Тема: sanoa suoraan.
Просмотр одиночного сообщения
Old 05-12-2003, 18:47   #180
kissa
Registered User
 
Сообщений: 152
Проживание:
Регистрация: 06-10-2003
Status: Offline
Ptica,

minulla menee hyvin, enkä syytä teitä mistään. En ota viestiäsi pahalla, mutta minusta on kummallista, että koet toisen ihmisen erilaiset mielipiteet haukkumisena ja valituksena. Lukiossahan sinä nyt olet, etkö? Luin viestisi, jossa kerroit olevasi pettynyt suomalaisen nuorten käytökseen. Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan huonoa käytöstä. Toivottavasti tilanne paranee


Karlusha,

Olet aivan oikeassa siitä, että pienen valtion itsenäisyys on aina vaarassa ja aina riippuvainen sen naapureista.

Mutta pelkkä illuusio ja myytti ei itsenäisyys ole. Juuri itsenäisyyden turvassa ovat suomalaiset rakentaneet Suomesta turvallisen ja hyvinvoivan (?) valtion. Me olemme saaneet pitää edes osan työmme hedelmistä itse, sillä meillä on ollut itsemääräämisoikeus. Tekin, jotka olette Suomeen muuttaneet, nautitte siitä työstä, jota ovat tehneet isovanhempamme ja vanhempamme. Itsenäisyys ostettiin kalliilla hinnalla ja kyllä se on sen arvoista!

Jos itsenäisyys on pelkkä myytti (ts. sitä ei ole oikeasti olemassa), miten Suomeen on voinut kehittyä korkeampi elintaso, kuin sen tiettyihin naapurimaihin? Ihan hyvää hyvyyttäkö ja jalosta mielestä naapurit ovat sen sallineet?

Puhut vaaroista, jotka odottavat "itsenäisyyttä" ja "turvallisuutta" tulevaisuudessa. Minkälaisia vaaroja tarkoitat? Taloudellisia, sotilaallisia?

En myöskään oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitat tällä "itsenäisen valtion johtajien vanhalla pelillä". Ystävällisesti ja vilpittömästi pyydän, että selittäisit sitä vielä vähän, jotta voisin paremmin ymmärtää viestiäsi

kissa
 
0
 
0
    Ответить с цитированием