Тема: sanoa suoraan.
Просмотр одиночного сообщения
Old 03-12-2003, 11:52   #166
kissa
Registered User
 
Сообщений: 152
Проживание:
Регистрация: 06-10-2003
Status: Offline
"Synteistä olen samaa mieltä, mutta inperiumin rakentamista en huomannut. Vai tarkoitatko sinä, että jokaisella yli 100:sta venäjän kansoista on oikeus repimään osaa Venäjää?"

Myös Suomi oli tuollainen osa ja me revimme omamme pois ... Viro, Latvia ja Liettuakin olivat tuollaisia osia. Mielestäni jokaisella kansalla on oikeus itsenäisyyteen, jos he itsenäisyyttä haluavat. Jos Venäjässä pidetään väkivallalla ja väkisin kiinni jotain kansaa, tuo kansa EI OLE osa Venäjää, eikä tuon kansan oma maa Venäjän maata. Silloin minä pidän peukkuja tuon kansan mahdolliselle itsenäisyydelle.

Suomessa on omakohtaisesti todettu, että itsenäisyys on kansalle henkisesti tärkeää ja tuo paljon hyvää mukanaan. Ei tarvitse muuta, kuin verrata Suomen ja Venäjän nykyisiä elintasoja - itsenäisyys on hyvä asia.

Tosin, minä en tiedä paljoa Venäjän politiikasta - joten tämä äskeinen oli vain yksittäisen, tietämättömän henkilön mielipide.

"Mutta pitäisikö minun sen takia hyväksyä suomalaisten junttien haukumisia vai suhtautua ymmärttävästi kansanvihaan?"

Juuri tätä olen yrittänyt sanoa kokoajan!

Siis asian ydin:

Kansanvihan SYY on hyvä ymmärtää, koska silloin siihen voi puuttua.

YMMÄRTÄMINEN EI TARKOITA HYVÄKSYMISTÄ. Kansanvihaa ei pidä hyväksyä.

Kansanvihan syistä, eli sodista, pitää puhua fiksusti ja rauhallisesti, totuudenmukaisesti ja avoimesti. TULEHTUNUT HAAVA ei parane peittämällä ja piilottamalla. Se paranee vain avaamalla, puhdistamalla ja antamalla sille ilmaa!

Haava on tulehtunut, koska sana "sota" on edelleen näin arka ja kipeä. Myös venäläisten puolelta! Kun muutaman viestin lähettää sota-aiheesta, niin jo saa turpiinsa niin, että korvat soi.

Minä toivon, että venäläiset ja suomalaiset voisivat elää nätisti ja ystävällisesti keskenään. Rakastan venäläistä miestäni todella paljon ja haluan kasvattaa omat (mahdolliset, tulevat) lapseni tuntemaan venäläisen kulttuurin ja venäjän kielen.

______________

Kansanvihaa esiintyy myös venäjällä. Miten teillä suhtaudutaan näihin tummempiin Etelä-Venäjän ihmisiin? Eikö Moskovassa juuri poltettu jokin opiskelija-asunto, jossa asui ulkomaalaisia?

Näköjään venäläisten keskuudessa esiintyy kansanvihaa suomalaisiakin kohtaan - kuten voi nähdä Gladiaattorin viesteistä.

Tässä ei ole puhdas kumpikaan, kukaan ei ole enkeli. Toinen ei ole parempi, kuin toinen.

Kumpikaan puoli ei halua nähdä omia virheitään.

Kumpikaan puoli ei halua nähdä toisessa hyvää.

Mutta toista on aina hauska potkia isolla porukalla Gladiator kysyi, minkä vähemmistön edustaja minä olen. Tällä foorumilla minä olen suomalaisen vähemmistön edustaja, ettekä te ole suhtautuneet yhtään kauniimmin minuun, kun suomalaiset suhtautuvat teihin IRL.

Ette te näin helpolla minusta eroon pääse.

kissa
 
0
 
0
    Ответить с цитированием