Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 04-03-2007, 23:09   #1
Крысеныш
Registered User
 
Аватар для Крысеныш
 
Сообщений: 113
Проживание: HELS
Регистрация: 16-09-2006
Status: Offline
Question miltä tuntuu ilta opiskelu?

Onko ketään täällä, joka on sen verran hullu , että onnistunut suoritta koko korkeakoulun kurssi iltalinjalla työn ohella?
Olisi mielenkiintoista tietää miltä tuntuu, onko naama edelleen punainen vai onko väri muuttunut siniseksi, (kuten minulla )?
Olen itse lähellä siitä saavutusta, mutta polttoaine loppumassa kriittisessä pisteessä, onko kellään sanottava mistä saisi voimia loppusuorassa?
Kuinka muuten osannutkaan istua kahdella tuoleilla niin pitkä?
Kuinka työelämässä suhtaudutaan ilta DI:lle?
Minun kokemus on negatiivinen…
Asialliset palautteet otetaan lämpimästi vastaan.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-03-2007, 19:16   #2
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Minulla ei ole kokemusta iltaopiskelusta, joten mitään asiallista palautetta en osaa antaa tähän ketjuun..
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-03-2007, 19:58   #3
Apollon
Dreamer...
 
Аватар для Apollon
 
Сообщений: 4,088
Проживание: Vantaa
Регистрация: 05-03-2006
Status: Offline
Oon mä ollut iltakoulussa (AMK) pari vuotta sitten. Mutta silloin olin 3-vuorohommissa, eli tein aamu-, ilta- ja yövuoroja. Toiselta se oli paljon helpompi, kuin että olisin päivätöissä, koska mulla oli joskus vapaita viikolla. Myös sain suorittaa jotkut tentit aamulla. Yhden kerran menin suoraan yövuorosta tekemään kolmen tunnin org.kemian kokeen. Se oli kyllä rankkaa! Mutta nyt sain ihan hyvän duunin, joka vastaa koulutustani...

Jos vaan jaksat, niin jatka vaan. Se sitten maksaa itsensä takaisin!

-----------------
«Человека делают счастливым три вещи: любовь, интересная работа и возможность путешествовать.»
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 14:52   #4
Reijo
Пользователь
 
Аватар для Reijo
 
Сообщений: 3,254
Проживание: Laukaa
Регистрация: 04-01-2004
Status: Offline
Mä oon aamuopiskelussa ja ilta- viikkonlopputöissä.Väsyttää saman verran.

-----------------
Viimeinen Kirjasalon puolustaja.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 15:02   #5
vikulja
девушка с претензиями
 
Аватар для vikulja
 
Сообщений: 2,792
Проживание:
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Oikeasti, aamu-opiskelu ja iltatyö väsyttävät enemmän, siihen liittyy myös se, että tavallinen opiskelu on vaikeampi kuin illallinen ja vaatimukset ovat hyvin korkeammat. Kotitehtäviä ja erilaisia tehtäviä on aamu-opiskelussa enemmän, verrattuna ilta-opiskeluun.
En ole koskaan AMK:n tutkintoja suorittanut, sanon toi ylläoleva yliopiston tutkinnoista, eikä sitten yo:ssa koko tutkintoa saa suorittaa näin "itsenäisesti" iltaisin, vaan tulee olla pääsäännöllisesti olla yo:n oppilaana, ihan tavallisesti "aamu-päivä-opiskelijana".
Muuten, ilta-opiskeluun liittyy enemmän itsenäistä opiskelua - sekä siinä on vähemmän luentoja per opintipiste. Hyvin vähemmän. Eli aamu-päivä-työ ja iltaopiskelu on hyvin helpompi kuin toiseespäin. Myös työn jälkeen joskus on mahdollisuus nukkua takapenkilla luennoilla, eikä työssä opiskelun jälkeen pääset nukkumiseen mitenkään

-----------------
случаюсь здесь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 15:05   #6
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Крысеныш
Onko ketään täällä, joka on sen verran hullu , että onnistunut suoritta koko korkeakoulun kurssi iltalinjalla työn ohella?
Olisi mielenkiintoista tietää miltä tuntuu, onko naama edelleen punainen vai onko väri muuttunut siniseksi, (kuten minulla )?
Olen itse lähellä siitä saavutusta, mutta polttoaine loppumassa kriittisessä pisteessä, onko kellään sanottava mistä saisi voimia loppusuorassa?
Kuinka muuten osannutkaan istua kahdella tuoleilla niin pitkä?
Kuinka työelämässä suhtaudutaan ilta DI:lle?
Minun kokemus on negatiivinen…
Asialliset palautteet otetaan lämpimästi vastaan.


Voi parkka, sä olet kuolemaisillasi. Minulla on negatiivinen kokemus sitä. En jaksanut enää opiskella työn ohella. Se on tosi rankkaa. Ehkäpä se voi pärjätä jos sä olet yksin mutta perhe vaatti tosi paljon aikaa.

-----------------
Через тернии к звездам.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 15:07   #7
vikulja
девушка с претензиями
 
Аватар для vikulja
 
Сообщений: 2,792
Проживание:
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
Aurora, tottakai perhe ja se kaikki ei ole mahdollista, kaikki yhessä hyvin ja korkelaadullisesti.. Se oli kyllä huono idea

-----------------
случаюсь здесь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 15:14   #8
Reijo
Пользователь
 
Аватар для Reijo
 
Сообщений: 3,254
Проживание: Laukaa
Регистрация: 04-01-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Voi parkka, sä olet kuolemaisillasi. Minulla on negatiivinen kokemus sitä. En jaksanut enää opiskella työn ohella. Se on tosi rankkaa. Ehkäpä se voi pärjätä jos sä olet yksin mutta perhe vaatti tosi paljon aikaa.

Perhe tarteis rahakin,erityisesti ,kun molemmat ovat Kelan-tuella ja vaimo ei kerta kaikkia osaa säästää

-----------------
Viimeinen Kirjasalon puolustaja.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 15:15   #9
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от vikulja
Aurora, tottakai perhe ja se kaikki ei ole mahdollista, kaikki yhessä hyvin ja korkelaadullisesti.. Se oli kyllä huono idea


Niin on. Haluan yrittää päästä opiskelemaan työn ohella oppisopimuksella tai voi sanoa, työskentelemään opiskelun ohella. :smile: Mutta tästä koulusta minä saan vain ammattitutkinnon. No.. ajattelen, että työkokemuksen saaminen on hyvä idea saada työpaikan tuulevaisuudessa.

-----------------
Через тернии к звездам.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 15:49   #10
Крысеныш
Registered User
 
Аватар для Крысеныш
 
Сообщений: 113
Проживание: HELS
Регистрация: 16-09-2006
Status: Offline
No, vaikka olenkin lähellä yhteiskuntapohjaa, onneksi ei Kelasta tarvitse mankua mitään. Mutta, se muijasta, lähellä totuutta, se pistä minut kohta leipäjonoon seisomaan.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 16:18   #11
teresia
Registered User
 
Аватар для teresia
 
Сообщений: 1,690
Проживание: Neverland
Регистрация: 12-08-2003
Status: Offline
Olen toista vuotta nyt suorittamassa ilta-AMK:ssa tradenomi-tutkintoa. En ole ihan palanut vielä, mutta varsinkin talvella väsyttää hirveasti iltaisin. Asiaa pahenee se, että asun ja opiskelen eri kaupungeissa ja joudun paljon reissamaan. Ei opiskelu oo vaikeaa, mutta reissaminen. Mutta ei kertakaan tullut ajtusta jattaa kaikkia kesken. Ainakin, jos oot loppusuoralla kannattaa koeta kestää. Ajattele siitä, kuin paljon aikaa ooy jo tuhlanut tähän opiskeluun. Oliko kaikki turha? Ota rennosti, vähennä kurssien määrää ja lepoo vähän aikaa.

-----------------
Life is all about choices...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-03-2007, 16:26   #12
Reijo
Пользователь
 
Аватар для Reijo
 
Сообщений: 3,254
Проживание: Laukaa
Регистрация: 04-01-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Крысеныш
No, vaikka olenkin lähellä yhteiskuntapohjaa, onneksi ei Kelasta tarvitse mankua mitään. Mutta, se muijasta, lähellä totuutta, se pistä minut kohta leipäjonoon seisomaan.

Juu,ja kun oot tullut kotiin,ja just pysyt pystyssä sulle työnnetään kakara vaihtamaan vaippaa...Ja sitt sä mietit,oisko parempi ottaa vielä pari asiakkasta?

-----------------
Viimeinen Kirjasalon puolustaja.

Последнее редактирование от Reijo : 06-03-2007 в 17:21.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 19:44.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно