Просмотр одиночного сообщения
Old 03-06-2007, 20:16   #325
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от vvv
Huomenta, forumalaisille!
Kuolevaisuus mun kaupungissani ei varmaan ole korkeampi (tai suurempi) kuin muilla kaupungissa. Mielestäni vanhempi sukupolvi kuolee erilaisiin kroonisiin tauteihin mm alkoholismiin (kun täällä lääkärit on hyviä, mutta valtio ei sijoita tarpeeksi varaa terveydenhoitoon). Nuorempi sukupolvi taas kuolee huumeiden ja alkoholin väärinkäyttöön, siihen liittyviin tauteihin (mm AIDS,C-hepatiitti jne) sekä vammoihin (ensisijaisesti liikenneonnettomuudet). Kahdessakymmenessä vuodessa taisin nähdä pari kymmenkuntaa kuolemaa.
Terveydenhoidon tason mukaan Suomi on kuulemma huipussa muiden eurooppalaisten maiden keskuudessa. Jopa väki Ruotsista tulee hoidettavaksi Suomeen.
Kielistä ensimmäinen oli englanti koulussa, sitten vähän puolaa ja latinalainen lääketieteellinen terminologiaa. Aikuisena opettelin saksaa kursseilla ja omin päin vähän ruotsia. Sitten tuli suomen kieli ja hiukan kreikkaa. Siinäpä kaikki. Kielissä kiinnosta itse opiskeluprosessi. Kävisin mielelläni kesäkursseillä Suomessa, mutta se on minulle liian kallista.

Näit siis noin yhden kuoleman per vuosi. Pysäyttääkö kuolema, kun näkee sen läheltä?Tuleeko oma kuolevaisuus silloin mieleen? Terveydenhuoltoon koskaan ei olla tyytyväisiä olisi se kuinka hyvä tahansa. Täällä Suomessa ollaan huolissaan siitä, että julkisen terveydenhoidon menot kasvavat vuosi vuodelta samalla kun työikäisten veronmaksajien määrä vähenee. Mistä saadaan rahaa vanhenevan väestön hoitamiseen?

Osaatko muita kieliä yhtä hyvin kuin suomea? Suomeahan osaat todella hyvin! Nostan hattuni kielilahjakkuudellesi. Tunnen monta ihmistä, jotka ovat asuneet Suomessa kymmenniä vuosia, eivätkä kuitenkaan oppineet suomea. Hyvä sinä!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием