Финляндия по-русски

Финляндия по-русски (https://www.russian.fi/forum/index.php)
-   Suomenkielinen keskustelupalsta (https://www.russian.fi/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Yleistä jutustelua (chatti-ketju) (https://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=24418)

Ralphie 20-08-2006 19:09

Yleistä jutustelua (chatti-ketju)
 
Tämä on jatko-osa tälle liian isoksi kasvaneelle ketjulle.

Tässä ketjussa höpistään ihan vapaasti kaikesta maan ja taivaan välillä...

Ralphie 20-08-2006 21:26

Tämän päivän löytö!

Aussijääkiekkoa, ladattavissa täältä.. :smiling:

maxa 21-08-2006 12:51

Heh, mä olin tulossa ottamaan ensimmäisen lasillisen tästä uudesta, Ralphien korkkaamasta ja pöytään tuomasta pullosta (onkohan hyvä vertaus?). No joo, tuon aussijääkiekko-jutun jälkeen tietysti vois sanoa jotain, vaikka, että hulluja ne siellä etelässä ... Tosin olen kyllä nähnyt luistinradan jopa Singaporessa, mutta jääkiekkoa eivät tainneet siellä kuitenkaan pelata. Mutta Etelä-Australia on ihan ok. Siellä on talvella usein lunta ja jäätä, ja vuorilla myös laskettelukeskuksia. Ja mitä siellä ei ole on talojen lämpöeristys tai kunnollinen lämmitys. Kuumavesipulloja laittavat sänkyynsä niin kuin Englannissa.

Ralphie 21-08-2006 16:48

Kyllä Australiassa pelataan jääkiekkoa, ehkä hieman yllättäen! :D

Tässä muutama hauska paikannimi maailmalla:



Fucking-niminen kylä Itävallassa.

Ja hyvä artikkeli, 'Stop stealing our F**king signs'.

Ja tässä pari paikkaa Pohjois-Amerikasta:



:D :D :D

MUDRII CAA 21-08-2006 18:32

:hlop: :hlop: :hlop: kuulin etta jotkut kylät euroopassa vaihtavat nimensa turistien käytamisen nouston varten

Sananjalka 21-08-2006 20:23

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Tämä on jatko-osa tälle liian isoksi kasvaneelle ketjulle.

Tässä ketjussa höpistään ihan vapaasti kaikesta maan ja taivaan välillä...



Voi! On kyllä hyvä vaihtaa ketjua. Mutta minun viesti jäi sinne viimeiseksi. Ja se oli ihan hölmö. Taisin juoda silloin olutta.

Nyt häpeän vähän. Voisin kyllä vaihtaa vaatetta. Se uusi vaate pitäisi olla tässä linkissä. Olisitko Ralphie taas niin kultainen, että pienennät sitä. Että saan sen sopimaan avatariin.

http://www.helsinki.fi/kirjastot/ve...at/peltonen.jpg

Ralphie 21-08-2006 21:00

Цитата:
Сообщение от Sananjalka
Voi! On kyllä hyvä vaihtaa ketjua. Mutta minun viesti jäi sinne viimeiseksi. Ja se oli ihan hölmö. Taisin juoda silloin olutta.

Nyt häpeän vähän. Voisin kyllä vaihtaa vaatetta. Se uusi vaate pitäisi olla tässä linkissä. Olisitko Ralphie taas niin kultainen, että pienennät sitä. Että saan sen sopimaan avatariin.

http://www.helsinki.fi/kirjastot/ve...at/peltonen.jpg


Toki! :)

Tässä, ole hyvä.

tai

Sananjalka 22-08-2006 10:58

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Toki! :)

Tässä, ole hyvä.

tai


Tämä on hieno. Nyt olen 15 vuotta nuorempi. Myös voin aina mennä tuon puskaan taakse piiloon.

D_F 27-08-2006 21:49

kävitkö sinä Ralphie hookissa la:na?

Ralphie 29-08-2006 21:01

Цитата:
Сообщение от D_F
kävitkö sinä Ralphie hookissa la:na?


En, tällä kertaa oli parempaa tekemistä - olin mökillä kavereiden kaa.. :)

Kävitkö sinä?

D_F 29-08-2006 21:08

Цитата:
Сообщение от Ralphie
En, tällä kertaa oli parempaa tekemistä - olin mökillä kavereiden kaa.. :)

Kävitkö sinä?

"en, tällä kertaa oli parempaa tekemistä.." ;)

Ralphie 29-08-2006 22:35

Цитата:
Сообщение от D_F
"en, tällä kertaa oli parempaa tekemistä.." ;)


Kerro tarkemmin.. :sm7:

D_F 03-09-2006 17:54

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Kerro tarkemmin.. :sm7:

kävin tsekkaamassa ja siivoamassa uutta kämppääni.

Ralphie 03-09-2006 20:05

Tuli tässä mieleen, että ehkä joku ei huomannut meidän uutta toimintoa liittyen IMG-tagiin. Aiheesta lisää täältä.


Ralphie 05-09-2006 22:49

Лёша taas ruokkii suomalaisia roskalehtiä. Uskomattominta tässä on, että arvostettu Reuters on kääntänyt Aleksein sanomia päin mäntyjä, ja suomalainen lehdistö ehti haukkua jo takinkääntäjäksi ja ties miksi ennen kuin korjaus tuli.. Ei näin.. :(

- Iltalehti: "Edustaisin mieluummin Venäjää"
- Спорт-Экспресс: "Еременко - лучший в августе"


D_F 06-09-2006 08:43

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Лёша taas ruokkii suomalaisia roskalehtiä. Uskomattominta tässä on, että arvostettu Reuters on kääntänyt Aleksein sanomia päin mäntyjä, ja suomalainen lehdistö ehti haukkua jo takinkääntäjäksi ja ties miksi ennen kuin korjaus tuli.. Ei näin.. :(

- Iltalehti: "Edustaisin mieluummin Venäjää"
- Спорт-Экспресс: "Еременко - лучший в августе"


kuuntelin just eilen "kotoa töihin" ja "töistä kotio" radiota (city). ihmettelin, että tulipas sanottua.

Ralphie 15-09-2006 20:04

Eilen Jeremenko seniori oli Joonas Hytösen haastattelussa. Olen vähän pettynyt, kun hän puolusti poikaansa englanniksi eikä ruotsiksi. Ruotsia hän kuitenkin osaa paremmin, ja ruotsi on Suomen toinen virallinen kieli sentään...

~aurinko~ 15-09-2006 20:15

En tiedä miksi Jeremenko puhui englantia. Mutta osaako sitten Joonas hyvin ruotsia? :)

Ralphie 15-09-2006 20:26

Цитата:
Сообщение от ~aurinko~
En tiedä miksi Jeremenko puhui englantia. Mutta osaako sitten Joonas hyvin ruotsia? :)


Luultavasti ei, koska on stadin kasvatti. Silti olisin toivonut ruotsia Alekseiltä, ihan periaatteen vuoksi.

Det är bara så, att jag älskar det kungliga språket :)

teekkari 15-09-2006 22:13

Helvete! Fy fan!

D_F 16-09-2006 15:31

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Luultavasti ei, koska on stadin kasvatti. Silti olisin toivonut ruotsia Alekseiltä, ihan periaatteen vuoksi.

Det är bara så, att jag älskar det kungliga språket :)

mitkä ihmeen periaatteet?

Ralphie 17-09-2006 16:50

Цитата:
Сообщение от D_F
mitkä ihmeen periaatteet?


Ruotsi on Suomen toinen virallinen kieli.

D_F 17-09-2006 16:52

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Ruotsi on Suomen toinen virallinen kieli.

ööö.. joo, niin... eli? hän on silti venälainen.

Ralphie 17-09-2006 17:37

Цитата:
Сообщение от D_F
ööö.. joo, niin... eli? hän on silti venälainen.


Ööö.. joo.. hän osaa hyvin ruotsia...

Ööö.. aika turha keskustelu.. :)

teekkari 17-09-2006 17:41

Mutta onko Eremenko venäläinen? Sukunimi ukrainalainen, äiti Ossetiasta, puhuu paremmin ruotsia kuin venäjää, Suomen kansalainen...

D_F 17-09-2006 17:43

Цитата:
Сообщение от teekkari
Mutta onko Eremenko venäläinen? Sukunimi ukrainalainen, äiti Ossetiasta, puhuu paremmin ruotsia kuin venäjää, Suomen kansalainen...

me kaikki ollaan täällä. ;)

teekkari 17-09-2006 20:13

Paitsi mä.

D_F 17-09-2006 21:14

niin juu. 10symbolsnospaces

Ralphie 20-09-2006 22:29

Spektr viikkosanomalehdeksi
 


Tänään YLE:n uutisissa oli juttu Spektr-lehdestä. Spektristä on tulossa venäjänkielinen viikkosanomalehti. Samassa lähetyksessä kerrottiin, että ennusteiden mukaan vuonna 2010 Suomessa asuu jo 100 000 venäjänkielistä.

Uutisen voi katsoa YLE24:n videosalista.

D_F 21-09-2006 09:45

eihän nämä mikään uutiset ole enää. siis, spektrista oli lehdissä pari viikkoa sitten (vähintään) ja venäjänkielisistä... no joo.

Ralphie 22-09-2006 21:52

Цитата:
Сообщение от D_F
eihän nämä mikään uutiset ole enää. siis, spektrista oli lehdissä pari viikkoa sitten (vähintään) ja venäjänkielisistä... no joo.


Mä en lue lehtiä :)

Tampere on aika mielenkiintoinen paikka juuri nyt EU:n kokouksen takia. Keskusta vilisee poliiseja ja tummansinisiä Volvoja. Poliiseja on joka puolella, liikennevalot eivät toimi, kaupunkikuvassa paljon tyylikkäitä pukuihin ja jakkuihin pukeutuneita miehiä ja naisia.

D_F 23-09-2006 10:09

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mä en lue lehtiä :)

Tampere on aika mielenkiintoinen paikka juuri nyt EU:n kokouksen takia. Keskusta vilisee poliiseja ja tummansinisiä Volvoja. Poliiseja on joka puolella, liikennevalot eivät toimi, kaupunkikuvassa paljon tyylikkäitä pukuihin ja jakkuihin pukeutuneita miehiä ja naisia.


olis pitänyt pitää se kokous helsingissä. matka töistä kotiin kesti keskiviikkona normaalin puolentunnin sijasta puoli toista tuntia. arrrgghhh :(

~aurinko~ 23-09-2006 15:21

ei kiitos, meillä riittää ruuhkia muutenkin :gy:

Ralphie 24-09-2006 14:06

Aika hauskaa, tapasin eilen D_F:n ja cat-x:n baarissa :D

~aurinko~ 24-09-2006 14:09

Hehe, maailma on niin pieni. :gy: Puhuitko heidän kanssa?

Ralphie 24-09-2006 15:46

Цитата:
Сообщение от ~aurinko~
Hehe, maailma on niin pieni. :gy: Puhuitko heidän kanssa?


Tottakai :)

~aurinko~ 24-09-2006 16:59

Sehän on kiva.:) Eilen oli myös Helsingissä suomi.ru:n käyttäjien tapaaminen. Teillä oli sitten vähän epävirallisempi tapaaminen. :gy:

D_F 25-09-2006 08:45

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Tottakai :)

ai puhuit vai? baarissa? ohoh! ...vitsi, vitsi. ;) oli kiva nähdä.

Ralphie 04-10-2006 22:18

Mitä teille kuuluu näin syksyisessä Suomessa? :)


~Aurora~ 06-10-2006 12:47

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mitä teille kuuluu näin syksyisessä Suomessa? :)


Koti, työ....työ, koti joka ikinen päivä. Ei mitään erikoista. :( Syksy tulee ja menee mut elämä pysyy samalla. No.... haluan , haluan lentää vapaaksi niin kun lintu taivaalla.

Шаман 06-10-2006 13:03

Morjens! Pitäs vähä skrivata tännekin... muuten meinaa kielitaito ruostua...

Taas viikko hurahti duunin ja muitten rutiinien kimpussa...Ei, himskatti, tänään pitäis vääntää vielä perjantai vuoro...ja se on aina hauskaa... No, kyllä se siitä...keikka kerrallaan iisisti...
Lähtiskö huomenna heilumaan stadin yöhön? Katotaan mikä fiilis on huomenna... Nyt anakin tuntuu että mieli tekis heittäytyä dansingiin ja nauttia bissestä...

AlinaR 06-10-2006 23:06

Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Koti, työ....työ, koti joka ikinen päivä. Ei mitään erikoista. :( Syksy tulee ja menee mut elämä pysyy samalla. No.... haluan , haluan lentää vapaaksi niin kun lintu taivaalla.

Tätä kutsutaan syysmasennukseksi. Älä masennu, lintunen. Luonto vielä hetkisen parhaimillaan, muuttolinnut tuhansittain suuntavat kohti lämpöä, tuuli hyväilee kehon peitämättömiä paikkoja.....Eikös teille ole tulossa muutos asumiseen? Sehan lisää kyllä melkoisia paineita, mutta tuo myös mukavuutta ja uutta vaihetta elämään. :rose3:
Mieheni on sitä mieltä että täytyy muista myös rentoutua, ei ne työt mihinkään karkaa...ja oikeassa on.

AlinaR 06-10-2006 23:17

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mitä teille kuuluu näin syksyisessä Suomessa? :)


Kerrassaan ihana ja upea syksy! Luonto on niin kaunis..Silmä lepää...
Niin....silmät....näkö alkaa reistailla. Varasin tänään ajan näöntarkastukseen. Silmälasit on seuraava etaappi, lukulasit todennäköisesti. Aika hämmentävä tilanne, näössäni ei ollut koskaan vikoja ja nyt yhtä-äkkiä en nähnyt pientä tekstia.
Kait senkin kanssa pystyy elää. Kaikki tuntemani silmälasipäiset ihmiset näyttää fiksuilta....Nyt on minun vuoro. :D

По-душка 07-10-2006 20:10

Olen tänään oppinut paljon uusia sanoja: mentulate, microcauli, priapus, agate, banana, hose, hung, membrum virile, wiener, shlong. Kiitos alan asiantuntijalle.

Ralphie 10-10-2006 02:12

Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Koti, työ....työ, koti joka ikinen päivä. Ei mitään erikoista. :( Syksy tulee ja menee mut elämä pysyy samalla. No.... haluan , haluan lentää vapaaksi niin kun lintu taivaalla.


Mikä sinua estää? Kaikki me ollaan tavallaan vapaita... :) Jätä työsi, kotisi ja vietä loppuelämäsi meditoiden jossain Himalajilla.. Kiinnostaisko? :)

Цитата:
Сообщение от Шаман
Lähtiskö huomenna heilumaan stadin yöhön? Katotaan mikä fiilis on huomenna... Nyt anakin tuntuu että mieli tekis heittäytyä dansingiin ja nauttia bissestä...


No mitä teit? Lähditkö kaljalle? Saitko naista? :D

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kait senkin kanssa pystyy elää. Kaikki tuntemani silmälasipäiset ihmiset näyttää fiksuilta....Nyt on minun vuoro. :D


Mä en mielestäni näytä fiksulta rilleissä. Siksi käytänkin piilolinssejä - olen hyvin tottunut niihin. Syksy on tavallaan kaunista, mutta myös jossain määrin masentavaa aikaa.

Цитата:
Сообщение от По-душка
Olen tänään oppinut paljon uusia sanoja: mentulate, microcauli, priapus, agate, banana, hose, hung, membrum virile, wiener, shlong. Kiitos alan asiantuntijalle.


Minkä alan sanastoa? Eivät kuullosta kovin tutuilta nuo sanat.

~aurinko~ 10-10-2006 02:22

Цитата:
Сообщение от Ralphie


Minkä alan sanastoa? Eivät kuullosta kovin tutuilta nuo sanat.

Banana on varmaan banaani

Ralphie 10-10-2006 02:36

Цитата:
Сообщение от ~aurinko~
Banana on varmaan banaani


Ja hung on varmaan roikkunut ja wiener voisi olla esim. nakki, leivos tai miehen sukupuolielin.

Onko näillä sanoilla jokin looginen yhteys? Minusta hän heitti jotain erikoissanastoa, josta kaikki sanat jollain tapaa liittyvät toisiinsa... Saatan olla väärässäkin..

По-душка 11-10-2006 20:04

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Ja hung on varmaan roikkunut ja wiener voisi olla esim. nakki, leivos tai miehen sukupuolielin.

Onko näillä sanoilla jokin looginen yhteys? Minusta hän heitti jotain erikoissanastoa, josta kaikki sanat jollain tapaa liittyvät toisiinsa... Saatan olla väärässäkin..


Olet oikeilla jäljillä, baby
http://www.mtv3.fi/helmi2005/hyvinv...i.shtml/431696?

Ralphie 12-10-2006 21:05

Цитата:
Сообщение от По-душка
Olet oikeilla jäljillä, baby


Olisi pitänyt arvata.. hah :) Pääsitkö irstas По-душка seksiguruksi? :D

Шаман 18-10-2006 00:53

[QUOTE=Ralphie]



No mitä teit? Lähditkö kaljalle? Saitko naista? :D

Oho... :D Rakas naiseni oli mukana. Snadisti dokattiin ja tanssittiin fiilareissa... :) Oli siellä myös kavereita, tuttuja ja ystäviä tältä foorumilta... oli ihan nastaa... :)

D_F 23-10-2006 10:10

heippa hei kaikkille. täällä taas suomessa ollaan. olin kaksi viikkoa ukrainassa, reissasin ristin rastin. oli aika mielenkiintoista. huomenna taas matkalle. mites täällä?

Ralphie 23-10-2006 14:12

Цитата:
Сообщение от D_F
olin kaksi viikkoa ukrainassa, reissasin ristin rastin. oli aika mielenkiintoista.


Kerro lisää. Mitä näit ja mikä oli mielenkiintoista?
kirjoitin livejournalissa. en jaksa kirjoittaa sitä samaa taas.

По-душка 24-10-2006 00:59

Цитата:
Сообщение от D_F
heippa hei kaikkille. täällä taas suomessa ollaan. olin kaksi viikkoa ukrainassa, reissasin ristin rastin. oli aika mielenkiintoista. huomenna taas matkalle. mites täällä?

Onko ukranalainen kaunotar jo tarttunut takkiisi?

D_F 24-10-2006 20:02

heippa hei tästä liettuasta. katotaan tarttuuko joku täällä ¤))

Ralphie 24-10-2006 20:15

Цитата:
Сообщение от D_F
heippa hei tästä liettuasta. katotaan tarttuuko joku täällä ¤))


Varmasti tarttuu, jos et käytä kumea.. :D

D_F 25-10-2006 18:35

kävelin tässä vähän klaipedassa, tuli mieleen kysymys, että missä kuvattiin 17 мгновений весны?

Ralphie 25-10-2006 19:52

Цитата:
Сообщение от D_F
kävelin tässä vähän klaipedassa, tuli mieleen kysymys, että missä kuvattiin 17 мгновений весны?


Ainakin osa jaksoista oli kuvattu kotikaupungissani.

Olen myös käynyt Klaipedassa, mutta siitä on aikaa. Joskus 90-luvun alussa. Muistiin jäivät delfinaario, satama sekä Klaipedan surullisen ruma neuvostoarkkitehtuuri... Onko paikka yhtään muuttunut? Ovatko Liettuan delfiinit elossa?

Цитата:
Кинематографическое начальство пожалело денег на зарубежные командировки, и в Берлине Лиознова снимала не так много. Цветочную улицу (Берн) нашли в Риге, границу между Германией и Швейцарией — на Кавказе, невыездного тогда Льва Дурова, получившего после роли провокатора Клауса кличку «главный бандит республики», пришлось пристрелить в подмосковном лесу — так дешевле.

D_F 25-10-2006 21:23

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Ainakin osa jaksoista oli kuvattu kotikaupungissani.

Olen myös käynyt Klaipedassa, mutta siitä on aikaa. Joskus 90-luvun alussa. Muistiin jäivät delfinaario, satama sekä Klaipedan surullisen ruma neuvostoarkkitehtuuri... Onko paikka yhtään muuttunut? Ovatko Liettuan delfiinit elossa?

jepp mää muistinkin että suunnillen riikassa. ;)

en tiedä delfiineistä ja neuvostoliittoarkitektuurista, mutta vanha kaupunki on tosi hyvä. juttelin tässä just paikallisten natsien kanssa... englanniksi. ;)

Radogost 25-10-2006 21:29

Цитата:
Сообщение от D_F
jepp mää muistinkin että suunnillen riikassa. ;)

en tiedä delfiineistä ja neuvostoliittoarkitektuurista, mutta vanha kaupunki on tosi hyvä. juttelin tässä just paikallisten natsien kanssa... englanniksi. ;)

Millaisia natseja siellä päin on?
Tossa pari viikkoa sitten istuin natsiporukassa (ihan Suomessa), kun venäläinen tuttu soitti. Oli kyllä porukalla suut levällään, kun sitten yks-kaks puhuinkin venäjää...

D_F 25-10-2006 21:56

ei mitenkään ihmeelliset. "hulluja ne on nää rooomalaiset" (c) osterix and obelix


Часовой пояс GMT +3, время: 17:58.