Просмотр одиночного сообщения
Old 18-03-2009, 06:26   #8
aks-47
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Talking anna menna vaan

Цитата:
Сообщение от avaruusmies
Minä oppim suomea kolme vuotta. Minulla on pakko keskustella suomalaisen kanssa)))


Tässä räkälässä viisasteliöitä enemmän kuin lokkejä kaatupaikalla.
anna menna vaan... puhuu vaan tai kirjoitaa, ja muuten kirjoittaminen vieraskielillä on huippu kielen opiskelussa ei mitään ihmellistä että sattu virheet, se on normaalia, tulevat ne äidinkilelläkin.
Nauruttaa vaan kuinka paljon viisaita opetajia löytyy heti ryntäsivät opettamaan muitta suurin osa venäjäksi , tietenkin.

niin minä sanoisin "minä opiskelen suomea kolme vuotta".
se kulosta mun korville mukavampi kuin oppin, mutta oppinkin käy hyvin ymmärrän heti.
Siis kolme vuotta on iso ajanjakso jos pystyt puhua ja lukea, niin sä olet tehnyt paljon työtä, mutta ei enemmän kuin filologiaa opiskeleva korkeakoulun opiskeljä. Siis sä olet vasta alussa opiskelu ei loppu koskaan.
Tähän pitää tottuaa jos opiskelusta tule harrastus niin pikku hila vuosien myötä haihtuu rajakin vierskielen ja äidinkielen välissä, ei kokonaan häviä kokonaan, mutta se tulee hyvin kapeaksi ja se tulee hyvin helppo ylittää.
Näin ihminen tulee kakskielisiksi.

Lapsilla on oma juttu, sanoisin huonompi kuin aikuisilla, koska ei ole pohjaa mille rakennetaan uusi kieli.
He, monet kärsivät äidinkielen kapeudesta, jos evät antavat äidinkielille riittävästi huomiotta...
Semmosia lapsiä en viellä täällä tavannut, kaikilla venäjää hyvin heiikko.


ps.
Tässäkin paljon virheitä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием