Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ

Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 20-05-2005, 18:40   #121
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от cheburashkin
Kysymyslauseessa sanotaan aina "vai".

Ai niin. Enpä taida muistaa sitä.
No kumminkin kiitos, että sä muistat semmoista. :wink:

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 20-05-2005, 21:40   #122
Ralphie
Moderaattori

Проживание: Свой дом
Huomenna Euroviisut.. Ukrainalainen lava on ilmeisesti nyt paikattu viimeisen päälle ja huomenna saadaan taas nauttia tästä niin hauskasta laulukilpailusta missä ratkaisee lähinnä paljas pinta ja hyvät suhteet naapurivaltioihin.. Harmittaa hieman Suomen puolesta... Ei Geir kovin huono mielestäni ollut. Noh, ei voi mitään. Mä veikkaan, et Kreikka/Sveitsi tulee olemaan vähintään top kolmosessa.

Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Kiitos. Onko tämä negatiivinen merkitys tai positiivinen ? Mun mielestäni, että "very" muuttaa lausetta negatiivisesti. No eipä muuta.

Ole hyvä. Very-sanan merkityksestä voidaan olla monta mieltä, mutta itse näkisin tuossa ainoastaan positiivisen sävyn. Riippuu tietenkin hieman tuon pätkän kontekstistä. Eipä juuri muuta minullakaan..

0

0
Old 20-05-2005, 22:19   #123
cheburashkin
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Ai niin. Enpä taida muistaa sitä.
No kumminkin kiitos, että sä muistat semmoista. :wink:

Kiitos itsellesi. Se on ainoa sääntö joka minä muistan

0

0
Old 21-05-2005, 05:18   #124
Brat-Kvadrat
le Carrié

Проживание:
Uusi kysymys asiantuntujille: mitä tarkoita verbi vinksahtaa? Sillä määritellään ihmisiä, jolla on sairas kiinnostus lapsiin.

0

0
Old 21-05-2005, 05:40   #125
Шаман
Гость

Проживание:
vinksahtaa- tulla hulluksi, skitsoksi, kreisiksi...

0

0
Old 21-05-2005, 14:07   #126
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Цитата:
Сообщение от Brat-kvadrat
Uusi kysymys asiantuntujille: mitä tarkoita verbi vinksahtaa? Sillä määritellään ihmisiä, jolla on sairas kiinnostus lapsiin.

En mä ole suomen kielen mestari tuota tuota .... siis on kiinostavaa jos joku kysyi jostakin. Mä katoin sanan merkitys sanakirjasta ja mitä Shaman kirjoitti hm... no niin paljon erilaisia merkityksiä. Se voi sanoa, että kuka tahansa voi vinksahtaa milloin vain. То есть кто угодно может свихнуться когда угодно.

Manantaina mulla on tentti taas. Se pitäs purkata lauseenvastikkeita ja kirjoittaa toisella tavalla eli käytä sivulausetta joka-, kun-, että.
Esimerkiksi: Presidentin valtaa voidaan legitimoida demokratiaperiaatteen kautta sanomalla presidentin käyttävän kansan luovuttamaa valtaa.
En mä pysty tähän.

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 21-05-2005, 14:20   #127
AlinaR
лучше Алинарчик

Проживание: artami
Minä en ymmärtänyt Aurora, pitikö sitä koko lausetta yrittää jotenkin pilkkoa sivulauseiksi vai ?

0

0
Old 21-05-2005, 14:36   #128
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Цитата:
Сообщение от AlinaR
Minä en ymmärtänyt Aurora, pitikö sitä koko lausetta yrittää jotenkin pilkkoa sivulauseiksi vai ?

Kyllä on. Minulla on vastaus mutta en tiedä onko se oikein vai ei.
Presidentin valtaa voidaan legitimoida demokratiaperiaatteen kautta, että hän käyttää sanomalla valtaa, jonka kansa luovuttaa.

P.S. Otsä työssä ?

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 21-05-2005, 14:46   #129
Harri
Гость

Проживание:
Demokratiaperiaatten kautta voidaan legimitoida presidentin valtaa, kun sanotaan presidentin käyttävän kansan luovuttamaa valtaa.

Demokratiaperiaatten kautta voidaan legimitoida presidentin valtaa, sanoessamme että presidentti käyttää kansan luovuttamaa valtaa.

Tätäkö tässä haetaan takaa? Vai pitääkö muodot pitää aivan identtisinä?

0

0
Old 21-05-2005, 14:55   #130
vivjen
Пользователь

Проживание:
Question

en ole löytänyt sanaa "kreisiksi" sanakirjassa. Mikä on perusmuoto ?

0

0
Old 21-05-2005, 15:00   #131
Harri
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от vivjen
Mikä on perusmuoto?

'Kreisi' (eng: crazy) - slangisanakirjasta voisikin kenties löytyä.

0

0
Old 21-05-2005, 15:07   #132
Шаман
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от Harri
'Kreisi' (eng: crazy) - slangisanakirjasta voisikin kenties löytyä.

Aivan!

Moi Harri! Kiva nähdä pitkästä aikaa.

0

0
Old 21-05-2005, 15:10   #133
Harri
Гость

Проживание:
Joo ei ole tullut käytyä toviin. Ollut vähän hommia ja nettiaika muutenkin vähissä.

0

0
Old 21-05-2005, 15:11   #134
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Цитата:
Сообщение от Harri
Demokratiaperiaatten kautta voidaan legimitoida presidentin valtaa, kun sanotaan presidentin käyttävän kansan luovuttamaa valtaa.

Demokratiaperiaatten kautta voidaan legimitoida presidentin valtaa, sanoessamme että presidentti käyttää kansan luovuttamaa valtaa.

Tätäkö tässä haetaan takaa? Vai pitääkö muodot pitää aivan identtisinä?

Just niin, että tarvii purkata sanat käyttävän ja luovuttamaa, mitä minulla on, että kuin puuro päässäni.

tai Ensimmäisen vääntönsä Ahtisaari kävi taklatessaan kumoon Koiviston kauden lopulla valmistellun valtiosääntöuudistuksen, joka olisi siirtänyt pääministerin valinnan eduskunnalle ja vahvistanut hallituksen ja pääministerin asemaa erityisesti EU-asioissa.

Jos tentillä on semmoisia lauseita... voi, voi minä voin vinksahtaa.

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 21-05-2005, 15:20   #135
Harri
Гость

Проживание:
No tottakai sanajärjestystä pitää saada muuttaa ihan mielin määrin, kunhan sanoja ei oteta pois tai lisätä - muutenhan hommassa ei ole mitään järkeä. Ei sinne voi alkaa mätkiä 'kun' ja 'että' sanoja ihan summamutikassa. Luulisi myös että sijamuoissa sallitaan vastaavaa, jos lauseen merkitys ei muutu piirun vertaa?

0

0
Old 21-05-2005, 15:21   #136
Шаман
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~

Jos tentillä on semmoisia lauseita... voi, voi minä voin vinksahtaa.

Kauheeta.... Mulla meni kieli solmuun lukiessa niitä skrivattuja hirviöitä...

0

0
Old 21-05-2005, 15:44   #137
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Цитата:
Сообщение от Harri
No tottakai sanajärjestystä pitää saada muuttaa ihan mielin määrin, kunhan sanoja ei oteta pois tai lisätä - muutenhan hommassa ei ole mitään järkeä. Ei sinne voi alkaa mätkiä 'kun' ja 'että' sanoja ihan summamutikassa. Luulisi myös että sijamuoissa sallitaan vastaavaa, jos lauseen merkitys ei muutu piirun vertaa?

Suomalaisille on helppo nakki, että he tietävät ja ymmärtävät lauseen merkitystä. Ainakin meidän opettaja sanoi, että se ei ole mitään vaikeata muuttaa lauseita toisella tavalla, jos sinä ymmärrät kuinka ja miten. Minulla ei ole paljon kokemuksia tekstien lauseista sanomalehdistä. No, ei se voi mitään.

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 21-05-2005, 15:51   #138
AlinaR
лучше Алинарчик

2Aurora..oon mie töissä viel`vajaa 10 minuuttia.
Ulkona on niin upea keli, ihmiset ostelee kesäkukkia ja koristepensaita ja kaikkea muuta pihakrääsää...itsellä ei ole hajua millo kerkiän ostaa itelle mitään..tuntuu että en ehi omalle pihalle millään, nyt kun rakkauselämä on niin päällimmäisenä ..ja hyvä näin

0

0
Old 21-05-2005, 15:54   #139
Harri
Гость

Проживание:
Eivät suomalaisetkaan tajua kieliopista yhtään mitään - kirjoitetaan vain mikä tuntuu oikealta.
Ilmeisesti käytettävissä olevat sanat ovat että/jotta/koska/kun/jos/vaikka...kuin/kuten/kunnes ja niillä pitäisi pärjätä. Tuollaisen akateemistasoisen tekstin hahmottaminen voi toki olla hieman hankalaa, jos ei ole siihen tottunut. Toisaalta se on ihan hyvä että rima on korkealla, eikä kaikenmaailman urpoille lyödä todistusta käteen ihan tuosta vaan.

0

0
Old 21-05-2005, 16:00   #140
По-душка
ненасытная юзерша

Проживание: все там же
Minusta Auroran esittämiä tekstin pätkiä on ihania. Nautin niiden lukemisesta. Joku on nähnyt vaivaa niidenkin kirjoittamisessa. Lakiteksti on oma lukunsa. Kun saan käännettyä tällaiset tekstit venäjäksi yhtä monimutkaiseksi ja vaikeasti ymmärretäväksi saan melkein orgasmin....

0

0
Old 21-05-2005, 16:05   #141
По-душка
ненасытная юзерша

Цитата:
Сообщение от AlinaR
2Aurora..oon mie töissä viel`vajaa 10 minuuttia.
Ulkona on niin upea keli, ihmiset ostelee kesäkukkia ja koristepensaita ja kaikkea muuta pihakrääsää...itsellä ei ole hajua millo kerkiän ostaa itelle mitään..tuntuu että en ehi omalle pihalle millään, nyt kun rakkauselämä on niin päällimmäisenä ..ja hyvä näin

Kun oma rakkauselmä kukkii oman pihan hoidolla ei ole niin väliä...

0

0
Old 21-05-2005, 16:05   #142
AlinaR
лучше Алинарчик

Heh, voin vaan olla onnellinen puolestasi JOS niitä onnistuneita käännöksiä ollut paljon.
(ja nyt kotiin....wiuh....)

Последнее редактирование от AlinaR : 21-05-2005 в 16:33.

0

0
Old 21-05-2005, 16:10   #143
По-душка
ненасытная юзерша

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Heh, voin vaan olla onnellinen puolestasi JOS niitä onnistuneita käänöksiä ollut paljon.
(ja nyt kotiin....wiuh....)

saa niitä olla enemmänkin...

0

0
Old 21-05-2005, 16:12   #144
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
to rakastuneelle AlinaRille

Tropiikin alla (L. Onerva)

Yhden kerran elämässä tuliruusu aukee.
yhden yön se kukoistaa ja aamulla jo raukee;
sill' on syvä silmänluonti, kutsuva ja kuuma,
sill' on henkunheteillänsä keskiöiden huuma.

Sill' on lehti verinen ja purppurainen huuli,
sill' on tuoksu huumaava kuin kevät-aron tuuli.
Taita tulikukkanen ja juo sen kuuma mesi,
elä hetki, nauti hetki, kaadu paikallesi !

Katsotaan, mikä on aihe ja mikä on teema.

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 21-05-2005, 16:20   #145
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Цитата:
Сообщение от По-душка
Minusta Auroran esittämiä tekstin pätkiä on ihania. Nautin niiden lukemisesta. Joku on nähnyt vaivaa niidenkin kirjoittamisessa. Lakiteksti on oma lukunsa. Kun saan käännettyä tällaiset tekstit venäjäksi yhtä monimutkaiseksi ja vaikeasti ymmärretäväksi saan melkein orgasmin....

Tentillä minulla on aika 4 tuntia saadakseni lauseenvastikkeiden orgasmin. Oh, Oh !

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 21-05-2005, 16:29   #146
По-душка
ненасытная юзерша

Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Tentillä minulla on aika 4 tuntia saadakseni lauseenvastikkeiden orgasmin. Oh, Oh !

tai jäädä ilman...

0

0
Old 21-05-2005, 16:42   #147
AlinaR
лучше Алинарчик

Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
to rakastuneelle AlinaRille

Tropiikin alla (L. Onerva)

Yhden kerran elämässä tuliruusu aukee.
yhden yön se kukoistaa ja aamulla jo raukee;
sill' on syvä silmänluonti, kutsuva ja kuuma,
sill' on henkunheteillänsä keskiöiden huuma.

Sill' on lehti verinen ja purppurainen huuli,
sill' on tuoksu huumaava kuin kevät-aron tuuli.
Taita tulikukkanen ja juo sen kuuma mesi,
elä hetki, nauti hetki, kaadu paikallesi !

Katsotaan, mikä on aihe ja mikä on teema.

Kiitos, Avrorushka kauniista runosta
Tänään on muuten merkkipäivä minun ja miesystäväni ensitapaamisestä. En malta nyt jäädää kirjoittamaan tänne vaan syötyän välipalaani lennän luokseensa.
Toivotan teillekin, ihanat naiset, pilkettä silmäkulmaan ja tomintaa....mikä lienee vaan tulee teille mieleen

0

0
Old 21-05-2005, 16:53   #148
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kiitos, Avrorushka kauniista runosta
Tänään on muuten merkkipäivä minun ja miesystäväni ensitapaamisestä. En malta nyt jäädää kirjoittamaan tänne vaan syötyän välipalaani lennän luokseensa.
Toivotan teillekin, ihanat naiset, pilkettä silmäkulmaan ja tomintaa....mikä lienee vaan tulee teille mieleen

Ok. Teema on carpe diem suomeksi tartu hetkeen ja nauti elämän hetkestä tai vaikkapa elä tätä päivää parhaimillaan

-----------------
Через тернии к звездам.

Последнее редактирование от ~Aurora~ : 21-05-2005 в 16:55.

0

0
Old 21-05-2005, 18:01   #149
space_monkey
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от По-душка

Et siis varmaankaan panisi pahaksesi, jos pyytäisin apua seuraavan pätkän kääntämisessä?

Tämä on Perintö- ja lahjaverolaista ja viimeinen lause tuottanee paljon mielihyvää:

"...Suomessa asuvan henkilön saamasta muusta kuin 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetusta omaisuudesta suoritettavasta perintöverosta vähennetäänn samasta perinnöstä tai testamenttisaannosta vieraalle valtiolle suoritettujen verojen määrä (ulkomaisen veron hyvitys). Tämä hyvitys ei saa olla suurempi kuin määrä, joka vastaa yhtä suurta osaa perintöverosta kuin vieraasta valtiosta saadun omaisuuden arvo on Suomessa perintöveron perusteena olevan omaisuuden arvosta..."

Olen jo vannonut itselleni että nypin kyseisen tekstin kirjoittajalta nenäkarvat pois, jos vaan joskus joudun sen kanssa tekemisiin.

0

0
Old 21-05-2005, 21:19   #150
Brat-Kvadrat
le Carrié

Проживание:
Цитата:
Сообщение от space_monkey
"...Suomessa asuvan henkilön saamasta muusta kuin 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetusta omaisuudesta suoritettavasta perintöverosta vähennetäänn samasta perinnöstä tai testamenttisaannosta vieraalle valtiolle suoritettujen verojen määrä (ulkomaisen veron hyvitys). Tämä hyvitys ei saa olla suurempi kuin määrä, joka vastaa yhtä suurta osaa perintöverosta kuin vieraasta valtiosta saadun omaisuuden arvo on Suomessa perintöveron perusteena olevan omaisuuden arvosta..."

Olen jo vannonut itselleni että nypin kyseisen tekstin kirjoittajalta nenäkarvat pois, jos vaan joskus joudun sen kanssa tekemisiin.

En ole ihan varmaa ymmärtäväni esitettyä otetta, mutta sen tajuaminen minusta on suhteellisesti helppo. Sitä en voi sanoa puhekielestä, joka on todellakin vaikea minulle. Enkä puhu sujuvasti, en puhu edes tyydyttävällä tasolla.
Kaikille muille: teeskentelijät! Ihailen teidän kielen osaamista!

0

0
Old 21-05-2005, 21:40   #151
По-душка
ненасытная юзерша

Цитата:
Et siis varmaankaan panisi pahaksesi, jos pyytäisin apua seuraavan pätkän kääntämisessä?

Tämä on Perintö- ja lahjaverolaista ja viimeinen lause tuottanee paljon mielihyvää:

Oletko saanut jättiperintöä? Kyseisen tekstin kirjoittajia on luultavasti paljon enemmän kuin yksi, joten sinua odottaa aikamoinen nenäkarvojen nyppismisurakka.
Onko tällä käännöksellä kiire? Olen nyt sellaisessa mielitilassa, ettei näiden lakiherkkujen pureskelu oikein maistu. Voidaanko palata asiaan myöhemmin vai jäätkö ilman perintöä?

0

0
Old 21-05-2005, 21:59   #152
Шаман
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от Brat-kvadrat
Kaikille muille: teeskentelijät! Ihailen teidän kielen osaamista!

Ei se oo ku reenistä kii...Harjoitus tekee mestarin. Niin kuin kaikissa muissakin asioissa.
Mulla on pelkkä puhekieli joten kuten hallussa. Kiitos vanhemmille ja isovanhemmille. Aika kauan olin täysin lukossa.Suomen kieli oli jossain syvällä pohjana kuitenkin. Vasta murrosiän jälkeen se alkoi tulla esille.Kirjoittamaan en opiskellu missään ja säännöistä en tiedä yhtikääs mitään. Aloitin kirjoittelun vasta näillä sivuilla. En ollenkaan yritä kehuskella...Pikemmin yritän oppia aina lisää. Ja tietenkin nostan hattua kaikille ketkä yrittää oppia suomen kielen täysin nollasta. Voin vain kuvitella miten vaikeata se on...

0

0
Old 21-05-2005, 22:34   #153
Katja
Гость

Проживание:
Цитата:

Täällä kuulemma selitetään suomen lainsäädäntöä selkokielellä- http://www.laki24.fi
Itse en ole lukenut mitä siellä kirjoitettaan, joten en tiedä pitääkö väite paikkaansa.

0

0
Old 21-05-2005, 23:03   #154
Harri
Гость

Проживание:
Mikä siinä nyt muka on niin vaikeaa? Eikös se ole vain hyvä että on vähän haastetta elämässä? Jonkin germaanisen kielenhän nyt oppii ihan kuka tahansa?

Englanti on sattuneesta syystä tämän hetken lingua franca - ei sikäli että se olisi mitenkään omaperäinen tai kovinkaan looginen kieli. Entinen LF, Ranska, sopii vielä ihan hyvin korkeakulttuuriin, vaikka onkin erittäin yliarvostettu. Venäjä on eittämättä omillaan runoudessa ja sänkykammarin puolella. Saksa sopii mainiosti käskyjen huutamiseen ja yleiseen rotin ylläpitämiseen. Espanja on mielestäni parhaimmillaan laulukielenä. Mihin suomi soveltuu parhaiten (paitsi hiusten päästä repimiseen)?

0

0
Old 22-05-2005, 05:01   #155
space_monkey
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от По-душка
Oletko saanut jättiperintöä? Kyseisen tekstin kirjoittajia on luultavasti paljon enemmän kuin yksi, joten sinua odottaa aikamoinen nenäkarvojen nyppismisurakka.
Onko tällä käännöksellä kiire? Olen nyt sellaisessa mielitilassa, ettei näiden lakiherkkujen pureskelu oikein maistu. Voidaanko palata asiaan myöhemmin vai jäätkö ilman perintöä?

Ei se nyt päivän päälle ole. Eikä muuten ole perintöä tulossa ikinä. Olis vaan kiva saada tuo homma pois päiväjärjestyksestä.

Katja, kiitos linkistä.

Ja suomi soveltuu minun mielestäni parhaiten (vaikka onhan nuo brititkin sillä saralla kunnostautunut) sarkastisten kommenttien heittelyyn. Tulee lyhyitä jä ilmaisuvoimaisia, kun yhteenkin sanaan saa ympättyä ties kuinka monta affiksia.

0

0
Old 22-05-2005, 12:37   #156
Ralphie
Moderaattori

Цитата:
Сообщение от Harri
Mihin suomi soveltuu parhaiten (paitsi hiusten päästä repimiseen)?

Teinien välienselvittelyyn. "Voi vitun vittu, sä oot ihan vitun tyhmä ämmä, vittu!". (Eilen illalla yritin rauhoittaa kännisiä lolitoja).

Цитата:
Сообщение от По-душка
Kun saan käännettyä tällaiset tekstit venäjäksi yhtä monimutkaiseksi ja vaikeasti ymmärretäväksi saan melkein orgasmin....

Sääli, että melkein. Olisi paljon hauskempaa jos saisit aina käännettyään jonkun tekstin. ..

0

0
Old 22-05-2005, 13:28   #157
По-душка
ненасытная юзерша

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Sääli, että melkein. Olisi paljon hauskempaa jos saisit aina käännettyään jonkun tekstin. ..

Niin minustakin. Nythän nautinto jää vain tyydytksen tasolle.
Huolesi orgasmeistani liikutti minua tosi paljon. Kiitos, Ralphie!

0

0
Old 22-05-2005, 14:58   #158
Ralphie
Moderaattori

Цитата:
Сообщение от По-душка
Kiitos, Ralphie!

Ole hyvä! Olen aina ollut huolestunut susta

0

0
Old 22-05-2005, 21:50   #159
AlinaR
лучше Алинарчик

Mitä, missä, milloin?...
Olippa meilla kiva maalla ja keli oli lämmin ja aurinkoinen kuin tilauksesta. Eilen lämmittettiin rantasaunaa hyvissä ajoin ja nautettiin pehmeästä puukiukkaan löylystä ja uinnistä niin että pari tuntia siinä meni huomaamatta. Myöhemmin grillattiin Kabanossi-makkaraa pihagrillillä ja minulle maistui sidu, tai se oikeastaan alkoi maistumaan jo saunomisen vaiheessa
Jo ennen saunaa ajoin ensimmäistä kerta moposkootterilla ja yllättyin miten isolta ja henkeä salpavalta vauhdilta tuntuu mokomat 20 km/tunnissa. Olisin ollut katsomatta vauhtimittariin
Tänään jatkui minun ajoneuvojen "valtaus" ja kokeilin mönkijää sekä ajettavaa ruohonleikkuria. Maasto missä ajelin oli suht helppo vailla isoja mutkia ja monttuja ...tehtyän kolme lenkkia kaipasin jo vaihtelua ja aloimme lennättää isoa leijaa pojan kanssa. Se oli upea näky: iso ja värikäs, pitkällä raidallisella pyrstöhännällä komea leija nousi ainakin 40-50 metrin korkeudelle. Tuuli rakasti sitä ja patisteli yhä kauemmas ja kauemmas. Lopulta aloimme huolestua että kadottamme leijaa puiden taakse ja päättimme palauttaa sen maahaan. Nauratti ja säikäytti se että leijan häntä laskeutui tuuliviirin päälle ja pysäytti sen hyrrämisen.
Illalla innostuin omalla kotipihallani leikkamaan nurmikoa ihan perinteisesti vetävällä leikkurilla, sain sen tomintakuntoon puolessa tunnissa, mistä olen tosi iloinen. Joskus oli niin että en saanut ensinkään ja jouduin turvautumaan jonkun apuun.
Suihkussa huomasin miten hyvin ihoni otti auringon, niin hyvin että piti laittaa kylmävoidetta palaneisin käsivarteisin. Noh, kärventyminen kuuluu kesään vai kuinka
Ihana viikonloppu. Eläköön kesä!

0

0
Old 22-05-2005, 22:54   #160
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Juu, tänään oli aika lämmin päivä. Aurinko paistoi ja linnut lauloivat metsässä. Minä olin polkupyöräilemässä maastossa. Nyt mä ymmärrän miksi ihmiset olivat sataman rakentamista vastaan Vuosaaressa. Koko maaisema on muuttunut rakentamista varten. No, pitäs urbanisoitua.
Alinar--> missä sun kuvat on ? Se kuulostaa hauskalta mitä on tapahtunut sun kanssa viikonloppuna.

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 22-05-2005, 23:36   #161
AlinaR
лучше Алинарчик

Kuvat tulee kun kaverini kerkeä vaan ne laittaa minulle omasta tietsikästä. Jotain saattaa päättyä näillekin palstoille, katotaan.
Just tänään ajattelin nurmikkoa leikatessa entisenä urbaaniasukkaana että minua onnisti tulla asumaan pieneen kaupunkiin ja vielä omakotitalomuodossa missä saa nauttia elämisestä paljon enemmin kuin kerrostalossa yksityisyyden ja vapauden vuoksi. Paljosta joituu huolehtimaan mutta ei jäämään.

0

0
Old 23-05-2005, 22:05   #162
По-душка
ненасытная юзерша

Цитата:

Viimeinen lause on liian kova pähkinä meikäläiselle. Luulen ymmärtäväni mitä siinä tarkoitetaan, mutten ole varmaa siitä. Koska tämä on lakitekstiä, käännöksessä ei saa olla omia tulkintoja asiasta. Sinuna kääntyisin ensin suomalaiseen lakimieheen puoleen, Hän saa selittää ensin ko. asian tarkkaan, niin ettei tule ajatus- ja tulkintavirheitä.

Katjan vinkki on tosi hyvä. Varmaan sieltäkin löytyisi vastaus, jos on aikaa tutkia asia.

Sorry, etten voinut olla avuksi.
Jos ja kun saat sen pätkän käännettyä, julkaistaisitko luomuksesi. Alkoi se kiinnostaa nimittäin jonkun verran.

Последнее редактирование от По-душка : 23-05-2005 в 22:07.

0

0
Old 24-05-2005, 12:01   #163
space_monkey
Гость

Проживание:
Juu, nettiin se on tulossa muutenkin.

0

0
Old 25-05-2005, 13:54   #164
Ralphie
Moderaattori

Huh, aurinkoinen ilma tänään taas! Ei muuta kun menoksi beachille!

Onko joku teistä käynyt Pyynikin rannalla?

0

0
Old 26-05-2005, 16:24   #165
Ralphie
Moderaattori

Ilmeisesti ei.

Tampereella on hämärä meininki nyt, kun kaupungin yläpuolella lentelee koko ajan hävittäjiä.. Pirkkalan lentokentällä on Adex-ilmapuolustusharjoitus. Katukuvassa on näkynyt ulkomaalaisia lentäjiä, mm. yöelämässä..

Katsotaan tuleeko ketään Divan huomisiin vaahtobileisiin! Ihan mielenkiinnosta lähden katsomaan, koska en ole törmännyt Suomessa aikaisemmin vaahtobileisiin. Ulkomailla pari kertaa olen käynyt, mieleenpainuvimmat oli pari vuotta sitten Budapestissä loistavassa E-Clubissa. Porukka ihan sekaisin, paljasta pintaa ja todella märkää.. jee Pitää verrata Suomen meininkiin ja olen melko varma että täällä meno jää aika laimeaksi.

0

0
Old 26-05-2005, 16:39   #166
D_F
I dont give a fcuk

Проживание: регулярно
toe kuulostaa aika mielenkiintoiselta, pitäiskö tulla käymään. se on siis huomenna? oliko se diva hämeenkadulla? kävin siellä kerran aikaisemmin, paikka oli perseestä, mut teinäjä kyllä oli.

-----------------
бестолковый словарь

0

0
Old 26-05-2005, 17:47   #167
Ralphie
Moderaattori

Jep, ex-Kiva on nykyään Diva. Veikkaanpa että nimenvaihto ei auta sitä tosiasiaa, että paikka on edelleen täysin hanurista. Se on aina ollut. Tervetuloa, D_F, huomenna kastumaan!

0

0
Old 26-05-2005, 18:31   #168
~Aurora~
пришла, увидела, оценила

Проживание:
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Huh, aurinkoinen ilma tänään taas! Ei muuta kun menoksi beachille!

Onko joku teistä käynyt Pyynikin rannalla?

Ilmeisesti, jo! Minä kävin rannalla vain yhden kerran tällä viikolla. Voi.. harmi, että se oli vain pieni pala kesästä. No, odotaan vieläkin että tule oikea kesä.

-----------------
Через тернии к звездам.

0

0
Old 26-05-2005, 20:29   #169
D_F
I dont give a fcuk

jaahas, huomenna pitäis muuttaa. jos sen jälkeen jaksan ja kaverit on näkyvillä niin mikähän ettei, kai näitä alastomia teinejä vois käydä kattoo.

ralph wiggumista muuten, luin aforismikirjasta.

Ralph: my english is bad? it's unpossible!

-----------------
бестолковый словарь

0

0
Old 26-05-2005, 21:42   #170
Ralphie
Moderaattori

Цитата:
Сообщение от D_F
se on siis huomenna?

Sori, mään. Väärä hälytys. Vaahtobileet vasta lauantaina! Eli lauantaina kastumaan, perjantaina muutat rauhassa ja katselet teinejä siellä omalla paikkakunnalla..

0

0
Old 26-05-2005, 21:45   #171
AlinaR
лучше Алинарчик

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Sori, mään. Väärä hälytys. Vaahtobileet vasta lauantaina! Eli lauantaina kastumaan, perjantaina muutat rauhassa ja katselet teinejä siellä omalla paikkakunnalla..

Valitaanko niissä vaahtobileissä "miss märkää paitaa"???? Vai jaetaanko pelkästään paahdettuja vaahtokarkkeja shampanjan kera?

0

0
Old 26-05-2005, 21:49   #172
Ralphie
Moderaattori

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Valitaanko niissä vaahtobileissä "miss märkää paitaa"???? Vai jaetaanko pelkästään paahdettuja vaahtokarkkeja shampanjan kera?

Miss Wet T-Shirt olisi mielestäni luonnollinen lisä näissä bileissä, mutta en tiedä onko sitä luvassa. Toivotaan..

0

0
Old 26-05-2005, 22:00   #173
AlinaR
лучше Алинарчик

Ibizassa tai Teneriffalla se olisi todella luonnollinen lisä, I hope.

0

0
Old 26-05-2005, 22:23   #174
Ralphie
Moderaattori

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Ibizassa tai Teneriffalla se olisi todella luonnollinen lisä, I hope.

Ibizalla - kyllä. Teneriffa taas on sen verran löysä mestä, että sieltä ei vaahtobileitä helpolla löydä. Ainoa paikka missä niihin voisi törmätä on Playa de Las Americas ja sekin on aika huono. Liikaa englantilaisia. Olisipa nimen mukaisesti paljon amerikkalaisia! Parempi huumorintaju eikä tarvitse katsella futispaitoja ja futistatskoja..

0

0
Old 26-05-2005, 22:24   #175
D_F
I dont give a fcuk

miss wet t-shirt olisi hyvä idea jatkoille

-----------------
бестолковый словарь

0

0
Old 26-05-2005, 22:25   #176
D_F
I dont give a fcuk

hei 14.7 bikini tour. mennäänkö silloin?

-----------------
бестолковый словарь

0

0
Old 26-05-2005, 22:29   #177
Ralphie
Moderaattori

Цитата:
Сообщение от D_F
hei 14.7 bikini tour. mennäänkö silloin?

Se on huono, oon käynyt.. Sitä paitsi mä lähden USA:han kuukaudeksi ensi kuussa.

0

0
Old 26-05-2005, 22:30   #178
D_F
I dont give a fcuk

kiitos, pilasit koko tunnelman!

-----------------
бестолковый словарь

0

0
Old 26-05-2005, 22:33   #179
Ralphie
Moderaattori

Цитата:
Сообщение от D_F
kiitos, pilasit koko tunnelman!

Soriii.. voit sä käydä tutustumassa toki. Viimeksi yksi äijä humalassa yritti päästä lavalle huonoin seurauksin. Sä voisit yrittää päästä pidemmälle! Uusi enkka!

0

0
Old 26-05-2005, 22:36   #180
AlinaR
лучше Алинарчик

Mitä sie USA:ssa teet?????
Mie haluun tietää hirveest.

0

0
Ответ