py%C3%B6rremyrsky+ajoi+tuhansia+kodeistaan+Australiassa/1135219218513)
cairns/innisfail. Viranomaiset arvioivat, että Australian koillisrannikolla riehunut pyörremyrsky on aiheuttanut jopa miljardin Australian dollarin eli lähes 600 miljoonan euron tuhot.
Larryksi nimetty pyörremyrsky tuhosi satoja taloja ja jätti kymmenet tuhannet taloudet ilman sähköä. Tuhannet ihmiset joutuivat lähtemään kodeistaan, kun hirmumyrsky iski aikaisin maanantaina.
Jep, maxa, anna kuulua itsestäsi! :uhoh:
(Netti saattaa olla poikki aika monessa paikassa) ?
Kiitos huolehtimisesta, Aurora ja muut. Olen kunnossa, samoin vaimo ja anoppikin .. he he ...
Myrskyn keskus meni 100 kilometrin päästä ohi. Meidän alueella olivat vain kovat tuulet. Sähköt olivat poikki kotona noin 30 tuntia, mutta työpaikalla ne toimivat koko ajan. Ilman nettiä jouduin olemaan vain vuorokauden. Innisfailissa on todellakin pahaa jälkeä, kuin sodan jäljiltä.
Tämä myrsky, samoin kuin hait ja krokotiilit ovat hyvä osoitus siitä, että paratiisia ei ole olemassa, vaan joka paikassa ovat omat ongelmansa ja riskinsä. Ei se elämä täälläkään ole ainaista auringonpaistetta ja loikoilua palmun alla. No, me haluamme jäädä tänne riskeistä huolimatta, emmekä edes muuta talonostosuunnitelmia vaan etsimme sitä vähän etelämpää eli lähempää tuota myrskyn keskusta. Saapa vaan nähdä miten hinnat siellä päin kehittyvät.
Niin, ja banaanisadosta tuhoutui jopa 90%. Hallitus ei anna lupaa tuontibanaaneille, vaan pitää kiltisti odottaa seuraavan sadon kypsymistä. Siihen saakka banaanien hinta koko maassa tulee olemaan korkea.
Nyt muuten sitten jännätään, että tuleeko Harryn seuraaja Wati meidän päälle vai kääntyykö etelään vai takaisin merelle.
Kartta tässä: http://www.bom.gov.au/products/IDQ65004.shtml
~Aurora~
23-03-2006, 15:49
Kiitos huolehtimisesta, Aurora ja muut. Olen kunnossa, samoin vaimo ja anoppikin .. he he ... Mukava kuulla, että te olette kunnossa ja anoppinne he..he. :)
Vitsi anopista.
Mikä on perheellisen miehen paras lomakohde?
- Thaimaa. Siellä on kaikille jotakin. Isällä baareja. Äidille kauppoja. Lapsille hiekkarantoja ja anopille haita. ;)
Tämä myrsky, samoin kuin hait ja krokotiilit ovat hyvä osoitus siitä, että paratiisia ei ole olemassa, vaan joka paikassa ovat omat ongelmansa ja riskinsä. Ei se elämä täälläkään ole ainaista auringonpaistetta ja loikoilua palmun alla. No, me haluamme jäädä tänne riskeistä huolimatta, emmekä edes muuta talonostosuunnitelmia vaan etsimme sitä vähän etelämpää eli lähempää tuota myrskyn keskusta. Saapa vaan nähdä miten hinnat siellä päin kehittyvät. Pitää rakentaa iso kellari, jossa voi odottaa myrskyn raivoaa.
Niin, ja banaanisadosta tuhoutui jopa 90%. Hallitus ei anna lupaa tuontibanaaneille, vaan pitää kiltisti odottaa seuraavan sadon kypsymistä. Siihen saakka banaanien hinta koko maassa tulee olemaan korkea.
Harmi juttu, että banaanisado on melkein tuhottu. Äh, Chicita, Chicita. :cry:
Kiitos huolehtimisesta, Aurora ja muut. Olen kunnossa, samoin vaimo ja anoppikin .. he he ...
Hyvä juttu, maxa! :)
Pitää rakentaa iso kellari, jossa voi odottaa myrskyn raivoaa.
Kellaria ei voi rakentaa ainakaan maahan, koska täällä sataa niin paljon muulloinkin kuin myrskyn aikana.
Ehkä kallion kylkeen voisi jos asuisi vähän korkeammalla, mutta se vaatisi aika paljon rahaa rakentaa myrskynkestävä talo. Mutta aika paljon voi varmaan tehdä normaalissa tiilitalossakin, esim. rakentaa ikkunoiden eteen suojaluukut, ettei tuuli pääse rikkomaan ikkunoita ja sitä kautta sisälle nostamaan kattoa.
Harmi juttu, että banaanisado on melkein tuhottu. Äh, Chicita, Chicita. :cry:
Ei meillä ole Chiqitaa eikä Delm Montea. Nyt olisi aika paineet alkaa tuomaan banaaneja Thaimaasta tai muualta, mutta viljelijät eivät halua eikä maatalaousministeriökään. Pelkäävät, että tuontihedelmien mukana voisi tulla kasvitauteja ja tuholaisia, jotka tekisivät täällä suurta vahinkoa.
Anoppivitsejä on varmasti paljon joka maassa, yksi suomalaisista on sanonta "on hauskaa kuin anoppia naaratessa".
preved, krosavchegi
Hei, kasa! :)
~Aurora~
25-03-2006, 18:21
No pojat. Translation, please ! :umnig:
No pojat.
Hei, tyttö! :roz:
Translation, please ! :umnig:
Kasa = mosa = mortti (jne.) Eli ihminen, jolla on vielä "paljon aamuja jäljellä" = kasa aamuja = kasa. Toisin sanoen, haukkumasana armeijan alkuvaiheissa oleville.
Lisää näitä: http://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Armeijaslangi
D_F tuli eilen Tampereelle bilettämään. Rentoutumaan :)
Hei, tyttö! :roz:
Eli ihminen, jolla on vielä "paljon aamuja jäljellä" = kasa aamuja = kasa.
eioo ku tj103 ;)
tässä lisää (http://www.aamukampa.net/inttisanasto/)
~Aurora~
26-03-2006, 21:42
Kellaria ei voi rakentaa ainakaan maahan, koska täällä sataa niin paljon muulloinkin kuin myrskyn aikana.
Ehkä kallion kylkeen voisi jos asuisi vähän korkeammalla, mutta se vaatisi aika paljon rahaa rakentaa myrskynkestävä talo. Mutta aika paljon voi varmaan tehdä normaalissa tiilitalossakin, esim. rakentaa ikkunoiden eteen suojaluukut, ettei tuuli pääse rikkomaan ikkunoita ja sitä kautta sisälle nostamaan kattoa.
Haluaisitko muuttaa Suomeen takaisin? Siinä ainakin ei ole pyörremyrskyä, eikä haita ja krokotiileja. :smile:
Maxa, luetko joskus venäjäkielisen palstaa ? Mikä sinua kiinostaa ja mikä harmittaa siellä ? Harmi, että kovin monet suomalaiset eivät käy palstallamme.
Kasa = mosa = mortti (jne.) Eli ihminen, jolla on vielä "paljon aamuja jäljellä" = kasa aamuja = kasa. Toisin sanoen, haukkumasana armeijan alkuvaiheissa oleville.
Lisää näitä: http://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Armeijaslangi
D_F tuli eilen Tampereelle bilettämään. Rentoutumaan :)
Voi, poika-parka. D_F ootsä armejassa?
eioo ku tj103 ;)
Iso kasa vielä :D
VAUVAKASSIKERÄYKSELLÄ APUA KARJALAN LAPSIPERHEILLE
Kuudes valtakunnallinen Vauvakassikeräys käynnistyy huhtikuun alussa. Vaaka ry. kerää tänä keväänä taaperokasseja Venäjän Karjalan lapsiperheille, erityisesti Petroskoin ja Sortavalan seuduille.
Lahjoittajia pyydetään pakkaamaan kankaisiin kasseihin 80 - 90 senttisiä tai 92 - 100 senttisiä vaatteita. Taaperokassiin tahdotaan tänä vuonna kolme sisävaatekertaa, ei kuitenkaan lyhythihaisia kesävaatteita, kolmet sukat tai sukkahousut lämmin ulkovaatekerta talvikäyttöön, villasukat, talvipäähine sekä lapaset tai rukkaset. Lisäksi kasseihin tulisi pakata kaksi palaa hajustamatonta saippuaa, lasten hammastahna ja hammasharja, kylpypyyhe, piirustusvihko ja värikynäpaketti.
Vaatteet ja pyyhe saavat olla käytettyjä, mutta niiden tulee olla mahdollisimman hyväkuntoisia, puhtaita ja ehjiä. Hygieniatuotteiden ja piirustusvälineiden tulee olla käyttämättömiä. Tänä vuonna kassiin ei saa pakata mitään ylimääräistä.
Keräyspaikat ja ajat löytyvät osoitteesta www.vaaka.org/taaperokassi
Iso kasa vielä :D
99 ;) ja10symbols
99 ;)
Kerro ny jotain hauskoja juttuja armeijasta. Kokemuksesta tiedän, että siellä tapahtuu ja sattuu kaikkea. Siellä myös tapaa uskomattoman outoja ihmisiä.. :) Millaista on olla venäjänkielisenä armeijassa?
preved, krosavchegi
Nyt aukesi :D http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D0%B4
«Аффтар жжот нипадеццки»
Haluaisitko muuttaa Suomeen takaisin? Siinä ainakin ei ole pyörremyrskyä, eikä haita ja krokotiileja. :smile:
Eipä ole ensimmäinen kerta kun tulee tuo kysymys, että haluanko palata Suomeen. En edelleenkään halua. Ehkä joskus, en tiedä, mutta nyt ei tunnu siltä. Minä todella rakastan lämpöä ja sitä, että saa kaivaa puutarhassa ympäri vuoden. Pyörremyrskyn vahinkoja vastaan voi ottaa vakuutuksen. Hait ja krokotiilit pysyvät turvallisen välimatkan päässä kun pysyy pois vedestä siellä missä niitä on.
Kyllä minä Suomeakin tietysti rakastan, vaikkakaan en lunta ja pakkasta. Hyvä ja rakas maa se on minulle, mutta nykyään vain muistoissa. Ihmisen on vaikea elää kahdessa maassa yhtä aikaa. Varmaan te Venäjältä tai muualta Suomeen muuttaneet tiedätte hyvin, mitä tarkoitan :D
Maxa, luetko joskus venäjäkielisen palstaa ? Mikä sinua kiinostaa ja mikä harmittaa siellä ? Harmi, että kovin monet suomalaiset eivät käy palstallamme.
Kyllä aina silloin tällöin luen, mutta kaikkea en ehdi. Lukisin enemmänkin, mutta kun ei aika riitä siihen. Olen minä muutaman vastauksenkin sinne kirjoittanut. Haluaisin kirjoittaa enemmänkin, mutta taas tuo aikakysymys. En halua kotona istua liikaa koneen ääressä, mieluummin kaivan siellä puutarhassa tai lähden ulkoilemaan.
Kerro ny jotain hauskoja juttuja armeijasta. Kokemuksesta tiedän, että siellä tapahtuu ja sattuu kaikkea. Siellä myös tapaa uskomattoman outoja ihmisiä.. :) Millaista on olla venäjänkielisenä armeijassa?
minä olen esikunnassa komennuksella, ei sielä kovin hauskoja juttuja tapahdu. ;)
«Аффтар жжот нипадеццки»
баян ;))
Mitäs te teette pääsiäsenä? :)
По-душка
05-04-2006, 00:20
Mitäs te teette pääsiäsenä? :)
Värjään munia ja sitten imen niiden sisällön.
oikein ;) ... tuota... mites meinaat värjätä... munia? ;)
По-душка
05-04-2006, 20:55
oikein ;) ... tuota... mites meinaat värjätä... munia? ;)
riippuu munista....
~Aurora~
05-04-2006, 22:19
Mitäs te teette pääsiäsenä? :) Pääsiäsenä haluaisimme mennä haravoimaan lehtiä kesämökin pihalla, mutta todennäkoisesti sehän on mahdotonta. Koska ulkona on vieläkin talvi. Julmaa!
Mission impossible. :wink:
По-душка
05-04-2006, 22:42
Mission impossible. :wink:
Minulle ei mikään ole mahdotonta ;-)
(With Me nothing is impossible)
Voi teitä pervoja! :)
Pääsiäsenä haluaisimme mennä haravoimaan lehtiä kesämökin pihalla, mutta todennäkoisesti sehän on mahdotonta. Koska ulkona on vieläkin talvi. Julmaa!
Juu, nyt ei ole paras kesämökki-ilma.. ;) Vihaan loskaa... :(
Tulipas nähtyä tänään Kiira Korpi Hook-ravintolassa. Mmm, todella söpö suomalainen Elovena-tyttö... :wub:
~Aurora~
07-04-2006, 21:51
Tulipas nähtyä tänään Kiira Korpi Hook-ravintolassa. Mmm, todella söpö suomalainen Elovena-tyttö... :wub:
Ootsä rakastunut ? :smile:
Mä sain sakon tänään metrossa. Onpa surullista, että minä sain kännykkäälipun vasta liukuportailla. Tarkastajat olivatkin jo portaiden alapäässä. :cry:
Ootsä rakastunut ? :smile:
En ole. Kiira on vain mielestäni söpis... (ja kaiken lisäksi hyvä urheilija) :)
Mä sain sakon tänään metrossa. Onpa surullista, että minä sain kännykkäälipun vasta liukuportailla. Tarkastajat olivatkin jo portaiden alapäässä. :cry:
Se on pientä ;) Mä oon saanut pyöräilystäkin sakkoja... :)
~Aurora~
08-04-2006, 14:46
En ole. Kiira on vain mielestäni söpis... (ja kaiken lisäksi hyvä urheilija) :) Voisi olla hänellä ei ole paljon vapautta elämässään jos hän on ammattilainen urhelija. Kaikki menee urheiluun. Mä katsoin elokuvan taitoluistelijalta (en muista kuka hän on) voi raukka, miten vaikkeaa heidän elämänsä on.
Se on pientä ;) Mä oon saanut pyöräilystäkin sakkoja... :)
Minä muistan, että sinä olet kirjoittanut sitä viime vuonna. Ootsä taas saanut sakkoja? Mistä syystä? Minäkin tykkään pyöräilystä mutta mä en saanut vieläkään sakkoja. No...minä pyöräilen enemmään maastolla tai metsässä, jossa haetaan vapautta ja rauhaa.
tervehdys!
Onko järkevää lähteä Hesaan ensi viikon pitkäperjantaina ja olla pari yötä siellä? Kaipaisin vaihtelua, olisiko kulttuuri elämässä silloin mitään kivaa? Pojat tulee mukaan, ohjelmamme saisi olla kaikille sopiva.
Oisko ideoita?
tervehdys!
Onko järkevää lähteä Hesaan ensi viikon pitkäperjantaina ja olla pari yötä siellä? Kaipaisin vaihtelua, olisiko kulttuuri elämässä silloin mitään kivaa? Pojat tulee mukaan, ohjelmamme saisi olla kaikille sopiva.
Oisko ideoita?
moikka!
mulla ei oo mitään tietoa,mutta minusta tuntuu,et Hesassa aina löytyy jotain kivaa:)
~Aurora~
08-04-2006, 15:37
tervehdys!
Oisko ideoita?
Heido!
Tuu vaan! Ensi viikolla Hesassa järjestetään messu "American's Car Show". Sulla ja pojillasi vois olla hauskaa.
Miten mun ideani on? :girla2:
hänellä ei ole paljon vapautta elämässään jos hän on ammattilainen urhelija.
Se on totta, mutta urheilijatkin ovat ihmisiä ja haluavat jotain säpinää.. :)
Ootsä taas saanut sakkoja? Mistä syystä?
En ole enää pyöräilystä saanut sakkoja. Mä en pyöräile talvisin :) Oon saanut lähinnä parkkisakkoja viime aikoina...
~Aurora~
08-04-2006, 16:32
En ole enää pyöräilystä saanut sakkoja. Mä en pyöräile talvisin :) Oon saanut lähinnä parkkisakkoja viime aikoina...
Minun pitää polkea pyörällä töihin säästä riippumatta. Onneksi se ei ole pitkää matkaa. Joskus minä pääsen pyörällä töihin nopeammin kuin autolla. :D
Minkälainen sun fillari on ?
Max- ja Aurora! Kiva kuin huomasitte minua ;)
Pitänee katsastaa menomestoja Hesassa nyt kuin pääsin nettiin. Olisiko Auroralla mitään mieleenkiintoa törmätä minuun kaupungissa? Voitais kerätä porukan ja pitää pienen sievän tärskyn keskustassa?
~Aurora~
08-04-2006, 20:39
Max- ja Aurora! Kiva kuin huomasitte minua ;)
Pitänee katsastaa menomestoja Hesassa nyt kuin pääsin nettiin. Olisiko Auroralla mitään mieleenkiintoa törmätä minuun kaupungissa? Voitais kerätä porukan ja pitää pienen sievän tärskyn keskustassa?
With pleasure!
Mutta minä en voi kerätä ketään, koska mulla ei ole ketään mielessä. :help: Todennäköisesti minä pystyn törmätä sinuun kaupungissa pitkäperjantaina. Soitellaan ja tavataan. :thumbup:
P.S. Tarkat tiedot PC:ssa.
With pleasure!
Mutta minä en voi kerätä ketään, koska mulla ei ole ketään mielessä. :help: Todennäköisesti minä pystyn törmätä sinuun kaupungissa pitkäperjantaina. Soitellaan ja tavataan. :thumbup:
P.S. Tarkat tiedot PC:ssa.
Jep-jep!
Älä huolehdi porukasta, minä järjestän, jos sinulla ei ole sitä mitään vastaan. Ja tarkat tiedot PC:ssä ;)
:xok:
Minkälainen sun fillari on ?
Sellainen Crescent-merkkinen :)
With pleasure!
Pitäkää tytöt hauskaa! Käykää Kynsilaukassa (http://www.kynsilaukka.com/) syömässa.. ;)
Kiitos Ralphie vinkistä ;) Paikka on nimittäin lähellä majoitustani, voi olla että herkulliset tuoksut tuovat luoksensa... saas nähdä :)
Toivotan teille kaikille sinne räntäsateiden keskelle hyvää pääsiäistä! Toivotaan, että pääsette pian nauttimaan paremmista pyöräilykeleistä ja pihan haravoimisesta. Ja tietysti onnekkaita matkoja ja tapaamisia myös :D
Kiitos, maxa!
Hyvää pääsiäistä kaikille! :D
~Aurora~
14-04-2006, 23:20
Sellainen Crescent-merkkinen Minulla on Sarda Florida.
Sarda Floridan satulassa maisema vaihtuu mukavasti, olipa alla asvalttia tai soraa. :) Minä tykkään siitä fillarista.
Pitäkää tytöt hauskaa! Käykää Kynsilaukassa (http://www.kynsilaukka.com/) syömässa.. ;) Kiitoksia siitä. Meillä oli todella hauskaa tänään. Huomenna jatketaan. :za:
Toivotan teille kaikille sinne räntäsateiden keskelle hyvää pääsiäistä! Toivotaan, että pääsette pian nauttimaan paremmista pyöräilykeleistä ja pihan haravoimisesta. Ja tietysti onnekkaita matkoja ja tapaamisia myös :D
Kiitos lämpimästi sulle! Tänään oli ihana päivä Helsingissä. Meillä oli suunnitelma mennä Seurasaarille katsomaan oravia mutta suunnitelma vaihtui äkisti ja me lähdimme ravintolaan. :D
Hyvää pääsiäistä kaikkille !
No, nyt kun on puhe pääsiäisestä ja polkupyöristä. Kun kokeilee yhdistää ne molemmat yhteen sanaan ... ja vielä kun heittää sen jatkoksi tuonne taannoiseen erikoisia kulkuneuvoja -keskusteluun, tulee mieleen vanha suomalainen menopeli: munamankeli. Onkos kukaan kuullut moisesta? Vinkki, ei tosiaankaan oikeasti liity pääsiäiseen :D
По-душка
15-04-2006, 01:10
Säilytetäänkö tämä munamankeli munalukon takana ja ajastimena toimii munakello?
Munarikasta pääsiäistä kaikille!
К Подушке вопрос, давноооо висит у меня.
Давно про школу... Петрозаводск школа 36 , а... года?
Я там учился, но так давнооо..! Ну сообщии в ПС?
Runsasmunaisuudesta huolimatta pääsiäinen ei kuitenkaan ole itsensä munaamisen juhla. Sitä varten on pikkujoulu. Siellä munalukollekin on parempaa käyttöä!
Hyvää pääsiäislauantaita kaikille!
Olen Helsingissä ja aikani täällä menee tosi hienosti. Aamiaispöydän antimet Marskissa vaikuttaa täydelliseltä, seuraksena tietysti täyteläinen olo, noh...Lähdetään oitis kuluttamaan energiamme kaupunkiin shoppailemalla. Pojat kävi amerikkalaisia autoja katsomassa Messukeskuksessa ja voi sanoa että pojilla oli hauskaa kun katsoo niiden ottamia kuvia kamerasta. Siinä oli pojilla lystia! Lupaan muutamia tänne liittää kun päästään kotikoneelle.
Illalla luvassa mieleenkiintoinen tapaaminen, joten hyvin menee!!!
:)
Illalla luvassa mieleenkiintoinen tapaaminen, joten hyvin menee!!!
kiitos, samoin! :) hyvää päivää jatkoa. terveisin kaikille!
tulkaa käymään.
Sarda Floridan satulassa maisema vaihtuu mukavasti, olipa alla asvalttia tai soraa. :)
Aika kiva iskulause.. ;)
munamankeli. Onkos kukaan kuullut moisesta?
En ole kuullut.. Kerro, mikä se on.
Pojat kävi amerikkalaisia autoja katsomassa Messukeskuksessa ja voi sanoa että pojilla oli hauskaa kun katsoo niiden ottamia kuvia kamerasta.
Ash, mä missasin American Car Show'n.. Harmi. Tykkään aika paljon jenkkiautoista.
Kiitos.. Yritän vielä toipua eilisestä. Tuli nautittua kiitettävästi Dominikaanista tasavallasta tuotua rommia.. :vopivu:
Munarikasta pääsiäistä kaikille!
Vanha juttu jo :D
hyvää iltaa läsnä oleville!
Minun mielessäni on pyörinyt idea lähteä Suomeen töihin.
löysin kivalta tuntuvan paikan, harmi vaan et se on Oulussa.
Asuin joskus vuoden Helsingissä, mutten koskaan Oulussa. En edes käynyt siinä kertaakaan.
Miltä se vaikuttaa teidän mielestänne? Onko se hyvä paikka asua (Helsinkiin verrattuna)?
En ole kuullut.. Kerro, mikä se on.
Munamankeli tarkoittaa polkupyörää, yleensä miehen näkökulmasta. Alunperin kait se tarkoitti naisten pyörää miehen käytössä tai sellaista vanhaa miesten pyörää. Oleellista munamankelissa on satula, joka on päin per... eikun siis se on leveä, kuten ennen olivat pyörän satulat. Ajaessa paino jakautuu hieman edemmäs eli ... AUTS! ... saattavat kulkuset puristua satulan ja oman reiden väliin jos ei ole tarkkana.
Huh, älä vaan sano tuota HARMI-juttua oululaisille :D Oulu on Pohjois-Suomen pääkaupunki. Minä olen syntynyt siellä, mutta muutin pois jo lapsena, ja sitten aikuisena muutin takaisin ja asuin muutaman vuoden. Olin silloin nuori ja minua kiinnosti ilta- ja yöelämä sekä muu meneminen. Niitä varten kaupunki on riittävän suuri ja vilkas. Onhan siellä iso yliopisto, joka tuo paikkakunnalle paljon nuoria. Oulussa on vilkas kulttuurielämä, mm. teatteri, paljon tapahtumia kesällä, mukava kävelykatu. Perheille on kivoja asuinalueita ihan keskustan liepeilläkin. On vanhoja puutalojakin jonkin verran säilynyt. Oululaisilla on voimakas Oulu-henki päällä. Se tarkoittaa puhumista Pohjoisen puolesta ja usein myös Helsinki-keskeisyyttä vastaan. Ei siis kannata Oulussa kehua Helsinkiä. Oululaiset ovat leoppoisaa ja mukavaa väkeä. He puhuvat hitaammin kuin helsinkiläiset, mikä on varmaan hyvä asia ei-äidinkieliselle asukkaalle.
Pahinta Oulussa minusta on se ainainen kylmä merituuli. Toki kesällä on joskus myös ihan uimahousukeli, mutta heti kun aurinko menee pilveen saa panna takin päälle.
Yksi ihailtava piirre oululaisissa minusta on se, että he ajavat polkupyörällä myös talvipakkasilla ja jopa paksussa lumihangessa. Pyöräteitä onkin joka paikassa ja ne pidetään hyvässä kunnossa. Ihan tulee mieleen pyöräretket kaupungin keskustasta siltoja pitkin saarten kautta pohjoiseen. Seillä on samanalaiset "valkeat yöt" kuin Pietarissa tai Petroskoissa.
Jos Ouluun muuttamista mietit, hyvä paikka tutustua kaupunkiin on sen sanomalehti osoitteessa www.kaleva.fi . Siellä voi lukea mmm. yleisönosastosta kaupunkilaisten juttuja.
Eli mene vaan Ouluun jos et kylmää pelkää! Eihän se ole hyvä, että kaikki Suomessa asuvat Helsingin seudulla :D
Maxa,
ai kiitos kertomuksestasi! :hali:
Harmi-sanalla tarkoitin nopeammin säätä ja etäisyyttä pääkaupungista eikä Oulua :D
Tuntematon pelottaa tavallisesti... ainakin minua. Helsingissä asuu mun kavereita ja olen tottunut heidän puhekieleen. Ja Helsinkiä pitäisi varmaan kehua varovaisesti missä vaan Suomen kaupungissa paitsi Helsingissä :D
Katsoin läpi nettisivuja Oulusta, siitä lukee et kaupunki ei ole kovinkaan iso, n. 130 tuhatta asukasta. Toisaalta mitä tekemistä mulla olisi miljoonien ihmisten kaa..
Muuten, vilkkaassa ja tapahtumarikkaassa kaupungissa on hyvää olla :)
Minua kiinnostaa onko Oulussa kivoja vaatekauppuja, jotka vastaavat esim. Stokmannia, Kenkämarskia jne?
Missä kaupungin osassa sijaitsee opiskelijalle sopivia asuntoja/asuntoloita?
Onko se kallis kaupunki asua ja liikkua?
Kävelykadut on hyödyllinen keksintö, samoin pyörätietkin :) Mut en kai jaksa ottaa mukaan pyöräni Suomeen, kun voin tulla sinne enintään puoleksi vuodeksi.
Mainitsit yliopiston, just siitä sain työpaikkaehdotuksen. Se pitää nähtävästi jatkuvasti yhteyttä venäläisten firmojen ja yliopistojen kanssa.
Minulle syntyy niin paljon kysymyksiä :shuffle:
Habiiba, Onnea sen työpaikan suhteen! Sehän on suuri asia, että sen sait :D
Ihan hyvä asia, että voit nyt laajentaa Suomi-kuvaasi ja käydä Oulussa sen puoli vuotta ainakin. Voitpa sitten sanoa, että tunnet muutakin kuin Helsinkiä. Onhan Oulu vähän kaukana Helsingistä, mutta eikös siellä Suomessa ole nykyään noita halpalentoyhtiöitä, että pääsevät kaverit käymään halvalla kylässä? Jos ei niin sitten vain yöjunalla ja vähän kalliimmalla lipulla.
Olen ihan oikeassa tuossa, että Helsistä pitää puhua aika varovasti muualla Suomessa. Kun tuonkin tiedät, niin luulen, että pärjäät missä vaan ilman että sulle pitää opettaa tosiasioita.
Oulu ei ole asukasluvultaan kovin iso, mutta se tuntuu vähän isommalta juuri yliopiston ja muiden oppilaitosten ansiosta. Kyllä siellä kaupungin keskustassa on kivoja vaatekauppoja. Viime vuonna kuulemma avattiin myös H&M. Oulussa on myös Stockmann (http://tavaratalot.stockmann.fi/portal/suomeksi/tavaratalot/kotimaa/oulu/)
Se, että missä kaupunginosassa on opiskelijalle sopivia asuntoja, riippuu siitä, missä päin opiskelupaikkasi on. Jopa ihan keskustan tuntumassa on Välkkylä niminen alue, jossa minä itsekin aikanaan asuin. Siitä on kävelymatka keskustaan mutta jos pitää mennä yliopistolla Linnanmaalle, täytyy mennä bussilla tai pyörällä. Omaa pyörää ei tarvitse viedä. Voithan vaikka ostaa jonkin käytetyn sieltä ja sitten pois lähtiessä myydä sen jollekin toiselle opiskelijalle.
Pyöräteillä liikkuu pyörien lisäksi kesällä paljon rullaluistelijoita.
Ja jos et halua asua keskustassa, on yliopiston ympärillä Linnanmaalla myös ihan kivoja asuntoja. Niitä saa varmaan halvemmallakin. Siellä on kokonainen pieni kaupunki opiskelijoita nykyään, ravintolat ja kaupatkin löytyy, ettei tarvitse edes lähteä keskustaan.
Ei Oulu ole kovin kallis kaupunki. Varmaan ihan keskitasoa käsittääkseni. Tosin minulla on siellä asumisesta aikaa jo parikymmentä vuotta.
On kiva kuulla, että Oulun yliopisto haluaa pitää yhteyksiä myös Venäjälle. Sen tiesinkin, että Oulu haluaa olla kansainvälinen korkean teknologian kaupunki. Siellä taitaa olla aika paljon ulkomaisia opiskelijoitakin nykyään.
Haluatko kertoa millä alalla olet? Ja missä päin Venäjää asut nykyään?
Habiiba on lähdössä Ouluun siis.. :) On tullut käytyä joskus. Oulu on kyl kivoin kaupunki siellä pohjoisessa, mutta tosiaan, aika pohjoisessa kaupunki on... Oulun sydän taitaa olla Raksilan areena :D Jos kylmyys alkaa joskus ottaa päähän, kannattaa käydä yliopiston Kasvitieteelisessä puutarhassa (http://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_yliopiston_kasvitieteellinen_puutarha)..
Meikä lähtee ensi viikolla Ukrainaan. Viimeksi kävin Ukrainassa joskus 90-luvulla. Katsotaan mihin suuntaan maa on kehittynyt.
Oulu on kyl kivoin kaupunki siellä pohjoisessa, mutta tosiaan, aika pohjoisessa kaupunki on... Oulun sydän taitaa olla Raksilan areena :D
Oululainen vastaisi tuohon "aika pohjoisessa" -kommenttiin jotenkin näin, että katoppa Suomen karttaa ja eti sieltä Suomen keskipiste. Se on vain vähän Oulun eteläpuolella. Oulu siis ei ole pohjoisessa vaan Keski-Suomessa!
Näin ne sanovat :D
Mulle kyllä aikanaan Oulun sydän oli Rattori-lupi :D
Meikä lähtee ensi viikolla Ukrainaan. Viimeksi kävin Ukrainassa joskus 90-luvulla. Katsotaan mihin suuntaan maa on kehittynyt.
Hyvää matkaa Ukrainaan! En ole koskaan käynyt, joten en voi kuin kuvitella, minkälaista siellä on.
Oulu siis ei ole pohjoisessa vaan Keski-Suomessa!
Näin ne sanovat :D
Heh.. Saahan sitä sanoa mitä lystää..... :)
Mulle kyllä aikanaan Oulun sydän oli Rattori-lupi :D
Häh? Joku paikallinen juoppola, vai? :D
En ole koskaan käynyt, joten en voi kuin kuvitella, minkälaista siellä on.
En mäkään osaa kuvitella vielä mitään. Kliseinen stereotyyppini on, että siellä on aika ankeata ja vaarallista.
Häh? Joku paikallinen juoppola, vai? :D
Yksi Suomen legendaarisimmista Rock-klubeista 70- ja 80-luvuilla. Pohjois-Suomen Tavastia. Paikallisen teekkariyhdistyksen omistama ravintola. Google-haulla lisää. Paikka meni konkurssiin 1989, mutta nyt samalla nimellä toimii toisen omistajan paikka, joka yrittää toimia samassa hengessä.
По-душка
17-04-2006, 00:09
Runsasmunaisuudesta huolimatta pääsiäinen ei kuitenkaan ole itsensä munaamisen juhla. Sitä varten on pikkujoulu. Siellä munalukollekin on parempaa käyttöä!
Tällaistako? (Testaan samalla moderaattorimme Ralphien sensuurintasoa)
Tällaistako? (Testaan samalla moderaattorimme Ralphien sensuurintasoa)
Huh. En edes viitsi kysyä mistä löysit tälläisen kuvan. Ei sensuuria chatti-ketjussa.. :)
Yksi Suomen legendaarisimmista Rock-klubeista 70- ja 80-luvuilla. Pohjois-Suomen Tavastia.
Ah, okei. Kiitos infosta. Millaisesta musiikista maxa tykkää? Mä kuuntelen tällä hetkellä aika paljon Michael Bublé (http://michaelbuble.com/)ta.
Huh. En edes viitsi kysyä mistä löysit tälläisen kuvan. Ei sensuuria chatti-ketjussa.. :)
No, joo, kamala kuva kuitenkin, koska se nainenhan on ihan selvästi aikeissa puristaa. Ja se on huonoa esimerkkiä muille Munamankelia emme kuitenkaan kuvita vaan jätämme puristelut mielikuvituksen varaan :D
Millaisesta musiikista maxa tykkää? Mä kuuntelen tällä hetkellä aika paljon Michael Bublé (http://michaelbuble.com/)ta.
Ei varmaan mikään yllätys, että sinne 70- ja 80-luvuille se heittää: Deep Purple, Pink Floyd, mutta enimmäkseen suomalaisia. Hectorin uusin levy on viime vuosien ehdoton helmi. Sitten kuuntelen myös venäläistä Vysotskista alkaen. Viktor Tsoi on vaikuttanut erityisen paljon johtuen osittain sattumasta ja siitä, että kappaleiden sanoista oli suhteellisen helppo saada selvää alkeellisellakin kielitaidolla. Niin, ja sitten oli GrOb myöskin, mutta sitä aika harvakseen enää kuuntelen. Australialaisista tietysti AC/DC, mutta eipä ole sitä tullut aktiivisesti kuunneltua. Konserteissa ja keikoilla käyn tuskin lainkaan, viimeksi 2 kuukautta sitten UB40, jota myös levyltä kuuntelen mielelläni kuten muutakin reggaeta ja sen tyylistä. Sitä edellinen konserttikokemus olikin 4 vuoden takaa, jolloin näin Deep Purplen Singaporessa. Reggaesta tuli mieleen positiivinen suomalaiskokemus: Jukkapoika ja kompostikopla. Muuten aika vähän mikään uusi jaksaa kiinnostaa. HIMiä olisin tuskin mennyt katsomaan vaikka he olisivat ulottaneet Australian-kiertueensa pohjoiseen saakka.
Ei varmaan mikään yllätys, että sinne 70- ja 80-luvuille se heittää: Deep Purple, Pink Floyd, mutta enimmäkseen suomalaisia. Hectorin uusin levy on viime vuosien ehdoton helmi. Reggaesta tuli mieleen positiivinen suomalaiskokemus: Jukkapoika ja kompostikopla. Muuten aika vähän mikään uusi jaksaa kiinnostaa.
Joo, mä en kuuntele näin vanhoja.. :) Jotain satunnaisia biisejä ehkä, mutta muuten suosin tuorempaa musiikkia. Ja AC/DC:tä en voi sietää.. :D Jukkapoikaa olen joskus kuunellut, samoin Soul Captain Bandia.
Näistä uusista suomalaisista PMMP:n uusin levy on minusta aivan loistava. Esim. Kumivirsi on ehdottomasti yksi lempikappaleistani, niin täynnä energiaa ja niin hyvät sanat! :D
PMMP - Kumivirsi
Täältä tullaan muistuttaisin sua
koko elämäsi olet etsinyt vain mua
Tää ois niinkun kissa ja tekis kurnau
se olisi koira ja sanois hauhau
Mulla on pallo, missä keilat on?
Tiedän että täyskaato ei oo mahdoton
Kuume nousee otsa on jo hies
Vaikka olen nainen niin isken niin kuin mies
kertosäe:
Minulla on katala, vaarallinen olo
Kesäkumi aika selvästi on aloillaan
Sinun on pakko antautua
Minussa on paljon mitä kahden kesken paljastaa
Peruutin deitti-ilmoitukseni
Saletisti tänään löytyy poikakaveri
Mussa on kaikki mitä oltavakin on
Oon luotettava, kiva, ihana ja viaton.
En ole onnistunut ennen
Nyt kaiken oikein oikein teen
Varmasti ihan kohdalleen
Täältä tullaan muistuttaisin sua
Koko elämäsi olet etsinyt vain mua
Olen täyttä kultaa, kaunein päällä maan
Asettukaa riviin, tänään prinssi valitaan
Kaiken saat, mitä olet etsinyt
Oikeastaan etsinnät voit lopettaa jo nyt
tässä ollaan, opettele mua
Minä olen täydellinen, ala rakastua!
Hei kaikille taas! Reimullinen pääsiäinen näin suomalaisittain takana. Juliaanisen kalenterin mukaan vielä edessä.
Narsissit loistaa keltaisina täällä Turussakin. Vaikka on ollut kauhean kolea kevät.
~Aurora~
18-04-2006, 22:06
hyvää iltaa läsnä oleville!
Asuin joskus vuoden Helsingissä, mutten koskaan Oulussa. En edes käynyt siinä kertaakaan.
Miltä se vaikuttaa teidän mielestänne? Onko se hyvä paikka asua (Helsinkiin verrattuna)?
Meidän tutut asuvat monta vuotta Oulussa. Ei ole mitään harmittavaa. Kaikki sujuu hyvin. Mitä minä kuulin, että Oulu on paradise polkupyöräilijöille. :) Ihanaa.
Onnea sulle, Habiiba! :)
Ash, mä missasin American Car Show'n.. Harmi. Tykkään aika paljon jenkkiautoista.
Älä harmita! sEXHIBITION tulossa Hesaan. Tulkaa vaan ja nauttikaa. http://www.sexhibition.fi/
Jenkkiautot ja kissat Ralphille.
Habiiba, Onnea sen työpaikan suhteen! Sehän on suuri asia, että sen sait :D
kiitos, pitää kasvattaa huolellisesti venäläisten vaikutusta (ainakin määrässä) Suomessa :D vitsi kai.
Ihan hyvä asia, että voit nyt laajentaa Suomi-kuvaasi ja käydä Oulussa sen puoli vuotta ainakin. Voitpa sitten sanoa, että tunnet muutakin kuin Helsinkiä. Onhan Oulu vähän kaukana Helsingistä, mutta eikös siellä Suomessa ole nykyään noita halpalentoyhtiöitä, että pääsevät kaverit käymään halvalla kylässä? Jos ei niin sitten vain yöjunalla ja vähän kalliimmalla lipulla.
Se on totta. Oikeastaan asia on siinä, et minulla on ollut vähän semmoinen suhde Suomen kaupunkeihin .. en osaa selittää, mutta Helsinki on vaikuttanut muita paljon upeammalta, ehkä syy on siinä et se on enempi tuttu minulle.
Kuitenkin ymmärrän et kaikki on ihmisestä kiinni, sen voi olla ikävää maailman parhaassakin kaupungissa (en tiedä, mikä kaupunki se voisi olla)
Haluatko kertoa millä alalla olet? Ja missä päin Venäjää asut nykyään?
Olen Petroskoin yliopiston 5. vuosikurssin filologisen tiedekunnan opiskelija ja valmistun kohta jo.
Täällä Petroskoissa ei löydy varmaan mielenkiintoista työtä, siksi voisin helposti lähteä johonkin muualle. Olen vapaassa lennossa :)
En vielä saanut selvää missä kaupungin osassa on mun mahdollinen työpaikka. Mielelläni asuisin keskustassa...edullisessa asunnossa taikka asuntolassa.
Minulla on kaveri, joka asuu nyt Hgissä. Hän on syntynyt siellä mut lapsena vanhempiensa kanssa lähti Australiaan ja palasi Suomeen 40 vuotiaana. Nyt hän kärsii kylmyydessä ja haaveilee lämmintä Australiaa, mihin jäi kaikki hänen sukulaisetkin. *katselee maxan profiiilia*
Ralphie,
kivaa matkaa Ukrainaan! :)
~Aurora~ ja kaikki muut
mikä on teidän mielestänne Suomen paras kaupunki ja miksi?
~Aurora~
21-04-2006, 14:31
kiitos, pitää kasvattaa huolellisesti venäläisten vaikutusta (ainakin määrässä) Suomessa :D vitsi kai.
Se on totta. Oikeastaan asia on siinä, et minulla on ollut vähän semmoinen suhde Suomen kaupunkeihin .. en osaa selittää, mutta Helsinki on vaikuttanut muita paljon upeammalta, ehkä syy on siinä et se on enempi tuttu minulle.
Kuitenkin ymmärrän et kaikki on ihmisestä kiinni, sen voi olla ikävää maailman parhaassakin kaupungissa (en tiedä, mikä kaupunki se voisi olla)
Voit aloittaa vaikkapa Helsingistä (se on hyvä paikka Pietarin kaipaaville) ja sitten voit katsoa mitä haluat ja missä. :wink: Porvoo on romanttinen kaupunki, viodaan sanoa että se on lähempänä Petroskoihin, mutta pitää osata ruotsin kieltä jos haluat löytää työpaikan.
Olen Petroskoin yliopiston 5. vuosikurssin filologisen tiedekunnan opiskelija ja valmistun kohta jo.
Täällä Petroskoissa ei löydy varmaan mielenkiintoista työtä, siksi voisin helposti lähteä johonkin muualle. Olen vapaassa lennossa :): Minä luulin, että sinä opiskelet Helsingin yliopistossa. :wink: Haluaisitko tulla tänne opiskelemaan kuin jatko-opiskelija tai vaihto-opiskelija? Onko sulla tarjous työpaikasta vai etsitkö jotain sulle sopivaa?
~Aurora~ ja kaikki muut
mikä on teidän mielestänne Suomen paras kaupunki ja miksi? :)
Mun mielestäni, että paras paikka on se (где тебе хорошо). :smile:
~Aurora~
26-04-2006, 20:38
Onpa hiljaista tässä! Missä kaikki on? Mulla ei ole mitään kerrottavaa. Elämä menee suht ok ja me suunnitelemme vaihtaa asuntopaikaa tuulevaisuudessa. :)
~Aurora~ :D
Varmaan kaikki odottavat, että Ralphie tulee takaisin Ukrainasta. Minkälaisesta asuinpaikasta haaveilet? Onko se yksinäinen omakotitalo järven rannalla keskellä Helsinkiä niin kuin monilla suomalaisilla?
Habiiba :D
Ymmärrän oikein hyvin sitä ystävääsi. Minuakin kammottaa ajatus edes käydä Suomessa kun siellä on niin kylmä. Tosin on kyllä Australiassakin kylmä, varsinkin maan etelä- ja länsiosissa. Siellä sitä vasta kärsiikin kun edes taloissa sisällä ei ole lämmin. Monet talot kun on rakennettu niin, että sisällä on melkein sama lämpötila kuin ulkona.
Kerro sitten kun saat tietää, missä Oulun kaupunginosassa työpaikkasi on.
Meillä täällä ajatellaan, että viimeinkin on sadekausi ja myrskyt ohi. Viime viikolla sykloni Monica toi meille valtavat sateet ja tulvat niin ettei päästy yhtenä aamuna edes töihin kun oli tie poikki.
~Aurora~
27-04-2006, 19:00
~Aurora~ :D
Varmaan kaikki odottavat, että Ralphie tulee takaisin Ukrainasta. ?. Jos hän tulee .... :D Ukrainassa on kuulemaan mukaan paljon kauniitta tyttöjä. :girla3: Minkälaisesta asuinpaikasta haaveilet? Onko se yksinäinen omakotitalo järven rannalla keskellä Helsinkiä niin kuin monilla suomalaisilla?. Just niin haaveilen omakotitalosta järven tai joen rannalla mutta ei Helsinkiä keskellä. :D Hiljaisuus ja rauha voidaan löytää jostakin muualta. Esim. Mäntsälästä. Todella ihana paikka ratsastajille ja hevos hulluille.. :smile:
Meillä täällä ajatellaan, että viimeinkin on sadekausi ja myrskyt ohi. Viime viikolla sykloni Monica toi meille valtavat sateet ja tulvat niin ettei päästy yhtenä aamuna edes töihin kun oli tie poikki. Meillä täällä ajatellaan, että Vappu tulossa. :urabd:
Jos hän tulee .... :D Ukrainassa on kuulemaan mukaan paljon kauniitta tyttöjä. :girla3: :
Kyllä hän tulee. Voihan hän ottaa sieltä ne parhaat mukaansa ... vai saako tuoda vain yhden kerrallaan? Mutta toinen syy on tuo jonka sanoit eli
Meillä täällä ajatellaan, että Vappu tulossa. :urabd:
Ja vappuna on Tampereenkin kadut täynnä kauniita teekkarityttöjä.
Just niin haaveilen omakotitalosta järven tai joen rannalla mutta ei Helsinkiä keskellä. :D Hiljaisuus ja rauha voidaan löytää jostakin muualta. Esim. Mäntsälästä. Todella ihana paikka ratsastajille ja hevos hulluille.. :smile:
Olen samaa mieltä siitä, että Uudenmaan maaseutu on kaunista ja rauhallista, erityisesti idässä. Mäntsälä tai sitten vähän vielä idemmäs. Kun asuin Helsingissä Vuosaaressa, kävin usein pyöräretkillä siellä päin: ajoin ensin Sipooseen ja sieltä sitten sivuteitä ympäriinsä ja välillä kävin Porvoon torilla kahvilla. Minulla asuu sukulaisia siellä päin, alun perin siksi, että isovanhempani jotka joutuivat evakkoon 40-luvulla, saivat evakkotilan Pornaisista. Siellä vietin aikaa lapsuuden kesinä. Tuollaisia pieniä vanhoja tiloja on varmaan myynnissä siellä päin. Ainoa ongelma tietysti on työ. Sitä kun ei ole tarpeeksi maaseudulla niin monien pitää kulkea Helsingissä asti töissä. Matka tietysti ei ole pitkä mutta ei se ole mukavaa eikä varsinkaan ekologista. Mutta sähän tietysti suunnittlet omien ratsastustallien perustamista ? :D
~Aurora~
28-04-2006, 17:50
Olen samaa mieltä siitä, että Uudenmaan maaseutu on kaunista ja rauhallista, erityisesti idässä. Mäntsälä tai sitten vähän vielä idemmäs. Kun asuin Helsingissä Vuosaaressa, kävin usein pyöräretkillä siellä päin: ajoin ensin Sipooseen ja sieltä sitten sivuteitä ympäriinsä ja välillä kävin Porvoon torilla kahvilla. Minulla asuu sukulaisia siellä päin, alun perin siksi, että isovanhempani jotka joutuivat evakkoon 40-luvulla, saivat evakkotilan Pornaisista. Siellä vietin aikaa lapsuuden kesinä. Tuollaisia pieniä vanhoja tiloja on varmaan myynnissä siellä päin. Niinpa on.... rauhallista. :smile: Nyt kävi niin, että huomenna me lähdemme Askolaan katsomaan tontteja. Ehkäpä minä voin käydä Porvon torilla lähituulevaisuudessa. Minä tykkään kovasti Porvoosta. Mun miehelläni oli suunnitelma lähtee asumaan Mäntsälään mutta minä haluan mennä Porvoon päin. Mäntsällässä on kaikki ok mutta vällittäjä on tyhmä. Siksi lähdemme katsomaan jotain muuta.
Ainoa ongelma tietysti on työ. Sitä kun ei ole tarpeeksi maaseudulla niin monien pitää kulkea Helsingissä asti töissä. Matka tietysti ei ole pitkä mutta ei se ole mukavaa eikä varsinkaan ekologista. Mutta sähän tietysti suunnittlet omien ratsastustallien perustamista ? :D On jo .... työmatka pitkä ylittää 50 kilometriä mutta helpottaa se, että voi saada verot takaisin joululahjaksi. :smile: No mun mielestäni matka autolla on mukavaa ja rentoutuvaa. No riippuu säästä.
Äh tallin juttu. Se on mun tyttäreni harastus ja intohimo. Minäkin haluan aloittaa harastamaan ratsastusta. No sepä mukavaa jutella sun kanssa.
Jenkkiautot ja kissat Ralphille.
Kiitti, hyvältä näyttää :)
Jos hän tulee .... :D Ukrainassa on kuulemaan mukaan paljon kauniitta tyttöjä.
Kyllä minä tulin... heh :D Rehellisesti sanottuna naisten taso oli aika pettymys.... Minulle kun ei riitä, että on korkokengät ja roiskeläppä (=minihame) - pitää olla muutakin.. ;)
~Aurora~
03-05-2006, 12:11
Kiitti, hyvältä näyttää :);) Nämä kissan kuva otettiin kännykällä salaisesti minusta. :D Mutta salaisuus aina paljastaa jossakin vaiheessa.
Kyllä minä tulin... heh :D Rehellisesti sanottuna naisten taso oli aika pettymys.... Minulle kun ei riitä, että on korkokengät ja roiskeläppä (=minihame) - pitää olla muutakin.. ;) Älä puhu noin rehellisesti. Palstalla on paljon ukranalaisia naisia. :wink: No... tervetuloa takaisin.
Nämä kissan kuva otettiin kännykällä salaisesti minusta. :D Mutta salaisuus aina paljastaa jossakin vaiheessa.
Älä puhu noin rehellisesti. Palstalla on paljon ukranalaisia naisia. :wink: No... tervetuloa takaisin.
Hei!
Olin kerran pari viikkoa Odessassa... Pääkatu siellä on Ulitsa Derivotskaja. Mitä naisiin tulee, sanoisin, että ihan nättejä. Odessassa oli silloin yksi katu, johon illalla kokoontui paljon korkokenkäisiä naisia. Ei varmaan ole sitä katua enää tai ainakaan niitä dievutskoja...
По-душка
05-05-2006, 14:24
Korkokengillä on oma magiansa. Laiton eilen punaiset korolliset nahkasaappaat jalkaan, punaisen hameen ja punaisen huivin ja menin keskustaan. Kyllä skannattavia katseita riitti! Vaikka en ole mikään neitonen, vaan kunnioittavassa iässä oleva rouva. ;) Liikkeissäkin minua palveltiin erityisen ystävällisesti.
По-душка
05-05-2006, 14:28
Mikä ihana kesäinen päivä tänään on! Hain äsken varastosta aurinkotuolin ja aioin nyt tehdä töitä ulkona aurinkotuolissa makaillen ja papereita lukien. Makeaa!
Kummalista...totaalisesti lopahti kiinnostus kirjoittaa suomen kielellä...en tajua mistä se johtuu...kieli kriisi? En ymmärrä... oli innostus ja yks kaks lopahti...mikä mua vaivaa? Mä diggaan... mut skrivata... ei oo fiilistä... En mä tajuu mistä homma on kii...
Korkokengillä on oma magiansa. Laiton eilen punaiset korolliset nahkasaappaat jalkaan, punaisen hameen ja punaisen huivin ja menin keskustaan. Kyllä skannattavia katseita riitti! Vaikka en ole mikään neitonen, vaan kunnioittavassa iässä oleva rouva. ;) Liikkeissäkin minua palveltiin erityisen ystävällisesti.
Sinulla on sydämen viisautta.
Terveisin Outo Lintu
~Aurora~
07-05-2006, 22:05
Kummalista...totaalisesti lopahti kiinnostus kirjoittaa suomen kielellä...en tajua mistä se johtuu...kieli kriisi? En ymmärrä... oli innostus ja yks kaks lopahti...mikä mua vaivaa? Mä diggaan... mut skrivata... ei oo fiilistä... En mä tajuu mistä homma on kii...
Mikä sua vaivaa? Sä oot kuin mato koukussa. :wink:
ei ole kiinnostusta kirjoittaa foorumille ollenkaan. :(
Mikä sua vaivaa? Sä oot kuin mato koukussa. :wink:
Annoin sormen- se vei koko käden... :) Vanhuuden vaivat ilmeisesti... mä pelkään että unohdan äidin kielen...venäjän siis...
ei ole kiinnostusta kirjoittaa foorumille ollenkaan. :(
Huomasin että olet kadoksissa... Kyllä hä täällä välillä on sairasta touhua...ei sille voi mitään... se on elämää- ei sen enempää... Irvin tuli mieleen...
Huomasin että olet kadoksissa... Kyllä hä täällä välillä on sairasta touhua...ei sille voi mitään... se on elämää- ei sen enempää... Irvin tuli mieleen...
kaikki tuntuu niiin tylsältä. ei mitään muutu miksikään. samat naaman, samat touhut "belsky vs muut", samat puheen aiheet& "mistä löydän hotellin... uuden suomalaisen miehen... myyn tupakkaa... onko mahdollista saada hyvää työtä, kun en osa suomea enkä muuta kun venäjää ja sekin huonosti... jne"
kaikki tuntuu niiin tylsältä. ei mitään muutu miksikään. samat naaman, samat touhut "belsky vs muut", samat puheen aiheet& "mistä löydän hotellin... uuden suomalaisen miehen... myyn tupakkaa... onko mahdollista saada hyvää työtä, kun en osa suomea enkä muuta kun venäjää ja sekin huonosti... jne"
Näin on nännit... Harrin sanontaa käyttäen... Minäkin välillä vilkaisen pääsivulle ja hermostun... yhtä samaa skeidaa jauhetaan... (paskaa) ja riidellään... yritän vaan heittää huulta ja joukkeja...
Näin on nännit... Harrin sanontaa käyttäen... Minäkin välillä vilkaisen pääsivulle ja hermostun... yhtä samaa skeidaa jauhetaan... (paskaa) ja riidellään... yritän vaan heittää huulta ja joukkeja...
Jotkut vaan ottaa keskustelupalstan liian vakavasti, unohtaen huumorin. Paskanjauhontaa ei varmaan saa, eikä tarvitse lopettaa, mutta riidat ja perusteettomat valitukset yritetään saada loppumaan.
Jotkut vaan ottaa keskustelupalstan liian vakavasti, unohtaen huumorin. Paskanjauhontaa ei varmaan saa, eikä tarvitse lopettaa, mutta riidat ja perusteettomat valitukset yritetään saada loppumaan.
Oikea linja tietenkin.
По-душка
07-05-2006, 23:48
Munkin oli ikävää sua. Kivaa, että olet hengessä. Olin nimittäin vähän huolissa, miten pärjäät siellä armeijassa. Olet näköjään kunnossa kun virnuilet mukavasti tapasi mukaan.
Munkin oli ikävää sua. Kivaa, että olet hengessä. Olin nimittäin vähän huolissa, miten pärjäät siellä armeijassa. Olet näköjään kunnossa kun virnuilet mukavasti tapasi mukaan.
morjens, ei mulla oo mitään hätää. elossa ollaan. ;) en vaan jaksa panostaa kirjoittamiseen tänne.
Kyllä maailma ja elämä on ihmeellinen... välillä kaikki on hyvin ja ehkä enemmän... riemu ja ilo... välillä tapahtuu jotain mille et voi mitään... se vaan tapahtuu... tietenkin ainoa ja oikea tapa- hyväksyä tapahtunut ja yrittää muuttaa näkökulman... katsella ja tutkia tilanne ja tuntemukset eri puolilta... Ei mitään henk kohtaista... pyöritän vaan välillä filosofiaa päässä... :)
Nefertiti
08-05-2006, 18:41
moro kaikille :)
sain tänään auton korjatuksi, joten hyvin menee :)
moro kaikille :)
sain tänään auton korjatuksi, joten hyvin menee :)
No niin.. hieno juttu! :) Missä vika oli? Moottorissa vai polttoaineessa?
Nefertiti
08-05-2006, 18:54
No niin.. hieno juttu! :) Missä vika oli? Moottorissa vai polttoaineessa?
mä en voinut uskoe, että se oli niin pieni ongelma.. vaikka siitä niin kauhea haju tuli :) konepeltin alla oli yksi letku irronnut.. korjaamossa yksi jätkä pisti sen paikoilleen ja veloitti siitä 15 ekee... he he :)
mä en voinut uskoe, että se oli niin pieni ongelma.. vaikka siitä niin kauhea haju tuli :) konepeltin alla oli yksi letku irronnut.. korjaamossa yksi jätkä pisti sen paikoilleen ja veloitti siitä 15 ekee... he he :)
no joo... aina iso ongelma on jostain pikku letkusta kii... :D
Nefertiti
08-05-2006, 19:23
no joo... aina iso ongelma on jostain pikku letkusta kii... :D
niin onkin, näköjään.. vähän ottaa päähän maksaa noin pienestä virhestä rahaa, mutta kai se on vähän niin kuin pakko :)
По-душка
08-05-2006, 20:16
morjens, ei mulla oo mitään hätää. elossa ollaan. ;) en vaan jaksa panostaa kirjoittamiseen tänne.
mihin jaksat panostaa sitten?
По-душка
08-05-2006, 20:19
Kyllä maailma ja elämä on ihmeellinen... välillä kaikki on hyvin ja ehkä enemmän... riemu ja ilo... välillä tapahtuu jotain mille et voi mitään... se vaan tapahtuu... tietenkin ainoa ja oikea tapa- hyväksyä tapahtunut ja yrittää muuttaa näkökulman... katsella ja tutkia tilanne ja tuntemukset eri puolilta... Ei mitään henk kohtaista... pyöritän vaan välillä filosofiaa päässä... :)
Niin juuri. Jos kaikki on hyvin ja jopa enemmän, ei yleensä jää aikaa filosofoimiseen.
Niin juuri. Jos kaikki on hyvin ja jopa enemmän, ei yleensä jää aikaa filosofoimiseen.
Meinaat että onnellinen ihminen ei mietiskele näitä kysymyksiä ?
По-душка
08-05-2006, 21:34
Meinaan, että onnellisen ihmisen ei yleensä tarvitse muuttaa näkökulmaa
Meinaan, että onnellisen ihmisen ei yleensä tarvitse muuttaa näkökulmaa
Ehkä niin... ihmisestä riippuu kuitenkin...
Tervehdys!
Eilen koin suuren shokkin tavatessaan minun ystävättären vuoden tauon jälkeen. Hän on hoikistunut 25 kiloa!!! Näyttää ihastuttavalta, nuoremmalta, seksikkältä....En sanoisi etten olisi sitä itsekään ;) mutta....Kävin luonansa illalla ja sain ihmeevinkkeja laihdutukseen. Olen nyt niiiiiin innossain tästä että aion pitää tiukkaa linjaa syömisessä. Tsempatkaa minua, kaverit! :)
Tervehdys!
Eilen koin suuren shokkin tavattessaan minun ystävättären vuoden tauon jälkeen. Hän on hoikistunut 25 kiloa!!! Näyttää ihastuttavalta, nuoremmalta, seksikkältä....En sanoisi etten olisi sitä itsekään ;) mutta....Kävin luonansa illalla ja sain ihmeevinkkeja laihdutukseen. Olen nyt niiiiiin innossain tästä että aion pitää tiukkaa linjaa syömisessä. Tsempatkaa minua, kaverit! :)
Näistä vinkeistä... kerrotko enemmän? :) Meillä on häät kesällä ja yritän pudota muutamaa kiloa...
Näistä vinkeistä... kerrotko enemmän? :) Meillä on häät kesällä ja yritän pudota muutamaa kiloa...
Ai, miten kivaaaa!
No, sinähän tunnet yhden tytön, joka on myös laihtunut yli 20 kiloa ja pysynyt hoikkana jo viisi vuotta ainakin (sinä et varmaan hänet lihavana nähnyt). Hän oli noudattanut PainoVartioiden painohallintaohjeita. Tämä toinen ystäväni kokeili ns "Kremlin dietin" joka muistuttaa Atkinsin painonpudotusohjelmaa. Siinä vältettään hiilihydraatteja, mutta rasvapitoista ruoka saa syödä. Asiantuntijat eivät suosittele Atkinsin diettia, koska rasvat eivät ole yleensä kovin terveelliset. Mutta tuttavani tuntee itsensä loistavasti ja jatkaa painonpudotusta jonkun ajan vielä.
Sinä et ole kriittisessä painoluokassa olleskaan. Häävalmistelut ja jännitys yleensä kuluttaa morsiamen energiaa paremmin kuin mikään. :)
Joo, tiedän sen PainoVartijoiden ohjelman ja kenestä puhut :) Se on tehokas, mutta aika pitkä ohjelma, en ehdi siitä aloittaman (1,5 kuukautta on jäljellä :) ). Olen kokeilut Atkinsoniakin, kestin yhden päivän :( Se on helppoa, koska ei ole nälän tuntea. Seuraavana päivänä kuitenkin, minä en voinut noustaa sängystä: kädet ja jalat tärisivät ja pyöritti. Olen kuulut, että se on väliaikaista ja elimistö tottuu siihen, mutta en halunnut ottaa riskeä. Atkinson dietti on henkilökohtainen: jotkut kestää sen hyvin, jotkut ei. Hyvää, että tuttavasi tuntee itsensä hyvin, tämä dietti sitten sopii hänelle.
Yritän nyt syödä ennen klo 18.00, illalla vain piimää ja trennan 3 kertaa viikossa. Kaksi kiloa lähti pois, katsotaan miten menee jatkossa :)
Nefertiti
09-05-2006, 09:59
Joo, tiedän sen PainoVartijoiden ohjelman ja kenestä puhut :) Se on tehokas, mutta aika pitkä ohjelma, en ehdi siitä aloittaman (1,5 kuukautta on jäljellä :) ). Olen kokeilut Atkinsoniakin, kestin yhden päivän :( Se on helppoa, koska ei ole nälän tuntea. Seuraavana päivänä kuitenkin, minä en voinut noustaa sängystä: kädet ja jalat tärisivät ja pyöritti. Olen kuulut, että se on väliaikaista ja elimistö tottuu siihen, mutta en halunnut ottaa riskeä. Atkinson dietti on henkilökohtainen: jotkut kestää sen hyvin, jotkut ei. Hyvää, että tuttavasi tuntee itsensä hyvin, tämä dietti sitten sopii hänelle.
Yritän nyt syödä ennen klo 18.00, illalla vain piimää ja trennan 3 kertaa viikossa. Kaksi kiloa lähti pois, katsotaan miten menee jatkossa :)
mun eksi työkaveri on syönyt apteekissa myytäviä Nutrilet (tai mikä lie) aterioita. ne on pahan makuisia, mutta se täti laihdutti aika hyvin niiden avulla ja lyhyessä ajassa.
mun eksi työkaveri on syönyt apteekissa myytäviä Nutrilet (tai mikä lie) aterioita. ne on pahan makuisia, mutta se täti laihdutti aika hyvin niiden avulla ja lyhyessä ajassa.
Tämä minun tuttava kokeili myös Nutriletteja, kasvonsa oli saanut ikäviä näppylöitä ja hän lopetti välittömästi niiden syöntiä. Sanoi niitä inhottaviksi syödäkin.
Nefertiti
09-05-2006, 10:43
Tämä minun tuttava kokeili myös Nutriletteja, kasvonsa oli saanut ikäviä näppylöitä ja hän lopetti välittömästi niiden syöntiä. Sanoi niitä inhottaviksi syödäkin.
varmaankin nutriletti vaikuttaa eri ihmisin eri tavoin :)
varmaankin nutriletti vaikuttaa eri ihmisin eri tavoin :)
Niinhan se tekee, samoin eri dieetit vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin :)
Katsotaan ny, miten tämä alkaa vaikuttamaan minuun.
Pistin muutaman kuvan matkastani nettiin. Sain jo vihaiset kommentit kuvista, kuulemma olen ottanut "vääriä" kuvia. Pahoittelen.
http://www.russian.fi/gallery/thumbnails.php?album=lastup&cat=0&page=1
mihin jaksat panostaa sitten?
mitä haluat kuulla?
По-душка
11-05-2006, 22:29
sitä mitä haluat kertoa
sitä mitä haluat kertoa jos olisin halukas kertoa jotain, niin olisin jo kauan sitten kertonut. eikö niin? ;)
Hyvää syntymäpäivää kaikille, joilla sellainen on!
Minulla ainakin on syntymäpäivä. Täytän 56 vuotta.
По-душка
12-05-2006, 14:46
jos olisin halukas kertoa jotain, niin olisin jo kauan sitten kertonut. eikö niin? ;)
ei ihan niin, et ole kertonut aikaisemmin, koska kukaan ei ole tiedustellut siitä sinulta
По-душка
12-05-2006, 15:00
Hyvää syntymäpäivää kaikille, joilla sellainen on!
Minulla ainakin on syntymäpäivä. Täytän 56 vuotta.
:xpetals: :kiss: :xpetals::kiss: :xpetals::kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: : :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss:
Onneksi olkoon Eki!
Vuodet lisäävät miesten charmia ja viisautta ja vievät pois hiuksia ja illuusioita.
Sopusuhtaista elämää!
:xpetals: :kiss: :xpetals::kiss: :xpetals::kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss::xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss:
ei ihan niin, et ole kertonut aikaisemmin, koska kukaan ei ole tiedustellut siitä sinulta
tiedustelepas sitten ;)
По-душка
12-05-2006, 15:42
tiedustelepas sitten ;)
haluatko, että tiedustelen vanhaa juttua, johon en ole saanut vastaustasi, vaan uutta asiaa, johon ehkä saan vastauksesi
haluatko, että tiedustelen vanhaa juttua, johon en ole saanut vastaustasi, vaan uutta asiaa, johon ehkä saan vastauksesi
ihmettelen vaan, että miksi luulet että saat vastauksen ja mikä se vanha juttu oli?
По-душка
12-05-2006, 16:23
ihmettelen vaan, että miksi luulet että saat vastauksen ja mikä se vanha juttu oli?
en luule, vaan toivon saavani vastauksesi, se vanha juttu liittyi panostamiseen
Get a room :)
get a life ;)
По-душка
12-05-2006, 16:50
Get a room :)
tuletko kolmanneksi?
tuletko kolmanneksi?
pyöräksi ;) 10symbols
:xpetals: :kiss: :xpetals::kiss: :xpetals::kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: : :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss:
Onneksi olkoon Eki!
Vuodet lisäävät miesten charmia ja viisautta ja vievät pois hiuksia ja illuusioita.
Sopusuhtaista elämää!
:xpetals: :kiss: :xpetals::kiss: :xpetals::kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss::xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss: :xpetals: :kiss:
Чмок..Чмок..Чмок..Чмок..Чмок..Чмок..Чмок..Чмок..Чмок..Чмок..Чмок..
get a life ;)
Screw you guys, I'm going home! :)
tuletko kolmanneksi?
Eihän sulle voi kieltäytyä, kulta :)
Screw you guys, I'm going home!
Eihän sulle voi kieltäytyä, kulta :)
so, you're not going anywhere now? ;)
so, you're not going anywhere now? ;)
Minä en lähde maailman ympäri, minä lähden Tampereelle! -Simo Frangén
Simoon törmää aina välillä keskustassa ja Tammelassa. Hauska mies.
Ulkona on kylmää.. :(
Jos teitä kiinnostaa niin minä lopetin dietin eilen. Viikon kokeilun jälkeen vatsani oli räjähdyspisteessä ja viime yönä jouduin sairaalaan tiputukseen. Joten se siitä Kremlin dietistä. Kysyin laihtuneelta tuttavaltani, minkä hän söi esimerkiksi eilen. Vastaus- nakkeja illalla eikä mitään merkittävää muuta. Minua ei semmoinen ruokatottumuksensa vakuuttanut paljon. Alan syödä taas tervellisemmin ja liikkua enemmin. Se on vähän niinkuin lupaus itselle. Olkaa terveitä kaikki!
По-душка
16-05-2006, 21:50
Rakas AlinaR!
Tiputukseen? Sehän kuulostaa vakavalta! Menetkö joka asiassa niin pitkälle?
Ei hitto teidän naisten hulluuksia, KUTEN dietit sun muut!!! Mä mieluummin liikun joka päivä mut syön kaikkee mitä mieli tekee...
По-душка
16-05-2006, 22:23
Tosiasia on se, että liikunta tukee laihtumista, mutta se ei yksikseen riitä. On muutettava myös ruokavalio tervellisempään suuntaan.
Minusta kaikesta järkevin, monipuolisin ja terveellisin painohallintaohjelma on Painovartiolla kuitenkin, koska se ei ole niin rankka. Tiputukseen jouduin kun ruoansulatus ei enää pelittänyt kunnolla ja vatsalaukkuni oli räjähtää turvotukseen ja ärttymiseen. Opin viikon aikana juomaan sokeritonta kahvia ja teetä. Se on positiivisempä tässä. Aloin hölkätä pojan kanssa iltaisin. Lenkkarit on vaihdettavaa tarkoituksenmukaisempiin. Trampoliinistä on tullut kovaa sanaa meidän pikku kaupungissa. Joka toisessa pihassa komeilee sellainen. Joko teilläkin ?
Minua vaivaa yksi juttu! :)
Mitä mieltä tästä katumainoksesta? (kts. liite)
Tarkoituksellako nuo laudat on laitettu tuonne vain onko tässä joku kiero sanoma tyylin "niin iso, että ei mahdu"? Mitä, häh? :confused:
Tarkoituksellako nuo laudat on laitettu tuonne vain onko tässä joku kiero sanoma tyylin "niin iso, että ei mahdu"? Mitä, häh? :confused:
Halusivat korostaa auton isoa tilavuutta, kokoa. Tehneet sen lautojen yli menevän tarkoituksella, joka ei kuitenkaan ole esteettisesti nice.
По-душка
18-05-2006, 13:32
Trampoliinistä on tullut kovaa sanaa meidän pikku kaupungissa. Joka toisessa pihassa komeilee sellainen. Joko teilläkin ?
Juu, sama juttu täälläkin. Viime vuonna muuten jättitrampoliinit myytiin loppuun koko Suomessa. Nyt pihoilla näkyy kehittyneimpiä versioita, joissa on suojaverkko ympärillä.
По-душка
18-05-2006, 13:39
Mainos on tehnyt tehtävänsä. Se on herättänyt huomiota ja jäänyt mieleen. Ralphie, oletko mainosalalla töissä? Jos et ole, kannattaa miettiä alan vaihtoa. Sinusta tulee hyvä taustavaikuttaja. ;)
Halusivat korostaa auton isoa tilavuutta, kokoa. Tehneet sen lautojen yli menevän tarkoituksella, joka ei kuitenkaan ole esteettisesti nice.
Mainos on tehnyt tehtävänsä. Se on herättänyt huomiota ja jäänyt mieleen. Ralphie, oletko mainosalalla töissä? Jos et ole, kannattaa miettiä alan vaihtoa. Sinusta tulee hyvä taustavaikuttaja. ;)
Mmm, keskustassa on toinen samanlainen mainos ja siinä ei ole mitään lisälautoja.
Pidän mainoksista, jotka herättävät huomiota. En ole mainosalalla, mutta tarkastelen aina mielenkiinnolla uusia ilmiöitä ja tietenkin pidän hauskoista mainoksista. Tässä Peugeot-tapauksessa olen vähän pihalla - onkohan tuo tehty tarkoituksella vai ei... :xpain:
Missä on ystävämme, maxa? Miten D_F pärjäilee intissä?
No niin, Lordi on finaalissa :) Saamme jatkossakin nauttia Lordin kauniista kasvoista.
Bingo!!!
19-05-2006, 03:05
No niin, Lordi on finaalissa :) Saamme jatkossakin nauttia Lordin kauniista kasvoista.
Nyt myös kreikkalaiset lapset saavat tietää miltä näyttää oikea suomalainen joulupukki!
Missä on ystävämme, maxa?
Täällä olen. Olen katselemassa Euroviisujen semifinaalia Australian kanavalta. Juuri 5 minuuttia sitten esiintyi Lordi.
Olen ollut vähän laiskana, lomaillut ja ollut talonostopuuhissa. Meillä on syksyn myötä mennyt jännitys elämästä kun ei ole tulvia eikä hirmumyrskyjä. Vaikka on siinä talon ostossa omat murheet ja jännitykset siinäkin. Hermoja se rassaa aika tavalla. Vai miten menee teillä ~Aurora~ ?
Mutta nyt nukkumaan ja muutamaksi päiväksi pois netin äärestä pikku matkalle taas.
~Aurora~
19-05-2006, 20:24
Täällä olen. Olen katselemassa Euroviisujen semifinaalia Australian kanavalta. Juuri 5 minuuttia sitten esiintyi Lordi.
Olen ollut vähän laiskana, lomaillut ja ollut talonostopuuhissa. Meillä on syksyn myötä mennyt jännitys elämästä kun ei ole tulvia eikä hirmumyrskyjä. Vaikka on siinä talon ostossa omat murheet ja jännitykset siinäkin. Hermoja se rassaa aika tavalla. Vai miten menee teillä ~Aurora~ ?Mutta nyt nukkumaan ja muutamaksi päiväksi pois netin äärestä pikku matkalle taas.
Kyllähän minua voi sinutella. :smile: Minäkin on laiska surffailla netissä. Mun ajatukset in real life.
Suussa sulava lause "Lordi on finaalissa". :smile:
Lordi on edelleen aika ajankohtainen. Teille tiedoksi,
21:00 Ajankohtainen kakkonen
Erikoishaastattelussa voitokas Lordi. Onko Ylellä varaa Viisuihin?
Tänään.
Kyllähän minua voi sinutella. :smile: Minäkin on laiska surffailla netissä. Mun ajatukset in real life.
Kiitos :smile: No, oikeastaan sanalla "te" tarkoitin sinua ja perhettä eli kysyä, että miten se talon tai tontin osto edennyt. Oletteko käyneet jo katselemassa Porvoon seudulla?
Meillä on jo kauppakirja allekirjoitettu vanhasta talosta. Kuntotarkastus ei mennyt kuitenkaan läpi pankille, joten kauppa raukeaa, jos myyjä ei laske hintaa. Aika hermostuttavaa kun tulee viivytyksiä. Luultiin jo, että päästäisiin kesäkuussa muuttamaan.
Meillä on muuten asuntolainojen korot tällä hetkellä vähän yli 7% Teillä taitaa vielä olla 3% paikkeilla.
По-душка
24-05-2006, 22:01
Meillä on jo kauppakirja allekirjoitettu vanhasta talosta. Kuntotarkastus ei mennyt kuitenkaan läpi pankille, joten kauppa raukeaa, jos myyjä ei laske hintaa. Aika hermostuttavaa kun tulee viivytyksiä. Luultiin jo, että päästäisiin kesäkuussa muuttamaan.
Meillä on muuten asuntolainojen korot tällä hetkellä vähän yli 7% Teillä taitaa vielä olla 3% paikkeilla.
Eikö teitä pelota ostaa vanha talo, joka ei edes läpäissyt kuntotarkastusta? Mitä jos myöhemmin tulee uusia ikäviä yllätyksiä? Kuka maksaa viulut? Onko siellä muuten homeongelmia taloissa?
Juu, täällä korot ovat pysyneet 3,1–3,2 % paikkeilla jo parin vuoden ajan. Ja matalien korkojen vaikutus näkyy kaikkialla. Suomen kansa velkaantuu niin, että korvissa viuhuu. Täälläkin vanhalla omakotialueellamme uusia omakotitaloja nousee kuin sienet sateella. En ole nähnyt kymmeneen vuoteen näin vilkasta rakennustoimintaa. Tonttien koko tosin pienenee, kun tontit lohkotaan reilusti. Rakennuslupia ihme kyllä heruu nykyään hyvinkin pienille tonteille.
~Aurora~
24-05-2006, 22:23
Kiitos :smile: No, oikeastaan sanalla "te" tarkoitin sinua ja perhettä eli kysyä, että miten se talon tai tontin osto edennyt. Oletteko käyneet jo katselemassa Porvoon seudulla?
No.. me ostimme tontin Askolan seudulta ja vuoden kuluttua sinne rakennetaan älvsby talo. Ensi kesänä voisimme muuttaa uuteen taloon. Ihanaa! Minä rakastan raikasta ilmaa ja metsän tuoksua. Kahden kilometrin päästä talosta on talli, jossa voi harrastaa ratsastusta (on paljon halvempi kuin Hesassa). Mutta puhutaan että Itä-Uudellamaalla on paljon uraania ja ranskalainen yhtiö teki valtaushakemuksen, että he voivat etsiä ja tutkia alueita. Ei kukaan halua kaivoksen rakentamista omalle maalle. Kaikki vastustavat kaivosta. No mitään, minä en usko, että he löytävät jotain enempää koska vanha kaivos on olemassa ja on todistettu, että siellä on "köyhää" uraania. No ... maailmalle tarvitaan enemmän energiaa ja voi tapahtua mitä vaan.
Meillä on yhteiskorko 3,9% . :)
Jos sua kiinnostaa , niin voit katsoa mitä rakennetaan Porvon seudulla. Kuninkaanportilla on kuningasajatus (http://www.kuninkaanportti.net/index1.html)
Se on aika mahtava projekti. :) Ja Askolasta on kymmenen minuutin ajomatka.
Lauantaina meillä on reissu Porvoseen, joten voimme tutustua toriin.
Eikö teitä pelota ostaa vanha talo, joka ei edes läpäissyt kuntotarkastusta? Mitä jos myöhemmin tulee uusia ikäviä yllätyksiä? Kuka maksaa viulut?
Taisin sanoa vähän väärin tai puuttellisesti. Pankin teettämä "alustava kuntotarkastus" eli oikeastaan vain hinta-arvio ei mennyt läpi eli pankki on sitä mieltä, että talo on vähemmän arvoinen kuin mitä me siitä maksamme. Varsinainen kuntotarkastus tehdään vasta ensi viikolla. Siinä selviävät kaikki piilossa olevat yllätykset. Ei meitä pelota ostaa vanhaa taloa. Otamme riskin, koska pidämme juuri tuosta talosta tosi paljon. Tietysti, jos siinä varsinaisessa kuntotarkastuksessa ilmenee jotain tosi kriittistä, silloin mietimme asiaa uudelleen.
Onko siellä muuten homeongelmia taloissa?
Ei niin paljoa kuin Suomessa, ei ainakaan samalla tavalla. Täällä eivät talot ole niin tiiviisti rakennettu, joten ilmakin pääsee rakenteissa vaihtumaan. Taloissa on sisälämpötila aina melkein sama kuin ulkolämpötila. Meillä pohjoisessa tosin sadekauden aikana joulu-maaliskuussa on usein niin kosteaa, että hometta tuppaa olemaan sisäseinillä, kodin tekstiileissä ja muualla kuin varsinaisissa talon rakenteissa. Tuo ongelma ratkeaa sillä että pitää ilmastointia päällä niin että ilman kosteus laskee.
Sama juttu on täällä se, että tontteja lohkotaan hyvinkin pieniksi. Meidän kylällä on esim. paljon 500 tai 600 neliömetrin tontteja, muualla jopa 400 neliön. Siinä ei talon ympärillä enää paljoa puutarhaa mahdu. Muuten, meillä talon ympärillä on melkein aina aita toisin kuin Suomessa. Siksi Suomessa on vielä hirveämpää minusta uusilla omakotilaueilla kun ollaan niin lähekkäin ja kaiken lisäksi vielä nähdään naapurin ikkunoista sisälle kun ei ole aitaa.
По-душка
25-05-2006, 17:51
Sama juttu on täällä se, että tontteja lohkotaan hyvinkin pieniksi. Meidän kylällä on esim. paljon 500 tai 600 neliömetrin tontteja, muualla jopa 400 neliön. Siinä ei talon ympärillä enää paljoa puutarhaa mahdu. Muuten, meillä talon ympärillä on melkein aina aita toisin kuin Suomessa. Siksi Suomessa on vielä hirveämpää minusta uusilla omakotilaueilla kun ollaan niin lähekkäin ja kaiken lisäksi vielä nähdään naapurin ikkunoista sisälle kun ei ole aitaa.
Hesarin mukaan nykyään monet suomalaiset haluavat asua omakotitalossa, jossa on pieni tontti. Kun ei nykyisillä kiireisillä kaupunkilaisilla ole aikaa hoitaa pihaa. On siinä mielestäni perääkin. Minäkin saan jatkuvasti paineita kun en ehdi hoitaa pihaamme juuri ollenkaan. Välillä ei todellakaan ole aikaa, välillä olisi aikaa, muttei enää huvita tai ei jaksa.
Jos sielläpäin talon ympärillä on aina aita, onko se yhtä korkea kuin talo, jos talo on vaikka kaksikerroksinen? Pidetäänkö siellä paljon verhoja ikkunoissa? Täällähän Suomessa pidetään suhteellisen vähän. Monet ulkomaalaiset ihmettelevätkin tätä suomalaisten tapaa.
Meillä kävi jonkun aikaa sitten remontin merkeissä yksi kirvesmies, joka asui pitkään Australiassa. Hän kertoi, että heillä oli tosi hyvät naapurisuhteet. Melkein joka viikonloppu pidettiin ulkobileitä naapureiden kesken. Onko se tavallista sielläpäin?
Hesarin mukaan nykyään monet suomalaiset haluavat asua omakotitalossa, jossa on pieni tontti. Kun ei nykyisillä kiireisillä kaupunkilaisilla ole aikaa hoitaa pihaa. On siinä mielestäni perääkin. Minäkin saan jatkuvasti paineita kun en ehdi hoitaa pihaamme juuri ollenkaan. Välillä ei todellakaan ole aikaa, välillä olisi aikaa, muttei enää huvita tai ei jaksa.
Minä onneksi tykkään luomupihasta :D Ja hakeudun asumaan alueille, joissa ei olla niin tarkkoja siitä, että nurmikko on ajettu ja pensaat trimmattu. Tuo ostettava talo on juuri sellainen. Vähän pitää kuitenkin ryteikköä raivata, että käärmeet pysyvät poissa kotieläinten kimpusta. Alueella on paljon sellaisia parimetrisiä pyyttoneita. Ne pystyvät syömään jopa kissan tai pienen koiran.
Jos sielläpäin talon ympärillä on aina aita, onko se yhtä korkea kuin talo, jos talo on vaikka kaksikerroksinen? Pidetäänkö siellä paljon verhoja ikkunoissa? Täällähän Suomessa pidetään suhteellisen vähän. Monet ulkomaalaiset ihmettelevätkin tätä suomalaisten tapaa.
Yleensä aita on siinä kaksi metriä korkea eli suurin piirtein ensimmäisen kerroksen ikkunoiden yläreunaan. Jos on kaksikerroksinen talo niin sitten suojaus on paras hoitaa puilla. Tuota verhoasiaa en ole tullutkaan ajatelleeksi. Kyllä kun nyt miettii, niin onhan meilläkin melkein aina verhot kiinni ja niin monilla muillakin. On hyvä ollakin, että saa suojaa auringon paisteelta.
Meillä kävi jonkun aikaa sitten remontin merkeissä yksi kirvesmies, joka asui pitkään Australiassa. Hän kertoi, että heillä oli tosi hyvät naapurisuhteet. Melkein joka viikonloppu pidettiin ulkobileitä naapureiden kesken. Onko se tavallista sielläpäin?
Riippuu varmaan alueesta, mutta kyllä näin varmaan on enemmän kuin Suomessa. Meidän kylällä on juhla joka perjantai-ilta lasten urheiluseuran tukemiseksi. Erikseen on sitten suuremmat juhlat, jolloin jompi kumpi paikallinen bändi soittaa live-musiikkia puistossa. Heinäkuun lopulla on suuri rauhanjuhla, jossa ihmiset pukeutuvat 70-luvun tyylisesti ja bändi soittaa tietysti 60- ja 70-luvun musiikkia ja on paljon lapsia tanssimassa ja leikkimässä. Juhlan lopuksi tehdään suuri piiri, pyöritään käsi kädessä kaikki (valkoiset, aasialaiset, aboriginaalit) ja lauletaan rauhanlauluja. Joo, meidän kylä ei ole ihan tyypillinen, vaan ikivanha työläis- ja hippikylä. Suurin osa asuinalueista on kuitenkin sellaisia juppihenkisiä, joissa on uudet kalliit talot ja nurmikot niin hienoja, ettei kukaan voi pitää koiria vapaana. Ne omistajat kun ovat niin niuhoja, että soittavat kaupungin rankkurin paikalle.
По-душка
27-05-2006, 02:00
Minä onneksi tykkään luomupihasta :D Ja hakeudun asumaan alueille, joissa ei olla niin tarkkoja siitä, että nurmikko on ajettu ja pensaat trimmattu. Tuo ostettava talo on juuri sellainen. Vähän pitää kuitenkin ryteikköä raivata, että käärmeet pysyvät poissa kotieläinten kimpusta. Alueella on paljon sellaisia parimetrisiä pyyttoneita. Ne pystyvät syömään jopa kissan tai pienen koiran.
Kuulostaa pelottavalta. Täällä näkee vain oravia (yksi sellainen livahti kerran meille sisälle, sen saaminen ulos oli tosi vaikea homma), jäniksiä (yksi sellainen maisteli muutama vuosi sitten talvella yhtä omenapuutamme), siilejä (yksi sellainen asuu kuistimme alla) ja fasaaneja (yksi sellainen söi puolet herneistämme). Uskaltaako siellä liikkua ollenkaan kun paikat kihisevät parimetrisiä pyyttoneita.
Yleensä aita on siinä kaksi metriä korkea eli suurin piirtein ensimmäisen kerroksen ikkunoiden yläreunaan. Jos on kaksikerroksinen talo niin sitten suojaus on paras hoitaa puilla.
Mitä puita siellä käytetään suojaukseen?
Riippuu varmaan alueesta, mutta kyllä näin varmaan on enemmän kuin Suomessa. Meidän kylällä on juhla joka perjantai-ilta lasten urheiluseuran tukemiseksi. Erikseen on sitten suuremmat juhlat, jolloin jompi kumpi paikallinen bändi soittaa live-musiikkia puistossa. Heinäkuun lopulla on suuri rauhanjuhla, jossa ihmiset pukeutuvat 70-luvun tyylisesti ja bändi soittaa tietysti 60- ja 70-luvun musiikkia ja on paljon lapsia tanssimassa ja leikkimässä. Juhlan lopuksi tehdään suuri piiri, pyöritään käsi kädessä kaikki (valkoiset, aasialaiset, aboriginaalit) ja lauletaan rauhanlauluja. Joo, meidän kylä ei ole ihan tyypillinen, vaan ikivanha työläis- ja hippikylä. Suurin osa asuinalueista on kuitenkin sellaisia juppihenkisiä, joissa on uudet kalliit talot ja nurmikot niin hienoja, ettei kukaan voi pitää koiria vapaana. Ne omistajat kun ovat niin niuhoja, että soittavat kaupungin rankkurin paikalle.
Juhlanne kuulostavat tosi kivoilta. Käyttekö siis joka toinen perjantai pikkujuhlissa ja sen lisäksi isoimmissa juhlissa? Vähän epistä!
Rankkureista puheen ollen onko siellä kulkukoiria tai kissoja? Entä koirapuistoja?
Kuulostaa pelottavalta. [...] Uskaltaako siellä liikkua ollenkaan kun paikat kihisevät parimetrisiä pyyttoneita.
Uskaltaa toki. Pyyttoneita varsinkaan ei tarvitse pelätä kun ne eivät ole edes myrkyllisiä eivätkä kurista ihmisiä. Käärmeet, samoin kuin krokotiilit, kuitenkin pysyvät enimmäkseen piilossa ja niitä näkee erittäin harvoin. Vaarallisiakin käärmeitä toki on, kuten kooltaan hyvin pieni Tai Pan-käärme, joka on maailman myrkyllisin käärme ja kaiken lisäksi se joskus käy aktiivisesti ihmisen kimppuun, siis muutenkin kuin vain puolustaakseen itseään. Kyllä minä joskus aamulenkillä mietin, että mitä jos minä tai koirat astumme pimeässä tappavan myrkkykäärmeen päälle. Jos se puree koiraa, mitään ei ole tehtävissä, jos minua niin olisi 15 minuuttia aikaa hakeutua lääkäriin.
Mitä puita siellä käytetään suojaukseen?
On niin paljon paitsi trooppisten sademetsien puulajeja ja köynnöskasveja (http://rainforest-australia.com/Rainforest_Plants.htm) myös tuontipuita. Omasta ja naapureiden pihoilta voisin mainita palmut, kaikenlaiset, mm. sellaiset leveät viuhkat, maniokin. Meidän tulevassa talossa on iso avokadopuu, joka antaa satoa pari kertaa vuodessa. Se on yhtä hyvä suoja kuin mangopuukin. Banaanipuut kasvavat nopeasti mutta eivät kovin korkeiksi. Myös jasmiinia kasvaa. Minun oma suosikkini on curry (vai onkohan se suomeksi kari nykyään?). Se tuoksuu ja maistuu hyvälle. Sen lehtiä voi tosiaan käyttää mausteena.
Juhlanne kuulostavat tosi kivoilta. Käyttekö siis joka toinen perjantai pikkujuhlissa ja sen lisäksi isoimmissa juhlissa? Vähän epistä!
Ei, emme me käy, mutta mahdollisuus olisi. Olen jo aiemmin tainnut kertoa, että me emme ole kovin sosiaalisia ja meneviä tyyppejä, emmekä edes käytä alkoholia. Minä saatan joskus kaljan ottaa, mutta entistä harvemmin nykyään.
Rankkureista puheen ollen onko siellä kulkukoiria tai kissoja? Entä koirapuistoja?
Koirapuistoja on, vaikka minä tosiaankin mieluiten pidän koiria vapaina aina kun ollaan kävelyllä. Niin tekee moni muukin. Mutta on täällä kylällä kaksikin laillista ulkoilualuetta koirille. Kyllä kulkukoiria ja kissoja on. Täällähän ei ole talvea, joka niitä tappaisi. Niitä varmaan vilisisi joka paikassa elleivät kaupungit keräisi niitä talteen. Edellisessä asuinpaikassa maalla oli kaatopaikan ympäristö täynnä kissoja ja metsissä kuljeskeli dingon ja koiran risteytymiä. Ne ovat pahoja, koska ne eivät pelkää ihmistä kuten aidot dingot. Ne saattavat käydä ihmisenkin kimppuun tai ainakin tulevat tappamaan kotieläimiä pihoille saakka.
По-душка
27-05-2006, 13:35
Kyllä minä joskus aamulenkillä mietin, että mitä jos minä tai koirat astumme pimeässä tappavan myrkkykäärmeen päälle. Jos se puree koiraa, mitään ei ole tehtävissä, jos minua niin olisi 15 minuuttia aikaa hakeutua lääkäriin.
Miksi pimeässä? Käytkö lenkillä aamuyöllä? Kannattaako lenkillä pitää aina mukana kyypakkauksen ja jonkin kepin?
On niin paljon paitsi trooppisten sademetsien puulajeja ja köynnöskasveja (http://rainforest-australia.com/Rainforest_Plants.htm) myös tuontipuita. Omasta ja naapureiden pihoilta voisin mainita palmut, kaikenlaiset, mm. sellaiset leveät viuhkat, maniokin. Meidän tulevassa talossa on iso avokadopuu, joka antaa satoa pari kertaa vuodessa. Se on yhtä hyvä suoja kuin mangopuukin. Banaanipuut kasvavat nopeasti mutta eivät kovin korkeiksi. Myös jasmiinia kasvaa. Minun oma suosikkini on curry (vai onkohan se suomeksi kari nykyään?). Se tuoksuu ja maistuu hyvälle. Sen lehtiä voi tosiaan käyttää mausteena. .
Kuulostaa hyvin eksoottiselta!
Ei, emme me käy, mutta mahdollisuus olisi. Olen jo aiemmin tainnut kertoa, että me emme ole kovin sosiaalisia ja meneviä tyyppejä, emmekä edes käytä alkoholia. Minä saatan joskus kaljan ottaa, mutta entistä harvemmin nykyään. .
Ainakin netissä olet hyvin sosiaalinen. Myös avoin, perusteellinen, aktiivinen ja huumoritajuinen.
Koirapuistoja on, vaikka minä tosiaankin mieluiten pidän koiria vapaina aina kun ollaan kävelyllä.
Niin minäkin aina kun on vain mahdollista. Kun käyn lähimetsässämme lenkillä, lasken Nasuni vapaaksi. Myös pidän piilosta leikkimisestä sen kanssa. Kerran piilouduin niin hyvin, että Nasu-raukalla kesti pitkään ennen kuin se löysi emäntänsä. Sillä oli tosi kova hätä silloin.
По-душка
29-05-2006, 00:09
Pitääkö paikkansa huhu, että armeijassa jälkiruokiin, nimenomaan kiisseleihin, sekoitetaan aineita, jotka hillitsevät sotapoikien seksuaalisia haluja ja pitää heidät siten paremmin sotajalalla?
niin kisseleitä (jälkiruokia) kutsutaankin "jarruiksi". ;) se on vaan "urban legend".
niin kisseleitä (jälkiruokia) kutsutaankin "jarruiksi". ;) se on vaan "urban legend".
Meilläpäin "jarruksi" sanottiin aamupuuroa ja sitä yhtä hyvänmakuista mangojuomaa.. :golova:
Urbaani legenda.. :lamo:
Meilläpäin "jarruksi" sanottiin aamupuuroa ja sitä yhtä hyvänmakuista mangojuomaa.. :
te olettekin mettästä ;)
te olettekin mettästä ;)
Ja te ootte nössöjä ;)
RJK on paras :D
~Aurora~
29-05-2006, 20:40
Porvoon kirkko paloi, voi kauheaa! Lauantaina me oltiin siellä katselemässä kauniita häitä ja oli kaunis sää. Kuka voi tuhota kirkon ? Porvoon tuomiokirkon palo varmistumassa tuhopoltoksi (http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Porvoon+tuomiokirkon+palo+varmistumassa+tuhopoltoksi/1135220069144)
kieltämättä; koska nössöt on peestä ;)
Porvoon kirkko paloi, voi kauheaa! Lauantaina me oltiin siellä katselemässä kauniita häitä ja oli kaunis sää. Kuka voi tuhota kirkon?
Jaa-a. Ehkä Lordin tekosia? Vakavasti puhuen, en voi tajuta että joku polttaa kirkon...
По-душка
31-05-2006, 01:34
:tort: :tort: :tort:
Ralphie!
Hauskaa syntymäpäivää huippumoderaattorimme!
Sinun haavesi toteutukoon!
:xbirthday :xbirthday :xbirthday
Ralphie!
Kiitos, По-душечка! :jiihaa:
Tänään vielä muutto edessä, blääh!
Onnitteluni Ralphille!
Muutto on minullakin edessä kesäkuun aikana.
Ralphie!
Sinä olet oikea syntymäpäiväviestien sankari.
TAAPEROKASSIT
Valtakunnallinen vauvakassien keräys onnistui hyvin. Kaikkiaan saatiin kokoon lähes 5400 kassillista 1 - 4 vuotiaiden lasten vaatteita, saippuaa, hammasharja ja -tahna ja piirustusvälineet.
Taaperokassit toimitetaan kesä - elokuun aikana viidelle paikkakunnalle Venäjän Karjalaan. Paikkakunnat ovat Sortavala, Suojärvi, Lahdenpohja, Pudois ja Segaza. Lisäksi kasseja jaetaan Petroskoissa.
Jee, nyt mulla on kämppä, jossa näkymät järvelle ja auringonlaskut kaupan päälle. Ja vielä keskustassa. Hyvältä vaikuttaa :)
По-душка
01-06-2006, 23:55
Olen iloinen puolestasi. Minusta tuntuu, että kämpästäsi puuttuu yksi asia. Arvaa mikä?
Olen iloinen puolestasi. Minusta tuntuu, että kämpästäsi puuttuu yksi asia. Arvaa mikä?
Sä arvelet varmaan, että nainen... :spy:
Radogost
02-06-2006, 06:47
Ja te ootte nössöjä ;)
Vasen jalka hakkaa tykkimiehen naamaa...:)
Mikä RJK?
Vasen jalka hakkaa tykkimiehen naamaa...:)
Mikä RJK?
Mekin laulettiin tuota. RJK = Rajajääkärikomppania.
По-душка
02-06-2006, 11:01
Sä arvelet varmaan, että nainen... :spy:
Olenko niin ennalta arvattava? :(
Kämpästäsi puuttuu tietysti ... viulu ;)
Olenko niin ennalta arvattava? :(
Kämpästäsi puuttuu tietysti ... viulu ;)
Oikeassa olet! Olen aina halunnut osata soittaa viulua.. :p
Radogost
02-06-2006, 21:14
Mekin laulettiin tuota. RJK = Rajajääkärikomppania.
Kyllä mä tiedän mikä RJK on, kun on tuolla Immolassa tullut vietettyä 6 kk. Tarkoitin lähinnä, missä ite olit...
Tarkoitin lähinnä, missä ite olit...
Kajaanissa. Ilmaiset lennot Helsinkiin :)
Kajaanissa. Ilmaiset lennot Helsinkiin :)kuinka usein? ;)
kuinka usein? ;)
Muutaman kerran pääsin käymään vanhempien luona.
"muutaman"? niinkuin 9kk:n aikana 3- 5?
Nefertiti
05-06-2006, 11:59
D_F!!
oletko jo päättänyt jotain? lähetä tekstiviesti sun päätöksestä, mä odotaan :)
auto pääsi katsastuksesta viihdoinkin läpi.. jippiiii
"muutaman"? niinkuin 9kk:n aikana 3- 5?
Jotain sinnepäin. Intti kustantaa matkat kotipaikkakunnallesi eli sinne missä vanhempasi asuvat + asuinpaikkakunnallesi eli sinne missä itse satut silloin asumaan. Toisin sanoen, pääsin junalla/bussilla kämpille ja lentäen vanhempien luo. Simple like a vacuum cleaner :)
oletko jo päättänyt jotain? lähetä tekstiviesti sun päätöksestä, mä odotaan :)
Ooo, teillä on jotain peliä ihan selvästi ;)
Nefertiti
05-06-2006, 14:36
Ooo, teillä on jotain peliä ihan selvästi ;)
eikä oo.. tää vaan kuulosta siltä :)
Jotain sinnepäin. Intti kustantaa matkat kotipaikkakunnallesi eli sinne missä vanhempasi asuvat + asuinpaikkakunnallesi eli sinne missä itse satut silloin asumaan. Toisin sanoen, pääsin junalla/bussilla kämpille ja lentäen vanhempien luo. Simple like a vacuum cleaner :)
ei tullut kertakaan käytettyä näin hienoa tilaisuutta ;)
eikä oo.. tää vaan kuulosta siltä :)
ei se kuitenkaan usko. älä selitä ;) anna vaan olla ;)
Vihdoinkin lämmin kesäilma! :)
Minkäläiset kesäsuunnitelmat teillä on? Kukaan menossa RMJ (http://www.rmj.fi/fi.phtml):een?
Näin unettoman talviyön kunniaksi vastaan viimeinkin tähän vanhaan vanhaan "huutoon" :D
Miksi pimeässä? Käytkö lenkillä aamuyöllä? Kannattaako lenkillä pitää aina mukana kyypakkauksen ja jonkin kepin?.
Joo, käyn lenkillä aamuyöllä siksi, että silloin ei ole liian kuuma, ja minä mieluummin aamu- kuin iltaihminen.
Kyypakkaus on tarkoitettu vain kyykäärmeen puremaan. Täällä siitä ei ole mitään hyötyä. Täällä on niin monta lajia myrkkykäärmeitä, että ennen kuin voidaan antaa vastamyrkky, täytyy tarkkaan selvittää, mikä on purrut. Siksi vastamyrkkyjä on vain ammattilaisilla eli esim. ambulanssihenkilökunnalla.
Kuulostaa hyvin eksoottiselta!
Aluksi kyllä, mutta, kuten varmaan tiedätkin, kaikkeen tottuu eli eksotiikasta tulee arkipäivää.
.Ainakin netissä olet hyvin sosiaalinen. Myös avoin, perusteellinen, aktiivinen ja huumoritajuinen..
Kiitos :D Mutta olen myöskin rauhallinen (jopa laiska), epäsosiaalinen .... ja sen verran vanha, että biletys ei kiinnosta enään. Rauhallinen kotielämä on parasta mitä tiedän. Lomallakaan en halua matkustaa vaan vain olla kotona. Tosin kotona mieluummin teen jotain kuin olen vain sohvaperunana.
.
Niin minäkin aina kun on vain mahdollista. Kun käyn lähimetsässämme lenkillä, lasken Nasuni vapaaksi. Myös pidän piilosta leikkimisestä sen kanssa. Kerran piilouduin niin hyvin, että Nasu-raukalla kesti pitkään ennen kuin se löysi emäntänsä. Sillä oli tosi kova hätä silloin.
Minkäslainen koira Nasu on? Mihin aikaan päivästä käytte lenkillä?
Voi Nasu-raukkaa tuon piilosleikin kanssa. Minä kyllä neuvoisin, ettet mene täysin piiloon, sillä koira voi tulkita sen pahimmaksi rangaistukseksi, minkä voit sille antaa, eli laumasta erottamiseksi. Sen sijaan tuota ominaisuutta voi käyttää hyväksi kasvattamisessa. Se on paljon tehokkaampi kasvatuskeino kuin keppi.
Meillä ollaan edelleenkin talon ostopuuhissa. Se vanha puutalo jäi nyt sitten ostamatta kun toisessa tarkastuksessa paljastui, että termiittivauriot seinien sisällä olivat pahempia kuin aluksi luultiin. Myyjä ei ollut kuitenkaan valmis laskemaan hintaa, joten me käytimme hyväksemme laillista syytä purkaa kauppa. Nyt meillä on kiikarissa tiilitalo kukkulan rinteessä. Se on kauempana merestä, mutta onneksi on joki lähellä, ja pieni järvikin.
По-душка
22-06-2006, 20:24
Näin unettoman talviyön kunniaksi vastaan viimeinkin tähän vanhaan vanhaan "huutoon" :D .
Tulihan se sittenkin. Onkohan sinulla huono tyyny kun et saanut unta ja päätit vastata minulle?
Nasu on ranskan bulldoggi. Sen ego on aivan käsittämättömän suuri. Ei se pelkkää ketään. Erityisesti poikamme pitää isoista tytöistä ja aina tilaisuuden tullen se yrittää sitkeästi kiipeä niiden päälle. Jakkara ei olisi haitaksi siinä puuhissa. Se on minisika niin ruokailu- kuin käytöstavoiltaankin, eikä sen ääntelykään paljoa sian röhkinnästä eroa. Syödessään Nasu maiskuttelee äänekkäästi, ja juodessaan kastelee lattian. Ja mikä onkaan sen mukavampaa kuin aterian päätteeksi mennä emännän jalkojen juureen piereskelemään. Ja kun vatsa on vihdoin asettunut aloilleen, ja hänen ylhäisyytensä on vaipunut päiväunille, alkaa kuorsaus joka ravistelee rappauksetkin seiniltä. Lenkillä käydään 4 kertaa päivässä, kerta per perheenjäsen.
http://www.russian.fi/forum/showpost.php?p=629208&postcount=24
Kiitos piilosleikkiin liittyvästä neuvostasi. Ei tullut ajatelleeksi tätä puolta. Kyllä se laumasta erottaminen on varmaan tosi iso juttu. Huomasin muuten, että aina kun me olemme lähdössä jonnekin matkalle ja matkalaukkuja alkaa ilmestyä eteiseen, Nasu hermostuu aivan kärsimättömästi. Pari viikkoa sitten sattui oikein ikävä tapaus. Olimme menossa mummolaan Savoon. Eteinen taas täyttyi laukuista, ja Nasun hermostuneisuuden aste kohosi hellelukemiin. Kun ruvettiin kantamaan laukkuja autolle, ulko-ovi jäi auki. Nasu karkasi avoimesta ovesta ja juoksi suoraan naapurin auton alle. Mentiin heti lääkäripäivystykseen. Onneksi ei mitään vakavaa. Vasemmassa takajalassa sisäinen verenpurkauma ja pintanaarmuja. Tyhmyrimme on valmis syöksymään vaikka auton alle, kun vaan pääsisi porukan kanssa samaan kyytiin. Oli pakko ottaa sen mukaan matkalle, vaikka alun perin halusimme jättää vanhempieni luokse.
Minkälainen talvi sielläpäin on? Meillähän on huomenna Juhannuksen aatto. On odotettavissa libidon nousua koko maassa.
Tulihan se sittenkin. Onkohan sinulla huono tyyny kun et saanut unta ja päätit vastata minulle?.
Joo, anteeksi viivytys :D Ei, ei ole huono tyyny, vaan uusi sähkökäyttöinen kahvimylly. Normaalisti en juo kahvia kuin kupillisen viikossa, mutta nyt olen ruvennut juomaan jopa kaksi kuppia päivässä. Siitä se unettomuus eli että kun herään keskellä yötä vessaan, en enää saa sen jälkeen unta. Niin, aikaisemmin jauhoin kahvin sellaisella käsikäyttöisellä myllyllä. Se oli sen verran työlästä puuhaa, että piti olla todella motivoitunut ennen kuin ryhtyi väsäämään kahvikupillistaan. Nyt se on liian helppoa. Ehkä heitän tuolla uudella kapistuksella vesilintua. Omasta pensaasta en ihan vielä saa kahvia, enkä osaa itse papuja paahtaakaan. Sen sijaan ostan kahvini valmiiksi paahdettuna torilta. Se on kasvatettu tuolla ylänköalueella 40 km:n päässä. Siellä on riittävän viileää, että tulee hyvää kahvia. Kahvi ei nimittäin ole trooppinen kasvi.Vasta jauhetun kahvini keitän sitten italialaisella espresso-keittimellä kaasuliekin päällä. Sen kanssa nautittavan soija- tai mantelimaidon vaahdotan sähkövispilällä.
Aika veikeän näköinen otus tuo nasu. Hyvä että selvisi naapurin autosta melkein pelkällä säikähdyksellä. Ainakin lenkille hän pääsee riittävän usein. Häntä ei siis ole kastroitu? Me olemme leikkauttaneet kaikki lemmikkimme, sekä kissat että koirat, sekä tytöt että pojat. Eihän se kovin luonnonmukaista ole, mutta emme halua missään tapauksessa, vahingossakaan, olla osallisina tuottamassa tähän maailmaan kissoja ja koiria, joita ihmiset sitten hylkäävät tai kiusaavat. Eläinlääkärikulut taitavat olla teilläkin aika suuret vai? Meillä ne ovat paljon suuremmat kuin ihmisten kulut. Toisella koiralla on melkein jatkuva korvatulehdus, jota pitää tutkia ja lääkitä. Tässä kuva meidän koirista: http://suomi.ru/gallery/displayimage.php?pos=-2394 Sumi-tyttö pääsee tänään eroon lisääntymiskalustostaan.
Meidän talvi on kuivaa ja lämmin, toisin kuin kesä, joka on hiostavan kuuma ja kostea. Nyt aamuyöllä neljän aikaan (sain nukuttua reilun tunnin tässä välissä ) on 21 astetta lämmintä. Päivällä se nousee n. 26 - 28 asteeseen. Talvella ei ole noita hirmumyrskyjä eikä tulvia kuten kesällä.
Täällä ei ole mitään julkisia libidopiikkejä, kuten Suomessa Juhannus ja Vappu. Toiseen suuntaan vaikuttanevat nuo jalkapallokisat.
Nyt aamulenkille ...
По-душка
23-06-2006, 14:53
Ei, ei ole huono tyyny, vaan uusi sähkökäyttöinen kahvimylly.
... Häntä ei siis ole kastroitu?
... Täällä ei ole mitään julkisia libidopiikkejä, kuten Suomessa Juhannus ja Vappu. Toiseen suuntaan vaikuttanevat nuo jalkapallokisat.
Oliko uusi sähkökäyttöinen kahvimylly anopin lahja? :gy:
Nasu ei ole kastroitu. Se on luomupoika. Toisaalta ei se paljon päässyt nauttimaan vietistään, kun Nasua ei voi käyttää siitospuuhissa. Nasun emo nimittäin on Ruotsin valioita, mutta isä on maahanmuuttaja Riiasta, jolla kaikki paperit eivät olleet kunnossa suomalaisten viranomaisten mukaan. Joten poikamme joutuu tyydyttämään voimakasta viettiään minun jalkaani vasten. Eläinlääkärin kulut ovat kyllä korkeita. Viime päivystyskäynti maksoi 78,36 euroa, josta vakuutus maksoi omavastuu- ja päivystyslisälyhennysten jälkeen vain 24,36.
Montako koiraa ja kissaa teillä on? Elävätkö he sopusoinnissa?
Jalkapallokisat saattavat pidentää esileikkivaihetta.
http://www.russian.fi/forum/showpost.php?p=647337&postcount=69
HAUSKAA JUNNASTA KAIKILLE!:mumu: :siski: :xbroil: :vopivu::tonu: :help:
Oliko uusi sähkökäyttöinen kahvimylly anopin lahja? :gy:
No, eipä ollut tällä kertaa. Se yleensä tuo lahjoina syötävää, tai tekee itse, perinteisiä kiinalaisia tai malesialaisia ruokia. Joko ostettuja tai itse tehtyjä.
Onhan se erilainen luonne kastroimattomalla pojalla kuin eunukilla. Voihan se vahinko kuitenkin sattua, jos Nasu sattuu erehtymään sukupuolesta kun tulee kylään kulkukoira ... tai villi kettutyttö. Vaan, taitaa Nasu olla vähän väärää kaliberia ketulle.
Meidänkin varmaan pitää ottaa lemmikkivakuutus, kun niiden kanssa saa aina juosta lääkärillä. Eilen Sumi kastroitiin ja saatiin tietää, että Blueyn korvassa on antibiooteille vastustuskykyinen bakteeri, en nyt muista nimeä, joka aiheutta kuukausien lääkintää.
Minä en suoraan sanoen ole lainkaan rotukoira- enkä -kissatoiminnan ystävä. Minusta siinä käsitys eläimen arvosta on vinoutunut. Enkä myöskään koskaan ostaisi eläintä ainakaan eläinkaupasta. Meillä täällä on eläinkauppojen näyteikkunassa myytäviä pieniä koiran- ja kissanpentuja näytteillä pienissä lasiakvaarioissa tai häkeissä.
Meillä on neljä kissaa ja kaksi koiraa. Kaikki löytöeläimiä, yksi niistä löytänyt itsenäisesti meidät, loput me tai joku muu on löytänyt. Kolme kissoista ei tapaa koiria koskaan. Koirat kun eivät elä talossa sisällä vaan terassilla ja pihalla. Meillähän sään puolesta kaikki voisivat elää ulkona melkein koko ajan (paitsi syklonien aikana). Ainoastaan nuorin eli Misu-kissa on koirien kanssa hyvää pataa, sen sijaan muut kissat eivät voi sitä sietää. Misu löydettiin edellisen asuinalueen kaatopaikalta hylättynä. Hän kasvoi nuoruutensa Bluey- ja Maxi-koirien kanssa. Siksipä olemmekin sitä mieltä, että hän on so-siaalistunut koiraksi eikä kissaksi. Suurimmat ongelmat tulevatkin siitä, että muut kissat hermostuvat ja alkavat sähistä jos minu tulee liian lähelle.
P.S.
Mainiota tuo palstan uusi so-ssusuodatin. Se estää puhumasta sosiaalisuudesta tai sosialismista, myöskin Rossossa myytävistä pitsoista, Knossos-palatsista
Ja mistä kaikesta muusta ?
Mistä toi eunukki tuli, mitä se tarkoittaa.
Mistä toi eunukki tuli, mitä se tarkoittaa.
Oisko alkuaan kreikan sanasta "eunukhee", sitten varmaan saksan tai ruotsin kautta suomen kieleen. Englanniksi "eunuch". Tämän http://io.wiktionary.org/wiki/eunuko mukaan myös venäjässä on sana "евнух".
Eli kyseessä on mies, jonka sukupuolielimet (tai vain kivekset) on poistettu.
En kyllä tiedä, millä nimellä pitäisi kutsua vastaavaa naista?
Nasu on ranskan bulldoggi. Sen ego on aivan käsittämättömän suuri. Ei se pelkkää ketään. http://www.russian.fi/forum/showpost.php?p=629208&postcount=24
Nasu on todella söpö! :) Mä oon aina tykännyt bulldogeista, varsinkin niistä joilla on sellaisia tiikeriraitoja.
Täällä ei ole mitään julkisia libidopiikkejä, kuten Suomessa Juhannus ja Vappu. Toiseen suuntaan vaikuttanevat nuo jalkapallokisat.
Kuinka suurta huomiota futiskisat ovat saaneet? Tietääkseni Ausseissa joku rugby on paljon kovemmassa huudossa? Tai sit se yksi tyhmä urheilulaji, jota en tajua... Olisiko kriketti tai joku sellainen. Australialla on ihan kiva joukkue näissä MM-kisoissa.
Joten poikamme joutuu tyydyttämään voimakasta viettiään minun jalkaani vasten.
Heh. Meillä oli vähän aikaa yks poikakoira ja se teki samoin - vihasin tuota. Muuten meillä on aina ollut vain narttuja talossa - ei poikakoiria.
Minä en suoraan sanoen ole lainkaan rotukoira- enkä -kissatoiminnan ystävä. Minusta siinä käsitys eläimen arvosta on vinoutunut. Enkä myöskään koskaan ostaisi eläintä ainakaan eläinkaupasta.
Mä en taas kyl ottaisi löytöeläimiä itselleen. Paitsi jos kyseessä olisi todella pieni ja söpö pentu, jota olisi vaikea vastustaa.
Mainiota tuo palstan uusi so-ssusuodatin. Se estää puhumasta sosiaalisuudesta tai sosialismista, myöskin Rossossa myytävistä pitsoista, Knossos-palatsista. Ja mistä kaikesta muusta ?
En keksinyt muuta.. :) Palstan bugi.
En kyllä tiedä, millä nimellä pitäisi kutsua vastaavaa naista?
Oisko ympärileikattu.
HAUSKAA JUNNASTA KAIKILLE!:mumu: :siski: :xbroil: :vopivu::tonu: :help:
Kiitos samoin! Raitista Jussia kaikille! :D
Nefertiti
24-06-2006, 13:45
Nasu on todella söpö! :) Mä oon aina tykännyt bulldogeista, varsinkin niistä joilla on sellaisia tiikeriraitoja.
mulla on sellainen.. ollut jo kaksi viikkoa :)
по-душка, missä päin asut? ajatelin, kun sullakin on toi ranskis, niin voisit antaa jotain käytännön neuvoja :) ja kun me (eli koirani) ollan ihan uusia suomessa ja meillä ei oo paljon ranskis kavereita, niin jos teistä tulisi meidän kaverit :shuffle:
Kuinka suurta huomiota futiskisat ovat saaneet? Tietääkseni Ausseissa joku rugby on paljon kovemmassa huudossa? Tai sit se yksi tyhmä urheilulaji, jota en tajua... Olisiko kriketti tai joku sellainen. Australialla on ihan kiva joukkue näissä MM-kisoissa.
Oikeassa olet. Kyllä rugby, tai sen täkäläinen versio - en kyllä tiedä, mikä on ero jenkkirugbyyn, mutta se kuulemma on, on suosituin urheilulaji, ja sitten tuo kriketti. Mutta kyllä nämä kisat ovat saaneet valtavan huomion täällä, kuten tästä tv-ohjelmasta näet:
http://www.sbs.com.au/whatson/index.php3?tvsch=1
Mutta se on vain tuo yksi kanava, joka niitä lähettää, se meidän monikulttuurikanava.
Minua eivät kyllä kiinnosta minkäänlaiset kisat, Euroviisut ainoastaan.
Heh. Meillä oli vähän aikaa yks poikakoira ja se teki samoin - vihasin tuota. Muuten meillä on aina ollut vain narttuja talossa - ei poikakoiria.
Sehän se on aina poikien tapa ( tietyssä iässä ), että pitää bylsiä kaikkea mikä liikkuu. Meillä molemmat koirat ovat tyttöjä, kuten sanoin, sattumalta.
Mä en taas kyl ottaisi löytöeläimiä itselleen. Paitsi jos kyseessä olisi todella pieni ja söpö pentu, jota olisi vaikea vastustaa.
Miksi et? Pelkäätkö että niissä on tauteja tai luonnevikoja? Ei niissä sen enempää ole kuin ostoeläimissäkään. Ja löytöeläimen kohdalla sentään voit tehdä hyvän työn pelastamalla sen kuolemalta. Eläinsuojelujärjestöt ja eläinlääkärit kyllä tarkastavat niiden löytöeläinten kunnon ennen kuin ne annetaan uusiin koteihin.
Palstan bugi.
Ihan hauska bugi kuitenkin
Olisinpa kroisos :D
Oisko ympärileikattu.
Ei ole sama asia. Ympärileikatulla naisella on häpyhuulet typistetty (kun taas miehellä esinahka). Eunukkinaisella itse asiassa olisi munasarjat poistettu, ehkä myös clitoris. Tärkein vaikutus eunukkiudessa on kuitenkin tuo hormonitoiminnan estäminen, eli se pitäisi tehdä ennen murrosikää.
HAUSKAA JUNNASTA KAIKILLE!
HAUSKAA JUNNAUSTA, tarkoitit varmaankin :D
Niin, toinen hauska bugi on tuo ä-kirjain ja sulkumerkki eli jos kirjoitat ( ässä ) ilman välilyöntejä, siitä tulee (ässä).
По-душка
25-06-2006, 12:24
Onhan se erilainen luonne kastroimattomalla pojalla kuin eunukilla. Voihan se vahinko kuitenkin sattua, jos Nasu sattuu erehtymään sukupuolesta kun tulee kylään kulkukoira ... tai villi kettutyttö. Vaan, taitaa Nasu olla vähän väärää kaliberia ketulle.
...
Minä en suoraan sanoen ole lainkaan rotukoira- enkä -kissatoiminnan ystävä. Minusta siinä käsitys eläimen arvosta on vinoutunut. Enkä myöskään koskaan ostaisi eläintä ainakaan eläinkaupasta. Meillä täällä on eläinkauppojen näyteikkunassa myytäviä pieniä koiran- ja kissanpentuja näytteillä pienissä lasiakvaarioissa tai häkeissä.
En ole nähnyt vuosiin kulkukoiria täällä. Enkä usko, että Nasu pysty saamaan kiinni kettua, kun se ei ole mikään ajokoira. Löytöeläimen ottaminen on mielestäni jalo teko.
Kun me hankittiin aikonaan koiran itsellemme, meille oli tärkeä tietää, mikä luonteinen siitä tulee. Tärkeimmät kriteerit olivat seuraavat: pieni koko, helppohoitoisuus ja lapsirakas.
Kirjoitatko sinä muihin foorumeihin ja jos kirjoitat, mihin?
По-душка
25-06-2006, 12:32
Heh. Meillä oli vähän aikaa yks poikakoira ja se teki samoin - vihasin tuota.
Minä taas suhtaudun siihen ymmärtäväisesti, eihän luonnolle voi mitään!
Sitä paitsi ennen "toimenpidettä" Nasu yleensä nuolee minun sääreni perusteellisesti noin pari kymmentä minuuttia. Ja siitähän minä tykkään kovasti!
По-душка
25-06-2006, 12:42
mulla on sellainen.. ollut jo kaksi viikkoa :)
по-душка, missä päin asut? ajatelin, kun sullakin on toi ranskis, niin voisit antaa jotain käytännön neuvoja :) ja kun me (eli koirani) ollan ihan uusia suomessa ja meillä ei oo paljon ranskis kavereita, niin jos teistä tulisi meidän kaverit :shuffle:
Oletko hankkinut sen tämän foorumin kautta? Näin yhden ilmoituksen nimittäin.
Asun pääkaupunkiseudulla. Entä sinä? Jos muistan oikein, Tampereella, eikö niin?
Olen tietysti valmis antamaan käytännön vinkkejä, mitä kiinnostaa?
Tässä on Suomen Ranskanbulldogit -seuran nettisivu:
http://www.toydogs.net/rb/lehti.htm
Nefertiti
25-06-2006, 15:28
Oletko hankkinut sen tämän foorumin kautta? Näin yhden ilmoituksen nimittäin.
Asun pääkaupunkiseudulla. Entä sinä? Jos muistan oikein, Tampereella, eikö niin?
Olen tietysti valmis antamaan käytännön vinkkejä, mitä kiinnostaa?
Tässä on Suomen Ranskanbulldogit -seuran nettisivu:
http://www.toydogs.net/rb/lehti.htm
jep :) sain sen tämän foorumin kautta :) tä on mun eka koira ja eka ranskis joten kiinnosta ihan kaikki :) onko sulla msn:ää tai icq:ta?
olen tampereelta, niin kuin oikein muistis :) voidan joskus tulla koirani kanssa käymän pääkaupunkiseudulla, voidaan mennä yhdessä lenkille :)
Miksi et? Pelkäätkö että niissä on tauteja tai luonnevikoja? Ei niissä sen enempää ole kuin ostoeläimissäkään. Ja löytöeläimen kohdalla sentään voit tehdä hyvän työn pelastamalla sen kuolemalta. Eläinsuojelujärjestöt ja eläinlääkärit kyllä tarkastavat niiden löytöeläinten kunnon ennen kuin ne annetaan uusiin koteihin.
Niin, jotain sinne päin. Kulkukoirista ei mulla ole mitään kauhean positiivista kuvaa. Ehkä se on yleistämistä, mutta jotenkin ostettuun koiraan luottaa enemmän.
Ei ole sama asia. Ympärileikatulla naisella on häpyhuulet typistetty (kun taas miehellä esinahka). Eunukkinaisella itse asiassa olisi munasarjat poistettu, ehkä myös clitoris. Tärkein vaikutus eunukkiudessa on kuitenkin tuo hormonitoiminnan estäminen, eli se pitäisi tehdä ennen murrosikää.
Yök, kamalaa. Ja pelottavan asiantuntevaa tekstiä :)
Minä taas suhtaudun siihen ymmärtäväisesti, eihän luonnolle voi mitään! Sitä paitsi ennen "toimenpidettä" Nasu yleensä nuolee minun sääreni perusteellisesti noin pari kymmentä minuuttia. Ja siitähän minä tykkään kovasti!
En epäilekään! :) Minä taas en pidä kauheasti kun koirat nuolee. Kerran koirani nuoli haavani jalassa - se oli oikein herttaista, mutta pelkäsin saavan jotain baktereita sen syljestä... Hygienia ennen kaikkea.
По-душка
25-06-2006, 20:38
jep :) sain sen tämän foorumin kautta :) tä on mun eka koira ja eka ranskis joten kiinnosta ihan kaikki :) onko sulla msn:ää tai icq:ta?
olen tampereelta, niin kuin oikein muistis :) voidan joskus tulla koirani kanssa käymän pääkaupunkiseudulla, voidaan mennä yhdessä lenkille :)
Minulla ei ole kumpaakaan, mutta voisimme käyttää tämän foorumin henkilöviestisysteemiä (ПС), eikö niin?
По-душка
25-06-2006, 20:43
En epäilekään! :) Minä taas en pidä kauheasti kun koirat nuolee. Kerran koirani nuoli haavani jalassa - se oli oikein herttaista, mutta pelkäsin saavan jotain baktereita sen syljestä... Hygienia ennen kaikkea.
Yksi puolalainen sotaveteraani kertoi, että viime sodassa kun lääkkeistä on ollut kova pula, koiria käytettiin Puolassa haavojen "puhdistamiseen".
Vanhan sanonnan mukaan kissan sylki tappaa ja koiran sylki parantaa.
Vanhan sanonnan mukaan kissan sylki tappaa ja koiran sylki parantaa.
Ookko kuullut venäläisiä sanontoja? :) Niimpä, ei ehkä kaikkea kannata uskoa... :D Sodan aikana käytettiin myös virtsaa haavojen puhdistukseen, mutta en silti lähtisi puhdistamaan sillä sun haavoja.. :P
По-душка
25-06-2006, 23:50
Sodan aikana käytettiin myös virtsaa haavojen puhdistukseen, mutta en silti lähtisi puhdistamaan sillä sun haavoja.. :P
Mikä ettei? Se voisi olla aika eroottista....
Kirjoitatko sinä muihin foorumeihin ja jos kirjoitat, mihin?
Aina silloin tällöin tulee kirjoiteltua, sekä näihin joihin pitää rekisteröityä että myös noihin vapaisiin. Aika vähän kuitenkin kirjoittelen, sillä yritän tehdä muutakin kuin vain istua tietokoneen ääressä. Muuten olen kyllä netissä ollut läsnä ja näkyvissä jo 15 vuotta. En kuitenkaan viitsi tässä julkisesti luetella kaikkea, vaikkei se mikään salaisuus periaattessa olekaan.
Niin, jotain sinne päin. Kulkukoirista ei mulla ole mitään kauhean positiivista kuvaa. Ehkä se on yleistämistä, mutta jotenkin ostettuun koiraan luottaa enemmän.
Valitettavan yleinen käsitys, joka ei aina pidä paikkaansa. Kyllä ostokoirankin tapauksessa voi tulla petetyksi. Ja löytökoirat eivät ole aina kulkukoiria. Usein ne ovat ihan tavallisesta perheistä paitsi, että perhe on ollut vastuuton ja hylännyt ne. Kyllä koirasta näkee, jos on vähänkin kokemusta, heti sen perusluonteen ja heikkoudet. Ja paljon asiaan vaikuttaa myöskin se, minkälainen itse olet ja miten koiraasi suhtaudut.
Yök, kamalaa. Ja pelottavan asiantuntevaa tekstiä :)
Ei onneksi kuitenkaan omasta kokemuksesta veitsen kummassakaan päässä. Kyllä minunkin naisuuosikkini sentään on kastroimaton, ympärileikkaamaton, lävistämätön, tatuoimaton, korkokengätön, minihameeton, parfyymiton, meikitön luonnonmukainen mollamaija :D
Vielä 10 yötä ja sen jälkeen päästään muuttamaan omaan taloon - jos kaikki menee hyvin. Laitoin muutaman kuvan uudesta talosta ja sen ympäristöstä.Kuvagalleriaani (http://www.russian.fi/gallery/thumbnails.php?album=258)
Mikä ettei? Se voisi olla aika eroottista....
Mä en ryhdy tuohon leikkiin, beibe ;)
Kyllä minunkin naissuosikkini sentään on kastroimaton, ympärileikkaamaton, lävistämätön, tatuoimaton, korkokengätön, minihameeton, parfyymiton, meikitön luonnonmukainen mollamaija :D
Ihan jees, mutta parfyymissä ei ole mitään vikaa.. :) Meikeissä on myös oma viehätyksensä, kunhan "pakkelia" ei ole liikaa. Ja mun naissuosikki käyttää myös farkkuminihametta :D
Vielä 10 yötä ja sen jälkeen päästään muuttamaan omaan taloon - jos kaikki menee hyvin. Laitoin muutaman kuvan uudesta talosta ja sen ympäristöstä.
Siistejä kuvia! Mä tykkäsin teidän rantaviivasta... vähän olisi mahtavaa lähteä joka aamu lenkille tuolla! Tekee mieli muuttaa Australiaan! :)
Meikä lähtee heinäkuun alussa Kanadaan kuukaudeksi. Tarkoitus on vilkaista vähän Quebeciä, mutta varsinaisena päämääränä on New Brunswick. Niagaran putoukset ovat myös must see -listallani.
Ja mun naissuosikki käyttää myös farkkuminihametta :D.
No, eipä kuullosta pahalta mullekaan, varsinkin jos se on välillä myös ilman sitä hametta :D
Siistejä kuvia! Mä tykkäsin teidän rantaviivasta... vähän olisi mahtavaa lähteä joka aamu lenkille tuolla! Tekee mieli muuttaa Australiaan! :)
Ei tuo ole koko Australia. Suurin osa maasta/mantereesta on hiekka-aavikkoa. Meillä on oikeastaan aika poikkeukselliset maisemat. Eli saat olla tarkkana kun valitset kohdetta. Järvi varsinkin on tässä maassa harvinaisuus, vaikka kaikki ne ovatkin tekojärviä. Nuo parhaat rantaviivakuvat ovat tästä nykyisestä asuinpaikasta, joka on n. 7 kilometrin päässä siitä uudesta. Siellä ei ole merta vaan se pieni järvi ja joki ja nuo puiston lammikot.
.
Meikä lähtee heinäkuun alussa Kanadaan kuukaudeksi. Tarkoitus on vilkaista vähän Quebeciä, mutta varsinaisena päämääränä on New Brunswick. Niagaran putoukset ovat myös must see -listallani.
Kuullostaa varsin hienolta. Itse en ole käynyt Kanadassa koskaan, mutta olen ollut Ontariota hyvin lähellä, järven toisella puolella Michiganissa. Luulisin kuitenkin, että tykkäisin, vaikka liian kylmä siellä minulle onkin.
Eikös sun pidä osata ranskaa, jos aiot Quebecissä pärjätä?
Eikös sun pidä osata ranskaa, jos aiot Quebecissä pärjätä?
Montrealissa pärjää ihan varmasti engannilla ja New Brunswickissa en tarvitse ranskaa. En mä osaa ranskaa! :D
Joskus vuosia sitten kävimme kaverini kanssa Belgiassa, Tournai (http://www.tournai.be/en/officiel/index.php?page=38)-nimisessä mestassa, joka on aika lailla ranskankielinen. Siellä sitten pienen sekoilun jälkeen kaverilta varastettiin kannettava ja piti asioida poliisilaitoksella missä kukaan ei puhunut englantia. Voi sitä tuskaa, en unohda ikinä! :( Sen jälkeen olen aina vähän dissanut ranskankielisiä maita...
[russian.fi, 2002-2014]