Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 17-07-2011, 06:52   #1
aks-47
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
fairy saksalaiset sokissa:)

Onko Teistä kukaan seurannut lehdissä saksalaisryhmän leiriytymisjuttua?
Ihan oikeasti minua ihmetyttää kuinka niin pienestä jutusta voi nosta niin iso kansainväliselläkin tasolla meteli?
Onko medialla loppunut uutistenaiheet vai mistä tämä hölmöys on peräisin?
Huvittava katsoa kuinka ne jauhaa sitä sama juttua jo kolmatta päivä..
Sairasta touhua…
Välillä tuntuu että näitä uutistentekijöitä, koko heidän pelletoimisto olisi hyvä pistää oikeaan hommiin, kerran oli puhetta , risusavotasta , ei paha idea, pistä näitä läskiperseja hanttihommiin.
Viisastuvat ehkä edes vähän siellä metsissä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 10:47   #2
vappu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Toisaalta pieni juttu, toisaalta ei olisi kivaa jos ensi kesänä tänne rientää lisää selläisia joukkoja, jotka luulee, että Suomessa kaikki on sallittu. Olen minäkin joskus käynyt kanoottiretkillä, ja nukkumispaikan löytäminen joskus on vaivallista, mutten koskaan mennyt kenenkään pihalle.

Olen itse asiassa itse ollut paikan päällä hotelli Oravissa, josta ne lähtivät retkelle. Heitä oli sen verran paljon jaa ne tarvitsivat sen verran tilaa, että perusyksityismökkiin ei edes kutsumalla tulisi niin plajon vieraita kerrallaan.

Minä olin eniten pettynyt siihen, että poliisi jätti vanhaa ukkoa pulaan ihan noin vaan.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 11:20   #3
Teffi
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
У финнов полностью отсутствует сострадание к больному человеку. Данный случай полное тому подтверждение.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 11:37   #4
tinto verano
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
jos sun pihalle majoituisi vaikkapa irlantilaiskiertolaisten porukka niin jauhaisit varmasti enemmän kuin kolme päivää. keltainen lehdistö on sen takia "keltainen" että se jauhaa ja jauhaa, hesarissa en vielä huomanut koko juttua
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 11:48   #5
Teffi
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Hengenvaara oikeuttaa rantautumiseen
Pohjois-Savon poliisin ylikonstaapelin Erkki Mannisen mukaan yksityiselle mökkirannalle saa rantautua, jos ihmishenki on vaarassa. Hänen mukaansa tästä ei kuitenkaan ollut kyse Leppävirralla.
- Uutiskuvista päätellen siellä on leiriydytty, mikä on aika röyhkeää, vuorossa oleva kenttäjohtaja toteaa.

YLE uutiset
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 11:58   #6
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Ryhmä kertoo, että tapahtumapäivänä Suvasvedellä satoi ja tuuli voimakkaasti. Yksi ryhmän jäsenistä sai kovan päänsärkykohtauksen, ja hänelle jouduttiin antamaan vahvaa kipulääkettä.
Sairastuneen verenpaine laski, jolloin soutaminen kävi mahdottomaksi. Heidän mukaansa ryhmällä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin pysähtyä ja leiriytyä mökkisaareen.
Ryhmäläiset kertovat jutelleensa mökin omistajalle ystävällisesti, ja heidän mukaansa omistaja oli antanut luvan leiriytyä mökkipihaan. Soutajat kertovat myös maksaneensa mökin omistajalle ja lähteneensä roskia jättämättä.
He sanovat olevansa hyvin yllättyneitä median reaktiosta tapahtuneeseen.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 12:23   #7
Alona
TRUST ME
 
Аватар для Alona
 
Сообщений: 898
Проживание: PASKA KAUPUNNI
Регистрация: 09-09-2004
Status: Offline
Olisi pitänyt laittaa varoituskyltti " No trespassing, Стоять! Стреляю без предупреждения! rauchen verboten!"
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 12:28   #8
vappu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от BONTON
Sairastuneen verenpaine laski, jolloin soutaminen kävi mahdottomaksi. Heidän mukaansa ryhmällä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin pysähtyä ja leiriytyä mökkisaareen..


Jos yksi soutaaja ei voinut hyvin, mitä tapahtui ainakin 4:lle muille samassa veneessä? Eivät voineet soutaa kun tuli sääliksi sairastunutta, vai? Jos joku on niin sairas, niin rannalta soitetaan ambulanssi, odotetaan sen tuloa ja lähdetään nukkumaan muualle.

Paskat säästä. Oikeasti huonossa säässä ei lähdetä vesille. Jos lähtivät jajatkoivat, oli ihan oma valinta.

Ja siellä päin asunnottomia rantoja on kilometritolkulla. Yksityisalue on yksityistä. Sinne ei tungeta.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 12:29   #9
vappu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Teffi
Hengenvaara oikeuttaa rantautumiseen
Pohjois-Savon poliisin ylikonstaapelin Erkki Mannisen mukaan yksityiselle mökkirannalle saa rantautua, jos ihmishenki on vaarassa. Hänen mukaansa tästä ei kuitenkaan ollut kyse Leppävirralla.
- Uutiskuvista päätellen siellä on leiriydytty, mikä on aika röyhkeää, vuorossa oleva kenttäjohtaja toteaa.

YLE uutiset


Siis rantautuminen ja leiriytyminen on kaksi ihan eri asiaa...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 12:33   #10
Teffi
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от vappu
Siis rantautuminen ja leiriytyminen on kaksi ihan eri asiaa...



вы это потом разбирайте когда сами окажетесь в подобной ситуации
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 12:39   #11
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от vappu
Jos yksi soutaaja ei voinut hyvin, mitä tapahtui ainakin 4:lle muille samassa veneessä? Eivät voineet soutaa kun tuli sääliksi sairastunutta, vai? Jos joku on niin sairas, niin rannalta soitetaan ambulanssi, odotetaan sen tuloa ja lähdetään nukkumaan muualle.

Paskat säästä. Oikeasti huonossa säässä ei lähdetä vesille. Jos lähtivät jajatkoivat, oli ihan oma valinta.

Ja siellä päin asunnottomia rantoja on kilometritolkulla. Yksityisalue on yksityistä. Sinne ei tungeta.


On vaikea väittää vastaan sulle...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 12:41   #12
vappu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Teffi
вы это потом разбирайте когда сами окажетесь в подобной ситуации


Mökin omistajan saappaissa en halua olla, sen takia olenkin täysin hänen puolellaan nyt.
Saksalaisten paikalla voin itseäni kuvitella. Olen tehnyt kanoottiretkeja perheen kanssa. Olen itse etsinyt yöpymispaikoja, ja olin väsynyt, ja sadekin joskus yllätyi. Se kuuluu luontoretkiin. Ei se oikeuta valloittamaan toisen pihaa.

Asut rivitalossa ja sinulla on piha. Mitä vastaat, jos ryhmä väsyneitä turisteja tulee ja pistää teltat pihallesi? Tarjoatko kahvit vai vaaditko poistumista?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 13:08   #13
BONTON
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от vappu
Mökin omistajan saappaissa en halua olla, sen takia olenkin täysin hänen puolellaan nyt.
Saksalaisten paikalla voin itseäni kuvitella. Olen tehnyt kanoottiretkeja perheen kanssa. Olen itse etsinyt yöpymispaikoja, ja olin väsynyt, ja sadekin joskus yllätyi. Se kuuluu luontoretkiin. Ei se oikeuta valloittamaan toisen pihaa.

Asut rivitalossa ja sinulla on piha. Mitä vastaat, jos ryhmä väsyneitä turisteja tulee ja pistää teltat pihallesi? Tarjoatko kahvit vai vaaditko poistumista?


Mä oon sama mieltä kaikki keikat pitäis olla lain mukaan.Mut mä tarjoisin kahvia...

Последнее редактирование от BONTON : 17-07-2011 в 13:16.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 13:20   #14
Teffi
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Thumbs down

Цитата:
Сообщение от vappu
Mökin omistajan saappaissa en halua olla, sen takia olenkin täysin hänen puolellaan nyt.
Saksalaisten paikalla voin itseäni kuvitella. Olen tehnyt kanoottiretkeja perheen kanssa. Olen itse etsinyt yöpymispaikoja, ja olin väsynyt, ja sadekin joskus yllätyi. Se kuuluu luontoretkiin. Ei se oikeuta valloittamaan toisen pihaa.

Asut rivitalossa ja sinulla on piha. Mitä vastaat, jos ryhmä väsyneitä turisteja tulee ja pistää teltat pihallesi? Tarjoatko kahvit vai vaaditko poistumista?


Migreeni ja väsymys eri asia. Jos minulla pihalla olisi ollut ihminen kenella oli migreeni varmasti antanut lupaa lepää sisällä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 13:32   #15
vappu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Teffi
Migreeni ja väsymys eri asia. Jos minulla pihalla olisi ollut ihminen kenella oli migreeni varmasti antanut lupaa lepää sisällä.


Siis noin vaan? 16 vierasta ulkomaalaista tulee pihalle ja tarjoat yösijaa??? Oletpas rohkea. Mistä tiedät, että hän on sairas eikä esittele, jotta pääsee vaikka tutkimaan taloa ja laattikoita?
Minä olisin soittanut ambulanssin. En päästä kotiini ketään täysin tuntematonta ja sen 15 kaveriaa.
Ei migreenikään ole hengenvaara siinä mielessä, milloin laki sallii rantautumisen. Ja leiriytyminen on kieletty joka tapauksesa.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 14:14   #16
tinto verano
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Vappu, olet tervejärkinen ihminen
Silloin kun ihmisellä kohtaus-soitetaan apua ja siihen menneessään voi odottaa toisten pihalla, mutta leiriytyminen on aivan eri asia Aikonaan saksalaisten pihiydestä puhuttiin paljon - he vuokraasivat mokkeja kesäksi ja tulivat koko perheen voimiin tänne, lähtiessään ottivat jopa suola ja pippurirasiat jotka kuuluivat mökkin varustukseen
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 14:22   #17
aks-47
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
fairy tulkaa vaan..

Цитата:
Сообщение от tinto verano
jos sun pihalle majoituisi vaikkapa irlantilaiskiertolaisten porukka niin jauhaisit varmasti enemmän kuin kolme päivää. keltainen lehdistö on sen takia "keltainen" että se jauhaa ja jauhaa, hesarissa en vielä huomanut koko juttua


ei mun mökille kukaan tuu , kun naapurin sikala parin sadan metrin päässä
suotuisassa säässä, kun tuuli naapurin suunnasta puhaltaa, tulee niin mukava tuoksu ettei yksikään tervejärkinen tulee leiriytymään.
Mutta jos tulee sittenkin löyhkä huolimatta, tervetuloa!
siivotkaa vaan jätökset ja roskat jälkeenne.
hehtaarin tontilla riitä tilaa vaikka mustalaislirille… siellä metsässä karhujen ja hyttysien seurassa.
Pieni maksu veloittaisin kyllä.
En ainakaan rupes vieraat kytille käräyttää.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 14:44   #18
aks-47
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
fairy pysykää himassa..

Цитата:
Сообщение от vappu
Toisaalta pieni juttu, toisaalta ei olisi kivaa jos ensi kesänä tänne rientää lisää selläisia joukkoja, jotka luulee, että Suomessa kaikki on sallittu. Olen minäkin joskus käynyt kanoottiretkillä, ja nukkumispaikan löytäminen joskus on vaivallista, mutten koskaan mennyt kenenkään pihalle.

Olen itse asiassa itse ollut paikan päällä hotelli Oravissa, josta ne lähtivät retkelle. Heitä oli sen verran paljon jaa ne tarvitsivat sen verran tilaa, että perusyksityismökkiin ei edes kutsumalla tulisi niin plajon vieraita kerrallaan.

Minä olin eniten pettynyt siihen, että poliisi jätti vanhaa ukkoa pulaan ihan noin vaan.



kanoottirekkejä …
miksi tiedän edes piti lähteä kanoottiretkille jos ei ollut varmuutta yöpymissijasta?
eiks o helpompi pysyä himassa kuin notkua jossain metsissä pimeydessä?

olen sen verran käynyt erilaisilla paskaretkillä vastoin tahtoani, etten lähe enää mihinkään hölmöysretkille.

mä en tajua sitä koko romantiikka.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 18:03   #19
Teffi
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Thumbs down

Цитата:
Сообщение от vappu
Siis noin vaan? 16 vierasta ulkomaalaista tulee pihalle ja tarjoat yösijaa??? Oletpas rohkea. Mistä tiedät, että hän on sairas eikä esittele, jotta pääsee vaikka tutkimaan taloa ja laattikoita?
Minä olisin soittanut ambulanssin. En päästä kotiini ketään täysin tuntematonta ja sen 15 kaveriaa.
Ei migreenikään ole hengenvaara siinä mielessä, milloin laki sallii rantautumisen. Ja leiriytyminen on kieletty joka tapauksesa.


значит у вас не было такой ситуации когда вам помогали незнакомые люди и сами вы никому не помогали. Одного человека пустить в помещение это опасно надо же. Увы вы видите только закон и мигрень но не видите что живете среди людей. Ко мне приезжают часто гости и у мужа моей подруги частые мигрени. Я знаю об этом не понаслышке и знаю что человек может и двое суток лежать с головной болью. Немцам респект что не бросили своего товарища. Вместе приехали в чужую страну вместе нужно держаться. Финны в такой ситуации переругались бы и разъехались в разные стороны, русские кстати тоже.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 18:44   #20
vappu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Suomen taitoa ei riittänyt?
Ihan samaa. Teille saa tulla kylään, meille ei. Mutta sekä sinä että minä itse päätämme, pääseekö kukaan meidän pihalle tai taloon vai ei. Kun joku tulee minun reviiriini vastoin minun tahtoani, hän rikkoo mun yksityisyyttä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-07-2011, 18:45   #21
vappu
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от aks-47
kanoottirekkejä …
miksi tiedän edes piti lähteä kanoottiretkille jos ei ollut varmuutta yöpymissijasta?
eiks o helpompi pysyä himassa kuin notkua jossain metsissä pimeydessä?

olen sen verran käynyt erilaisilla paskaretkillä vastoin tahtoani, etten lähe enää mihinkään hölmöysretkille.

mä en tajua sitä koko romantiikka.


On se joskus kivaa - kun aurinko paistaa eikä vettä sata..
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 08:54.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно