Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 04-01-2005, 21:45   #1
teekkari
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Eri kansallisuuksista

Katsokaapa toverit tänään mainion sarjan ensimmäinen osa:


23:00 FST: Piirka ja naapurit


Uusi sarja. Norjalainen komediasarja. Tervetuloa Tertitteniin, asunto-osakeyhtiöön Oslon itälaidalla. Tapaamme siellä talonmies Roy Narvestadin. suomalaisen pimeää taksin ajavan Piirkan, leski Linda Johansenin, muotitietoisen Yngve Freiholtin ja pakistanilaisen Silmanderin perheen. Pääosassa: Robert Stoltenberg. Tuotanto: Norjan televisio. FST/Ohjelmahankinnat.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-01-2005, 02:17   #2
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Ei jaksa. Vaikuttaa tylsältä Mä katon lätkää!!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-01-2005, 02:26   #3
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
ja minulla ei pelaa Tekstitys suomeksi
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-01-2005, 02:39   #4
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Kuinka usein venäjänkieliset katsoo myös suomenkielisia ohjelmia?
Minä katselen jatkuvasti ja laidasta laitaan. Tai telkkari on auki koko ajan, kanavat vaan vaihtuu tiheään tahtiin...tai jos olen koneella niin yhdellä kanavalla "kunnia" olla koko ajan päällä

Последнее редактирование от AlinaR : 05-01-2005 в 02:43.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-01-2005, 14:42   #5
teekkari
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от AlinaR
ja minulla ei pelaa Tekstitys suomeksi


Tekstitys onkin ruotsiksi......
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-01-2005, 19:15   #6
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Первоначальное сообщение от AlinaR
Kuinka usein venäjänkieliset katsoo myös suomenkielisia ohjelmia?


Silloin tällöin. Ei mulla ainakaan ole muuta tarjolla.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 07-01-2005, 20:17   #7
teekkari
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от AlinaR
ja minulla ei pelaa Tekstitys suomeksi




Ja tänään sama juttu Digiltä 19.30 SUOMEKSI tekstitettynä!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 07-01-2005, 20:33   #8
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
ja minulla uusi digiboxi ei vielä löydä signaaleja kun antenni ei suunnattu oikeaseen suuntaan...tämä on tätä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 10-02-2005, 21:11   #9
Evgenia
Registered User
 
Аватар для Evgenia
 
Сообщений: 484
Проживание: Finland Vantaa
Регистрация: 07-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от AlinaR
telkkari on auki koko ajan, kanavat vaan vaihtuu tiheään tahtiin...tai jos olen koneella niin yhdellä kanavalla "kunnia" olla koko ajan päällä

Minulla aika usein tv jää päälle koko yöksi. Jos ei jää niin aamulla ennen kuin mä avan silmiä, etsin käsillä kaukosäädintä. Kun tuun koulusta kotiin ensimmäisenä TV päälle. Voisin sanoa että olen TV ihminen. En pidä vain saippuasarjoista hirveesti. Mut kyl mä katon niitä joskus.
Frendit on paras komedia sarja!!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 10-02-2005, 21:33   #10
kisumisu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
meillä on vain suomen TV- katson ohjelmia laidasta laitaan. eniten tykkään poliisi, draama ja english humor-sarjoista(pokka pitää, maanalainen armeija iskee taas ym). sitten dokumentit - 4D, ajankohtainen kakkonen, poliitiset keskustelut, studio-ohjekmat, pitkät elokuvat, luonto-ohjelmat, eläin-ohjelmat, historialliset ketomukset ynnä muuta. monet tässä foorumissa haukkuvat paikallisen TV, koska heidän meilestä täällä ei näytetään mitään hyvää ja haukutaan vain venäjää. yx neiti luokitteli minua sadomasohisteksi, koska opiskelin suomen kieltä, sitten olin tyhmä kun yritän "puolustaa" suomen TV. olin niin kyllästynyt jatkuvaan haukuntaan että kohta räjähtän. kaikki täällä on huono - TV, ihmiset, kaupat, sossu, kela ja ties mitä. en oo vielä lukenut mitään positiivstä tästä maasta täällä foorumissa. masentaa....
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 02:04   #11
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Thumbs up

Kisumisu, älä masennu! Tässä sulle *hali*.. Tämä foorumi on erilainen ja niin kuin ehkä huomasit, meitä on moneen junaan.. Mä en hauku Suomea, enkä ole ainoa.. Asenteesi on hyvä (olen huomannut), ja anna niiden muiden ilmaista itseään ja haukkua jos se tuottaa heille iloa. Näytetään toisenlaista asennetta ja ollaan erilaisia kuin muut!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 16:06   #12
Harri
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от kisumisu
kaikki täällä on huono - TV, ihmiset, kaupat, sossu, kela ja ties mitä.


Itse asiassa se on yksi perussyy minkä vuoksi piipahdan pari kertaa viikossa täällä - saan jotain outoa perverssiä tyydytystä siitä kun täällä haukutaan kaikkea mahdollista, eikä oikein kyetä käsittelemään moniakaan asioita objektiivisesti. Tavallaan se on helvetin väärin, mutta jotenkin tunnen itseni paremmaksi ihmiseksi kun luen jonkun myöhäisteinin ryssäpissiksen laukovan mielipiteitään milloin mistäkin aiheesta. En kyllä tunne tunne mitään erityistä ylpeyttä tästä, mutta puolestani voitte jatkaa vaan samaan malliin
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 16:18   #13
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Valitettavasti mun nappaimistosta ei loydy tallahetkella a* ja o* kirjaimia. Sorry. (Korjan teksin illalla)
Mina en pida siita, etta nykyaan taalla haukutaan kaikkia. Aikaisemmin foorumi oli paljon parempi. En tieda miksi taalla on niin paljon vihaisia ihmisia. Itse tulen vihaiseksi kun luen tata foorumia. Hassua, mutta en ole aikaisemmin tiennyt, etta on olemassa sellaisia ihmisia, jotka ovat niin vihamielisia kaikkia kohtaan. Ehka olin sinisilmainen Onneksi en tormaa tallaisiin ihmisiin muualla
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 16:25   #14
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от kisumisu
olin niin kyllästynyt jatkuvaan haukuntaan että kohta räjähtän. kaikki täällä on huono - TV, ihmiset, kaupat, sossu, kela ja ties mitä. en oo vielä lukenut mitään positiivstä tästä maasta täällä foorumissa. masentaa....


Sama taalla. En edes jaksa keskustella asioista. Mielenkiintoista, etta taalla suuri osa ihmisista on pessimisteja, vaikka he ovat venalaisia. Venajallahan ihmiset aina sanovat etta tulevaisuu nayttaa valoiselta
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 16:33   #15
Sinichka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Hei. Mutta minä aina kirjoitan vain positiivista tästä maasta. Tykkään asua täällä. Rakastan Suomea, täällä on toinen Kotimaani. Älä masennu. Ja aurinko nyt paistaa. Kevät on tulossa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 18:39   #16
kisumisu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
justiinssa! kevät on tulossa. linnut laulaa pihalla. ihanaa, mutta haukuntaa jatkuu. kuin koirat jotka pääsivät veräjältä ensilumelle. monasti ihmettelen ihmisiä, jotka etsivät vain pahaa. ja joka uutinen väänetään omaan kiertoutuneen mieleen mukaan. joku on sanonut että paha uutinen on uutinen, hyvä- ei ole uutinen.
mulla on "positiivisten ajatusten" kirja. kun on kurja olo, lueskelen aforismeja ja heti helpottaa.
siellä oli yx hyvä ajatus: olen päättänyt aamuna että olen onnellinen tänään. hyvin sanottu.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 18:51   #17
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Liikaa istuminen forumissa tekee tehtävänsä. Lenkkeily ja seurustelu kahvi/teepöydän äärellä oikeiden ihmisten parissa tuottaa enemmin iloa ja positiivisuutta kuin jatkuva kiittämätön väitely virtuaalliselle kansalle. Sitä Kisumisu olet harrastanut viime kuukaudet oikein kunnolla. Pitää täyttää henkiset laturit unohtamalla hetkeksi "avuttomat" forumilaiset. Itsekästä ...ehkä....mutta totta! Ei tätä vakavasti kannatta ottaa

Последнее редактирование от AlinaR : 11-02-2005 в 18:59.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 21:45   #18
wildcard
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Harri
...En kyllä tunne tunne mitään erityistä ylpeyttä tästä, mutta puolestani voitte jatkaa vaan samaan malliin


Ei ollenkaan huono trollausidea. Pitäisikö siis avata uusi aihe? Jotain tosi omaperäistä tyyliin: "Что вам НЕ нравится в Финляндии?"

Ja tässä melkein aiheeseen liittyen:
Изображения
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 22:04   #19
Harri
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Käytännön kokemuksesta voin kertoa, että yhdelläkään ählämillä tai nekrulla ei ole noin selkeästi luettava käsiala, joten kummassakin tapauksessa oli mitä todennäköisemmin kyseessä "trolli".

Se trollailusta. Mikäs Willikortin etninen perimä mahtaisi olla?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 22:26   #20
wildcard
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Enhän mä edes tiedä mikä "etninen perimä" on. (Eli ei varmaan mitenkään kehuttava. ) Jääköön salaisuudeksi, kun on kerran tommoinen nikkikin.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 22:36   #21
Harri
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Shalom!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 22:40   #22
teekkari
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Harri
Itse asiassa se on yksi perussyy minkä vuoksi piipahdan pari kertaa viikossa täällä - saan jotain outoa perverssiä tyydytystä siitä kun täällä haukutaan kaikkea mahdollista, eikä oikein kyetä käsittelemään moniakaan asioita objektiivisesti. Tavallaan se on helvetin väärin, mutta jotenkin tunnen itseni paremmaksi ihmiseksi kun luen jonkun myöhäisteinin ryssäpissiksen laukovan mielipiteitään milloin mistäkin aiheesta. En kyllä tunne tunne mitään erityistä ylpeyttä tästä, mutta puolestani voitte jatkaa vaan samaan malliin


Erittäin harvoin täältä forumista löytyy viestejä joiden sisältöön voi yhtyä lähes täydellisesti.

Ehkäpä tässä tapauksessa yhteinen etninen perimä on ainakin osasyynä tähän.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 11-02-2005, 22:43   #23
wildcard
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Harri
Shalom!


Onko tämä kompakysymys?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-02-2005, 05:46   #24
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Ihmisillä yleensä on hyvin erilaiset näkemykset samoista asioista. Koska ihmiset ovat hyvin tai helkkari erilaisia. Aina vaan leimataan ja soimataan. Pistetään lokeroon ja sinetöidään. Emme sulata "väärää" näkökulmaa. "Väärää" mielipidettä. Haukkuminen, toruminen, loukkaaminen ja kritisoiminen ovat ihan eri käsitteitä. Ainakin minun mielestä. Miksi kaataa kaikki samaan kasaan? Varmaan koska se on helppoa. Suvaitsevaisuus on liian vaikeaa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-02-2005, 12:59   #25
kisumisu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
ollaan suvaitsevaisia! yrittää se todistaa muille. näyttää siiltä että suvaitsevaisuus ei ole hyve. mutta mutta. en ota päähän liian henkilökohtaisesti mitään, mutta mun kotikolon haukkuminen kyllästyttää.
iloista ystävänpäivää kaikille!!!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-02-2005, 13:31   #26
wildcard
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Minun mielestäni taas "Suvaitsevaisuus on hyve." on lause vailla merkitystä. Mikä on suvaitsevaisuus? Ja mikä on hyve? Näyttäkää ne sormella! Ja kuitenkin molempiin suhtaudutaan niin kuin ne olisivat konkreettisia, objektiivisesti olemassa asioita. Paskan marjat!

Enkä subjektiiviisuuden näkökulmasta näe kauheasti järkeä arvostella ketään suvaitsemattomuudesta.

Ugh.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-02-2005, 14:27   #27
kisumisu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
ahaa, sulle suvaitsevausuus ei ole konkreetista? minulle se ON konkreetista. voi suvaita mielipiteeita, ihon värit, kansallisuudet, seksuaaliset eroavaisuudet ja ties mitää. nykymaailmaassa ei voi elää subjektiivisti ajattelleen. maailmaa on muuttunut joten suvaitsevaisuudella ON merkitystä ja nykyaan lapsia kasvatetaan suvaitsevaisuuteen - jokaisessa koulussa sitä on ohjelmassa.
valitettavasti ON veilä ihmisia jotka antavat esimerkkejä lapsilleen suvaitsevuudettomuudesta. en hyväksy sitä
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-02-2005, 14:32   #28
Harri
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Suvaitsevaisuus loppuu kun todellisuus alkaa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-02-2005, 16:48   #29
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Todellisuus jakaa ihmiset kahteen leiriin- maassa syntyneet ja maahanmuuttajat. Molempien leirien kattilat kiehuu ja välillä kiehahtaa yli.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-02-2005, 15:09   #30
wildcard
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от kisumisu
ahaa, sulle suvaitsevausuus ei ole konkreetista? minulle se ON konkreetista. voi suvaita mielipiteeita, ihon värit, kansallisuudet, seksuaaliset eroavaisuudet ja ties mitää. nykymaailmaassa ei voi elää subjektiivisti ajattelleen. maailmaa on muuttunut joten suvaitsevaisuudella ON merkitystä ja nykyaan lapsia kasvatetaan suvaitsevaisuuteen - jokaisessa koulussa sitä on ohjelmassa.
valitettavasti ON veilä ihmisia jotka antavat esimerkkejä lapsilleen suvaitsevuudettomuudesta. en hyväksy sitä


No juuri tuotahan minä tarkoitinkin! Jopa "suvaitsevaisuutta" paasaavat eivät hyväksy kaikkea. Ja sekö on nyt sitten "suvaitsevaisuutta"? Yritän vain sanoa, että mielestäni kannattaisi ensin määritellä käsitteet, ettei homma mene sormella osoitteluksi.

Eikä se "todellisuus"kaan ole vissiin ihan yksiselitteinen käsite.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-02-2005, 01:26   #31
kisumisu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
harri: suvaitsevaisuus loppu kun todellisuus alkaa...
riippuu mikä on se todellisuus joka alkaa

jos minä suvaitsen alkoholistin, se ei tarkoittaa että jos hän osuu mun tielle suvaitsevaisuus loppuu siihen vaan voi olla että mä haluaisin auttaa häntä- viemalla vaikkapa hoitoon.

sama esim. homoseksuaali- suvaitsen heitä - olkoon kaikki heillä kunnossa, mutta jos hän muuttaa naapuriin asumaan( todellisuus) - en minä lähde häntä pakoon.

toki on olemassa ihmisia jotka ovat suvaitsevaisia, mutta kun todellisuus tulee- se on kaukaa siitä.
en suvaitse mitään sortoa kansallisuuden, ihon värin tai uskonnon takia. en suvaitse nationalisteja, shovinisteja ja natseja.

wildcard huomasi oikein: ei ole yksiselitteistä todellisuutta tai totuutta.
kirjoitin yllä ketä en suvaitse.jos tulee jotain mieleen, niin lisään siihen.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 22-02-2005, 16:32   #32
Bingo!!!
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Yhtälön ratkaisu on universaali, niin kuin kaikki tässä maailmassa. Jotkut vai keksivät pyöränsä uudelleen ja uudelleen.

1. Minkä tahansa maan aboriginaalit mielellään haukkuvat omaa maata tai reviiriä, sillä ihmiset ovat aina tyytymättömiä omaa tilannetta kohtaan. Olisipa rikas tai köyhä. Poikkeuksetta. Missä päin maailmaa tahansa.
2. Kun ulkopuolinen alkaa tehdä mitä tahansa negatiivista aboriginaalien maata tai reviiriä kohtaan, nousevat ne puolustamaan sitä, sanoin tai tekoina. Reviirin puolustamisen refleksi on erittäin vahva elävässä oliossa. Poikkeuksetta. Missä päin maailmaa tahansa.

Vieraasta maailmasta tulleiden = Turistien suhtautumine toisiin reviireihin on melkein aina alkuvaiheessa positiivista (En ota huomioon ryöstöretkiä, vaan kyseessä on ihan tavallinen ihmisten vaellus maapallolla). Jos turisti muuttuu paikalliseksi asukkaaksi jatkuvan maassa oleskelun takia, hän alkaa tuntea itseään aboriginaaliksi ja syntyy houkutus alkaa kriti-soida tätä maata paikallisväestön rinnalla. Aboriginaalit eivät hyväksy si-tä koska turistin ulkopuolinen tausta on vielä näkyvästi esillä. Siitä syntyy konflikti. Kun turisti muuttuu täysin aboriginaaliksi - omin voimin tai hänen tilalleen tulleiden lapsensa muodossa, vasta silloin hänelle annettaan täysi oikeus ulko-olosuhteiden kritiikkiin, ja samalla hänelle muodostuu yllä mainittu refleksi #2.

Siis poikkeuksetta. Missä maailman kolkassa tahansa.

Ihmisten viha lähimmäistä kohtaan on aina ollut sivilisaation veturina, sillä ihmiskunnan tekninen kehitys seuraa aina sotateknologioiden vanavedessä. Ja kaukaisia kansakuntia on vaikeampi vihata kanssakäymisen puutuessa. Ennen laivojen ja lentokoneiden keksimistä naapurit olivat kautta historian hyökkäyksen sopivin kohde.

Vihamielisyyttä ei tarvitse pelätä tai ihmetellä, ihmiskunta on jo kauan sitten keksinyt ratkaisun siihen. Yhteiskunnan vihan säätely suuntaan tai toiseen tapahtuu lakien, kirkon nyt myös median avulla. Siksi vain näistä kannattaa huolestua. Kenen käsissä ne ovat.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 09:06.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно