Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 06-04-2005, 14:52   #1
Gala
Мир?
 
Аватар для Gala
 
Сообщений: 1,262
Проживание: кто ищет-тот найдет :)
Регистрация: 11-08-2003
Status: Offline
Selvityksia

Päivää kaikille!
Mmmm....En ole varmaa,että kirjoitan oikein,mutta toivon,että te,hyvät ystävät,ymmärätte mistä yritän kertoa..
Minä kävin työvoimatoimistossa,ja sain sieltä paperi,jossa he pyytävät minulta selvitystä asiassa..(kirjoittaa suomeksi)..
Minulla on työkirjassa ?merkintä? että jäin pois "omasta tahdosta"..en tiedä,miksi se ihmetytti heitä..mutta mitä minun täytyy kirjoittaa??En voi ymmärtä..
Kiitoksia

-----------------
Gala
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:06   #2
Леонида
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Vaikea vastata. Mistä jäit pois? Ilmeisesti pitää selvittää mistä syystä
jäit pois.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:15   #3
Gala
Мир?
 
Аватар для Gala
 
Сообщений: 1,262
Проживание: кто ищет-тот найдет :)
Регистрация: 11-08-2003
Status: Offline
Minä olen lähtenyt töistä Venäjällä kun menin aviomieheni luo Suomeen,ja syy oli "oma tahdo".Koska pomoni sanoi,että ei hän voi kirjoittaa tyokirjässä ?"lähdo uutteen asuinpaikalle"? (anteeks,jos kirjoittaisin väärin).Hän on kirjoittanut "omasta tahdosta",ja nyt he työvoimatoimistosta haluaisivat,että minä kertoisin,miksi se oli näin..Täytyykö minun kirjoittaa,että "pomo sanoi.........",vai?

-----------------
Gala
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:27   #4
Habiiba
Desert Rose
 
Аватар для Habiiba
 
Сообщений: 1,140
Проживание: Санкт-Петербург
Регистрация: 17-02-2005
Status: Offline
Konsulaatissa usein vaaditaan erilaisia selvityksiä....pitää keksiä tyydyttävä ja hyvä vastaus. Esimerkiksi vihjata siihen että olet paljon ammattitaitoisempi kuin sen viran rajat. että haluat käyttää hyväksi omaa kehittynyttä taitoa oikeassa paikassa
se on vain minun mielipiteeni, luulen et konsulaatissa katsotaan et olisiko sinusta hyötyä Suomessa. Se on tärkeä lähtökohta, joka kannattaa ottaa huomioon mun mielestäni.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:31   #5
Леонида
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Kirjoita syyksi muutto Suomeen. Venäjällä on sellaisiä sääntöjä,
ettei voi kirjoittaa mitä vaan syyksi, voisit niinkin selvittää.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:34   #6
Gala
Мир?
 
Аватар для Gala
 
Сообщений: 1,262
Проживание: кто ищет-тот найдет :)
Регистрация: 11-08-2003
Status: Offline
Ahaaa....Mutta,onko ?mitään? merkitystä,että aion vaihtaa ammattini Suomessa??Olin kirjanpitäjänä ja haluaisin olla lastentarhaopettajana..?

-----------------
Gala
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:35   #7
Gala
Мир?
 
Аватар для Gala
 
Сообщений: 1,262
Проживание: кто ищет-тот найдет :)
Регистрация: 11-08-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Леонида
Kirjoita syyksi muutto Suomeen. Venäjällä on sellaisiä sääntöjä,
ettei voi kirjoittaa mitä vaan syyksi, voisit niinkin selvittää.

Aha!!Kiitos!minä luulin kirjoittaa näin..

-----------------
Gala
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:36   #8
Dj Mix
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
saksassa oli äsken semmoinen tapaus että työvoimatoimisto lähetti pitkäaikatyöttömmän naishenkilön massage-taloon työharjoitteluun. Juttu meni tottakai oikeuteen muuta tyttö hävisi jutun oikeudessa. kaikki oli lain mukaan.
suomalainen työvoimatoimisto yrittää välittää työpaikat.
Sun venäläispomon piti tehdä oikea lausunto eikä se mitä hän laittoi. tee valitus venäläispomolle ja pyyttää häneltä tehdä muutoslausunto että ei ollut sinulle työtä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:38   #9
Леонида
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Totta kai sä voit vaihtaa ammattia, jos haluat.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 15:43   #10
Gala
Мир?
 
Аватар для Gala
 
Сообщений: 1,262
Проживание: кто ищет-тот найдет :)
Регистрация: 11-08-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Dj Mix
saksassa oli äsken semmoinen tapaus että työvoimatoimisto lähetti pitkäaikatyöttömmän naishenkilön massage-taloon työharjoitteluun. Juttu meni tottakai oikeuteen muuta tyttö hävisi jutun oikeudessa. kaikki oli lain mukaan.
suomalainen työvoimatoimisto yrittää välittää työpaikat.
Sun venäläispomon piti tehdä oikea lausunto eikä se mitä hän laittoi. tee valitus venäläispomolle ja pyyttää häneltä tehdä muutoslausunto että ei ollut sinulle työtä.

Työtä minulle on ollut paljon!Ei pomoni ole halunnut että lähden..hyvin on,että sain vaikka sen ?merkintä?...koska ei hän ole halunnut jopa antaa minulle minun työkirjan..
Mutta voisin pyyttää,että hän kirjoittaisi minulle todistuksen,että venäjän työlaissa ei ole muuta syyttä..Ehkä se auttaa?

-----------------
Gala
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 18:10   #11
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Gala
Minusta tuntuu, että kyse oli vain väärinkäsityksestä väärän sananvalinnan takia. Sinun tapauksessasi oikea ilmaisumuoto on:
EROSI OMASTA PYYNNÖSTÄ (ei omasta tahdosta)

Pyydä tarvittaessa työnantajaasi kirjoittamaan työtodistuksen, jossa lukee selkeästi, että sanoit itsesi irti.
Esim. Työsuhteen päättymisen syy: erosi omasta pyynnöstä (ulkomaille muuton takia).
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-04-2005, 19:52   #12
AlinaR
лучше Алинарчик
 
Аватар для AlinaR
 
Сообщений: 4,355
Проживание: artami
Регистрация: 23-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
Gala
Minusta tuntuu, että kyse oli vain väärinkäsityksestä väärän sananvalinnan takia. Sinun tapauksessasi oikea ilmaisumuoto on:
EROSI OMASTA PYYNNÖSTÄ (ei omasta tahdosta)

Pyydä tarvittaessa työnantajaasi kirjoittamaan työtodistuksen, jossa lukee selkeästi, että sanoit itsesi irti.
Esim. Työsuhteen päättymisen syy: erosi omasta pyynnöstä (ulkomaille muuton takia).


Juuri näin, Gala.
Увольнени по собственному желанию из-за переезда в Финляндию на постоянное место жительства. Слово "желание" ты перевела, как tahto. В официальных документах это идет как "просьба", то есть увольнение по личной просьбе.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-04-2005, 01:31   #13
Dj Mix
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
U are carzy. Sinulla oli tyotä venajällä ja sinä lähdit pois etsimään muuta työtä. työvoimatoimistolla on oma näkemys.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 15-04-2005, 01:45   #14
APLLIABI/IH
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
ЭЭээ vittu))
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 21-05-2005, 13:27   #15
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Gala
Päivää kaikille!
Mmmm....En ole varmaa,että kirjoitan oikein,mutta toivon,että te,hyvät ystävät,ymmärätte mistä yritän kertoa..
Minä kävin työvoimatoimistossa,ja sain sieltä paperi,jossa he pyytävät minulta selvitystä asiassa..(kirjoittaa suomeksi)..
Minulla on työkirjassa ?merkintä? että jäin pois "omasta tahdosta"..en tiedä,miksi se ihmetytti heitä..mutta mitä minun täytyy kirjoittaa??En voi ymmärtä..
Kiitoksia


Gala, mitä tapahtuu loppujen lopuksi ? Onko sinulla tietoja, että missä sinä voit opiskella lastentarhaopettajaksi ?

-----------------
Через тернии к звездам.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 21-05-2005, 13:33   #16
Gala
Мир?
 
Аватар для Gala
 
Сообщений: 1,262
Проживание: кто ищет-тот найдет :)
Регистрация: 11-08-2003
Status: Offline
Kiitoksia kaikille avusta!!!

Kaikki meni hyvin ja minä opiskelen jo Perhepäivähoitajan kursilla.Se on vähän vaikea koska en osaa hyvin suomea ja minä olen ainoa ulkomaalainen kursilla..
Ja meidän seurakunnan päiväkodin johtaja lupasi jo,että pääsen varmasti siellä työharjoitukselle...

Elämä on ihana!!

-----------------
Gala
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 21-05-2005, 13:55   #17
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Gala
Kiitoksia kaikille avusta!!!

Kaikki meni hyvin ja minä opiskelen jo Perhepäivähoitajan kursilla.Se on vähän vaikea koska en osaa hyvin suomea ja minä olen ainoa ulkomaalainen kursilla..
Ja meidän seurakunnan päiväkodin johtaja lupasi jo,että pääsen varmasti siellä työharjoitukselle...

Elämä on ihana!!


Onneksi olkoon ! Sinä osaat kirjoittaa suomea oikein hyvin. Elämä on ihanaa! Me puhuimme tästä asiasta, että se on predikatiivilause. Mutta kamera on japanilainen. Esim. Sää on kylmää. No, pieniä vinkkejä sulle. Minäkin opiskelen ja opiskelen suomea. Sitä vähä väsyttää joo.

Sepä on hyvä, että sinä haluat vaihtaa ammattia. Minullakin oli mahdollisuksia vaihtamaan ammattia, mutta se epäonnistui koska minä toivoin päästäkseeni unelmatöhin. Mitä minulla oli Venäjällä.

-----------------
Через тернии к звездам.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 21-05-2005, 15:17   #18
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
minä toivoin päästäkseeni unelmatöhin. Mitä minulla oli Venäjällä.


Mitä se oli?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 14:02.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно