Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Рейтинг: Рейтинг темы: Голосов - 3, средняя оценка - 3.33. Опции просмотра
Old 29-11-2013, 23:32   #721
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от По-душка
"Olen opiskellut taidon, jolla pääsen kenen tahansa naisen jalkojen väliin kahden tunnin keskustelun jälkeen, Sarasvuo leuhki."
...

ei hän pidä kynttilänsä vakan alla...vaikka hänen rahavarojen kanssa 2 tuntia aika paljon
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 29-11-2013, 23:44   #722
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от По-душка
...
Yäk! Murrosikäinen rehvastelija! Minun jalkojen väliin hän ei ainakaan pääse! ...
...

moni nainen varmaan sanotiin saman ennen kun ovat menneet kyseiset kaksi tuntia
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 00:00   #723
Pauli
ингерманландец
 
Аватар для Pauli
 
Сообщений: 10,067
Проживание: Новая Земля
Регистрация: 25-08-2007
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от BONTON
ei hän pidä kynttilänsä vakan alla...vaikka hänen rahavarojen kanssa 2 tuntia aika paljon

Hän on ammattilainen,siis saarnaa ammatiksi.Mikään ei muutu...Ennen suomalainen meni sunnuntaina kirkkoon ja kuunteli saarnaa.Tänään kirkossa käydään harvoin,mutta ilmeisesti tarve kuunnella ei ole kadonnut.
Nykysaarnaaja Sarasvuo veloittaa enemmän,kirkossa käynti oli halvempaa,sai laittaa kolehtiin vaikka yhden kolikon tai ei sitäkään
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 00:12   #724
Pauli
ингерманландец
 
Аватар для Pauli
 
Сообщений: 10,067
Проживание: Новая Земля
Регистрация: 25-08-2007
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
"[I]

Yäk! Murrosikäinen rehvastelija! Minun jalkojen väliin hän ei ainakaan pääse! ...

Tiukka mimmi!
http://www.youtube.com/watch?v=fHtdOXV7ov0
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 00:34   #725
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Pauli
Hän on ammattilainen,siis saarnaa ammatiksi.Mikään ei muutu...Ennen suomalainen meni sunnuntaina kirkkoon ja kuunteli saarnaa.Tänään kirkossa käydään harvoin,mutta ilmeisesti tarve kuunnella ei ole kadonnut.
Nykysaarnaaja Sarasvuo veloittaa enemmän,kirkossa käynti oli halvempaa,sai laittaa kolehtiin vaikka yhden kolikon tai ei sitäkään

juuri nyt huomasin että lehden kuva on otettu kirkossa...vaan kuvan alle kontrastilla on laitettu semmoinen teksti...intrigiä
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 01:17   #726
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Pauli
Hän on ammattilainen,siis saarnaa ammatiksi.Mikään ei muutu...Ennen suomalainen meni sunnuntaina kirkkoon ja kuunteli saarnaa.Tänään kirkossa käydään harvoin,mutta ilmeisesti tarve kuunnella ei ole kadonnut.
Nykysaarnaaja Sarasvuo veloittaa enemmän,kirkossa käynti oli halvempaa,sai laittaa kolehtiin vaikka yhden kolikon tai ei sitäkään

Sarasvuo saarnaa nykyisin myös kirkossa.
http://www.iltalehti.fi/viihde/2013...762595_vi.shtml

-----------------
Hymyily on toiseksi paras asia, jonka huulilla voi tehdä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 03:55   #727
Sergio
Шаман
 
Аватар для Sergio
 
Сообщений: 861
Проживание: Vantaa
Регистрация: 15-08-2013
Status: Offline
Red face

Цитата:
Сообщение от По-душка
Kiitos kannustuksesta, kommentin heittäjä.
Eläkööt sammalvapaat mummelit ja seisokkiukkelit! Aamen.


No joo... uskoin, että ymmärrät huumorini... Ilmeisesti oli yliammuntaa... Surullista. Tarkoitin nimenomaan tätä: Eläkööt Elävät mummelit ja ukkelit...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 04:18   #728
Sergio
Шаман
 
Аватар для Sergio
 
Сообщений: 861
Проживание: Vantaa
Регистрация: 15-08-2013
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от BONTON
ei hän pidä kynttilänsä vakan alla...vaikka hänen rahavarojen kanssa 2 tuntia aika paljon


Anteeksi vaan. Pakko kysyä mitä sanoit. Mikä on vakan alla?


Tarkoititko sanoa näin: Ei hän pitänyt kynttilää (siellä jossain)... vaikka hänenkin varoilla 2 tuntia olisi aika paljon...

Nyt kyllä viilataan pilkkuja... Täällä se on sallittu...



No joo, sä olet ilmeisesti lukenu tään:

"Suomalaiset ovat uutteria, vaatimattomia eivätkä ole tottuneita kehumaan itseään eli vakkakansaa. Jos joku ei tajua yhteyttä, niin tarkoitan sitä sanontaa ettei pidä pitää kynttilää vakan alla. Se tulee raamatusta. Jeesus kehottaa meitä laittamaan kynttilän lampunjalkaan ei vakan alle. Nuorisolle tiedoksi, että vakka on perinteinen puinen laatikko, jolla mitattiin esim. vakallinen perunoita aikoinaan. Vakka oli siis myös tilavuusmitta. jos siis kynttilän laittaa vakan alle, se ei valaise. Esimerkiksi Will Hunting elokuvassa Good Will Hunting oli lahjakas matemaatikko, muttei aluksi käyttänyt lahjojaan. Hän piti siis "kynttilää vakan alla" eli ei tuonut lahjojaan esiin. (mukinat.vuodatus.fi)

Yhdysvaltalaisessa työelämässä kynttilää ei pidetä vakan alla (lehti.tek.fi)

Pidä vakan alla kynttilää on yksi Juice leskisen rakastetuimmista kappaleista"
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 04:36   #729
Sergio
Шаман
 
Аватар для Sergio
 
Сообщений: 861
Проживание: Vantaa
Регистрация: 15-08-2013
Status: Offline
Red face

No joo... masentava laulu... ja kuitenkin suomalaisittain kannustava...? Yritän ymmärtää... Kuuntelin 3 kertaa ja ymmärsin. Pienen ihmisen kannattaa olla hiljaa ja elää siellä jossain sängyn alla. Ei kannata rehvastalle ja hurjastella. Pitää olla ihan hiljaa siellä laatikon pohjalla...ja sitten on kaikki hyvin... ollaan vaan ja kuollaan pois... No joo....

http://www.youtube.com/watch?v=1DzI_5ZJ364
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 09:52   #730
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Sergio
Anteeksi vaan. Pakko kysyä mitä sanoit. Mikä on vakan alla?


Tarkoititko sanoa näin: Ei hän pitänyt kynttilää (siellä jossain)... vaikka hänenkin varoilla 2 tuntia olisi aika paljon...

Nyt kyllä viilataan pilkkuja... Täällä se on sallittu...



No joo, sä olet ilmeisesti lukenu tään:

"Suomalaiset ovat uutteria, vaatimattomia eivätkä ole tottuneita kehumaan itseään eli vakkakansaa. Jos joku ei tajua yhteyttä, niin tarkoitan sitä sanontaa ettei pidä pitää kynttilää vakan alla. Se tulee raamatusta. Jeesus kehottaa meitä laittamaan kynttilän lampunjalkaan ei vakan alle. Nuorisolle tiedoksi, että vakka on perinteinen puinen laatikko, jolla mitattiin esim. vakallinen perunoita aikoinaan. Vakka oli siis myös tilavuusmitta. jos siis kynttilän laittaa vakan alle, se ei valaise. Esimerkiksi Will Hunting elokuvassa Good Will Hunting oli lahjakas matemaatikko, muttei aluksi käyttänyt lahjojaan. Hän piti siis "kynttilää vakan alla" eli ei tuonut lahjojaan esiin. (mukinat.vuodatus.fi)

Yhdysvaltalaisessa työelämässä kynttilää ei pidetä vakan alla (lehti.tek.fi)

Pidä vakan alla kynttilää on yksi Juice leskisen rakastetuimmista kappaleista"

panna/kätkeä kynttilänsä vakan alle...это старая пословица или поговорка,или метафора(как правильно?),означающая "зарыть свой талант в землю"...
У неё есть и обратное jos joku ei pidä kynttilänsä siellä ,значит хвастается своим талантом или своими способностями...
mutta ymmärsit itse kaikki minun mainittu oikein
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 10:14   #731
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Sergio
...vaikka hänenkin varoilla 2 tuntia olisi aika paljon...
...

да,у тебя значительно лучше и правильнее...Kiitos Sergio!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 12:45   #732
Sergio
Шаман
 
Аватар для Sergio
 
Сообщений: 861
Проживание: Vantaa
Регистрация: 15-08-2013
Status: Offline
Smile

Цитата:
Сообщение от BONTON
moni nainen varmaan sanotiin saman ennen kun ovat menneet kyseiset kaksi tuntia


Minun näkemys: moni nainen varmaan mietti samaa niinä kahtena tuntina, mitä luento kesti...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 13:29   #733
Sergio
Шаман
 
Аватар для Sergio
 
Сообщений: 861
Проживание: Vantaa
Регистрация: 15-08-2013
Status: Offline
Kuuntelin vielä kerran Juicen biisin... Ja nyt ymmärsin eri tavalla. Hänen sanoma oli ilmeisesti tämä: pidä kynttilä vakan alla... älä polta sitä molemmista päistä... jopa vahvatkin miehet lähtee jos näin... Ymmärsinkö oikein? Vaikka itse Juice, niin kuin moni muukin taiteilija, legendaarinen, eli täysillä...

Juicen muistan aina... tutustuin häneen heti kun muutin mamuna Suomeen vuonna 1990... :

http://www.youtube.com/watch?v=1OyoEwtmsSU


http://www.youtube.com/watch?v=qQBLZMULSbo
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 14:34   #734
1901
 
Аватар для 1901
 
Сообщений: 6,072
Проживание: С солидарна Канарейкой. No more victims!
Регистрация: 29-07-2011
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Sergio
Minun näkemys: moni nainen varmaan mietti samaa niinä kahtena tuntina, mitä luento kesti...


Itse toimitus ei sitten kestä 2h...
Markkinointi on tärkein

-----------------
Stop existing
start living!
MJ
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 15:39   #735
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Kaikki hyvä elämässä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa. (c)

Tässä on tunnustukseni: olen saanut paljon hyvää.

http://www.youtube.com/watch?v=-SoxOb2ir5Q

Последнее редактирование от По-душка : 30-11-2013 в 16:06.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-11-2013, 17:26   #736
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Sergio
No joo... masentava laulu... ja kuitenkin suomalaisittain kannustava...? Yritän ymmärtää... Kuuntelin 3 kertaa ja ymmärsin. Pienen ihmisen kannattaa olla hiljaa ja elää siellä jossain sängyn alla. Ei kannata rehvastalle ja hurjastella. Pitää olla ihan hiljaa siellä laatikon pohjalla...ja sitten on kaikki hyvin... ollaan vaan ja kuollaan pois... No joo....

http://www.youtube.com/watch?v=1DzI_5ZJ364

kuuntelin minäkin...
"jos löydät sä ajatuskiteen,et riemua näyttää saa...
Tuulet yleisen mielipiteen sinut sammuksiin puhaltaa.

Ne vahvimmat miehet ei ehjiksi jää
Pidä vakan alla kynttilää"...

kuunteliko Sarasvuo oikeasti tätä laulua?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 27-12-2013, 14:22   #737
nordux
Registered User
 
Аватар для nordux
 
Сообщений: 27
Проживание:
Регистрация: 25-12-2013
Status: Offline
Hei vaan kaikille! Miten menee? Olen uusi tässä foorumissa. Ottatteko?
Mulla on muutama kysymys teille koska haluan selvittää jotkut jutut.
No niin, varmasti kaikki ovat jo asuneet Suomessa (en vaan minäkään viel&#228 ja siitä tulee seuraavia kysymyksia:
Kuinka kauan olet ollut siellä (Suomessa)?
Kuinka kauan olet opettellut suomea ja mikä sun taso nyt on?
Oliko se vaikea oppia?
Ymmärätkö hyvin mitä ne puhuu?

Miksi mä kysyn siitä? Haluan prlkkä tiedä kuinka taitava on keskimääräinen venäläinen suomen kelen opiskelemaan. Koska itsehän oon oppinut suomea just itsenäisesti eikä ollut mahista verrata taitoani toisten taitoihinsa. Ja ne suomalaiset, joiden kanssa olen juttellut, eivät ole hyvin toutettavia eli mielestäni ne kovin liioitelee mun kykyä.

Kiitti!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 14-05-2015, 13:37   #738
Шаман
Пользователь
 
Аватар для Шаман
 
Сообщений: 40
Проживание:
Регистрация: 11-05-2015
Status: Offline
Hiljaista täällä taas on... Rikotaan hiljaisuus? Rohkenen... Pulpahti mieleen seuraava juttu. Ta asia. Vakava sellainen. Ja samalla hauska...

Maahanmuutto. On se jotenkin kömpelö sana ja käsite... Ja ikuinen leima ihmiselle. Mamulle. Tuli ykskaks mieleen seuraava:
Me muutettiin Suomeen vuonna 1990 ja koko elämän täällä rakennettiin ihan itse. Nollasta. Alkuvaiheessa tietämättä paljon mitään suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen rakenteista.... Oltiinko me tyhmiä? Tai tyhmänrohkeita? Ilmeisesti. No tietenkin sukulaisten kutsuilla tulimme. Pinkeissä rilleissä. Ensin Helsinki, Kannelmäki, raksaduunit, sitten heti Itä-Vantaalle ja duunin kautta saatiin broidin/serkun kanssa työsuhdeasunnot. Kolmiot kaikkine herkkuine. No huh huh... Haettiin perheet Tallinnasta. No huh huh sitä muuttoa... Kaksi Ladaa lastattu neukuilla... Hymiö grin Aikuiset sekä lauma ( ) lapsia, laukut täynnä kattiloita, paistinpannuja ja kaikkea muuta tarpeellista/hyödyllistä... Muutto ei todellakaan ollut helppo. Varsinkin muutto Neuvosto-Eestistä kapitalistiseen Suomeen. Finlandiaan... Unelmamaahan.... No huh... Pulpahti mieleen se hurja muutto... Maahanmutto... Ja nyt mamut, me, ja meidän lapset ollaan edelleen mamuja. Mutta. Eri rooleissa vaikutamme tässä yhteiskunnassa... Ja eri ikäisinä... Jopa meidän lapset ovat jo aikuisia... Ja nyt lähestyy ja nousee seuraava sukupolvi... Lastenlapset. Voimia ja onnea heille. Sekä meille. Ja kasuille tietenkin myös.
 
Old 14-05-2015, 14:27   #739
Шаман
Пользователь
 
Аватар для Шаман
 
Сообщений: 40
Проживание:
Регистрация: 11-05-2015
Status: Offline
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-05-2015, 10:40   #740
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Шаман
Hiljaista täällä taas on... Rikotaan hiljaisuus? Rohkenen... Pulpahti mieleen seuraava juttu. Ta asia. Vakava sellainen. Ja samalla hauska...

Maahanmuutto. On se jotenkin kömpelö sana ja käsite... Ja ikuinen leima ihmiselle. Mamulle. Tuli ykskaks mieleen seuraava:
Me muutettiin Suomeen vuonna 1990 ja koko elämän täällä rakennettiin ihan itse. Nollasta. Alkuvaiheessa tietämättä paljon mitään suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen rakenteista.... Oltiinko me tyhmiä? Tai tyhmänrohkeita? Ilmeisesti. No tietenkin sukulaisten kutsuilla tulimme. Pinkeissä rilleissä. Ensin Helsinki, Kannelmäki, raksaduunit, sitten heti Itä-Vantaalle ja duunin kautta saatiin broidin/serkun kanssa työsuhdeasunnot. Kolmiot kaikkine herkkuine. No huh huh... Haettiin perheet Tallinnasta. No huh huh sitä muuttoa... Kaksi Ladaa lastattu neukuilla... Hymiö grin Aikuiset sekä lauma ( ) lapsia, laukut täynnä kattiloita, paistinpannuja ja kaikkea muuta tarpeellista/hyödyllistä... Muutto ei todellakaan ollut helppo. Varsinkin muutto Neuvosto-Eestistä kapitalistiseen Suomeen. Finlandiaan... Unelmamaahan.... No huh... Pulpahti mieleen se hurja muutto... Maahanmutto... Ja nyt mamut, me, ja meidän lapset ollaan edelleen mamuja. Mutta. Eri rooleissa vaikutamme tässä yhteiskunnassa... Ja eri ikäisinä... Jopa meidän lapset ovat jo aikuisia... Ja nyt lähestyy ja nousee seuraava sukupolvi... Lastenlapset. Voimia ja onnea heille. Sekä meille. Ja kasuille tietenkin myös.

milloin mamu lakkaa olemasta mamu? onko mamu 2. polvessa mamu?

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 25-06-2015, 20:44   #741
tassa
Registered User
 
Сообщений: 3,135
Проживание:
Регистрация: 24-08-2008
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
milloin mamu lakkaa olemasta mamu? onko mamu 2. polvessa mamu?


Mamut o aina mamut polvesta riippumatta
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 26-06-2015, 18:01   #742
Ollikainen
Heimopataljoonan soturi
 
Аватар для Ollikainen
 
Сообщений: 6,146
Проживание: Kannaksen metsä
Регистрация: 26-01-2008
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от tassa
Mamut o aina mamut polvesta riippumatta

Paljon riippuu omasta valinnasta -Haluatko itse olla mammu?Mitä kieltä puhut mielummin??Kenen kultuuria edustat?Missä kirkossa käyt?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-08-2015, 12:37   #743
Olka
Pro et Contra
 
Аватар для Olka
 
Сообщений: 59,883
Проживание: Mualiman napa
Регистрация: 10-11-2005
Status: Offline
Suosikkisarja Silta jatkuu Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa 27.9. klo 22! Odotettu kolmas tuotantokausi nähdään samanaikaisesti Suomessa ja Ruotsissa.

 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 12-08-2015, 20:55   #744
celine dion
Banned
 
Сообщений: 463
Проживание: Vantaa
Регистрация: 19-07-2015
Status: Offline
Post älä mieti liikaa

Polttavat ajatukset päässänne pyörivät!
Mä en jaksa uhrata yhtäkään ajatusta tälle kysymyksille olenko minä mamu, papu, setä tai täti. Olen venäjän suomalainen, joka on kadottanut uskonsa siihen, että meidän pikku kansa koskaan palautuu isänmaahamme.
Sen takia ollaan täällä isompien sukulaisten luona.
Muita vaihtoehtoja meillä ei ole, ei ole varapasseja, ulkomaalaiskiinteistöjä, tai varalentokenttiä, eikä tule olemaan.
Täällä ollaan ja piste.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 18:02.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно