Тема: Venajan kieli
Просмотр одиночного сообщения
Old 24-07-2005, 15:15   #20
kukka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Habiiba
Kukka, ymmärrän mitä tarkoitat.
Olen tavannut Suomessa lapsuudesta asti asuvia venäläisiä, jotka osaavat suomea, mutta heidän puheesta kuuluu aksentti ja virheitäkin löytyy. samalla he eivät osaa omaa aidenkieltä kunnolla...sitä huomaa sanonnoista, lauseenrakenteista jne. Olen Venäjän yliopiston opiskelija ja itse asiassa en tiedä yhtään mitään venäjän kielen opetuksesta täällä (paitsi se et tunnen yhden ranskalaisen miehen, joka opettaa venäjää kansalaisopistossa, brr).



Itse olen opiskellut venäjää pääaineena yliopistossa. Sen vuoksi minua kiinnostaa juuri tämä aihe, että miten te suhtaudutte itse venäjän kieleen? Harmi, jos opetusta ei tarjota omalla äidinkielellä ja pahimmassa tapauksessa oma äidinkieli unohtuu tai sitä ei käytetä. Minä olen tavannut myös paljon venäläisiä lapsia ja opiskelijoita, jotka eivät käytä venäjän kieltä muualla kuin kotona. Ikävä kyllä, monet ovat myös sanoneet, että venäjän kielellä ei opetusta järjestetä tai jos järjestetään opettajana toimii esimerkiksi, suomalainen venäjän kielen opettaja tai tunneilla heillä on kieliavustaja, joka auttaa seuraamaan opetusta.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием