Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Рейтинг: Рейтинг темы: Голосов - 1, средняя оценка - 1.00. Опции просмотра
Old 31-05-2005, 22:42   #61
Ralphie
Moderaattori
 
Аватар для Ralphie
 
Сообщений: 2,312
Проживание: Свой дом
Регистрация: 14-04-2004
Status: Offline
Kiitos kaikille!!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-05-2005, 22:46   #62
По-душка
ненасытная юзерша
 
Аватар для По-душка
 
Сообщений: 10,297
Проживание: все там же
Регистрация: 26-10-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от D_F
kaikkihan on suhteellista, kuten tiedät. tässä tapauksessa riippuu sinun harjoittelutyylistäs. kenties sellainen ei sopi mulle.


annatko siis minulle pakit? vai harkitsetko vielä?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 01-06-2005, 08:21   #63
D_F
Пользователь
 
Аватар для D_F
 
Сообщений: 5,408
Проживание: регулярно
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
kaikesta voi neuvotella pidän kummisedän sanonnasta: "I will reason with them"

-----------------
бестолковый словарь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 01-06-2005, 12:53   #64
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от teresia
No, älähän nyt Minä kun joskus katson, miten ihmiset kirjoittavat venäjää täällä foorumilla (itse asiassa venäläiset) miuta itkettää

Olen asunut Suomessa vain kolme vuotta, kyllä minulla on vielä aika oppia!


Teresia onko sinulla suunnitelma päästä opiskelemaan johonkin ? Mä muistan, että sä kirjoitit tästä asiasta mutta en muista minne sä olet menossa opiskelemaan.

Kirjoitetaan enemmän suomeksi ja harjoitellaan suomea.

-----------------
Через тернии к звездам.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 01-06-2005, 14:49   #65
teresia
Registered User
 
Аватар для teresia
 
Сообщений: 1,690
Проживание: Neverland
Регистрация: 12-08-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Teresia onko sinulla suunnitelma päästä opiskelemaan johonkin ? Mä muistan, että sä kirjoitit tästä asiasta mutta en muista minne sä olet menossa opiskelemaan.

Kirjoitetaan enemmän suomeksi ja harjoitellaan suomea.


Joo, olen hakenut tradenomiksi aikuiskoulutkseen. Se on iltaisin Lappeenrannan AMK:ssa. Kävin seillä haastatelussa ja nyt odotan tuloksia. Suunnittelin myös hakea yliopistoon kauppatieteiden maisteriksi, mutta en oo hakenut, kun luin koekirjat läpi, valitettavasti kielitaito ei oo kohdalla vielä.

Mitäs sie? onko suunnitelmia, mitä sie teet kurssien jälkeen? teillä on se hyvä puoli Hesassa, et kurssitarjonta on todella lajaa. Meillä täällä ei pääse kovin paljon valtsemaan kielikursseja: alku ja jatkokurssi, suomi + tietokone ajokortti ja se on vissi kaikki. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Onks siulla lapsia ja kuin monta vuotta oot asunut Suomessa?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 01-06-2005, 15:20   #66
~Aurora~
пришла, увидела, оценила
 
Аватар для ~Aurora~
 
Сообщений: 2,254
Проживание:
Регистрация: 31-12-2003
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от teresia
Joo, olen hakenut tradenomiksi aikuiskoulutkseen. Se on iltaisin Lappeenrannan AMK:ssa. Kävin seillä haastatelussa ja nyt odotan tuloksia. Suunnittelin myös hakea yliopistoon kauppatieteiden maisteriksi, mutta en oo hakenut, kun luin koekirjat läpi, valitettavasti kielitaito ei oo kohdalla vielä.

Mitäs sie? onko suunnitelmia, mitä sie teet kurssien jälkeen? teillä on se hyvä puoli Hesassa, et kurssitarjonta on todella lajaa. Meillä täällä ei pääse kovin paljon valtsemaan kielikursseja: alku ja jatkokurssi, suomi + tietokone ajokortti ja se on vissi kaikki. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Onks siulla lapsia ja kuin monta vuotta oot asunut Suomessa?


Kiitos vastauksestasi ! Minä opiskelen Helsingin yliopistossa Humanistisessa tiedekunnassa ja se kestää vieläkin .... vaikea sanoa. Muistaakseni on tullut sääntö, että saa opiskella vain 8 vuotta vaikkapa tutkonnon voi suorittaa (kandidaatin tai maisterin) viidessa vuodessa. Pääaineeni on Suomen kieli ja kulttuuri, sivuaineeksi minä otin Venäjän tutkimuksen Renvall-instituutista. Suunnitelmassani on paljon tavoitteita mitä mä haluaisin tehdä tai suorittaa. Minulla on paljon mahdollisuuksia yliopistossa. I love it. :wink:
Minä olen tavannut monia kuluisia ihmisia, jotka ovat tehneet oppikirjoja ulkomaalaisille. Se on mahtavaa keskustella heidän kanssa ja kuunnella mitä he puhuvat kaikesta. Nykyaikana minä odotan vastausta kesätyöpaikasta ja se on rasittavaa, että se pitäs odottaa ja odottaa. Minä toivon, että minä pääsen töihin kesäksi.
Tervetuloa Helsinkiin !

P.S. Mä pääsen töihin syömään karkkia. Yeahhh baby, yeahhh!

-----------------
Через тернии к звездам.

Последнее редактирование от ~Aurora~ : 01-06-2005 в 15:41.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 08-08-2005, 19:50   #67
OpiskelijaParka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Suomen kielen ihastuttavat yhdyssanasäännöt voi kuvata vaivaisella 20 sivulla kielioppia. Täällä voit käydä arpomassa omat vastauksesi, miten eräät yhdyssanat tulisi kirjoittaa:

http://www.lintukoto.net/testit/yhdyssanat/

Ei siis ihme, että loppujen lopuksi vain pieni osa lukion käyneistä suomalaisista hallitsee yhdyssanojen oikeinkirjoituksen.

Tuolta Lintukoto-sivustolta voi löytyä muutakin kiinnostavaa hupia.

Kuntien nimien taivutukset löytyvät täältä:
http://www.kotus.fi/kielitoimisto/nimisto/kunnat.shtml

Suomessa on 2.2 miljoonaa paikannimeä
http://www.kotus.fi/aineistot/nimia...suomenkieliset/
joista riittää varmasti hupia vähäksi aikaa kysellä natiivilta miten jonkun tuntemattoman peräkylän nimi taipuu.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 06:59.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно