Просмотр одиночного сообщения
Old 23-07-2010, 14:02   #102
Van Wonterghem
Registered User
 
Сообщений: 68
Проживание: Kotka
Регистрация: 27-06-2010
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Lana Hel
1#
Minua hämmästyttää suomalaisten ja muiden kaksoismoraali. Kun suomalainen taistelee omasta lapsestaan ja varastaa sen toisesta valtiosta toimittaen Suomeen, niin hänestä tehdään sankari. Jos taas äiti vie lapsensa turvaan suomalaiselta sosiaalivirastolta, joka pyrkii viemään häneltä lapsen, äidistä tehdään rikollinen.

Suomella on oikeus puolustaa omia ja entisiä kansalaisia ja näiden lapsia. Suomi asettuu omien puolelle Kanadassa, Amerikassa, Lybiassa, Venäjällä. Suomalaisten mielestä tämä on normaalia *Kaveria ei jätetä * periaatteella. Mutta kun Venäjä toimii samalla tavalla on se puuttumista Suomen sisäisiin asioihin.

Luuletko, että kunnon suomalainen äiti ei jättäisi käyttämättä kaikkia mahdollisuuksiaan pelastaakseen oman lapsensa sosiaaliviranomaisten kynsistä? Heillä ei vain ole siihen mahdollisuutta. Jotkut käyttävät kaikkia keinoja, mitä heillä on. Vuosien kuluttua asia menee viimein EU:n tuomioistuimeen, mistä tulee ratkaisu sosiaaliviranomaisten väärästä toiminnasta. Lapsi on jo ehtinyt kasvaa täysikäsiksi lastenkodissa ilman vanhempia. Etkö sinä, hyvä ihminen, ymmärrä, että yksikin semmoinen tapaus on jo liikaa? Se tuottaa inhimillistä tuskaa, niin lapsille kuin myös vanhemmille!

2#
Suomalainen lähtee maailmalle työn, rakastetun perässä tai muuten vain… Hän kuitenkin muistaa isänmaansa ja rakastaa Suomea. Voi miten hyvä ihminen!

Venäläinen muuttaa Suomeen… Pitäisikö hänen alkaa vihata isänmaatansa? Miksi? Sillä perusteella, että siellä oli joskus sosialismi? Minulle Neuvostoliitto antoi loistavan koulutuksen. Minulla oli mahtavat opettajat erikoismatemaatikan koulussa. Minulla oli mahdollisuus päästä korkeakouluun ja suorittaa loppututkinto. Muistan kesät pioneerileirillä (äidin työpaikka järjesti ja tuki toiminnan). Siellä oli mahdollisuudet kehittää itseään, laulaa, piirtää, urheilla.

En vihaa isänmaani. Suomi on minulle äitipuoli. En sano, että hyvä semmoinen. Mitä ihminen voi tuntea ympäristössä, joka vihaa venäläisiä? Minulle ei ole vielä panssari kasvanut.

Isänmaa on kuin äiti: sitä ei valita. Ei saa pakottaa ihmisiä vihaamaan kotimaan. Juuria pitää kunnioittaa siitä huolimatta ovatko ne Venäjältä tai Suomesta. Rakkaus pelastaa maailman. Ei viha.

3#
Ottaisi Suomi malli Kanadasta, joka ei pakota maahanmuuttajat assimillointiin, vaan antaa mahtavat mahdollisuudet integrointiin muita kulttuureita kunnioittaen.





FVW1#
Suomalaissyntyinen Kirsten Campoy kaappasi lapset Yhdysvaloista Suomeen 90 luvun lopulla, monien vaiheiden jälkeen Suomi palauttivat lapset isälle Haagin-sopimuksen perusteella Yhdysvaltoihin.
Suomen media oli äidin puolella, kuitenkin Suomen oikeus ja virranomaiset toimivat sopimuksen mukaan.
Silloisen Suomen median elämöinti, muistuttaa kovasti samanlaiseksi kun mitä Venäjän median elämöinti on nyt.

FVW2#
Ehkä ymmärrän tuon suhteen entiseen kotimaahan keskimääriästä paremmin.
Ei ole mielestäni mitään syytä, miksi pitäisi vihatta juuriaan.
Minusta on aivan yhdentekevä mistäpäin on yksilön alkuperä, yksilö ratkaise, on hyviä tyyppejä josta pidän ja niitä josta en pidä, riippumatta yksilön kansallisesta uskonnollisesta tai etnisestä taustasta.
Suomi ei ole taivas, mutta ei se ole myöskään helvetti.

FVW3#
assimilaatio= kulttuurien sulautuminen
integraatio =kulttuurien yhdentyminen
Minusta termit ovat erilaiset, kuitenkin tarkoittavat sama.
Täyttyy kysyä minun vanhemmalta pojaltani , hän on asunut viimeiset kymmenen vuotta Kanadassa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием