Просмотр одиночного сообщения
Old 29-01-2006, 06:48   #43
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от kisumisu
mukavasti kirjoitit sieltä, valtameren taa. australiassa muita ongelmia, josta ehkä sinä itte et ole tietoinen. ja esim. hallituksen taholta pakolaisia suljetaan kammottaviin leireihin, josta on monta kertaa puhuttu. mutta emme tästä puhuu enää tässä.

Kiitos
Kyllä minä olen hyvinkin tietoinen siitä mitä Australiassa tapahtuu. Ongelmia on jokaisella maalla, myös Australiassa pakolais- ja siirtolaistulvan kanssa. Noista "kammottavista" leireistä voidaan kyllä olla montaa mieltä. Ne ovat vastaanottokeskuksia, joista ei pääse ihan noin vain pois muun väestön joukkoon. Niille on oma perustelunsa, samoin kuin sille, miksi Australian siirtolaisuus- ja pakolaispolitiikka on niin tiukkaa. Tänne ei tosiaankaan kukaan pääse helpolla. Ja minusta hyvä niin.No, tosiaankaan sillä ei ole tekemistä nyt käsiteltävän aiheen kanssa.

Цитата:
suomessa on paljon ulkomaalasia ja aasialasia vaimoja, joten tässä ei oo enempää rasismia kuin muissa maissa. ja voit rauhoitaa vaimoa. ei kukaan tulee nimettelemaan häntä ihan noin vaan.


Minä asuin Suomessa melkein 40 vuotta, joten huoleni kyllä perustuu kokemukseen. Ehkä tuon alkoholin käytön takia suomalaiset ovat herkempiä suustaan. Hienotunteisuus unohtuu. Saattaa siihen olla muitakin syitä.

Цитата:
ryssyttelyssä on pitkä historiaa ja hetkessa se ei poistuu. ja huonoin tapa on - säätää sen laissa, koska silloin kaikki nimettelyt pitäisi kieltää laissa - silloin unholaan voisivat mennä ryssät, mannet, nekrut, mutakuonot, hurrit ja muut. miten sitten kansa suhtautuu siihen että nimittely kriminalisoidaan- voi vain arvella. luulen että kuitenkin ei tykästyy siihen.


Vaikka ryssittely onkin jonkinlainen erikoistapaus, en silti halua, että sitä kohdellaan eri tavalla. Kyllä kaikki nimittely on pahasta ja minusta on oikein että myös poliisi ja lainsäätävä osoittavat rankaisemalla, että se on väärin. Lakejahan ei sinänsä tarvitse muuttaa. Jo nykyiset lait antavat mahdollisuuden syyteen nostamiseen kuten on nähty.
Kuten sanoin minä luotan tuossa lainsäädäntöasiassa EU:hun. Varmasti EU:n monikulttuuri ja rasismintorjuntapolitiikka tulevat vahvistumaan ja vaikuttamaan yksittäistenkin eu-maiden lainsäädäntöön.

Tuosta ryssittelyn historiallisesta taustasta tiedän paljonkin karjalaisten evakkojen jälkeläisenä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием