Просмотр одиночного сообщения
Old 27-12-2006, 01:25   #170
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от maxa
Minulla oli taannoin ennakkoluulo siitä, että pituus ei merkitse yhtään mitään. Kuitenkin kaikki seurustelukumppanit olivat olleet itseäni selvästi lyhyempiä. Yhteen selvästi itseäni pidempään naiseen olin kerran ihastunut, mutta siitä ei vastakaiusta huolimatta tullut sitten sen valmiimpaa. Vasta kun muutin maahan, jossa melkein kaikki miehet ja naiset ovat minua lyhyempiä ja muutenkin pienikokoisia, huomasin miten eri tavalla maailma näyttäytyy silloin kun puhekumppaneiden enemmistöä joutuu katsomaan alas päin tai samalle tasolle. Se toi kummasti lisää itsevarmuutta. Minusta, joka olen vähän alle 170-senttinen, oli paljon mukavampi elää pienten ja lyhyiden ihmisten kanssa kuin isokokoisten suomalaisten tai näiden suorastaan jättiläismäisten aussien. Siis, jos ulkoisista seikoista puhutaan, niin kyllä minun naisihanteenikin on lyhyt ja siro. Sisäisessä olemuksessa taas en vaadi mitään heikkoutta, haurautta ja alistuvuutta vaan vahvuus on ihan toivottava piirre.

Ennakkokäsitykset ja stereotypiat ovat minusta ihan elämään kuuluva asia tiettyyn rajaan saakka, mutta eivät enää sitten kun ne muuttuvat jääräpäisyydeksi.

Siitä pituuden antamasta itsevarmuuden tunteesta tuli mieleen Lenita Airisto. Hän väittää käyttävänsä aina korkokenkiä sen takia, että silloin hänen ei tarvitse katsoa ketään ylöspäin.
Itse olen vähän yli 160 cm pitkä eikä pituuteni erityisesti koskaan häirinnyt minua. Paitsi yhden kerran, kun jouduin missien keskelle. Silloin olo oli kuin rumalla ankanpojalla.

Missä muuten kulkee raja ennakkokäsityksen ja jääräpäisyyden välillä?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием