Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 31-07-2005, 16:35   #1
Paula
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Smile raskaus ja tupakointi

olen raskaana 3.vkolla, onko tupakointi haittaa sikiölle? Jotkut sanoo, että tupakoiti pitäs vähentää odotus aikana. Joten viitsisikö joku ihana kaikenkokenut ihminen kertoa: omasta kokemuksestaan tupakoinnin lopettamisesta? KIITOLLINEN kitos
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-07-2005, 17:04   #2
Natalie
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
itse olen lopettanut tupakoinnin kun tulin raskaaksi, mutta en kerralla vaan pikkuhiljaa..
joten se on kyllä mahdollista..
tupakointi saattaa olla haittatekijänä sikiön kehitykselle, joten kannattaa miettiä, kumpi on tärkeämpi, tuleva lapsi vai tupakointi.. raskauden ihan alussa tupakoinnilla ei melkein ole niin väliä, joten nyt sulla olisi paras aika irrotautua siitä riipuvudesta.. tässä ajassa tuskin mitään haittaa on ehtinyt muodostua..
toisaalta kuulin sellaistakin sanomista, ihan terveydenhuollon ihmiseltä, että jos se on erittäin rankkaa (siis lopettaminen), niin enemmän haittaa lapselle voi olla äidin tuskasta ja itsesyytöksistä kun hän yrittää lopettaa, mutta ei vaan pysty.. voihan se olla TOSI vaikeata joillekin..
mun mielipide - kannattaa ainakin yrittää lopettaa.. ja olla tosissaan sen kanssa..
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 01-08-2005, 16:12   #3
Harri
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Jos kyseessä ei olisi raskaus, niin ei muuta kun neljän gramman Nicotinelleä huuleen, mutta tässä tapauksessa kylmiltään vain poikki kun on kerran hyvä syy.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 01-08-2005, 17:23   #4
Lissu
счастливая
 
Аватар для Lissu
 
Сообщений: 1,346
Проживание: ESPOO
Регистрация: 13-01-2005
Status: Offline
tietysti pitää lopettaa!!!!Itse lopetin sama päivänä,kun sain tietää että olen raskaana.Mun mielestä ihan raskauden alussakin on haittaa sikiölle.Monet varmasti sanovat,että ei mitään haittaa,jos raskauden aikana polttaa,mä oon polttanut ja terve lapsi syntynyt.Mutta on niitäkin äitejä,jotka on saanut vammaisen vauvan...Joten sulla on nyt paras aika ajattella tulevaa vauvaa ja heitä tupakat roskiin.
Itse olen nyt rv 11 ja toista lasta odotan ja kyllä harmittaa,kun näen raskaana oleva naista tupakka kädessä

Oikein hyvää odotusta sulle!

Последнее редактирование от Lissu : 01-08-2005 в 17:38.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 01-08-2005, 18:01   #5
Habiiba
Desert Rose
 
Аватар для Habiiba
 
Сообщений: 1,140
Проживание: Санкт-Петербург
Регистрация: 17-02-2005
Status: Offline
Thumbs down

käyttäjälle Paula neovoisin lukea kirjoja, esim. biologian oppikirja (7-8 luokka).
ei saa heti avata viisaita lääketieteellisiä kirjoja, ne voivat aiheuttaa kirjojen pelkoa.
itse asiassa jokainen lapsikin tietää tupakoinnin pahasta vaikutuksesta joko osaa lukea tupakka-askiin painettu varoitus.
ymmärrän että haluat kuulla että tupakasta pitävän naisen vauvalle ei tapahdu mitään.
ota riski, polta.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 10:15.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно