Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 22-02-2006, 00:12   #1
andnord
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Opiskella suomea

Hei!

Kauanko olette opiskelleet suomea? Miksi haluatte opiskella suomea? Oletteko myös kiinnostuneet Suomesta?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 22-02-2006, 01:06   #2
Rudi
Registered User
 
Сообщений: 102
Проживание: Karjala, Petroskoi
Регистрация: 17-07-2005
Status: Offline
Olen opiskellut suomea kahdeksan vuotta. Kuitenkin, mä olen kiinnostunut Suomesta ja sen kulttuurista. Miksi opiskelen suomea..... En tiedä. Se on kaunis kieli.

-----------------
Любой добросовестный исследователь знает, что исторические факты следует рассматривать не изолированно, а в общем контексте происходившего в то время.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 22-02-2006, 03:51   #3
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Rudi
Olen opiskellut suomea kahdeksan vuotta. Kuitenkin, mä olen kiinnostunut Suomesta ja sen kulttuurista. Miksi opiskelen suomea..... En tiedä. Se on kaunis kieli.


Opiskeletko siis suomea muusta syystä kuin siksi, että haluaisit muuttaa Suomeen? Minä kun jotenkin olen ajatellut, että melkein kaikki suomea osaavat ovat jo tulleet Venäjältä Suomeen. Hyvä, jos olen väärässä. Onko teillä siellä vielä suomenkielisiä radio-ohjelmia niin kuin oli 10 vuotta sitten kun kävin? Entä muu suomenkielinen kulttuuri? Santtu Karhun ja Arto Rinteen ainakin tiedän. Ovatko nuoretkin kiinnostuneita Suomen kielestä ja kulttuurista?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 22-02-2006, 08:49   #4
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Cool

Цитата:
Сообщение от andnord
Hei!

Kauanko olette opiskelleet suomea? Miksi haluatte opiskella suomea? Oletteko myös kiinnostuneet Suomesta?


Moikka!

Olen opiskellut suomea vuosia, koska asun täällä. Olen myös kiinnostunut Suomesta, kyllä....
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 22-02-2006, 15:57   #5
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от andnord
Hei!

Kauanko olette opiskelleet suomea? Miksi haluatte opiskella suomea? Oletteko myös kiinnostuneet Suomesta?


Noin 5 vuotta. Ennen suomen kielen opetusta minulla oli englannin kielen taitoa, että ensin minä pärjäsin hyvin Suomessa. Minua kiinnostaa erillaisia kieliä ja kulttuuria. Ehkäpä siksi minulle ei ole vaikeeta opiskeltaessani suomen kieltä, kulttuuria ja historia. Voidaan sanoa, että "se, jolla on rahaa, on rikas, mutta jolla on monta kieltä, on rikkaampi." Sen pituinen se.

Miksi kysyit ?

-----------------
Через тернии к звездам.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 24-02-2006, 00:16   #6
andnord
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Kysyin koska olen hyvin hyvin kiinnostunut suomenkielestä. Olen itsenäisesti opiskellut suomea melkein 7 vuotta. Oletko sinä käynyt suomenkielisiä kurseillä ja oppinut oppetajilta vai oletko myös itsenäisesti oppinut suomea?

Onko suomenkieltä vaikeaa vai helppoa kieltä sinun mielestäsi? Mitä on vaikeinta suomenkielessä sinun mielestäsi?

T:Andreas


Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Noin 5 vuotta. Ennen suomen kielen opetusta minulla oli englannin kielen taitoa, että ensin minä pärjäsin hyvin Suomessa. Minua kiinnostaa erillaisia kieliä ja kulttuuria. Ehkäpä siksi minulle ei ole vaikeeta opiskeltaessani suomen kieltä, kulttuuria ja historia. Voidaan sanoa, että "se, jolla on rahaa, on rikas, mutta jolla on monta kieltä, on rikkaampi." Sen pituinen se.

Miksi kysyit ?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 24-02-2006, 21:50   #7
Rudi
Registered User
 
Сообщений: 102
Проживание: Karjala, Petroskoi
Регистрация: 17-07-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от maxa
Opiskeletko siis suomea muusta syystä kuin siksi, että haluaisit muuttaa Suomeen? Minä kun jotenkin olen ajatellut, että melkein kaikki suomea osaavat ovat jo tulleet Venäjältä Suomeen. Hyvä, jos olen väärässä. Onko teillä siellä vielä suomenkielisiä radio-ohjelmia niin kuin oli 10 vuotta sitten kun kävin? Entä muu suomenkielinen kulttuuri? Santtu Karhun ja Arto Rinteen ainakin tiedän. Ovatko nuoretkin kiinnostuneita Suomen kielestä ja kulttuurista?

Osa suomea osaavia asuu vielä Venäjällä. Onkin tässä työtä ja kotimaata. Suomenkielisiä tv- ja radio-ohjelmia on, Karjalan Sanomat, Carelia ja Kipinä ovat myös hengessä. Nuoret... En mä tiedä... Luulen heidän haluavan lähteä Suomeen asumaan, mutta minusta on vaikea sanoa - ovatko he kiinnostuneita suomen kielestä ja kulttuurista... En mä tiedä.

-----------------
Любой добросовестный исследователь знает, что исторические факты следует рассматривать не изолированно, а в общем контексте происходившего в то время.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 25-02-2006, 13:31   #8
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от andnord
Kysyin koska olen hyvin hyvin kiinnostunut suomenkielestä. Olen itsenäisesti opiskellut suomea melkein 7 vuotta. Oletko sinä käynyt suomenkielisiä kurseillä ja oppinut oppetajilta vai oletko myös itsenäisesti oppinut suomea?

Onko suomenkieltä vaikeaa vai helppoa kieltä sinun mielestäsi? Mitä on vaikeinta suomenkielessä sinun mielestäsi?

T:Andreas


No, kyllähän olen opiskellut suomea erilaisilla kurssilla (Helsingin Diakoniopisto, Helsingin Kielikeskus, Helsingin Kesäyliopsto ja Helsingin Yliopisto) ja itsenäisesti (jos on aikaa sille). :smile:

Mun mielestäni suomen kieli on vaikeaa. Nyt minä aloitin opiskella ruotsin kieltä. Äh, kuulostaa vaikeammalta.

Jokaisessa kilelessä on paljon erilaisia vaikeuksia. Minä en voi sanoa tarkasti mitä on vaikeinta suomen kielessä. Tänään on vaikeaa, huomenna on helppoa.

-----------------
Через тернии к звездам.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 25-02-2006, 21:03   #9
Jankin
Registered User
 
Аватар для Jankin
 
Сообщений: 9
Проживание: Tampere
Регистрация: 25-02-2006
Status: Offline
En ole koskaan varsinaisesti opiskellut suomea (yhtä alkeiskurssia lukuunottamatta), vaan Suomeen muutettuani minut laitettiin suoraan suomalaiseen kouluun, jossa oli vähän pakko oppia kielen Opettajat kyllä järjestivät tukiopetusta, josta olen äärettömän kiitollinen. Olen myös muuttanut tänne Virosta, ja alkuaikoina viron kielestä oli paljon apua (nykyään olen unohtanut sen kokonaan). Olen asunut Suomessa melkein 13 vuotta ja puhun nykyään suomea paremmin kuin äidinkieltäni venäjää.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 22-06-2006, 16:39   #10
flaksi
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Moikka!

Olen Pietarista. Olen opiskellut suomea jo neljä vuotta yliopistossa. No, kyllä se on tosi vaikea kieli, mutta pidän siitä kovasti. =) Syksyllä asuin ja opiskelin Turun yliopistossa. Palasin kotiin - siis Pietariin - vasta joulukuun lopussa. Ja se oli hyvä kokemus. Voisin kertoa paljon tästä, mutta luulen, kukaan ei ole niin kiinnostunut...
Oikeastaan mä olen löytänyt sen forumin (onko semmoinen sana?=)) sattumalta ja ... tuota.... olisi kiva puhua jonkun kanssa suomea. Vaikka mulla nyt on kesäloma, haluaisin ehkä parantaa suomen kielen taitojani, kyllä jos se on mahdollista. =)
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 22-06-2006, 18:47   #11
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от flaksi
Moikka!
Oikeastaan mä olen löytänyt sen forumin (onko semmoinen sana?=)) sattumalta ja ...


Suomeksi sanotaan "foorumin" eli on sellainen sana, hyvin osaat suomea

Цитата:
tuota.... olisi kiva puhua jonkun kanssa suomea. Vaikka mulla nyt on kesäloma, haluaisin ehkä parantaa suomen kielen taitojani, kyllä jos se on mahdollista. =)


Kuinkapa ei olisi. Minunkin puolestani tervetuloa palstalle! Näkyvät olevan kaikki suomalaiset kesälomalla, juhannusta viettämässä tai muuten vain ulkona kun siellä taitaa olla kaunis ilma. Mutta eiköhän sitä keskusteluakin sitten syksymmällä ainakin synny.

Minä olen Australian suomalainen. Suomi on äidinkieleni. Olen liikkunut aiemmin Pietarissa, ja toivoisin, että joskus vielä pääsisin käymään siellä. Missä päin Pietaria sinä asut?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 23-06-2006, 14:55   #12
*kulta*
Registered User
 
Аватар для *kulta*
 
Сообщений: 402
Проживание: FIN
Регистрация: 15-04-2005
Status: Offline
Opiskelen suomea kolmatta vuotta ja puhun sitä aivan sujuvasti huolimatta siitä että asun kuinetkin vielä Venäjällä (Pietarissa). Suuri mielenkiinto ja tavoite auttavat. Suomen kielen jälkeen ruotsi on helpompaa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 23-06-2006, 16:16   #13
Vumnik
Registered User
 
Сообщений: 1,432
Проживание:
Регистрация: 05-03-2005
Status: Offline
Luultavasti, pita opiskelta aina, koska kieli on elavan kieli.

-----------------
Here & Now
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 23-06-2006, 17:54   #14
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Katjakulta
Opiskelen suomea kolmatta vuotta ja puhun sitä aivan sujuvasti huolimatta siitä että asun kuinetkin vielä Venäjällä (Pietarissa). Suuri mielenkiinto ja tavoite auttavat. Suomen kielen jälkeen ruotsi on helpompaa.

Vielä? Mitä tarkoitat?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 24-06-2006, 00:05   #15
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Katjakulta
Opiskelen suomea kolmatta vuotta ja puhun sitä aivan sujuvasti huolimatta siitä että asun kuinetkin vielä Venäjällä (Pietarissa). Suuri mielenkiinto ja tavoite auttavat. Suomen kielen jälkeen ruotsi on helpompaa.


Sehän mukava, että Pietarissa löytyy suomen opiskelijoita enemmänkin
Silloin aikanaan kun minä kuljeskelin Pietarissa, en tuntenut kuin yhden.

Kuinka paljon teitä yleensä on yliopistolla tai kursseilla opiskelemassa? Missä kaikkialla siellä voi opiskella suomea? Ovatko hyvät opettajat? Ovatko suomea opiskelevat yleensä inkeriläisiä tai heidän jälkeläisiään?

Niin, nuo "vielä" ja "tavoite" viittaavat haluusi muuttaa Suomeen. Mutta eihän siinä ole mitään pahaa. Hyvä, että Suomi saa lisää nuoria ja koulutettuja asukkaita, meidän pois muuttaneiden tilalle
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 24-06-2006, 00:11   #16
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Vumnik
Luultavasti, pita opiskelta aina, koska kieli on elavan kieli.


Minä tapasin kerran Yhdysvalloissa sattumalta vanhan pariskunnan, joka puhui keskenään suomea. Heidän suomensa kuullosti oudolta, kuin Aleksis kiven kirjoista tai vanhasta Raamatusta otetulta. Tutustuttiin ja kuulin heidän tarinansa. He eivät olleetkaan pariskunta vaan sisko ja veli. Heidän isovanhempansa olivat tulleet Suomesta joskus 1800-luvun lopulla. Koko perhe oli aina puhunut keskenään suomea, lueskellut ahkerasti vanhaa suomalaista Raamattua ja muita kirjoja. Nämä lapsenlapset, jotka silloin 90-luvun puolivälissä heidät tavatessani olivat jo yli 70-vuotiaita, eivät olleet koskaan käyneet Suomessa kuten eivät heidän vanhempansakaan. Vasta ihan viime vuosina he olivat löytäneet Suomesta sukulaisia, joiden kanssa olivat nyt kirjeenvaihdossa, ja joista joku oli käynyt kylässä. Harmittaa vain, että tuo heidän omintakeinen suomen kielensä varmasti on jo kuollut heidän mukanaan, sillä kummallakaan ei ollut lapsia.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 24-06-2006, 00:19   #17
Тюльпан
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Miten käy minun kaltaisille ihmisille, ketkä puhuu suomea vain ja ainoastaan hyvän muistin ansiosta. En ole käynyt kielioppi kursseja, eläminen Suomessa vaan opetti täkäläisen kielen. En ole yhtään varma käynkö koskaan koulupenkillä enää. Haittaako se?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 24-06-2006, 00:47   #18
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Тюльпан
Miten käy minun kaltaisille ihmisille, ketkä puhuu suomea vain ja ainoastaan hyvän muistin ansiosta. En ole käynyt kielioppi kursseja, eläminen Suomessa vaan opetti täkäläisen kielen. En ole yhtään varma käynkö koskaan koulupenkillä enää. Haittaako se?


Ei haittaa Tuo luomumenetelmä on varmasti vanhin ja paras !
Ainoastaan siinä tapauksessa haittaa, jos johonkin hakemaasi työpaikkaan vaaditaan suomen kielen koulutus, mutta sehän onkin varmaan jo eri juttu.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 26-06-2006, 10:08   #19
*kulta*
Registered User
 
Аватар для *kulta*
 
Сообщений: 402
Проживание: FIN
Регистрация: 15-04-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от maxa
Sehän mukava, että Pietarissa löytyy suomen opiskelijoita enemmänkin
Silloin aikanaan kun minä kuljeskelin Pietarissa, en tuntenut kuin yhden.

Kuinka paljon teitä yleensä on yliopistolla tai kursseilla opiskelemassa? Missä kaikkialla siellä voi opiskella suomea? Ovatko hyvät opettajat? Ovatko suomea opiskelevat yleensä inkeriläisiä tai heidän jälkeläisiään?



Suomea opiskellaan ei myöskään inkerisuomalaisia vaan myös kaikki jotka haluavat. Tarkoitan juuri Pietaria, koska asun täällä. Nykyään suomalais-venäläiset liikenneyhdeydet kehittyvät, siksi suomen kielen osaavien tarve kasvaa.
Oppia suomea voi kursseilla, yliopistossa seka itsenäisesti. Mutta tunnen muutamia ihmisiä, joita opiskeli yliopistoissaan suomea viidessä vuodessa eikä osaa kieltä hyvin. Minusta jostakin hyvästä kurssin ohjelmasta tulee enempää hyötyä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 26-06-2006, 12:27   #20
Advanced murka
скажите пароль
 
Аватар для Advanced murka
 
Сообщений: 2,264
Проживание: Espoo
Регистрация: 17-11-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от andnord
Hei!

Kauanko olette opiskelleet suomea? Miksi haluatte opiskella suomea? Oletteko myös kiinnostuneet Suomesta?


Opiskelin suomea Pietarissa n. 3 vuotta, kun muutostani Suomeen ei ollut ajatustakaan.
Miksi? Ajattelin että kuinka kiva olisi jos osaisin jotain muuta kieltä paitsi englanti ja venäjä Suomi tuntui sopivalta vaihtoehdolta varsinkin kun olin jo sitten kiinnostunut Pohjoismaiden historiasta ja kansanperinteista.

-----------------
---Дорогу осилит идущий.---
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 26-06-2006, 13:42   #21
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Katjakulta
Oppia suomea voi kursseilla, yliopistossa seka itsenäisesti. Mutta tunnen muutamia ihmisiä, joita opiskeli yliopistoissaan suomea viidessä vuodessa eikä osaa kieltä hyvin. Minusta jostakin hyvästä kurssin ohjelmasta tulee enempää hyötyä.


Tuo on totta. Kieltä voi opiskella vaikka kuinka kauan oppimatta juuri mitään, jos oma motivaatio puiuttuu tai se puuttuu opettajalta. Kyllähän sitä ennen koulussakin opiskeltiin englantia monta vuotta, mutta silti käytännön tilanteissa ei osannut avata suutaan eikä ymmärtänyt toisten puheesta mitään. Harjoitus ja oma kokemus se vasta kielen opettaa.

Missä sinä sitten, Katjakulta, olet opiskellut kun olet oppinut kolmessa vuodessa noin hyvin?
Onko hyvä suomen opetus Pietarissa kallista? Vai maksaako ollenkaan? Onko tosiaankin helpompi saada sieltä työtä jos osaa suomea? Vai onko se osaaminen enemmän tulevaisuutta varten?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 26-06-2006, 17:08   #22
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Katjakulta
Mutta tunnen muutamia ihmisiä, joita opiskeli yliopistoissaan suomea viidessä vuodessa eikä osaa kieltä hyvin.


Voin lohduttaa, täällä Suomessa on tapauksia, jotka ovat asuneet jo kymmeniä vuosia eivätkä vieläkään pysty kommunikoimaan kunnolla. Kaikki on - niin kuin maxakin jo sanoi - kiinni omasta/opettajan motivaatiosta. Onnea opiskeluun! (Suomi on aika vaikea kieli)
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 26-06-2006, 17:21   #23
Valkat
Cамо совершенство
 
Аватар для Valkat
 
Сообщений: 1,461
Проживание: Земля
Регистрация: 23-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Voin lohduttaa, täällä Suomessa on tapauksia, jotka ovat asuneet jo kymmeniä vuosia eivätkä vieläkään pysty kommunikoimaan kunnolla. Kaikki on - niin kuin maxakin jo sanoi - kiinni omasta/opettajan motivaatiosta. Onnea opiskeluun! (Suomi on aika vaikea kieli)

Hei, mutta paljon sinusta pitää asua suomessa, jotta pysty kommunikoimaa kunnolla?

-----------------
человеку следует, например, просто прекратить курить, или достичь внутреннего спокойствия, наши заботы должны быть направлены прежде всего на самого себя, отсюда начинаются все реформы
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 26-06-2006, 18:07   #24
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Valkat
Hei, mutta paljon sinusta pitää asua suomessa, jotta pysty kommunikoimaa kunnolla?


Se on kiinni niin monesta tekijästä. Mä tunnen tapauksia, jotka pystyvät kommunikoimaan hämmästyttävän hyvin jo kahden-kolmen vuoden kuluttua. Myös ikä vaikuttaa sekä kuinka paljon on tekemisissä valtaväestön kanssa. Jos olet yksin suomalaisessa koulussa ja olet so-siaalinen niin kieli tarttuu pakostakin + pitää olla hyvä opettaja (mieluummin yksityisopetusta), joka osaa selittää suomen kieliopin kiemuroita - pelkällä puhekielellä ei minusta menesty kauhean hyvin.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-07-2006, 13:21   #25
Eliya
Registered User
 
Аватар для Eliya
 
Сообщений: 37
Проживание: Москва
Регистрация: 15-11-2005
Status: Offline
Olen opiskellut suomea jo kymmenen kuuden aikana Ja opiskelen sen itsenäisesti

Miksi? Koska kerran minä kuulin laulujan ”Minä Olen” (Kotiteollisuus)... Se oli niin kaunis ja pidin siitä kovasti . Kas näin rohkenin opetella suomen kielen. Mä oon hullu

Mä luulen, että suomi on melko vaikea kieli... mutta kaikki on mahdollinen jos sinulla on halu! Nyt olen kiinnostunut suomesta historiasta, kulttuurista ja kirjallisuusta. Alkaa lukea Muumi-peikoista , mutta se ei ole helppo, koska minulla ei ole isoa sanavarastoa

Jos mä kirjoitin jokin vääräksi, antakaa minulle anteeksi LOL

-----------------
I close my eyes
For anguish’s tearing my soul apart
And mercy is forgotten there
How could the fate be so unfair,
To torture my defenseless heart?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-07-2006, 15:18   #26
*kulta*
Registered User
 
Аватар для *kulta*
 
Сообщений: 402
Проживание: FIN
Регистрация: 15-04-2005
Status: Offline
Smile

Цитата:
Сообщение от Valkat
Hei, mutta paljon sinusta pitää asua suomessa, jotta pysty kommunikoimaa kunnolla?


Riippuu ihmisestä, osaako hän joskus kommunikoida hyvin. Sitä varten Suomessa asuminen ei ole välttämätöntä. Minä olen esimerkkinä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-08-2006, 09:37   #27
Lapulja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Olet oikeassa! Jos sinulla on halu voi oppia vaikka kiinaa. Olen asunut Suomessa 1,5 vuotta, opiskelen kieltä jo 8 kk. ymmärrän ja puhun aika paljon (tuttuihmisen mielest&#228, olen oikein kiinnostunut suomen kielestä, ja lisää yksi asia: minun mieheni ei puhu muita kieliä ja tästä on pakko opiskella enemmän kuin muilla ihmisillä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-08-2006, 10:46   #28
Lapulja
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Mitä hyotyä siitä on sinulle? Onko mahdollisuus muuttaa Suomeen vai on joku muu syy?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 21:50.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно