Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 28-10-2004, 17:46   #61
Zoja
Anhedonist
 
Аватар для Zoja
 
Сообщений: 298
Проживание: Турку
Регистрация: 15-06-2004
Status: Offline
"Ketään ei saa haukkua pukeutumisen takia. Eikä pituuden, eikä painon, eikä nenän mallin, ei vyötärön mitan, ei meikkaamisen tai meikkaamattomuuden takia - ei sen takia, että tällä on lenkkarit, eikä tuulipuvun takia. Eikä minimekon takia. Ylpeys ja itserakkaus tekee kaikista ihmisistä ruman - vaatimattomuus ja ystävällinen hymy 90 -vuotiaasta mummostakin kauniin katsoa. "


Siinä se on - lyhyesti ja ytimekkäästi Kissan muotoilemana - suomalaisen yhteiskunnan ja sivistyneen käytöksen periaate. Ottakaa mallia. Ja tätä Iltalehden juttukin perimmiltään ajoi takaa. Sille ei mitään voi, jos joku huutaa huoraksi kadulla - byvaet - mutta meillä suomalaisilla ei ainakaan ole tapana kokoontua perjantai-iltaisin jonkun kotiin haukkumaan venäläisten vaatetusta. Jos vastaavaa tapahtuu venäläisten kotirintamalla, kun vaatetus NYT VAAN ON NIIN TÄRKEÄ, niin get a life!

-----------------
I've kissed many frogs. Yet they all remained just frogs.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-10-2004, 20:00   #62
Землянин
Registered User
 
Аватар для Землянин
 
Сообщений: 45
Проживание: Земля
Регистрация: 04-05-2004
Status: Offline
Зависть - чувство досады, вызванное превосходством, успехом, благополучием, удачей и т.п. другого; желание обладать тем, что есть у другого.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-10-2004, 22:33   #63
Harri
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
"Sä oot vaan kateellinen" - latteus, jonka itsenäiseen ajatteluun kykenemätön ihminen viimeisenä oljenkortenaan lyö pöytään, kun joku uhkaa hälyyttävästi hänen maailmankuvaansa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-10-2004, 23:05   #64
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Harri
Aseena, myrkkynä sekin on kelvollinen....ja toimii, ikävä kyllä. Mutta sama lause voi toimia humoristisella tavalla, mikä on taas tervetullutta....vai mitä.

Последнее редактирование от AlinaR : 28-10-2004 в 23:08.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-10-2004, 23:35   #65
Harri
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Olen vain kyllästynyt koko ilmaisuun "kateus", kun kerran ihmiset nykyään käyttävät sanaa useimmiten edes ymmärtämättä mitä se edes oikeasti tarkoittaa. Sama koskee "rasismia" ja montaa muuta sanaa joita vain heitellään hätäpäissään, kun nyt vain ei ole mitään muuta sanottavaa juuri sillä hetkellä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-10-2004, 23:48   #66
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Entäs ne kuuluisat "enhan minä tiiä..olen vaan töissä täällä" ...minua ärsyttää se lause vaikka siitä seuraakin yleensä yleinen virnuilu.
Helppoa elää stereotyyppien suojelevana. Kukappa haluais olla linssiludena yhteiskunnassa, jossa oikeusvalta rajoittaa jopa sanomisia ja ojentamisia. Toisten moralisointia selän takana on taas kuin paras harrastus. Kieroutta se on.

Последнее редактирование от AlinaR : 29-10-2004 в 00:11.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 29-10-2004, 08:23   #67
olia
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Zoja, " mutta meill? suomalaisilla ei ainakaan ole tapana kokoontua perjantai-iltaisin jonkun kotiin haukkumaan ven?l?isten vaatetusta" en tiennyt ett? on olemassa sellainen tapa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-10-2004, 13:33   #68
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от Harri
No niin täällähän on taas oikein innostuttu keskustelemaan!
Voi kun on reipasta väkeä. Joku voisi varmaan kertoa mistä tässä oikein on kysymys, kun itselläni on toistaiseksi ns. "punainen lanka" toistaiseksi hieman kadoksissa.


Taas täällä yritetään selvittää kumpi on IHMISENÄ parempi- suomalainen vai venäläinen?

Mielipide pukeutumisestä. Minusta tyylikäs pukeutuminen osoittaa kunnioitusta. Ympärillä olevia ihmisiä kohtaan ja itsekunnioitusta. Lisäksi kyse on itsetunnosta ja tyylitajusta.
Suomalaisten heikko itsetunto ja tyylitajun puute vaikuttaa surullisella tavalla pukeutumiseen. En yleistä. Mutta suurin osa ihmisistä pukeutuu hassusti.
Ei tarvii ku 10 minuuttia seisoo Helsingin rautatieasemalla ja seuraa silmällä ohikulkijoita. Saa bongata sellaisia "puku-tyyli-kukkasia", että hymy tulee huuleen väkisin.
Yksi suomalainen tuttu sanoi: "Suomi on vapaa maa. Täällä saa pukeutua miten vaan. Ei tarvii noudattaa mitään typeriä sääntöjä." Siinä tais olla ytimekkäästi suomalaisten näkökulma pukeutumiseen.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 10:33   #69
kissa
Registered User
 
Сообщений: 152
Проживание:
Регистрация: 06-10-2003
Status: Offline
"Minusta tyylikäs pukeutuminen osoittaa kunnioitusta".

Minusta kunnioitusta, itsekunnioitusta, hyvää itsetuntoa ja HYVIÄ TAPOJA osoittaa se, että ymmärtää ja hyväksyy toisten ihmisten ulkonäön eikä halveksi niitä, jotka pukeutuvat eri tavalla.

Mutta jos vaatteilla viestitettävä status, imago ja ns. itsensä mainostaminen ovat kaiken sosiaalisen kanssakäymisen ja itsetunnon perusta, niin kyllä minä kykenen ymmärtämään tuollaistakin asennetta.

Leikkaan tässä kaavoja ja kankaita uuteen talvitakkiini. Kankaiden konkurssimyynnistä sai laadukasta ruskeaa villakangasta halvalla

Kissa
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 11:03   #70
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от kissa
"Minusta tyylikäs pukeutuminen osoittaa kunnioitusta".

Minusta kunnioitusta, itsekunnioitusta, hyvää itsetuntoa ja HYVIÄ TAPOJA osoittaa se, että ymmärtää ja hyväksyy toisten ihmisten ulkonäön eikä halveksi niitä, jotka pukeutuvat eri tavalla.





Kissa


Eri tavalla... Joo. Jos tyylitaju on kohdallaan niin koko homma toimii. Jos ei ole - ihminen pukeutuu mauttomasti. Ehkä se on sen ihmisen tapa kiinnittää huomiota. Erottua joukosta. Ehkä se on alitajunnassa. en tiedä...
Ehkä tässä törmää suomalainen ja venäläinen näkökulma. Venäläinen sananlasku: Встречают по одёжке- провожают по уму. Suomalaiset ovat luontoa lähempänä. Vaatteet ovat vaan verhoilua ja räsyjä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 11:14   #71
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Tietyillä aloilla räsyläisiä ei saa ees töitä. Nykyisin pitää nimenomaan kiinnittää huomiota ulko-olemukseen mennäkseen työhaastatteluun. Siisti ja staili ihminen on aina tervetullut verrattuna taas farkku- trikoneule tyyppisen hakijaan. Riippu tietysti mille alalle pyrkkii....
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 11:36   #72
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Suomalaisilla ja venäläisillä on vaan eri näkemys siitä mitä on tyylikästä jne. Kun minä asuin Venäjällä minä pukeuduin kouluun aina mekkoon (koulupuku). Vaikka miten kylmä ulkona oli, tytöillä oli aina mekko päällä. Ja naisilla hame. En muista, että äitini(insinööri) olisi mennyt töihin farkuissa tai housuissa. Eihän silloin ollut edes farkkuja Se, että nainen laittaa hameen ei ole koskaan tarkoittanut että hän on huora. En tiedä mistä nyt ihmiset keksivät sen. Ja Venäjällä opetettiin, että pitäisi näyttää huoliteltuna, itsensä ja muiden takia. (itsekunnioitus ja muiden kunnioittaminen). Se ei tarkoittanut vaan puhtaita ja silitettyjä vaateita, kampauksen, meikin(jos on meikki&#228) olisi pitänyt olla kunnossa.

Ja sitten korkokengistä. Jotkut ovat tottuneet käyttämään korkokenkiä ja heistä korkokengät eivät tunnu epämukavilta. Sen pitäisi ymmärtää, samalla tavalla kun jotkut ovat tottuneet käyttämään lenkkareita, ja ne tuntuvat heistä mukavilta.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 12:06   #73
Zoja
Anhedonist
 
Аватар для Zoja
 
Сообщений: 298
Проживание: Турку
Регистрация: 15-06-2004
Status: Offline
Встречают по ожедке - провожают по одежке...

-----------------
I've kissed many frogs. Yet they all remained just frogs.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 12:07   #74
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Zoja
Цитата:
Встречают по ожедке - провожают по одежке...

Mihin tämä liity? Uusi sananlasku?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 12:55   #75
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от Katja
Zoja

Mihin tämä liity? Uusi sananlasku?


Se on just suomalaisten näkemys venäläisistä. Muka tuovat itseään esille vaatteilla ja tyylikkäällä stailillä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 13:17   #76
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Meillä kaupungissa asuu eräs nainen, joka on aivan hurahtanut Venäjään ottamalla sieltä sellaisen basaari kulttuurin elämän tarkoitukseksi. Sen näkee pukeutumisestänsä, meikkaustavasta ja itsensä sanoin ja elkein näyttämisestä. Voitte olla aivan varmana että kun näen hänet niin alkaa nauratta. Hän kyllä tykkää kovasti käydä Venäjällä shoppailemassa ja varmaankin bongailee tyyli-idoleja matkitakseen niitä kotikadulla.
Minkä sille voi että joku ei vaan tajuaa olla omaa itsensä. Ja kyllä Zojan keksimää sananlaskua voi pukeaa hyvinkin sen naisen tapaukseen, eli "встречают по одежке, провожают- по одежке"
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 13:43   #77
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
AlinaR
Niin tietenkin aina löytyy joukossa белая ворона.(mikä olis suomenkielinen versio?)
Okei, jätetään rauhaan vähäks aikaa se pukeutumis kysymys. Kun se ärsyttää suomalaisia niin voimakkaasti. Palataan aiheeseen.
Päivä (tai pikemmin-y&#246venäläisenä naisena suomalaisen taksin ratissa. En edes halua kirjoittaa hänen kokemuksista. Hän kertoi rehellisesti mulle kaikki ikävät kokemukset. Pakko ne tilanteet purkaa. Debrifing. Osaan kuunnella. Ja nään että ihminen vapautuu paineista.
Jos mä kerron kaiken mitä tapahtuu yöllä hänen taksissa, niin teillä tukka nousee pystyyn.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 14:29   #78
Zoja
Anhedonist
 
Аватар для Zoja
 
Сообщений: 298
Проживание: Турку
Регистрация: 15-06-2004
Status: Offline
Шаман
белая ворона = outo lintu

-----------------
I've kissed many frogs. Yet they all remained just frogs.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 15:43   #79
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Шаман
Kerro edes yhden tapausken. Ymmärsinkö oikein että tämä venäläinen nainen on taksikuski?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 18:14   #80
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
AlinaR
Joo, hän on taksikuski. Ja eräitten suomalaisten käyttäytyminen yöllä taksissa on sikamaista. Miesten sekä naisten. Tulee ihan paha mieli itsellekin kun muistelee hänen storejä. Ja kaikki alkaa siitä kun asiakas huomaa että kuski puhuu suomea murtaen.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-10-2004, 18:16   #81
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Шаман
Paska juttu. Hänenä vaihtaisin alaa kokonaan, muuten pitäisin turvavyön ihmis-sikojen suiden kohdalla...
Suut- suiden? meniikö oikein?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-11-2004, 03:58   #82
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от AlinaR
...
Suut- suiden? meniikö oikein? [/B]


Suitten kohdalla. Mun mielestä. Korjatkoot lukeneemmät ystävät jos olen väärässä.

Käytännössä pistää asiakkaalle "turpavyö" kiinni on mahdoton tehtävä. Pitää olla lahjakas verbali- taituri. Ja aboriginaali.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 14-11-2004, 14:30   #83
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Первоначальное сообщение от Шаман
Suitten kohdalla. Mun mielestä. Korjatkoot lukeneemmät ystävät jos olen väärässä.

Käytännössä pistää asiakkaalle "turpavyö" kiinni on mahdoton tehtävä. Pitää olla lahjakas verbali- taituri. Ja aboriginaali.


Suiden = oikein. Sun viimeisestä lauseesta mä en ainakaan saanut mitään tolkkua.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 14-11-2004, 15:27   #84
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от icecubus
Suiden = oikein. Sun viimeisestä lauseesta mä en ainakaan saanut mitään tolkkua.


OK. Yritän selittää. Joskus taksiin tulee röyhkeä asiakas. Soittaa suuta. Loukkaa ja herjaa kuljettajaa. Siinä on kolme vaihtoehtoa: 1. heittää pihalle.2.Vetää turpaan.3. Vastata vielä pahemmalla sanatulvalla.
Kaks ensimmäistä on kielletty lailla. Ja kolmas vaatii verbali taiturin lahjoja. Eli pitää osata puhua. Ja sanoilla pistää asiakas ojennukseen.
Aboriginaalilla tarkoitin paikallis asukasta. Suomessa syntynyttä. Supi suomalaista.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 14-11-2004, 16:29   #85
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Minä luulen että monasti on äänen käyttöstä kiinni. Eli miten tervehdii, kuinka päättäväisesti ja varmasti sanoo ensimmäiset sanat. Naisena varsinkin huomasin miten miehet ennakkoluuloisesti suhtautuvat naismyyjään kun tulevat ostaa jotain kovin miehikästä tavaraa. Jos äänessäni olisi epäilyksen häivää ja olisin ruvennut punaistelemaan tai kalpenemaan "asiantuntijan" edessä niin olisin äkkiä hävittänyt asemani merkityksen. Jos ja kun tietää niin sen täytyy myös osoittaa sinnikkästi ja varmasti.
Naiskuskina olisin käyttänyt samaa äänentaktikkaa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 14-11-2004, 17:14   #86
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Первоначальное сообщение от AlinaR
Шаман
Suut- suiden? meniikö oikein?


Susien tai sutten on oikein.
Suiden on oikein, mutta se on muodostettu sanasta suu = рот
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-11-2004, 14:39   #87
Zoja
Anhedonist
 
Аватар для Zoja
 
Сообщений: 298
Проживание: Турку
Регистрация: 15-06-2004
Status: Offline
Ööö... Mistä ne sudet tuli??

-----------------
I've kissed many frogs. Yet they all remained just frogs.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-11-2004, 18:50   #88
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Smile

Zoja
Mun rikkaasta mielikuvituksestani ja nopeasta lukaisustani.
Ihmissiat muuttuivat turpavöillä varustetuiksi susiksi.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-12-2004, 08:08   #89
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
No jooo... Aina kun mä tuon esille taksiaiheen niin kaikki masentuu...
Oisko hauskempi aihe- venäläinen(venäjän kielinen) mies tai nainen raitsikan kuskina stadissa? Entä venäjää puhuva mies - seksikaupan omistajana?

Tiedoksi suomalaisille: venäjää puhuvia ihmisiä voi olla eri kansallisuuksissa. Jostaan syystä täällä leimataan kaikki "vaikka voissa paistais" lokeroon.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-12-2004, 14:16   #90
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Первоначальное сообщение от Шаман
Tiedoksi suomalaisille: venäjää puhuvia ihmisiä voi olla eri kansallisuuksissa. Jostaan syystä täällä leimataan kaikki "vaikka voissa paistais" lokeroon.


Jep, se potuttaa mua. Itse koen olevani paljon enemmän latvialainen kuin venäläinen, mutta silti...jotkut tollot ei näe eroja Latvian ja Venäjän välillä. Potuttaa!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-12-2004, 14:46   #91
Шаман
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от icecubus
Jep, se potuttaa mua. Itse koen olevani paljon enemmän latvialainen kuin venäläinen, mutta silti...jotkut tollot ei näe eroja Latvian ja Venäjän välillä. Potuttaa!


No tollot yleensä tuskin tietää näistä asioista.
Yks äijä sanoi Suomessa asuvista ulkomaalaisista: Kiinalaiset(ilmeisesti-vietnamilaiset), tallinalaiset( ), venäläiset... Kaikki ne on rosvoja...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-01-2005, 20:26   #92
teekkari
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Первоначальное сообщение от devchonka
kissa

Heh, no ehkä sinun kannattaisi katsoa myös "Chistilishe" nimisen dokumentin...


Joo, mutta eihän se ollut dokumentti, vaan Tshetshenian sodasta kertova elokuva.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-03-2005, 16:36   #93
Gylchatai
Registered User
 
Аватар для Gylchatai
 
Сообщений: 301
Проживание: и где я только не живу...
Регистрация: 27-03-2004
Status: Offline
Ihan kiva artikkeli,ja näyttää olevansa aika todenmukainen

- siis se,joka oli Zojan aiheena ylhäällä.

(Mutta..saanko kysymyksen sitten? - miksi,mitä varten se oli siinä? Oliko joku idea taustalla,vai...?)

Последнее редактирование от Gylchatai : 31-03-2005 в 16:43.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-04-2005, 14:43   #94
saska
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
miten venäjäks on huvila tai huvilla?
(mun suomi on paras!)
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-04-2005, 22:45   #95
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Huvila = вилла, коттедж итд.
huvilla = у веселья (что-то в этом роде)
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-04-2005, 23:21   #96
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
sorry, mut mun on pakko kirjoittaa. El'm' on joskus ihana mutta joskus ihan pas************

jaaa, t'' ei liity mitenk''n aiheeseen p'iv' ven'l'isena, v''r' palsta.................
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-04-2005, 23:27   #97
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Katja! Onko jotain sattunut?
Vai halusitko muuten vaan muistuttaa meille sitä tosiasiaa elämästä?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 04-04-2005, 23:34   #98
Katja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Hm. (enkä tarkoittaa H&M kauppa). Juu, on sattunut, tai sitten sattuu kohta..........
sorry, että mä fluuzu täällä...........
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 09:25.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно