Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 28-07-2006, 09:16   #1
ollenka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Katumuoti

Miten te katsotte nykypäivän katumuotia? Mitä mieltä olette siitä?

Последнее редактирование от ollenka : 28-07-2006 в 09:49.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 09:28   #2
abc
Пользователь
 
Аватар для abc
 
Сообщений: 3,976
Проживание:
Регистрация: 07-07-2004
Status: Offline
Konkretisoi kysymys...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 09:38   #3
kisumisu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
miks sitten "KUTUMUOTI"?
onks tää joka slangi vai virhe. muuten ajatelin että kutulle tarvitaan muottia
jos kysymys on Katumuodistá- niin nyt, kesällä se on ihan kiva ja kaunis - monilla naisilla on mekko ja se on niin naisellista!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 09:50   #4
ollenka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
no tietysti katumuoti
Minä tarkoitan että kaikki käyvät samannäköisenä ja sitä raitapaitoja...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 10:00   #5
Apollon
Dreamer...
 
Аватар для Apollon
 
Сообщений: 4,088
Проживание: Vantaa
Регистрация: 05-03-2006
Status: Offline
Se riippuu, mistä paikkakunnasta kysymys... Esim Hesan keskustassa on hyvin trendikkäästi pukeutuneita ihmisiä. Varsin kesällä, kun on paljon turisteja, jotka yrittävät parhaansa tässä asiassa. Täytyy myöntää, että Tallinnassa on paljon enemmän tyylikkäitä ihmisiä (varsin, jos puhumme naisista). Siellä jopa Stockmannin valikoima erottuu radikaalisesti...

-----------------
«Человека делают счастливым три вещи: любовь, интересная работа и возможность путешествовать.»
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 10:01   #6
kisumisu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
mitkä raitapaidat? helsingissä muoti monimuotoinen ja on mistä valita-mutta itse en erikoisemmin katsele miten ihmiset pukeutuvat. kesällä kaikki ovat kauniita- päivittyneitä ja rentoja. ja se näkyy...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 10:13   #7
Apollon
Dreamer...
 
Аватар для Apollon
 
Сообщений: 4,088
Проживание: Vantaa
Регистрация: 05-03-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от kisumisu
...mutta itse en erikoisemmin katsele miten ihmiset pukeutuvat. kesällä kaikki ovat kauniita- päivittyneitä ja rentoja. ja se näkyy...
Samat sanat! Katson enemmän kehon piirteitä kesällä! Onpas se kevät/kesä vaarallista aikaa kuljettajille! Kun pitää katsoa eteenpäin, mutta pää väkisinkin pyörii sinne ja tänne...

Kyllä, se joskus herättää huomiota, kun mimmi tai kundi pukeutuvat hyvin tyylikkäästi...

-----------------
«Человека делают счастливым три вещи: любовь, интересная работа и возможность путешествовать.»

Последнее редактирование от Apollon : 28-07-2006 в 10:16.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 10:19   #8
Elki-Palki
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от kisumisu
kesällä kaikki ovat kauniita- päivittyneitä ja rentoja. ja se näkyy...

Juu juu, päihtyneitä ja rentoja.
Ё!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 11:02   #9
ollenka
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Apollon
Se riippuu, mistä paikkakunnasta kysymys... Esim Hesan keskustassa on hyvin trendikkäästi pukeutuneita ihmisiä. ...


No Oulussa näitä raitoja näkyy kaikialta.
Mutta kuitenkin on hyvin tyylikäitä ihmisia.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 28-07-2006, 14:18   #10
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Minäkin tulin ajatelleeksi jotain muuta lukiessani otsikon "kutumuoti" Kutu eli kuteminen on slangi-ilmaus sukupuoliyhteyden eli seksin harjoittamiselle, eli ajattelin, että Suomessa on nyt muotia kutea julkisilla paikoilla. No, iltapäivälehtien mukaan näinkin asian laita voi olla.

Mitä taas katumuotiin tulee. Meillä täällä Pohjois-Australiassa on aina kesäinen ja rento tyyli. Mistä erityisesti tykkään on tämä ikuinen hippimuoti eli värikkäät, löysät vaatteet, naisilla punosvyöt ja naruista, puusta ja helmistä tehdyt korut. Paljon luonnonmateriaaleja. Jalassa ovat joko kireät shortsit tai sitten löysät kalastjanhousut.

Meillä muuten vähäpukeinen tai puolialaston nainen on niin tavallinen näky, ettei se herätä huomiota. Sen sijaan pitkä hame, pitkät hihat ja täysin pukeissa oleva on harvinaisempi ja herättää enemmän huomiota.

Mutta on se sääli tuo Suomen sää. Olisi niin kiva, jos siellä olisi ainakin kaksi kertaa nykyistä pidempi kesä ja lyhyempi talvi. Toppapukuihin topatut talvisuomalaiset näyttävät niin säälittävän synkeiltä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 29-07-2006, 21:16   #11
Apollon
Dreamer...
 
Аватар для Apollon
 
Сообщений: 4,088
Проживание: Vantaa
Регистрация: 05-03-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от maxa
Meillä muuten vähäpukeinen tai puolialaston nainen on niin tavallinen näky, ettei se herätä huomiota. Sen sijaan pitkä hame, pitkät hihat ja täysin pukeissa oleva on harvinaisempi ja herättää enemmän huomiota.
Pitäisikö kuitenkin muuttaa Australiaan...? Ja mahdollisimman pian!

Цитата:
Сообщение от maxa
Mutta on se sääli tuo Suomen sää. Olisi niin kiva, jos siellä olisi ainakin kaksi kertaa nykyistä pidempi kesä ja lyhyempi talvi. Toppapukuihin topatut talvisuomalaiset näyttävät niin säälittävän synkeiltä.
No niin... Lisäät vaan sitä sielun tuskaa, joka valtaa mua hiljattain, kun mennään kohti syksyä! Jos se vaan olisi minusta kiinni, niin olisin jo aikoja sitten ikuisessa kesässä...!

-----------------
«Человека делают счастливым три вещи: любовь, интересная работа и возможность путешествовать.»
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 29-07-2006, 21:38   #12
vikulja
девушка с претензиями
 
Аватар для vikulja
 
Сообщений: 2,792
Проживание:
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
riippuu kyl siitä, minkä vaatteet on päällä. Mä pidän nykyisestä muodista.. just eilen ostin niin ihanaa hameetta Ja nykyään Suomessa on hyvä kenkien valikoima muistakseni pari-kolme vuotta sitten hyviät kengät maksoivat erittäin paljon, nyt vaikka Dinskosta saa ostaa jotakin hienoa halvalla - nuoretkin pääsivät ostoksille

-----------------
случаюсь здесь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 30-07-2006, 00:51   #13
kisumisu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
itse en osta dinskosta, koska mulla niin "vaativat" jalat- aina hiertää - joten kesäkenkiä sovittelen ilman sukkia- aina.
kenkäfriikissa ja ziossa on hyvät valikoimat sekä muutamat kaupat, jossa käyn ostoksilla. muuten ostan välillä ulkomailla kengät.
ja mitä kesään tulee- niin ihmisiä ovat todella renotoja ja hesan keskustassa on paljon tyylikaita ihmisiä. ei ehkä niin kuin venäjällä mutta silti-
sanoisin että pariisi ei vaikuttanut minua muodin mekkana ja tyylikyydella, kun olin keväälä siellä- en näen paljon eroa miten ihmiset pukeutuvat pariisissa tai helsingissä.
etelä on eri juttu-siellä on niin värikästä että minunkin tekee aina mieli osta kirkaita ja värikkäitä vaatteita siellä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-07-2006, 21:15   #14
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Apollon
Pitäisikö kuitenkin muuttaa Australiaan...? Ja mahdollisimman pian!


Mutta sitten sulla olisi aina niskat kipeinä kun pää kääntyy sinne-tänne. Ainakin ensimmäiset pari vuotta

Цитата:
No niin... Lisäät vaan sitä sielun tuskaa, joka valtaa mua hiljattain, kun mennään kohti syksyä! Jos se vaan olisi minusta kiinni, niin olisin jo aikoja sitten ikuisessa kesässä...!


Olen pahoillani sielun tuskasta Muistan itsekin sen surun kun kesä kääntyi syksyksi. Siitäkin huolimatta surun, että syksy voi olla hyvin kaunis.

Mitenkäs miesten muoti siellä Suomessa ja Euroopassa? Onko vielä kesäparta joka toisella miehellä? Entäs kun jossain lehdessä kirjoitettiin, että metroseksuaali ei ole enää in vaan nyt mies on retroseksuaali eli sellainen perinteinen miehekäs äijänköriläs? Näkyykö se?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 31-07-2006, 21:29   #15
Apollon
Dreamer...
 
Аватар для Apollon
 
Сообщений: 4,088
Проживание: Vantaa
Регистрация: 05-03-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от maxa
Mutta sitten sulla olisi aina niskat kipeinä kun pää kääntyy sinne-tänne. Ainakin ensimmäiset pari vuotta
Luulen, että mun tapauksessa se on ikuinen sairaus!!!



Цитата:
Сообщение от maxa
Olen pahoillani sielun tuskasta Muistan itsekin sen surun kun kesä kääntyi syksyksi. Siitäkin huolimatta surun, että syksy voi olla hyvin kaunis.

Mitenkäs miesten muoti siellä Suomessa ja Euroopassa? Onko vielä kesäparta joka toisella miehellä? Entäs kun jossain lehdessä kirjoitettiin, että metroseksuaali ei ole enää in vaan nyt mies on retroseksuaali eli sellainen perinteinen miehekäs äijänköriläs? Näkyykö se?
Koska, muuten, kävin Suomessa? Onko siitä jo pitkä aika? Mun kaverilla oli ajatuksissaan muuttaa Australiaan, mutta se on kaatunut hyvin vaativaan kielitestiin... Ilman sitä ei saa työlupaa.

En ole nähnyt parta-äjiä Hesassa. Ehkä se kuitenkin jäi menneisyyteen. Kiistämättä muoti on palaamassa takaisin, ja on aika kaivata isoisän housut vinttillä olevasta kirstusta!
On niitä metroseksuaalejakin katukuvassa... Ei niissä mitään pahaa ole. Miehet pitävät vaan liiallista huolta itsestä. Miten itse suhtaudut niihen?

-----------------
«Человека делают счастливым три вещи: любовь, интересная работа и возможность путешествовать.»
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 02-08-2006, 11:59   #16
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Apollon
Luulen, että mun tapauksessa se on ikuinen sairaus!!!


Kyllä se miehellä ikä pikkuisen parantaa tuota sairautta, mutta onneksi ei kokonaan


Цитата:
Koska, muuten, kävin Suomessa? Onko siitä jo pitkä aika?


On siitä jo / vasta 4 vuotta. Mutta tuona aikana on tapahtunut paljon ja joitakin juttuja jo kerennyt unohtamaan. Ja tietysti Suomi muuttunut myös.

Цитата:
Mun kaverilla oli ajatuksissaan muuttaa Australiaan, mutta se on kaatunut hyvin vaativaan kielitestiin... Ilman sitä ei saa työlupaa.


Niin käy monille. Mutta kaikki eivät joudu kielitestiin. Se riippuu vähän siitä missä kategoriassa hakee. Koulutusta täytyy kuitenkin olla, eikä kukaan tule tähän maahan suoraan sosiaalitoimiston asiakkaaksi niin kuin Suomeen voi tulla.

Цитата:
En ole nähnyt parta-äjiä Hesassa. Ehkä se kuitenkin jäi menneisyyteen. Kiistämättä muoti on palaamassa takaisin, ja on aika kaivata isoisän housut vinttillä olevasta kirstusta!


Niinhän se aina käy, että muoti kiertää. Hyvin vähän uutta enää keksitään kun melkein kaikki on jo joskus keksitty.

Цитата:
On niitä metroseksuaalejakin katukuvassa... Ei niissä mitään pahaa ole. Miehet pitävät vaan liiallista huolta itsestä. Miten itse suhtaudut niihen?


En kovin vakavasti. Hyvä, että on erilaisia ihmisiä ja tärkeintä, että itse tykkää siitä mitä päällään pitää. Kyllä mäkin joskus tykkään pukeutua paremmin, tyylikkäästi mutta en muodikkaasti. Nykyään tosin on vähän tilaisuuksia pukeutua kun töissäkin voi käydä t-paidassa, shortseissa ja sandaaleissa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-08-2006, 12:17   #17
Apollon
Dreamer...
 
Аватар для Apollon
 
Сообщений: 4,088
Проживание: Vantaa
Регистрация: 05-03-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от maxa
Kyllä se miehellä ikä pikkuisen parantaa tuota sairautta, mutta onneksi ei kokonaan .
No, ei vielä mun tapauksessa! En edes halua ajatella, että voisin joskus "parantua"...

Saanko kysyä, että miksi päädyit juuri Australiaan? Asutko meren rannalla, vai sisämaassa? Kuulin, että teillä on hyvin mielyttävä kesä, kun auringonnousun jälkeen mittari saattaa näyttää jopa yli 40 C... Oletko jo tottunut?

Teillä ei ehkä ole kaupoissa talvivatteitta? Voi-voi-voi... Kirjoitan, ja olen ajatuksissaan jo siellä! Kuka tietää, ehkä tämä unelma vielä käy toteeksi...

-----------------
«Человека делают счастливым три вещи: любовь, интересная работа и возможность путешествовать.»
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 05-08-2006, 14:57   #18
maxa
ахам
 
Сообщений: 263
Проживание: AU
Регистрация: 28-10-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Apollon
Saanko kysyä, että miksi päädyit juuri Australiaan?


Aasiasta löytämäni vaimo halusi mieluummin tänne kuin Euroopaan. Ja niin myös minä. Alun perin lähdin Suomesta työnantajan viemänä.

Цитата:
Asutko meren rannalla, vai sisämaassa?


Reilu kuukausi sitten muutin meren rannalta 5 kilometriä sisämaahan päin. Asun nyt melkein joen ja pienen järven rannalla, siellä, mistä alkavat sademetsät ja vuoret.

Цитата:
Kuulin, että teillä on hyvin mielyttävä kesä, kun auringonnousun jälkeen mittari saattaa näyttää jopa yli 40 C... Oletko jo tottunut?


Minä asun pohjoisessa, jossa on aina lämmin. Nyt talvella yöllä jopa +15 ja päivällä +20 - 25. Kesällä on sadekausi. Silloin on kosteaa ja vähän kuumempaa, mutta harvoin yli 35 meillä. Tuolla etelässä, meiltä yli 2000 kilometriä, Sydney, Melbourne, Canberra, on kylmät talvet, voi jopa hiihtää. Kesät siellä ovat sitten kuumat, jopa yli 40 astetta ja paljon metsäpaloja. Meillä pohjoisessa on kesällä hirmumyrskyjä. Minä asun 100 kilometrin päässä sieltä, missä teki maaliskuussa tuhojaan sykloni Larry.

Цитата:
Teillä ei ehkä ole kaupoissa talvivatteitta? Voi-voi-voi...


On kyllä eli pitkähihaisia takkeja ja housuja. Meidän mielestämme on tavattoman kylmä jos lämpötila laskee alle 25 asteen. Minä olen jo täysin tottunut tähän. Minä olen alusta asti rakastanut kuumaa. En haluaisi enää koskaan mennä paikkaan, jossa on alle 20 astetta lämmintä. Harmi, sillä minun unelma on vieläkin käydä joskus Itä-Siperiassa.

Цитата:
Kirjoitan, ja olen ajatuksissaan jo siellä! Kuka tietää, ehkä tämä unelma vielä käy toteeksi...


Toivossa on hyvä elää! Käymään varmaan ainakin pääset, ja ties vaikka asumaankin ainakin johonkin Suomea lämpimämpään
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 11:01.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно