Финляндия по-русски

Финляндия по-русски (https://www.russian.fi/forum/index.php)
-   Suomenkielinen keskustelupalsta (https://www.russian.fi/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Huostaanottokiistat (https://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=60871)

Van Wonterghem 20-07-2010 09:21

Huostaanottokiistat
 
Suomalaiset huostaanottokiistat ratkaistava Suomessa-
20.7 . 04:00


VUONNA 2006 kritisoin tapaa , Jolla joukko Tanskaan muuttaneita muslimeja JA heidän jälkeläisiään yritti painostaa entisten kotimaidensa avulla asuinmaansa Tanskan hallitusta .

Tanska EI taipunut painostuksen alla , mutta suureksi häpeäksi Suomen Pääministeri pyysi julkisesti Anteeksi ainoana länsimaana Tanskan suomettumatonta käytöstä muslimeilta .

NYT pieni Ryhmä venäläisiä immigrantteja on pyytänyt Moskovaa painostamaan Suomea Lasten huostaanottokiistassa .

Lasten huostaanotoissa on varmasti jossain tapauksissa sanomista . Kuitenkin tassa Luxembourg pitäisin vääränä , JOS maahanmuuttajaryhmien lapsia kohdeltaisiin eriarvoisesti heidän kansallisen , etnisen Tai uskonnollisen taustan perusteella .

Kiistat koskevat ratkaistava JOKO Suomen Tai EU : n sisällä , Eika suinkaan Moskovassa Tai Islamabadissa .



Freddy Van Wonterghem

Kotka

[ url ] http://www.esaimaa.fi/Mielipide---S...201019377760/68 [ / url ]

RIP 20-07-2010 11:38

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Suomalaiset huostaanottokiistat ratkaistava Suomessa-
20.7 . 04:00


VUONNA 2006 kritisoin tapaa , Jolla joukko Tanskaan muuttaneita muslimeja JA heidän jälkeläisiään yritti painostaa entisten kotimaidensa avulla asuinmaansa Tanskan hallitusta .

Tanska EI taipunut painostuksen alla , mutta suureksi häpeäksi Suomen Pääministeri pyysi julkisesti Anteeksi ainoana länsimaana Tanskan suomettumatonta käytöstä muslimeilta .

NYT pieni Ryhmä venäläisiä immigrantteja on pyytänyt Moskovaa painostamaan Suomea Lasten huostaanottokiistassa .

Lasten huostaanotoissa on varmasti jossain tapauksissa sanomista . Kuitenkin tassa Luxembourg pitäisin vääränä , JOS maahanmuuttajaryhmien lapsia kohdeltaisiin eriarvoisesti heidän kansallisen , etnisen Tai uskonnollisen taustan perusteella .

Kiistat koskevat ratkaistava JOKO Suomen Tai EU : n sisällä , Eika suinkaan Moskovassa Tai Islamabadissa .

Freddy Van Wonterghem

Kotka

[ url ] http://www.esaimaa.fi/Mielipide---S...201019377760/68 [ / url ]


Mitä Perussuomalaiset ja sinä henkilökohtaisesti olet tehnyt vuoden 2006 jälkeen huostaanottokiistakysymysten ratkaisemiseksi?

Onko tässä jälkiviisaudessa kysymys äänten kalastelusta tuleviin eduskuntavaaleihin?

Eronneena kuuden lapsen isänä sinulla lienee tietotaitoa asioiden järjestämisestä Suomessa? Foorumin asiakkaat mielellään lukevat konkreettiset neuvosi huostaanottokiistojen ratkaisemiseksi.

Suomen ja Venäjän välillä on voimassa Sopimus oikeussuojasta ja oikeusavusta siviili-, perhe- ja rikosasioissa (47/1980). Tämän Sopimuksen perusteella Venäjän kansalaisilla on mahdollisuus saada tukea Venäjän viranomaisilta.

Voisitko ilmoittaa, mihin lähteeseen väitteesi "pienen ryhmän venäläisiä immigrantteja" painostuspyynnöstä perustuu; huhupuheisiin vai mielikuvitukseesi?

Venäjän kanssa Suomella on voimassa Valtiosopimus kysymykseen liittyen. Pakistanin (Islamabad) kanssa vastaavaa sopimusta ei tietojeni mukaan ole.

Tiedoksesi , että "muiluuttamiset" päättyivät kahdeksankymmentä vuotta sitten. "Jos Suomi ei miellytä poistu maasta" ei mielestäni käy argumentiksi.
Toisaalta puheenjohtajanne on näyttänyt esimerkkiä, mutta tämä on hänen henkilökohtainen ratkaisunsa.

Van Wonterghem 20-07-2010 12:10

"pienen ryhmän venäläisiä immigrantteja."

Anteeksi, Johan Bäckman ja hänen tukijoiden Venäjällä pyörittämä mediashow.

RIP 20-07-2010 12:51

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
"pienen ryhmän venäläisiä immigrantteja."

Anteeksi, Johan Bäckman ja hänen tukijoiden Venäjällä pyörittämä mediashow.


Et ole siis nähnyt tätä painostuspyyntöä?

Väitteesi perustuu siis huhupuheisiin, mielikuvitukseen ja johtopäätökseen.

Minulle on uutinen, että Perussuomalaiset ovat leimanneet Erkki Johanin immigrantiksi. Tällä foorumilla häntä on nimitellyt ties vaikka miksi, mutta ensimmäistä kertaa maahanmuuttajaksi.

Olen aikaisemmin ollut aivan varma, että Erkki Johan on "Made in Finland/Porvoo".

Vaikka Erkki Johan immigrantti olisikin, ei se tee hänestä toisen luokan kansalaista Suomessa.

Van Wonterghem 20-07-2010 13:16

Onko ongelma luetun ymmärtäminen?
Anteeksi tässä yhteydessä, tarkoittaa sama kun korjaan.

Lana Hel 20-07-2010 13:26

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Onko ongelma luetun ymmärtäminen?
Anteeksi tässä yhteydessä, tarkoittaa sama kun korjaan.

Minua kiinnostaa, missä sinun 6 lasta on?

Asuuko ne suomalaisen entisen vaimosi kanssa?

Vai sinun kanssasiko?

Vastaa, muuten syntyy tunne, että et ymmärrä kysymyksiä.

RIP 20-07-2010 13:26

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Onko ongelma luetun ymmärtäminen?
Anteeksi tässä yhteydessä, tarkoittaa sama kun korjaan.


Minulla ei ole mitään ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa.
Kun vain järkevää luettavaa löytyisi.

Van Wonterghem 20-07-2010 13:38

Minua kiinnostaa, missä sinun 6 lasta on?

Lapsistani 5 ovat aikuisia.
Nuorin asuu Venäläisen äitinsä kansa, ilman ongelmia.
Poika käy luonani silloin kun häntä huvittaa ja niin usein kun haluaa.

Lana Hel 20-07-2010 13:59

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Lapsistani 5 ovat aikuisia.
Nuorin asuu Venäläisen äitinsä kansa, ilman ongelmia.
Poika käy luonani silloin kun häntä huvittaa ja niin usein kun haluaa.

Entinen vaimosi on venäläinen!

Tästäkö sinun vihasi venäläismaahanmuuttajia kohtaan on peräisin?

Mitä itse teet Suomessa? Miksi et lähde pois täältä kotimaahasi?

Luuletko, että olet toista sorttia maahanmuuttaja?

Sinäkin vaadit Karjalaa takaisin? :)

Van Wonterghem 20-07-2010 14:10

Minä en vihaa enkä rakastaa kansallisuuden perusteella.
On vain asioita josta olen joko sama tai eri mieltä.
Alla olevasta äskettäin julkaistusta kirjoituksesta selviää ehkä jotain.



http://www.kymensanomat.fi/Mielipid...201039269150/69

”Mummovyöryn” torjunta valikoivaa
3.7. 04:00


Sinikka Hurskainen otti kantaa niin sanottuun mummopykälään (Lukijat 28.6.).

Maahanmuuttoviraston tilastoista käy ilmi, että vuonna 2009 oleskelulupaa haki ns. mummopykälän mukaisesti 1819 henkilöä, joista 74 oli kansallisuudeltaan venäläisiä ja 1265 somalialaisia.

Mummopykälän perusteella myönnettyjä oleskelulupia ei ole tilastoissa eritelty kansallisuuksien mukaan, mutta niiden kokonaismäärä on 771 myönteistä päätöstä. Ei tarvitse olla matemaattinen nero, jos haluaa tehdä johtopäätöksiä siitä mistä suunasta se mummovyöry tulee nykysysteemillä.

Sinikka Hurskainen vetosi nykykäytännön puolesta ja aivan oikein muistutti kuntien vanhustenhuollon resursseista. Jotenkin yllä mainittujen lukujen ja viimeaikaisten tapahtumien valossa jää se kuva, että venäläisten mummojen hoito olisi erityisen kallista ja somalialaisten kai sitten halvempaa. Ainakin, jos päätökset tehdään Sinikka Hurskaisen maahanmuuttovirastolta lainaamilta perustelujen mukaan.

Venäläisten maahanvyöryllä on peloteltu myös aikaisemmin. Itse asiassa 20 vuotta Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen Suomeen heitä on muuttanut 50000, ja vertailun vuoksi Saksaan kaksi miljoonaa.

Venäläisten mummovyöryllä pelottelee yksi ainoa virkamies maahanmuuttovirastosta, jota populistiset poliitikot kuten Sinikka Hurskainen lainaavat kiistattomana totuutena.

Itse olen sitä mieltä, että lainmuutosta ei sinänsä tarvita, vaan lain tulkinta voisi olla vähemmän asenteellista venäläisten hakijoiden kohdalla.

Toinen vaihtoehto on tietenkin poistaa koko pykälä, jolloin mummovyöry tyrehtyisi joka suunnalta, eikä vain valikoidusti Venäjältä.



Freddy Van Wonterghem (ps.)

Kotka

Lana Hel 20-07-2010 14:21

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
”Mummovyöryn” torjunta valikoivaa...
Freddy Van Wonterghem (ps.)

Miten tämä ”mummo-asia” liittyy huostaanottokiistoihin?

Miksi et vaatinut lasta itsellesi? Perussuomalaiset isät vaativat...

sampo-loparjono 20-07-2010 14:26

Van Wonterghem

Цитата:
Minä en vihaa enkä rakastaa kansallisuuden perusteella.
On vain asioita josta olen joko sama tai eri mieltä.
Alla olevasta äskettäin julkaistusta kirjoituksesta selviää ehkä jotain.


Цитата:
Minä en vihaa enkä rakastaa kansallisuuden perusteella.

//
\\
Цитата:
On vain asioita josta olen joko sama tai eri mieltä.



Sama juttu!!!!!!!!!! :wisdom:


Цитата:
Venäläisten maahanvyöryllä on peloteltu myös aikaisemmin. Itse asiassa 20 vuotta Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen Suomeen heitä on muuttanut 50000, ja vertailun vuoksi Saksaan kaksi miljoonaa.


Ruotsissa 700.000 suomalaista. :hlop:

Van Wonterghem 20-07-2010 14:44

Miten tämä ”mummo-asia” liittyy huostaanottokiistoihin?

Epäilit minua venäläisvastaisuudesta.

Miksi et vaatinut lasta itsellesi?

Meille on yhteyshuoltajuus, lapsi on kirjoilla äidin kansa, se oli lapsen valinta.

Perussuomalaiset isät vaativat...

Eiköhän se ole tapauskohtaista, tuskin isien tai äitien puoluekanta ratkaisee sen asian.

Lana Hel 20-07-2010 15:00

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Eiköhän se ole tapauskohtaista, tuskin isien tai äitien puoluekanta ratkaisee sen asian.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa, sinä tulit tänne Foorumille ainoastaan agitoimaan omaa puoluettasi ja keräämään ääniä.

Väärä paikka. Turha yritys.

RIP 20-07-2010 15:01

Freddy Van Wonterghem
 
Nykyinen Perussuomalaiset puolue perustettiin 1995 Suomen Maaseudun Puolueen (SMP) konkurssipesän pohjalle. SMP:n puolestaan perusti Veikko Fennander (Vennamo), joka toimi Suomen Maatalousminiteriön asutusasiain osastopäällikkönä ja pääjohtajana 1944-1959. Sodan jälkeen Veikon tehtävänä oli järjestää paikka 400 000 luovutetun alueen evakolle.

Samaan aikaa (05.12.1944…15.01.1945) 56 030 inkeriläistä laitettiin karjavaunuissa palautuskuljetuksena Suomesta Neuvostoliittoon.

Perustuuko puolueesi ideologia "maassa maan tavalla tai maasta pois" periaatteelle: on maahanmuuttaja, on ongelma - ei maahanmuuttajaa, ei ongelmaa ?

Onko karjavaunut tilattuna?

Pitääkö ryhtyä jo pakkaamaan?

Сигизмунд 20-07-2010 15:08

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Venäläisten maahanvyöryllä on peloteltu myös aikaisemmin. Itse asiassa 20 vuotta Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen Suomeen heitä on muuttanut 50000, ja vertailun vuoksi Saksaan kaksi miljoonaa.

Täytyy vaan onnitella Suomea, maa sai ilmaiseksi hirveä määrä työvoimaa ja usein hyvin koulutettu, eikä tarvitsee huolehtia työvoiman kasvattamista mummoista. Suomi osaa säästää rahaa.

muumimamma 20-07-2010 15:16

äänestään ensi vaaleissa perussuomalaisia ja ihan varmasti

Van Wonterghem 20-07-2010 15:21

Tässä nimenomaisessa tapauksessa, sinä tulit tänne Foorumille ainoastaan agitoimaan omaa puoluettasi ja keräämään ääniä.

Väärä paikka. Turha yritys.

Puhutko nyt itseäsi vai koko foorumin puolesta? Niin kun kaikessa muissakin foorumeissa ei ole pakko lukea minun sepustuksiani.
Sikäli kun ymmärsin, foorumi on vapaa.


RIP:в Тулу со своим самоваром не ездят

Van Wonterghem 20-07-2010 15:36

Täytyy vaan onnitella Suomea, maa sai ilmaiseksi hirveä määrä työvoimaa ja usein hyvin koulutettu, eikä tarvitsee huolehtia työvoiman kasvattamista mummoista. Suomi osaa säästää rahaa.

Näin voi sanoa ainakin jos tarkoitetaan maahanmuuttaja lähialueelta.

RIP 20-07-2010 15:50

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
RIP:в Тулу со своим самоваром не ездят


Tämä on vastaus, varmaankin viimeisempään kysymykseeni, joten parasta ruveta kuitenkin pakkaamaan ja ottaa samovaarikin mukaan.

Halusit varmaan osoittaa kielitaitoasti ja sananlaskujen tietämystäsi.
Tämä on kuitenkin suomenkielinen foorumosio, joten yritä pysyä yhdessä kielessä.
Tai siirrytään venäjänkieliselle puolelle.

Lana Hel 20-07-2010 16:02

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Puhutko nyt itseäsi vai koko foorumin puolesta? Niin kun kaikessa muissakin foorumeissa ei ole pakko lukea minun sepustuksiani.
Sikäli kun ymmärsin, foorumi on vapaa.

RIP:в Тулу со своим самоваром не ездят

Olisit rehellinen ja tunnustaisit, että tulit agitoimaan.

Propagandastasi:
Русскому самовару двоюродный подсвечник

Van Wonterghem 20-07-2010 16:11

Maassa maan tavalla, vastaava sanonta on monella kielellä.

Venäjällä venäläisten ehdoilla ja Suomessa suomalaisten ehdoilla ja sille selvä, ei se ainakaan minulla tuottaa ongelmia.

RIP 20-07-2010 16:26

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Maassa maan tavalla, vastaava sanonta on monella kielellä.

Venäjällä venäläisten ehdoilla ja Suomessa suomalaisten ehdoilla ja sille selvä, ei se ainakaan minulla tuottaa ongelmia.


Se ei ole kyllä Perussuomalaiset puolue, joka Suomessa määrittelee, kuka on suomalainen ja kuka ei.

Suomalainen on Suomen valtion kansalainen syntyperästään riippumatta.
Ei ole olemassa kahden eri kastin suomalaisia.
Puolueiden tulisi pitää huoli, ettei tätä eriarvoisuutta yhteiskuntaan synny ja että kaikille kansalaisille annetaan samat mahdollisuudet.

Heikot on sinulla argumentit, kun pitää sanontojen taakse mennä.
Etkä ole looginen ja johdonmukainen, kun puhutaan Venäjällä venäläisten ehdoilla osiosta.

Miten se Karjalan palautuskysymys?

Van Wonterghem 20-07-2010 16:40

Lana Hel
Loppuvatko argumentit?
Kysyit ja vastasin kysymyksiin, argumentti ja vasta-argumentti.
Agitaatio kuuluu sosialisteilla.

Naali 20-07-2010 16:56

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Lana Hel
Loppuvatko argumentit?
Kysyit ja vastasin kysymyksiin, argumentti ja vasta-argumentti.
Agitaatio kuuluu sosialisteilla.


Freddy, voisitko käyttää lainaustageja (quote hakasuluissa) kun lainaat jotakuta? Muuten lukeminen menee vaikeaksi kun ei näy mikä teksti on sinun omaasi ja mikä on lainattua.

Lana Hel 20-07-2010 17:00

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Lana Hel
Loppuvatko argumentit?
Kysyit ja vastasin kysymyksiin, argumentti ja vasta-argumentti.
Agitaatio kuuluu sosialisteilla.

Pitääkö minun vielä kysyä sinulta lisää liittyen suomalaisiin sanontoihin?

Hankala se on kysyä, kun ei ole saanut aikaisempiinkaan kysymyksiin järkeviä vastauksia.

Nyt sinä kyllä taas olet sekoittanut tilanteen. En minä forumille tullut kiihotusmielessä, sinä tämän aloitit.

Van Wonterghem 20-07-2010 17:11

Puolueiden tulisi pitää huoli, ettei tätä eriarvoisuutta yhteiskuntaan synny ja että kaikille kansalaisille annetaan samat mahdollisuudet.

Tuosta olen sama mieltä, ja ilman erioikeuksia.

Nykyisin on kahden kastin järjestelmä, vaikka ei virallisesti.
Useimmiten maahanmuuttaja pidetään holhottavana, usein niputetaan yhteen maahanmuuttajat ja vammaiset.

Se ei ole ainakaan perussuomalaisten aikaansaannos.



Karjalan kysymys ei ole tietääkseni puolueen agendalla, voi olla, että joillakin jäsenille on.

Van Wonterghem 20-07-2010 17:20

Цитата:
Сообщение от Naali
Freddy, voisitko käyttää lainaustageja (quote hakasuluissa) kun lainaat jotakuta? Muuten lukeminen menee vaikeaksi kun ei näy mikä teksti on sinun omaasi ja mikä on lainattua.


Ok kiitos vinkistä.

Van Wonterghem 20-07-2010 18:15

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/975...w-mies%E2%80%9D

Olen tästä sama mieltä.

Sananjalka 20-07-2010 19:49

Oi miten viisaita!

En kyllä ymmärrä paljon.

muumimamma 20-07-2010 19:58

viisaus maan perii.........

Lana Hel 20-07-2010 21:53

Цитата:
Сообщение от muumimamma
viisaus maan perii.........


Viisaus ei peri mitään.
Rehellisyys maan perii. (Suomalainen sananlasku)

muumimamma 20-07-2010 21:57

Цитата:
Сообщение от Lana Hel
Viisaus ei peri mitään.
Rehellisyys maan perii. (Suomalainen sananlasku)

älyvapaat eivät peri mitään, sekin on totta

Van Wonterghem 20-07-2010 23:32

31 ja 32

Psalmit 37
30. Vanhurskaan suu lausuu viisautta, ja hänen kielensä puhuu oikeuden sanoja.
29. Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

Tilanne 1-1

Ja Muumimammalle kiitos

Сигизмунд 20-07-2010 23:42

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem

+1
Tästä asiasta olen kanssasi aivan samaa mieltä!

jamaba 21-07-2010 00:19

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem


+1
osui ytimeen.

finnik 21-07-2010 01:18

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
...Nykyisin on kahden kastin järjestelmä, vaikka ei virallisesti.
Useimmiten maahanmuuttaja pidetään holhottavana, usein niputetaan yhteen maahanmuuttajat ja vammaiset.

Olet unohtanut "susia, ja muita petoeläimiä"...

"7. Suomen on saatava itse päättää, kuinka monta maahanmuuttajaa, sutta, tai muuta petoeläintä meillä on."
http://www.freddy.fi/

Цитата:
Se ei ole ainakaan perussuomalaisten aikaansaannos....Karjalan kysymys ei ole tietääkseni puolueen agendalla, voi olla, että joillakin jäsenille on.


"5. Turkki on murha! EUn laajentuminen itään, kaakkoon ja etelään on pysäytettävä. Ainoastaan luovutettu Karjala voidaan enää EUhun liittää."
(Freddy Van Wonterghem EU 2009)
http://www.freddy.fi/

Van Wonterghem 21-07-2010 07:09

37 Finnik:

7,Musta huumori ja retoriikka EU vaaleissa, niistä asioista pitää tosiaan päättää kansallisella tasolla.

5,EU laajentaminen, Romania ja Bulgarian liittämistä on näkynyt Suomalaisten katukuvassa.

Katso vastaus Ylen vaalikoneessa, ei pelkästään Karjala vaan koko Venäjä.

http://yle.fi/vaalikone09/vaalikone...81.s-5.q-1.ps-1

14. Euroopan unionin jäsenyys on avattava myös Venäjälle.


Van Wonterghem, Freddy:
"Olisi ainakin järkevämpi kuin Turkki, EU olisi omavarainen öljyn ja kaasun suhteen ja päätösvalta siirtyisi Moskovasta Brysseliin.
Tuskin Moskovassa on kiinnostusta mutta ajatusleikkinä ihan hauska."

sampo-loparjono 21-07-2010 09:26

Цитата:
Сообщение от muumimamma
viisaus maan perii.........


Uusi vitsi suomalaisista :D :D :D :D :D :D


Suomalaiset ovat lainkuuliaisia. :kruto:


Mutta........ei.. :wisdom: :)

muumimamma 21-07-2010 10:15

Цитата:
Сообщение от sampo-loparjono
Uusi vitsi suomalaisista :D :D :D :D :D :D


Suomalaiset ovat lainkuuliaisia. :kruto:


Mutta........ei.. :wisdom: :)

en kirjoittanut sitä vitsinä, mutta jos näet tää vitsinä, miksipä ei
onko sinulla jotain sanottavaa huostaanottokiistoista?

RIP 21-07-2010 10:37

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
31 ja 32
Psalmit 37
30. Vanhurskaan suu lausuu viisautta, ja hänen kielensä puhuu oikeuden sanoja.
29. Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.


Uskonkysymykset eivät liity tähän. (vrt. Vanhurskaus http://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhurskaus)

Sanassa kerrotaan Jeesuksen sanoneen " "Minkä teette yhdelle näistä pienimmistä, sen te teette minulle"

Mitä sinä ja puolueesi olette konkreettista tehneet huostaanottokysymysten ratkaisemiseksi?
Mitä suunnittelet tekeväsi?

"Se ken on syytön heittäköön ensimmäisen kiven."
Helpointa sinulle näyttää olevan herjata sitä henkilöä ja henkilöstöryhmää, jotka edes yrittävät tehdä jotain kyseisen asian eteen (vrt. Pieni ryhmä venäläisiä immigrantteja (Etelä-Saimaa) muutettuna Russian.fi'tä varten "Anteeksi, Johan Bäckman ja hänen tukijoiden Venäjällä pyörittämä mediashow"). Miksi et ole korjannut Etelä-Saimaan kirjoitustasi vastaamaan immigranttifoorumin korjausta?

Venäjällä venäläisten tapojen mukaan, sanot. Miksi sitten sekaannut Venäjän mediakysymykseen?
Sinä ja puolueesi ottaa varsin paljon valtaa määritellä, mikä on maan tapa ja mikä ei. Teidän tulee muistaa, että valta luo myös vastuuta.

PS.
"Muumimamman" heittojen informaatiivinen sisältö avaamaasi "huostaanottokiistat" teemaan ei ole muutaman lukukerran jälkeen avautunut.

Van Wonterghem 21-07-2010 11:12

http://www.talouselama.fi/yrityskau...ticle251983.ece
Lasten huostaanotosta on EU:n alueella tehty kansainvälinen bisnes.
Palaan tähän aiheeseen lähiaikoina.

RIP 21-07-2010 11:18

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
http://www.talouselama.fi/yrityskau...ticle251983.ece
Lasten huostaanotosta on EU:n alueella tehty kansainvälinen bisnes.
Palaan tähän aiheeseen lähiaikoina.


Lasten huostaanotto ei ole ainoastaan kansainvälinen, vaan myös kansallinen business.

Kun on kysymys isosta liiketoiminnasta, haluatko sinä ja puolueesi suojella tätä business'ta?
Mitkä ovat motiivit - raha?

muumimamma 21-07-2010 11:54

Цитата:
Сообщение от RIP
Uskonkysymykset eivät liity tähän. (vrt. Vanhurskaus http://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhurskaus)

Sanassa kerrotaan Jeesuksen sanoneen " "Minkä teette yhdelle näistä pienimmistä, sen te teette minulle"

Mitä sinä ja puolueesi olette konkreettista tehneet huostaanottokysymysten ratkaisemiseksi?
Mitä suunnittelet tekeväsi?

"Se ken on syytön heittäköön ensimmäisen kiven."
Helpointa sinulle näyttää olevan herjata sitä henkilöä ja henkilöstöryhmää, jotka edes yrittävät tehdä jotain kyseisen asian eteen (vrt. Pieni ryhmä venäläisiä immigrantteja (Etelä-Saimaa) muutettuna Russian.fi'tä varten "Anteeksi, Johan Bäckman ja hänen tukijoiden Venäjällä pyörittämä mediashow"). Miksi et ole korjannut Etelä-Saimaan kirjoitustasi vastaamaan immigranttifoorumin korjausta?

Venäjällä venäläisten tapojen mukaan, sanot. Miksi sitten sekaannut Venäjän mediakysymykseen?
Sinä ja puolueesi ottaa varsin paljon valtaa määritellä, mikä on maan tapa ja mikä ei. Teidän tulee muistaa, että valta luo myös vastuuta.

PS.
"Muumimamman" heittojen informaatiivinen sisältö avaamaasi "huostaanottokiistat" teemaan ei ole muutaman lukukerran jälkeen avautunut.

samalla tavalla Venäjä voi olla puuttuumatta Suomen sisäisiin asioihin, joihin huostaanotto kuuluukin eikä sanella mitä tehdä.
Onko herra RIPilla jotain hampaankolossa kun jatkuvasti korostaa tämän foorumin kokoa?

Van Wonterghem 21-07-2010 12:10

43
En voi tässä puhua kuin omasta puolestani, olen seurannut eri EU maiden keskustelupalstoja aiheesta.
Oikea ja virallista tietoa on vaikea saada, koko EU tässä asiassa piiloutuu salapitomääräyksien taakse.
Huostaanotot suoritetaan myös aiheellisena, on hyvin vaikea tuomitta tai puoltaa yksitäistapauksia josta ei ole kuin toisen osapuolen tietoa.
Tutkija Anu Palosaaren on perehtynyt asiaan, ainakin mitä hän ehdottaa tässä linkissä, tuntuu ainakin ensilukemalla järkevältä.

http://www.anupalosaari.com/?page_id=343

RIP 21-07-2010 12:20

Цитата:
Сообщение от muumimamma
samalla tavalla Venäjä voi olla puuttuumatta Suomen sisäisiin asioihin, joihin huostaanotto kuuluukin eikä sanella mitä tehdä.
Onko herra RIPilla jotain hampaankolossa kun jatkuvasti korostaa tämän foorumin kokoa?


Valtiosopimuksen 47/1980 mukaan Suomessa asuvilla Venäjän kansalaisilla on mahdollisuus saada oikeustukea Venäjän Federaation viranomaisilta.

Kuten Freddy Van Wonterghem viestissä ilmoitti, että huostaanotoista on tullut menestyvää liiketoimintaa. Tämä on huomattu myös Venäjällä ja luonnollisesti tähän reagoidaan varsinkin, kun rahanteko kohdistuu maan kansalaisiin. Miksei suomalaiset puolueet ole kiinnittäneet asiaan huomiota?

Suojeleeko Van Wonderghem Etelä-Saimaan kirjoituksellaan huostaanottobusineksen etuja tekemällä asiasta ulkopoliittisen kysymyksen?

"Mamma" voi vapaasti tutkia Van Wonderghem'n hampaankolot, koska hän on se joka on useaan otteeseen korostanut foorumin pientä kokoa.

muumimamma 21-07-2010 12:37

[QUOTE=RIP]Valtiosopimuksen 47/1980 mukaan Suomessa asuvilla Venäjän kansalaisilla on mahdollisuus saada oikeustukea Venäjän Federaation viranomaisilta.

Kuten Freddy Van Wonterghem viestissä ilmoitti, että huostaanotoista on tullut menestyvää liiketoimintaa. Tämä on huomattu myös Venäjällä ja luonnollisesti tähän reagoidaan varsinkin, kun rahanteko kohdistuu maan kansalaisiin. Miksei suomalaiset puolueet ole kiinnittäneet asiaan huomiota?

Suojeleeko Van Wonderghem Etelä-Saimaan kirjouituksellaan huostaanottobusineksen etuja tekemällä asiasta ulkopoliittisen kysymyksen?

"Mamma" voi vapaasti tutkia Van Wonderghem'n hampaankolot, koska hän on se joka on useaan otteeseen korostanut foorumin pientä kokoa.[/QUOTE

]sopimus on v. 1980, jolloin oli Neuvostillitto ja soipimus tehtiin Neuvostoliiton ja Suomen välillä
miten tämä vanha sopumus vastaa nykytilanetta kun sellaista valtiota kun NL ei ole olemassakaan?
Silloin oli neuvostokansalaisia, nykyään venäjän kansalaisia, joten unohda sen valtiosopimuksen, se ei ole ajantasalla liki 30 vuotta
Onko muita, päteviä argumentteja siihen miksi Venäjä puuttuu Suomeen sisäisiin asioihin?
Mitä mieltä olisit jos Suomessa kovalla kädellä puuttuisivat Venäjän katulasten ongelmiin?
Mamma ei tutki Freddia, vain RIPia, joka joka käänteessä korostaaa foorumin pientä kokoa viitateen samalla ettei tämä "pieni porukka" vastaa käsitettä "enemmistö venäläisitä2
No, tiedät kai mikä on "otanta" mielipidetutkimuksissa?
Onko RIP sattumoisin kilpailevan median palkkalistoilla?

RIP 21-07-2010 13:10

Цитата:
Сообщение от muumimamma
sopimus on v. 1980, jolloin oli Neuvostillitto ja soipimus tehtiin Neuvostoliiton ja Suomen välillä
miten tämä vanha sopumus vastaa nykytilanetta kun sellaista valtiota kun NL ei ole olemassakaan? [/QUOTE


"Nykyinen Venäjän federaatio perustettiin Neuvostoliiton hajotessa vuonna 1991, ja se peri Neuvostoliiton oikeussubjektin aseman"
(http://fi.wikipedia.org/wiki/Ven%C3%A4j%C3%A4).
Lupaa menettelyyn ei varmaan sinulta kysytty.
Valtiosopimus on edelleen voimassa (kts. finlex.fi).

Цитата:
Сообщение от muumimamma
Mamma ei tutki Freddia, vain RIPia, joka joka käänteessä korostaaa foorumin pientä kokoa viitateen samalla ettei tämä "pieni porukka" vastaa käsitettä "enemmistö venäläisitä2
No, tiedät kai mikä on "otanta" mielipidetutkimuksissa?


Minulla on henkilökohtainen hammaslääkäri ja akuuteissa tapauksissa Rakas Vaimoni hoitaa tarvittavat tarkastustoimenpiteet.
Van Wonterghem voi varmaan pitää "mammalle" luetunymmärtämiskinkerit, jotta älyvapaat väärinkäsitykset saadaan eliminoitua.

Цитата:
Сообщение от muumimamma
Mitä mieltä olisit jos Suomessa kovalla kädellä puuttuisivat Venäjän katulasten ongelmiin?


Kyllä ongelmiin tulee puuttua ja monet suomalaiset vapaaehtoisjärjestöt ovat tehneet hyvää työtä Viipurin ja Pietarin katulasten parissa.

Цитата:
Сообщение от muumimamma
Onko RIP sattumoisin kilpailevan median palkkalistoilla


Kiitokset kohteliaisuudesta.
Voisitko mainita median, jonka kanssa kilpailen sekä pari sen kilpailijaa, jotta voin tarjota niille palveluksiani.

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan (suomalainen sananlasku). Suomalaismedia aloitti ensimmäisenä näiden lapsikaapparien sankariksinostamisen. Nyt kun sitten saadaan samalla mitalla itketään "sisäisiin asioihin sekaantumista".

Muuten, esittämiini kysymyksiin ei ole Van Wonterghemin toimesta vielä vastattu.

Van Wonterghem 21-07-2010 13:37

Цитата:
Сообщение от RIP
Valtiosopimuksen 47/1980 mukaan Suomessa asuvilla Venäjän kansalaisilla on mahdollisuus saada oikeustukea Venäjän Federaation viranomaisilta.

1,Kuten Freddy Van Wonterghem viestissä ilmoitti, että huostaanotoista on tullut menestyvää liiketoimintaa. Tämä on huomattu myös Venäjällä ja luonnollisesti tähän reagoidaan varsinkin, kun rahanteko kohdistuu maan kansalaisiin. Miksei suomalaiset puolueet ole kiinnittäneet asiaan huomiota?

2,Suojeleeko Van Wonderghem Etelä-Saimaan kirjoituksellaan huostaanottobusineksen etuja tekemällä asiasta ulkopoliittisen kysymyksen?

"Mamma" voi vapaasti tutkia Van Wonderghem'n hampaankolot, koska hän on se joka on useaan otteeseen korostanut foorumin pientä kokoa.



1,Tämä on huomattu myös Venäjällä: Talouselämä mukaan kyllä ”Osto kiinnosti myös venäläissijoittajaa”


2,Ei mitenkään, Van Wonterghem toi esiin, että on väärin kun maahanmuuttajat pyrkivät entisten kotimaiden avulla kiristää erioikeuksia asuinvaltiolta.
Eniten tässä häiritsee Van Wonterghem se asia, että pieni kiihkomielinen poppoo puhuu ilman mandaatti koko suomessa asuvan Venäläisväestön puolesta.

RIP 21-07-2010 14:57

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
1,Tämä on huomattu myös Venäjällä: Talouselämä mukaan kyllä ”Osto kiinnosti myös venäläissijoittajaa”

Entä sitten. Toistan sinulle viimeisen kerran, ettei minulla ole ongelmia luetunymmärtämisen kanssa.
Onko sinulla jokin tarkoitus vastata minulle minun omalla tekstilläni?
Keinottelijoihin liittyen Venäjän Federaation pääministeri V.V. Putin on yksiselitteisesti lausunut:
"Keinottelijoilta on katkaistava käpälät!"
Meinaatko tehdä huostaanottokiistakysymysten ratkaisemiseksi Suomessa jotain vai copy-pastaatko myös jatkossa?
Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
2,Ei mitenkään, Van Wonterghem toi esiin, että on väärin kun maahanmuuttajat pyrkivät entisten kotimaiden avulla kiristää erioikeuksia asuinvaltiolta.


Olen pyytänyt sinulta useaan kertaan todisteita kiristyksestä - missä faktat ovat?
Toistaiseksi et ole osoittanut yhtään todistetta kiristykseen tai painostukseen liittyen.

Taidat olla tyhjän puhuja?

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Eniten tässä häiritsee Van Wonterghem se asia, että pieni kiihkomielinen poppoo puhuu ilman mandaatti koko suomessa asuvan Venäläisväestön puolesta.


Yritä nyt jo hyvä mies päättää - eilen olit samaa mieltä Eilina Gusatinskin kanssa, mutta tänään et enää?!

Vastannet "Muumimammalle" tämän esittämään pieni-suuri- ja tilastotiedekysymykseen.

Onko sinulla omaa mielipidettä huostaanottokiista-asiaan liittyen vai perustuuko politiikkasi teko copy-paste-komentoihin?

Kuka sinut on nyt temppelinharjalle nostanut? Valta lienee kihahtanut sinulla jo siinä määrin päähän, että olet alkanut kirjoittaa kolmannessa persoonassa.
Seuraava vaihe lienee "me, Suomen Perussuomalainen Puolue lausumme asiaan liittyen seuraavaa..."

Veonika 21-07-2010 15:20

Цитата:
Сообщение от RIP

Kuka sinut on nyt temppelinharjalle nostanut? Valta lienee kihahtanut sinulla jo siinä määrin päähän, että olet alkanut kirjoittaa kolmannessa persoonassa.
Seuraava vaihe lienee "me, Suomen Perussuomalainen Puolue lausumme asiaan liittyen seuraavaa..."


RIP, kehoitan sinua pysymään aiheessa.

Moderaattori

muumimamma 21-07-2010 15:51

Minulla on henkilökohtainen hammaslääkäri ja akuuteissa tapauksissa Rakas Vaimoni hoitaa tarvittavat tarkastustoimenpiteet

kas kun vaimosi hammaslääkäri? Ja miten tämä liittyy keskusteluun huostaanotoista? Ja kuinka usein sinulla on ollut "akuutti tilanne"?
no, takasin huostaanottoon:
millä kansainvälisellä sopimuksella Venäjä puuttuu Suomen sisäsiin asioihin? Suomessa on suomalainen laki, Venäjällä-venäläinen. Molemmat naiset ovat sekä Suomen että Venäjän maan kansalaisia, Suomessa ollessaan he ovat vain Suomen kansalaisia, joita koskee Suomen Laki.
Millä perusteella Venäjän federaatio estänyt reilu vuosi sitten isä Salosen ja poika Salosen lähtöä Venäjältä? Miksi he viivyttelivät viisumin uusimista isä Saloselle? Miksi äiti Salonen valehteli Venäjän viranomaisille ettei tiedä missä isä on? Ja valehtelemalla sai kuin sai pojalle Venäjän kansalaisuuden? Kaikki isä Salosen jälkeenpäin tehtyja ratkaisuja johtuivat juuri Venäjän vitkuttelusta ja viivyttelystä. Venäläinen media demonisoinut isää Salosta, suomalaisia viranomaisia ja kaikki suomalaiset. Vaikkai diplomaatti rikoi kansainvälista lakia, hän teki kuitenkin oikean ratkaisun- hän toi suomen kansalaisen kotiin, mihin hän kuului ja missä hän on syntynyt. Äiti Salonen ei edes syntynyt Venäjällä vaan Virossa ja hän vei poikansa maahaan, jossa hänellä ei ole ketään eikä mitään siteitä.
Molemmat- äiti ja Pietiläinen rikkoneet lakia, joten molemmat vastavaat teoista lain edessä, SUOMEN LAIN mukaan ekä mikään muun valtion.
Joten toistan viellä kerran- Venäjällä ei ole mitään oikeutta sanella, panettella tai muuten neuvoa suomalaisia viranomaisia koskien heidän (suomalaisten) lakia.
Pavel Astahov voi hoitaa ensiksi kuntoon asiat omalla maaperällä ja sitten hoitaa muiden maiden kansalaisia - rouvat Salonen ja Rantala ovat Suomen kansalaisia ja heitä koskee, asuessaan täällä- Suomen laki, joka he molemmat olivat rikkoneet ja nyt vastavaat teoista, mikä tietysti heitä ei miellyttää

RIP 21-07-2010 16:06

Цитата:
Сообщение от muumimamma
Minulla on henkilökohtainen hammaslääkäri ja akuuteissa tapauksissa Rakas Vaimoni hoitaa tarvittavat tarkastustoimenpiteet

kas kun vaimosi hammaslääkäri? Ja miten tämä liittyy keskusteluun huostaanotoista? Ja kuinka usein sinulla on ollut "akuutti tilanne"?
no, takasin huostaanottoon:
millä kansainvälisellä sopimuksella Venäjä puuttuu Suomen sisäsin asioihin? Suomessa on suomalainen laki, Venäjällä-venäläinen. Molemmat naiset ovat sekä Suomen että Venäjän maan kansaliaisia, Suomessa ollessaan he ovat vain Suomen kansalisia, joita koskee Suomen Laki.
Millä perusteella Venäjän federaatio estänyt reilu vuosi sitten isä Salosen ja poika Salosen lähtöä Venäjällä? Miksi he viivyttelivät viisumin uusimista isä Saloselle? Miksi äiti Salonen valehteli Venäjän viranomaisille ettei tiedä missä isä on? Ja valehtelemalla sai kuin sai pojalle Venäjän kansalaisuuden? Kaikki isä Salosen jälkeenpäin tehtyja ratkaisuja johtuivat juuri Venäjän vitkuttelusta ja viivyttelystä. Venäläinen media demonisoinut isää Salosta, suomalaisia viranomaisia ja kaikki suomalaiset. Vaikkai diplomaatti rikoi kansainvälista lakia, hän teki kuitenkin oikean ratkaisun- hän toi suomen kansalaisen kotiin, mihin hän kuului ja missä hän on syntynyt. Äiti Salonen ei edes syntynyt Venäjällä vaan Virossa ja hän vei poikansa maahaan, jossa hänellä ei ole ketään eikä mitään siteitä.
Molemmat- äiti ja Pietiläinen rikkoneet lakia, joten molemmat vastavaat teoista lain edessä, SUOMEN LAIN mukaan ekä mikään muun valtion.


Mitä sinä oikein kirjoitat?

Mitkä naiset?

Miten sepustuksesi liittyy huostaanottokiista-teemaan?

Veoniikalta aikaisemmin saamani viesti koskenee myös sinua "mamma".

muumimamma 21-07-2010 16:21

Цитата:
Сообщение от RIP
Mitä sinä oikein kirjoitat?

Mitkä naiset?

Miten sepustuksesi liittyy huostaanottokiista-teemaan?

Veoniikalta aikaisemmin saamani viesti koskenee myös sinua "mamma".

miten? Oletko täysin ulalla?
Rantalan lasta huostaanotettiin, Pietiläistä itse nostit esiin ja kun Pietiläinen liittyy Salosen rouvaan ja nämä kaksi naista nostivat ison halloon venäläisessä mediassa (tietysti dosentin avustuksella)
Sepitukset on sinun alasi
p.s. lue alusta kaikki

Van Wonterghem 21-07-2010 16:47

RIP: Lastensuojelu on Kotkassa sosiaali- ja terveyslautakunnan alainen ala, olen sen lauttakunnan
jäsen ja siinä ominaisuudessa vaikutan miten vaikutan.

Todisteet: Yksipuolisen tiedonannon lähde, on ollut melko usein mainittu Venäjän mediassa, se riittää minulla todisteeksi, loput todisteet hankkivat viranomaiset jos katsovat sen aiheelliseksi.

Tämä on keskustelufoorumi, ei inkvisitio.

Aloituksessa estin mielipiteeni, joka oli julkaistu otsikkoa lukuun ottamatta sellaisenaan, alkuperäinen otsikko oli ”Muhammedin pilakuvat po Ruski”.

Lana Hel 21-07-2010 17:05

Цитата:
Сообщение от muumimamma
miten? Oletko täysin ulalla?
Rantalan lasta huostaanotettiin, Pietiläistä itse nostit esiin ja kun Pietiläinen liittyy Salosen rouvaan ja nämä kaksi naista nostivat ison halloon venäläisessä mediassa (tietysti dosentin avustuksella)
Sepitukset on sinun alasi
p.s. lue alusta kaikki

Eivät ne naiset lakia ole rikkoneet. Dosentin kanssa tai ilman dosenttia…

Voivat he esittää mielipiteitään. Vai haluaako PS poistaa heiltä oikeuden ilmaista mielipiteitään? Millä perusteella? Että likapyykkiä ei sovi pestä julkisesti?

Lue itse *alusta kaikki* näin löydät:

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
Maassa maan tavalla, vastaava sanonta on monella kielellä.

Venäjällä venäläisten ehdoilla ja Suomessa suomalaisten ehdoilla ja sille selvä, ei se ainakaan minulla tuottaa ongelmia.

Lana Hel 21-07-2010 17:31

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
RIP: Lastensuojelu on Kotkassa sosiaali- ja terveyslautakunnan alainen ala, olen sen lauttakunnan
jäsen ja siinä ominaisuudessa vaikutan miten vaikutan.

Ilmoitat, että Lasten huostaanotosta on EU:n alueella tehty kansainvälinen bisnes.
Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem
http://www.talouselama.fi/yrityskau...ticle251983.ece
Lasten huostaanotosta on EU:n alueella tehty kansainvälinen bisnes.
Palaan tähän aiheeseen lähiaikoina.

Artikkeli em. asiasta on julkaistu 13.3.2009.
Aiheesta aiemmin oli kirjoitettu samassa lehdessä 19.6.2003
http://www.talouselama.fi/yrityskau...ticle166923.ece

Sinulla on ollut monta vuotta aikaa vaikuttaa asioiden tilaan. Miksi lastensuojeluasiat päätyivät hunningolle?

RSW.. 21-07-2010 17:36

Цитата:
Сообщение от Van Wonterghem

"Gusatinskyn" mukaan siirtolaisparlamentti on hyvä idea, mutta "erityiskohtelua ei tarvita" :insane:

muumimamma 21-07-2010 17:44

Цитата:
Сообщение от Lana Hel
Eivät ne naiset lakia ole rikkoneet. Dosentin kanssa tai ilman dosenttia…

Voivat he esittää mielipiteitään. Vai haluaako PS poistaa heiltä oikeuden ilmaista mielipiteitään? Millä perusteella? Että likapyykkiä ei sovi pestä julkisesti?

Lue itse *alusta kaikki* näin löydät:


ihanko totta? Sitten on täys valhe että Rantalaa odottaa oikeudenkäynti syyskuussa ja että Salonen on jo saanut oikeuden päätöksen? Jos rouvat eivät rikkoneet lakia, niin miksi Salosta ja Rantalaa vastaan nostettiin syytteet? Toisen oikeudenkänyti jo ollut viime vuonna.

Mielepiteen ilmaisu vain totalitaarisessa valtiossa johtaa rikosilmoitukseen ja oikeudenkäyntiin ja vankilaan. Heitä ei tuomittu tai tuomitaan mielipiteistä vaan lain rikkomisesta. Joten todella lue "alusta asrti" mitä Freddy kirjoitti NYT pieni Ryhmä venäläisiä immigrantteja on pyytänyt Moskovaa painostamaan Suomea Lasten huostaanottokiistassa .
Tässähän keskustellaan siitä että venäläisille medialle syötetty puolitotuuksia ja valheita ja niiden perusteella asiaan puuttui Astahov, joka kävi täällä ja joka JOPA haluaa antaa neuovoja paikallisille viranomaisille miten pitää toimia. SAFKA on laatinut mukamas sopimuksen luonnoksen, joka ei kukaan Suomen puolella nähnyt- ja kuka on SAFKA, tekemään luonnoksia sopimuksista? Kuka valtuuttanut? Se ei ole valtiollinen elin eikä mikään juridinen taho. Sitten Astahov ilmoittaa että Suomi on kieltäytynyt allekirjoittamassa sen sopimuksen. Venäjällä suomalaisia ministereitä syytetään pumaskan hukkaamisesta. Mutta anteeksi - normaalikäytäntö että maat ensiksi neuvottelevat ja sen jälkeen tehdään sopimusluonnoksen. Tässä tapauksessa Suomelle jätetty vain allekirjoittajan rooli. Miksi? Suomi on allekirjoittanut liuta erilaisia kansainvälisiä sopimuksia. Mihin tärvitaan kahdenvälinen sopimus vielä? Milla perusteella?
Miksi Venäjä ei allekirjoittanut Haagin sopimusta?

tässä on maahaanmuuttaja kirjoittaa

http://huseinmuhammed.blogit.uusisu...enajan-valilla/

muumimamma 21-07-2010 17:49

Цитата:
Сообщение от RSW..
"Gusatinskyn" mukaan siirtolaisparlamentti on hyvä idea, mutta "erityiskohtelua ei tarvita" :insane:

siinä Eiliina käänsi kelkaansa 180 asteetta


Часовой пояс GMT +3, время: 03:51.