Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 08-10-2005, 21:43   #541
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от OpiskelijaParka
Lauseen alussa? Nuo kyllä kääntyvät 'ennen kuin'.



Sanakirja sanoo:
несовер. - учить; совер. - научить, обучить, выучить

3) (что-л.); совер. - выучить
(изучать, усваивать) learn, study
учить наизусть роль — to learn the part Suomeksi(ko?): opetella osaa/roolia (ulkoa)
Olisiko sitten 'выучить наизусть роль'= 'oppia osa/rooli (ulkoa)' ?

Ja tässä toisessa vaihtoehdossa tapahtuukin vartalomuutos
несовер. - выучивать; совер. - выучить
1) (что-л.)
learn
- выучивать наизусть (opetella ulkoa) Käytetäänkö tätä vain tässä sanonnassa vai onko tämä jotenkin harvinaisempi verbi?


Pää- ja sivulauseiden järjestys on vapaa.
Смотреть надо, прежде чем поворачивать направо.
Прежде чем поворачивать направо, смотреть надо.

Veikkauksesi on oikea. Выучивать verbiä käytetään hyvin harvoin ja yleensä opetella ulkoa -merkityksessä.
Esim. Вам нет необходимости выучивать учебник от корки до корки.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 09-10-2005, 17:08   #542
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от OpiskelijaParka
Etkä sitten kysy vastavuoroisesti minulta, miten ne suomen yhdyssanat tarkalleen ottaen määritellään. Saat lukea itse 20 sivua lukiotasoista natiiveille tarkoitettua kielioppia.


En kysy. Olen lukenut ja mielestäni hallitsen yhdyssanoja paremmin kuin keskiverto suomalainen

Цитата:
Сообщение от OpiskelijaParka
Tarkoittaako 'Прежде чем' "aiemmin kuin"/"earlier than", mitä käytetään vertailussa. Ja 'Пока' on konjuktio? "ennen kuin"/"before"?


Kyllä!

Цитата:
Сообщение от OpiskelijaParka
Eli Ralphie ilmoittikin jo, ettei ole venäläinen vakooja. Uskotaan. Voihan se olla suomalainenkin. Varmaa on vain, että vähintään molempien maiden tiedustelupalvelut pitävät tästäkin palstasta jotain vähemmän tärkeää rekisteriä.


Terroristiuhka on aina olemassa.. (Ei hymiötä tähän)
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-10-2005, 11:43   #543
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Katja
Kuka tietää mikä on venäjäksi mahasuolisto ja sitten toiseenpäin, mikä on suomeksi дисбактериоз?

Eikö kukaan tiedä? En usko. Mun sanakirjassa ei ole sellaisia sanoja. Ihan totta. Kissani on kipeä ja olisi kiva tietää mitä ne sanat tarkoittavat.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-10-2005, 15:08   #544
space_monkey
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Mahasuolisto on "тавтология".
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-10-2005, 01:47   #545
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Sattuiko joku teistä näkemään Matti Nykäsen telkkarissa? Siinä ihmeen Joonas ja Ruben -ohjelmassa. On se Matti raukka... Kännissä telkkarissa ja höpisi koko ajan sekavia ja mauttomia juttuja. Sanoi mm. että kirja ei voi olla romaani, koska hän ei pidä mustalaisista.. No huh-huh.

Jos joku missasi tämän legendaarisen pätkän niin täältä sen voi ladata.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-10-2005, 02:29   #546
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Ralphie

Jos joku missasi tämän legendaarisen pätkän niin täältä sen voi ladata.


En nähny, mutta en ihmettele. Matti ja Mervi. Suomea viihdyttävä taistelu pari...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-10-2005, 02:45   #547
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
En ole nähnnyt. Se Matti on kyllä päästä sekaisin ja vaimo on vielä pahempi tapaus, koska kestää tällaista.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-10-2005, 19:38   #548
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от OpiskelijaParka
Juu. En minä oikein julkiselle paikalle jätä yksilöiviä henkilötietoja. Kyllä minä teen itseni jäljittämisen vähän työläämmäksi uteliaille kolmansille osapuolille

Eli Ralphie ilmoittikin jo, ettei ole venäläinen vakooja. Uskotaan. Voihan se olla suomalainenkin Varmaa on vain, että vähintään molempien maiden tiedustelupalvelut pitävät tästäkin palstasta jotain vähemmän tärkeää rekisteriä. Ja onhan se valtion palkollisille mukavaa toimistotyötä sen sijaan, että pitäisi jalkautua oikeisiin töihin kenttähommiin hakemaan jotain tylsiä kettutyttöjen brosyyrejä. Jos vaikka sattuisi satamaan.

Mutta keskustelun vuoksi, minä olen kiinnostunut mm. tietokonelingvistiikasta ja ekonometriasta.


Kiitos tiedostasi. No... turhaa ajatella, että täällä palstalla on vakooja. Voisi se olla mutta ei ole rahaa tarpeeksi. Ongelma on se, että valtio ei kiinnostaa tutkimaan Venäjän aseman maailmassa. On harmi, että "kylmän sodan" aika on mennyt meneisyyteen. Siinä aikana vakoojilla oli huippumenestys Venäjän ja Suomen välillä. Mikä oli. Huh, huh.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-10-2005, 19:45   #549
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Mitä ihmettä vakoojat tekisivät täällä? Televisiomaksun tarkistajilla olisi täällä enemmän töitä kuin vakoojilla. Voi vitsi, jaetaanko täällä jossain salaista tietoa? Varmaan henkilökohtaisen postin, tai miksi sitä kutsutaan suomeksi, välityksellä.(персональные сообщения) Eikä kukaan ole kertonut minulle mitään.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-10-2005, 20:35   #550
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Katja
Mitä ihmettä vakoojat tekisivät täällä? Televisiomaksun tarkistajilla olisi täällä enemmän töitä kuin vakoojilla. Voi vitsi, jaetaanko täällä jossain salaista tietoa? Varmaan henkilökohtaisen postin, tai miksi sitä kutsutaan suomeksi, välityksellä.(персональные сообщения) Eikä kukaan ole kertonut minulle mitään.


Voi olla joku surffailee netissä tiedustelupalvelusta. Muistaakseni tiedustuspalvelu tai poliisi löysi Myyrmäen pommi-iskun tekijan chattikavereita pelkästään chattinimillä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-10-2005, 21:38   #551
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Katja
Varmaan henkilökohtaisen postin, tai miksi sitä kutsutaan suomeksi, välityksellä.(персональные сообщения)


Yksityisviesti.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-10-2005, 21:42   #552
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Yksityisviesti.

Aha, eli kaikki saavat jotain salaista tietoa paitsi minä
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 14-10-2005, 09:01   #553
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Katja
Aha, eli kaikki saavat jotain salaista tietoa paitsi minä

en jaksa lukea kaikkea, mistä puhutaan?

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 14-10-2005, 17:38   #554
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от D_F
en jaksa lukea kaikkea, mistä puhutaan?

Kuulemma täällä käy vakooja. Ajattele. Mä vain ihmettelin mitä tietoa hän täältä kerää.

Последнее редактирование от Katja : 14-10-2005 в 18:01.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 17:05   #555
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Voi olla joku surffailee netissä tiedustelupalvelusta. Muistaakseni tiedustuspalvelu tai poliisi löysi Myyrmäen pommi-iskun tekijan chattikavereita pelkästään chattinimillä.

Ei se näin ollut. Oikeastaan pommi-iskun tekijän isä ilmoitti siitä poliiseille, kun löysi poikansa huoneesta asiaan liittyvää materiaalia.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 17:06   #556
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
en jaksa lukea kaikkea, mistä puhutaan?

milloin mistäkin
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 17:18   #557
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Katja
Kuulemma täällä käy vakooja. Ajattele. Mä vain ihmettelin mitä tietoa hän täältä kerää.

po-dushkan flirttailu-ohjeitä.

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 17:19   #558
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
milloin mistäkin

ja mistä NYT?

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 18:05   #559
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
po-dushkan flirttailu-ohjeitä.

flirttailutaito on erittäin tärkeä juttu vakoilijoille. sen avulla pääsee aika pitkälle.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 18:10   #560
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
ja mistä NYT?


jutellaanko vaihteeksi vaikka:
- ripulista
- riippuvaisuudesta
- tunneälystä
- innovaatioista?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 18:20   #561
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
Ei se näin ollut. Oikeastaan pommi-iskun tekijän isä ilmoitti siitä poliiseille, kun löysi poikansa huoneesta asiaan liittyvää materiaalia.


Kyllä, mutta he löysivät vain forumin, jossa poika oli keskustellut muiden kanssa. Poliisi sulki heti sivuston tutkimuksia varten. Sen jälkeen poliisi otti pojan kiinni, joka asui Espoossa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 18:23   #562
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Kyllä, mutta he löysivät vain forumin, jossa poika oli keskustellut muiden kanssa. Poliisi sulki heti sivuston tutkimuksia varten. Sen jälkeen poliisi otti pojan kiinni, joka asui Espoossa.


Pommipoika kuoli räjähdyksessä ja hän asui Vantaalla, jos muistan oikein.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 18:38   #563
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
flirttailutaito on erittäin tärkeä juttu vakoilijoille. sen avulla pääsee aika pitkälle.


Juu, juu se on totta ja siksi mä on kysynyt Ralphista onko hän agentti jos häntä kiinnostaa erityisesti superflirttailun kirja. No...se oli vitsi.
Kardinaali Richelieu sanoi, että naiset ovat parhaat vakoojat. Minä katsoin ohjelman telkkarista Neuvostoliiton aikana vakoojista. Että vakoojille oli järjestetty flirttailun ja seksin opinnot koulussa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 18:39   #564
bee
to bee or not..
 
Аватар для bee
 
Сообщений: 17,789
Проживание:
Регистрация: 15-04-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
Pommipoika kuoli räjähdyksessä ja hän asui Vantaalla, jos muistan oikein.

jumalauta, täällä myös kuolema...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 18:44   #565
Ivanova
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от По-душка
Pommipoika kuoli räjähdyksessä ja hän asui Vantaalla, jos muistan oikein.

Kyllä, poika kuoli heti ensimmäisenä. Pommi räjähti vahingossa reppussa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-10-2005, 18:47   #566
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
Pommipoika kuoli räjähdyksessä ja hän asui Vantaalla, jos muistan oikein.


Kyllä, mä puhuin hänen chattikaverilta, joka oli antanut hänelle pommin tietoa. He keskustelivat sitä palstalla ja poliisi löysi hänen kaverinsa vain pelkästään chattinimellä. No... me keskustelemme vaan flrttailusta. Oneksi olkoon meille.

Mä löysin tämän jutun juuri äsken: Myyrmäen pommi-isku . Sitä puhuttiin että poika oli eteläsuomalainen. Hänen nimimerkki oli rc.

Последнее редактирование от ~Aurora~ : 15-10-2005 в 19:17.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-10-2005, 00:21   #567
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Se on harhamaailma, jossa me asumme Fata Morganan linnassa, joka hallitsi meidät.


Sä et muuten koskaan kertonut mikä tää sun Fata Morganan linna on... Kiinnostaa.

Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Kardinaali Richelieu sanoi, että naiset ovat parhaat vakoojat.


Hmm.. se Dumaksen kardinaali? (Kolme muskettisoturia)

Lueksä paljon kirjoja?

Цитата:
Сообщение от По-душка
jutellaanko vaihteeksi vaikka:

- innovaatioista?


Okei! Mun uusin innovaatio on se, että Tampere on kiva kaupunki kun täällä on Valoviikot.

Onko joku teistä nähnyt Штатский Советник -elokuvan? Onko hyvä?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-10-2005, 00:41   #568
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Ralphie

Onko joku teistä nähnyt Штатский Советник -elokuvan? Onko hyvä?

Jos mä muistan oikein niin se on aika hyvä elokuva
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-10-2005, 01:52   #569
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от По-душка
jutellaanko vaihteeksi vaikka:
- ripulista
- riippuvaisuudesta
- tunneälystä
- innovaatioista?


Riippuvaisuudesta! Se sairaus tarttui minuun. Olen riippuvainen. En pääse irti tästä foorumista millään. Välillä ärsyttää ja sanon itselleni Topi Sorsakosken tyyliin: Nyt tää saa jo riittää... Viimeinen kerta tää olla saa... Ja sitten kuitenkin kurkistan tänne. Luen ja taas innostun. Ja taas kirjoitan jotain tyhmijä juttuja ja lausun "tosi viisaita" kommentteja. Ja taas kurkistan sinne minne töräytin sairaan mielikuvituksen aikaansaannoksia. Iloitsen kun huomataan ja vastataan. Innostun taas ja yritän vastata kysymyksiin ja kommentoida kommenttejä. Sairasta touhua...

Ripuli ei ole kinnostava aihe. Tunneäly sytyttää. Mikä se on? Järkevät tunteet?
Innovaatiot on liian tylsä ja ikävä aihe. Niistä puuttuu erotiikka.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-10-2005, 12:01   #570
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Шаман
Riippuvaisuudesta! Se sairaus tarttui minuun. Olen riippuvainen. En pääse irti tästä foorumista millään. Välillä ärsyttää ja sanon itselleni Topi Sorsakosken tyyliin: Nyt tää saa jo riittää... Viimeinen kerta tää olla saa... Ja sitten kuitenkin kurkistan tänne. Luen ja taas innostun. Ja taas kirjoitan jotain tyhmijä juttuja ja lausun "tosi viisaita" kommentteja. Ja taas kurkistan sinne minne töräytin sairaan mielikuvituksen aikaansaannoksia. Iloitsen kun huomataan ja vastataan. Innostun taas ja yritän vastata kysymyksiin ja kommentoida kommenttejä. Sairasta touhua...

Ripuli ei ole kinnostava aihe. Tunneäly sytyttää. Mikä se on? Järkevät tunteet?
Innovaatiot on liian tylsä ja ikävä aihe. Niistä puuttuu erotiikka.


Kuvasit tosi hyvin riippuvaisuustunteesi. Se on varmaan hyvin tuttu monille meistä.
Ripulikin saattaa olla hauska ja kiinnostava aihe. Kun sen oikein oivaltaa...
Ymmäränkö oikein, että kaikki, mistä puuttuu eritiikka on sinusta tylsää ja ikävää? Innovaatioiden avulla voi esim. tehdä rahaa ja paljon. Onko se tylsää?

Sytyttääkö tunneäly? Mitä sanot seuraavasta? (poimin joitakin ajatuksia yhdestä mielenkiintoisesta kirjasta)
Me aistimme tunteet ruumiissamme, emme päässämme. Tunne on ennen kaikkea ruumiin tila ja vasta sen jälkeen aistimus aivoissa. Itse asiassa jo jonkun aikaa on tiedetty, että sisäelimillä ja sydämellä on omat, muutamasta kymmenestä tuhannesta neuronista muodostavat järjestelmänsä, jotka ovat kuin ”pienet aivot” ruumiin sisällä. Sydämellä on myös pieni hormonitehdas. Sydän havaitsee ja tuntee. Ja kun se tekee itsensä tiettäväksi, se vaikuttaa koko elimistömme fysiologiaan, aivoista alkaen.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-10-2005, 13:07   #571
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от По-душка
Kuvasit tosi hyvin riippuvaisuustunteesi. Se on varmaan hyvin tuttu monille meistä.
Ripulikin saattaa olla hauska ja kiinnostava aihe. Kun sen oikein oivaltaa...
Ymmäränkö oikein, että kaikki, mistä puuttuu eritiikka on sinusta tylsää ja ikävää? Innovaatioiden avulla voi esim. tehdä rahaa ja paljon. Onko se tylsää?

Sytyttääkö tunneäly? Mitä sanot seuraavasta? (poimin joitakin ajatuksia yhdestä mielenkiintoisesta kirjasta)
Me aistimme tunteet ruumiissamme, emme päässämme. Tunne on ennen kaikkea ruumiin tila ja vasta sen jälkeen aistimus aivoissa. Itse asiassa jo jonkun aikaa on tiedetty, että sisäelimillä ja sydämellä on omat, muutamasta kymmenestä tuhannesta neuronista muodostavat järjestelmänsä, jotka ovat kuin ”pienet aivot” ruumiin sisällä. Sydämellä on myös pieni hormonitehdas. Sydän havaitsee ja tuntee. Ja kun se tekee itsensä tiettäväksi, se vaikuttaa koko elimistömme fysiologiaan, aivoista alkaen.


Rahanteko on tylsää ja toisaalta hauskkaa. Riippuu tekotavasta. Lopputulos voi olla hyvinkin kiihottava.

Erotiikka on rakkauden sisko. Ilman niitä elämä olisi tosi tylsä...

Sydän havaitsee ja tuntee. Kyllä. Mun sydän lisää tahtia ja lämpöinen aalto liikahtaa koko rinnassa aina kun nään rakkaan ja läheisen ihmisen...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-10-2005, 14:14   #572
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Sä et muuten koskaan kertonut mikä tää sun Fata Morganan linna on... Kiinnostaa.
Tietysti mä haluaisin kertoa salaisuudestani. Kysyin sinulta että onko tuttu "Kuningas Arthur". Jos tuttu sulle se tarkoittaa, että sä osaat kuvitella Fata Morganan maailman. ja voit vastata miksi Merlini joutui linnaan ikuisesti.



Цитата:
Сообщение от Ralphie
Hmm.. se Dumaksen kardinaali? (Kolme muskettisoturia)
Lueksä paljon kirjoja?.
Juu, juu se on totta. Mä luin erilaisia kirjoja ja tykkään enemmän historiasta. Meidän meneisyys on meidän tulevaisuus. Tiedätkö, että Suomessa on tulevaisuusvaliokunta.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-10-2005, 21:24   #573
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Tietysti mä haluaisin kertoa salaisuudestani. Kysyin sinulta että onko tuttu "Kuningas Arthur". Jos tuttu sulle se tarkoittaa, että sä osaat kuvitella Fata Morganan maailman. ja voit vastata miksi Merlini joutui linnaan ikuisesti.


No jaa tuttu ja tuttu. En oo kirjaa viime aikoina lukenut, mutta näin leffan joku aika sitten. En muista kauheasti. Ööh, en osaa fantasioida sitä maailmaa... sori. Kerro miksi Merlin joutui linnaan...

Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Juu, juu se on totta. Mä luin erilaisia kirjoja ja tykkään enemmän historiasta. Meidän meneisyys on meidän tulevaisuus. Tiedätkö, että Suomessa on tulevaisuusvaliokunta.


Mä tykkään vain vähän kistoriasta. Mun katseet on suunnattu tulevaisuuteen, mutta en lue kuitenkaan mitään sci-fi kirjallisuutta. En tiennyt tulevaisuusvaliokunnasta. Mitä se tekee?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-10-2005, 00:24   #574
OpiskelijaParka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Kiitos tiedostasi. No... turhaa ajatella, että täällä palstalla on vakooja. Voisi se olla mutta ei ole rahaa tarpeeksi. Ongelma on se, että valtio ei kiinnostaa tutkimaan Venäjän aseman maailmassa. On harmi, että "kylmän sodan" aika on mennyt meneisyyteen. Siinä aikana vakoojilla oli huippumenestys Venäjän ja Suomen välillä. Mikä oli. Huh, huh.


Sen jälkeen muotiin tuli talousvakoilu yms. Siitä ei kuitenkaan riittänyt töitä Supolle, joten niiden tuli etsimällä etsiä itselleen uusia uhkakuvia mm. turkistarhaiskuista ja poliittisista ryhmistä, joiden nuoret jäsenet virkkaavat itselleen värikkäitä pipoja. (Voi jeesus!).

Vakoilijoiden työllisyyden pelastukseksi tuli tämä terrorismi myöhemmin.

Suomessa vakoiluun liittyvästä turvallisuudesta tms. leipänsä saa noin 500 ihmistä. Eli nämä kyttäävät suomalaisia, ulkomaalaisia ja Suomeen tulleita vakoilijoita sekä vakoilevat ulkomailla. Keräävät kaikenlaisia rekistereitä, jotka ulkomaalaisten vakoilijoiden on sitten helpompi varastaa suomalaisilta.

Suomessa on vastavuoroisesti noin 500 ulkomaalaisten laskuun toimivaa vakoilijaa, joista suurin osa sivutoimisia. Tässä joukossa kunnostautuneita ovat ainakin venäläiset, virolaiset ja amerikkalaiset. Kenties myös kiinalaiset ja ruotsalaiset.

Minun käsittääkseni noista 2*500 ihmisestä on hyvin vähän konkreettista hyötyä kenellekään. Laskutusta toki syntyy.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-10-2005, 00:34   #575
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
OpiskelijaParka

Aika tarkat tiedot. Mistä ne luvut tuli?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-10-2005, 00:46   #576
OpiskelijaParka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Kyllä, mä puhuin hänen chattikaverilta, joka oli antanut hänelle pommin tietoa. He keskustelivat sitä palstalla ja poliisi löysi hänen kaverinsa vain pelkästään chattinimellä. No... me keskustelemme vaan flrttailusta. Oneksi olkoon meille.


Lain mukaan operaattorien on tallennettava asiakkaidensa sähköpostit.

Kohta tulee voimaan laki, jonka mukaan operaattoreiden on tallennettava, milloin ja mihin asiakas on ollut yhteydessä internetin kautta. Käsittääkseni tämä kyllä jo toimii aika laajasti Suomessa. Operaattorit myös vuotavat tietoa asiakkaistaan kuin seulat.

Samoin kännyköiden sijainti ja soittotiedot tallennetaan.

Tietoa kansalaisista, jotka lainsäätäjien oletusarvon mukaan ovat joko terroristeja tai mafian jäseniä, kerätään enemmän kuin DDRssä konsanaan. Ja se tieto on käytännössä kenen tahansa ulottuvilla.

Venäjällä ei olla yhtään vapaamielisempiä, en vain tiedä, toimiiko siellä tiedonkeruu systeemit jo yhtä teknisesti.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-10-2005, 00:49   #577
OpiskelijaParka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Katja
Mistä ne luvut tuli?


Löysin kadulta venäjänkielisen dokumentin aiheesta
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-10-2005, 00:57   #578
OpiskelijaParka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
ja siksi mä on kysynyt Ralphista onko hän agentti jos häntä kiinnostaa erityisesti superflirttailun kirja. No...se oli vitsi.


Ralphiella on siis samat harrastukset kuin sillä entisellä Supon ukolla eduskunnassa.

Цитата:
Kardinaali Richelieu sanoi, että naiset ovat parhaat vakoojat.


Kaikkihan me mummot tiedämme. Vakoilun open source. Tosin me emme ole heistä kiinnostuneita.

Цитата:
Minä katsoin ohjelman telkkarista Neuvostoliiton aikana vakoojista. Että vakoojille oli järjestetty flirttailun ja seksin opinnot koulussa.


Juu. Itävakoojien järjestämää kestitystä moni muistelee haikeudella
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 18-10-2005, 18:27   #579
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Ralphie
No jaa tuttu ja tuttu. En oo kirjaa viime aikoina lukenut, mutta näin leffan joku aika sitten. En muista kauheasti. Ööh, en osaa fantasioida sitä maailmaa... sori. Kerro miksi Merlin joutui linnaan...
Ei pitäs fantasioida sitä maailmaa koska joskus me olemme Fata Morganan linnan vallassa. Venäjäksi viodaan sanoa, että человек - пленник своих заблуждений. Kyllä se on totta, että me voimme olla harhakäsityksen vallassa pitkiä vuoisia. Välitettävästi maailma on harhakäsityksen vallassa. Terrorismi, sota, köyhys ja jne. ovat ihmisten virheitä.
Fata Morgana, tunnettu myös nimeltä Morgan le Fay, hän oli Kuningas Artturin sisar ja oppinut useat taitonsa Taikuri Merliniltä. Merlin maksoi siitä isolla hinnolla. Onko tuttu systemi ? То есть мы платим ценой жизни за наши заблуждения. Uh... oikeasti ei ole aikaa kirjoittaa enempää. Soori.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 02-11-2005, 18:50   #580
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Onko tuttu systemi?


Pakko tunnustaa - ei ole.

Mä kokeilin viime viikolla laitesukellusta Turkissa. Nyt tiedän mikä on elämäni tarkoitus - sukeltaa mahdollisimman paljon!

Diving Troop (kuvassa meidän joukko ensikertalaisia)
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-11-2005, 20:24   #581
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Mihin kaikki ovat hävinneet?

Löysin kivan testin, kokeilkaa: Nimitesti. Hävettää, sain vain 9 pistettä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-11-2005, 21:16   #582
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Саит ыхтеенсä 9 пистеттä 18 махдоллисеста.
еикä хäветä ыхтääн, ваан олен ылпеä иттестäни ет саин едес нäмä.

ups painon vähingossa väärää nappulaa.

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-11-2005, 21:19   #583
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mihin kaikki ovat hävinneet?

real-laiffiin? livejournaliin?

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 10-11-2005, 22:06   #584
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
real-laiffiin?


Mikä on real-laiffi? Joku Matti-juttu? Ei mulla ainakaan semmosta ole..
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-11-2005, 16:34   #585
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mihin kaikki ovat hävinneet?

Löysin kivan testin, kokeilkaa: Nimitesti. Hävettää, sain vain 9 pistettä.


Ei se mitään mullakin on 9 pistettä. Mutta mä en ole ajattelut kovin paljon vain klik ja klik

Mihin mä katosin virtuaalisesta elämästä ? Elämään, opiskeluun ja töihin.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-11-2005, 17:08   #586
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mikä on real-laiffi? Joku Matti-juttu? Ei mulla ainakaan semmosta ole..

noh, se on vähän fifti-siksti

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 14-11-2005, 19:00   #587
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
noh, se on vähän fifti-siksti


No sitä mäkin ajattelin..
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-11-2005, 15:42   #588
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
noh joo joo

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-12-2005, 03:04   #589
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Hei pojat! Ralphie, D_F!
Missä olette? Mun tuli ikävää teitä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-12-2005, 19:02   #590
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
livejournalissa, täällä kun on ollut hemmetin tylsää.

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-12-2005, 20:05   #591
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
oliko siellä kivaa?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-12-2005, 20:31   #592
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
vai "onko edelleenkin"?

-----------------
бестолковый словарь

Последнее редактирование от D_F : 06-12-2005 в 21:11.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-12-2005, 20:44   #593
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
niitä kun on niin paljon. haluan sinne, missä on hauskaa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 07-12-2005, 11:06   #594
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
ketä niitä?

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 07-12-2005, 14:59   #595
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
Missä olette? Mun tuli ikävää teitä.


Mä oon Tampereella Ensi viikolla Tukholmassa

Цитата:
Сообщение от По-душка
haluan sinne, missä on hauskaa.


Erään tuttuni mukaan, Venäjällä on AINA TOSI HAUSKAA
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-12-2005, 00:29   #596
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
ketä niitä?

livejournaleja. antaisitko oikean osoitteen?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-12-2005, 00:32   #597
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mä oon Tampereella Ensi viikolla Tukholmassa



olet näköjään liikkuva kundi, ja se on oikein.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-12-2005, 14:07   #598
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
livejournaleja. antaisitko oikean osoitteen?

en minun ainakaan

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-12-2005, 14:16   #599
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
en minun ainakaan

tarkoititko sitä, jossa viimeinen pvm on 30.8?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-12-2005, 14:45   #600
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
en vaan livejournalia.

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 19:26.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно