![]() |
No eipä ollut ensimmäinen kerta kun meni Latvia ja Liettua sekaisin. Ja tuskin tulee olemaan viimeinen. En tiedä mistä se johtuu.
|
Цитата:
Se on aika yleinen "vika" suomalaisissa :) Eniten kuitenkin ärsyttää kun Latviasta puhutaan kuin Venäjästä... arrgh. Se on ihan eri maa ja aika lailla myös erilainen kulttuuri. |
Mihin kaikki ovat hävinneet? Pistetään joku hyvä keskustelu pystyyn!
Esimerkiksi, mitä mieltä te olette islamista ja yhden illan jutuista? ;) |
yhden illan jutuista muslimien kanssa olis sopiva, eiköhän?
|
O! Ralphie on taas kanssamme!
Kerroppa miten Egyptin matkasi on mennyt..eikö siinä jo kertomista vai ;) Nyt huomasin toisessa "Islam"-treidissa yhden matkamuistelmaasi..ei paha...ei ei :) |
Цитата:
Kyllä :) Siis, jos onnistut yhden illan jutussa muslimin kanssa jossain islam-maassa niin tämä suoritus on vähintään Nobelin arvoinen. Sen verran tiukkoja he ovat. Цитата:
Jep, back to square one :) Hyvin matkani meni.. tuli nähtyä ja koettua kaikenlaista mielenkiintoista. Kertomista on vähän liikaa.. Olin pari päivää Aleksandriassa ja sen jälkeen lähdettiin Saharaan, pieneen oasikseen nimeltään Siwa ja siellä vietettiin noin viikon. Pari viimeistä päivää Kairossa. Siwa jäi ikuisesti sydämeen.. todella hieno pieni paikka keskellä aavikkoa.. Sahara-safari oli myös aika ainutlaatuinen kokemus, rakastuin beduiini-ruokaan ja musiikkiin. Tuli vietettyä romanttisia hetkiä ja öitä Saharan hiekoissa uskomattoman taivaan alla ja nuotion ääressä.. Matkan tarkoitus oli myös kiertää kaukaa pahimmat turistirysät Punaisella merellä ja päästiin tavoitteeseen oikein hyvin. Tässä muutama minun ottamani kuva, jos kiinnostaa: Siwan vuoristo Siwan kaupunki Pieni poika Siwassa Kairon ostoskatu Gizan pyramidit Kairossa Lapset Siwassa Beduiini-ateria Saharassa :) Safarin aikana.. Matrouhin ranta Meidän pieni ja iloinen matkaopas |
Eilen oli ihania itämaisen tanssin esityksiä Savoy-teatterissa :bellydance:
Kävikö joku? |
Ralphie! Kerrassaan ihania kuvia ja varmaan vielä enemmin muistoja matkasta.
Oliko teillä ns omatoimimatkailua vai kuuluiko mm safariretki suomalaisen matkatoimiston retkipakettiin? Olen niin kade..onneksi paistaa ulos houkutteleva aurinko ja edessä on ihana (toivon mukaan) kevät. :) |
Beduiini-ateria Saharassa
Mistä on tehty tai kenestä ? :) Näyttää väk,väk. |
Цитата:
Kiitos, kiitos. Koneella on noin 500 kuvaa :) Ei mitään matkapakettia otettu, kaikki hotellit ja matkat hoidettiin joko netin kautta tai paikan päällä. Mulla oli tuttuja Aleksandriassa, jotka jeesasivat aika paljon matkajärjestelyissä. Siwassa luotettiin alueen kuuluisimman safari-järjestäjään Tash Tashiin ja se oli oikea veto. Egyptissä omatoimimatkailua hankaloittaa se, että kaupungeista ulkomaalaiset (esim. Saharaan) eivät saa lähteä ilman poliisisaattuetta.. Цитата:
Mä en ole täysin varma, mutta oisko joku pukki? |
Älä Aurora yököttele siellä...ulkonäkö voi pettää. Sisältä voi olla herkullinen nautinto ( tuli mieleen Bounty-suklan mainos ;) )
|
Joo....Egyptissä poliiseja kuulemma katuja täynnä. Työkaveri kertoi että oli karsea olo kun pankkiautomaatissä asioidessa selän takana seisoi automaattilla varustettu katupoliisi tai jopa sotilas. Kaverilla unohtui jokin tärkeimmistä numeroista siinä ...heh. Ja juuri se "hyvin varustettu pelätin" auttoi lopulta kaveriani hoitamaan raha-asiansa kuntoon. :)
|
Цитата:
niin, se kuuluisa poikkapeli: annetaan ... suorituspistteet ;) naisista maittain: romanialaiset 1, bulgarialaiset 2, suomalaiset 5, ruotsalaiset ja norjalaiset 4, usa/kanada/10, britit 7, arabialaiset 100, yms. ;) voittaja on se, joka saa enintäin pisteittä tietysti. |
Цитата:
Enpä ole siitä varma tai tänään mulla on tosi tylsä päivä. :( Poika vaan oksensi ja oksensi koko päivä, kaikki ruuat mene pois. Tänään on ihana päivä ja me ajateltiin lähteä kesämökiin, mutta se ei onnistui. Harmi juttu. |
Voi Aurora, kulta.
Oma sairastuminen puhumatta lapsen sairasumisesta on ikävä asia, jolle ei mahda mitään. Ja tässä tapauksessa harmillisintä on kun suunnitelmat menee pieleen, menot yms. Parantuminen on pääasiana ja maltti. Tulee uusia mahdollisuuksia ja tilaisuuksia, eikös? :) |
Цитата:
Mitä..mitä....tässä kohtaa tarkemmin pliis. Mistä suorituspisteistä on kyse? |
errr... no... kun... siis... häh... emmääää nyyyy tiiiääää.... ;)
|
Цитата:
heh..pojat on poikia sanotaan....ja pojilla on omat kujeet. D_F et ole muuten kertonut omista matkamuistosta tämän foorumin sivuilla, vai jäikö se minulta kokonaan huomaamatta? ;) |
jaa, no niitä matkoja on ollut jo jonkun verran tässä. emmä ny keksi mitään... se oli jo "silloin joskus". ;)
|
Minua odottaa Lapin matka. Olen innoissani ja vähän pelokas koska on tullut peruttua kerran vastaava matka hölmön järjestelyn takia. Toivottavasti nyt onnistaa ja siitä tulee hyvää.
|
odotetaan fotoraporttia siitä. en itse kertakaan päässyt lapissa käymään :( jotenkin se vaan tuntuu kauemmalta kuin kiina ;)
|
Цитата:
teidän jälkeenne ;) Edes yhden vaikka katukuvan siitä paikasta missä kävit... |
ei ole niin pientä kuvaa, eikä photoshoppia korjaamaan siitä. eli siis sori ei onnistu
|
Ei ole pakko jos ei haluaa. Minä pienensin omia kuvia myös Paint-ohjelmassa. Siinä voi pienentää kuvan kokoa prosentuaalisesti. Kätevä. :)
|
Kiitti, kiitti Alinarchik. :sun:
Nyt lapseni paranee. Huomenna katotaan, jos kaikki on hyvin... me lähdetään sitten paistamaan makkaraa kesämökkiin. Nyam, nyam, nyam. O, Lappi. Mun unelma. Tehkää hienoja kuvia kauniista luonnosta ja especially tapahtumista pohjan tähden alla. :smoke: Nauttikaa upeista maisemista ja pohjoismaalasista. Mitä "северное сияние" on suomeks? |
Suorituspisteet, joo.. heh. Mulla ei ole tapana antaa pisteitä, mutta islam-maihin pitäisi kyllä saada lisää deitti-kulttuuria ja tasa-arvoa.. Eiköhän ne sinnekin kohta leviää globalisaation ja McDonald'sien mukana. Boys are always boys :D or whatever.
Lappi on hieno paikka! Varsinkin talvisin.. jäi vain niin kamalat traumat raja-jääkärinä palveluksen aikana, että en ihan heti lähde Kajaanin ja Sodankylän suuntaan uudestaan.. :) Paitsi ehkä laskettelemaan jossain vaiheessa! Цитата:
Revontulet. Voi niitä aikoja kun katselin taivaan show'ta vartiossa keskellä yötä mukavassa pakkasessa... pöh.. :) |
ooks kellään mitään tietoa miten pääsee kfor-joukkoihin? siellä on joku erikoishaku, ettei ihan peruskutsuntojen kautta. vai ymmärsinkö väärin?
|
Цитата:
Jep, rauhanturvajoukkoihin yleensä haetaan joko suoraan tai sitten palvelusajan jälkeen.. Rauhanturvaajaksi Onko D_F:llä intti edessä?! Siistii..... ;) Jos et rauhanturvaajaksi pääse, niin suosittelen lämpimästi rajajääkäreiden sissikoulutusta. Siihen itse hajosin :D |
Tänään tämä foorumi sai minut aika vihaiseksi. Onko muilla ollut tälläistä? :(
|
Цитата:
Harmittava juttu, mutta älä stressaa liikaa. Se on turhaa. Zabej ! :sun: |
On ollut. Ota iisisti, jos pystyt.
Sait tänään varoituksen. Se tuntuu pahalta ja epäoikeudenmukaiselta. Ainakin musta näin tuntui, kun sain ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan varoituksen. Tieksä, oikein kyynel tuli silloin silmään ja asia pyöri mielessäni vielä pitkään aikaan. Nykyään yritän välttää kaikenlaisia kiistoja ja kädenvääntöjä. Elämä on muutenkin täynnä ongelmia ja pulmia, miksi hankkisin niitä vapaehtoisesti lisää? Tiukan paikan tullen huumorintaju, ironia ja itseironia helpottavat oloa kummasti. Take it easy! |
Hah, sainko mä varoituksen? :) En tiennytkään. Olin oikeastaan ihan muusta syystä vihainen, mutta.. kiitos teille kuitenkin lämpimistä sanoista!! По-душка, ei pelkoa, minä olen niitä jätkiä jotka ottavat aina kaiken ehkä jopa vähän turhan iisisti, mä harvoin stressaan mistään. V##utti vaan muutaman nimimerkin asenne, mut kai se on ihan normaalia täällä ;)
|
Цитата:
Kyllä, kyllä... Kissat raapii välillä. Mut niillekin kynsileikkuri löytyy. Älä ota sitä vakavasti. Sä olit aivan oikeassa omassa mielipiteessä. Vastaus oli taas loukkaus. Näin tilanteen...Halusin kirjoittaa pari sanaa mutta en kirjoittanu...Siitä syntyisi sota. Katotaan mitä tapahtuu. Otetaan iisisti... ;) |
Heh. Olen jo kirjoittanut vastaavan viestin, mutta en jaksa nykyään lukea tätä foorumia. Valitettavasti foorumilla on muutamia aikuisia, jotka eivät tee muuta kuin riitelee. Ulkona on niin ihana ilma, aurinko paistaa, linnut laulaa. Unohtakaa tämän foorumin riitelykeskustelut ja menkää vaikka ulos. Niin mä ainakin aion tehdä.
|
Minä en taas ymmärrä mistä te varoituksia saitte. Sinichhkakin kirjoitti että jättää foorumin varoituksien takia. Eihan tämän niin vakavan jutun piti olla. Minusta foorumi on erilaisten ihmisten tapaamis/keskustelupaikkana arvokas mesta ja näin vuosien kuluessa tänne tullaan melkein kuin kotiin, tai hyvän ystävän kylään. On täällä nähty vaikka mitään, meinaa riitoja, skandaaleja, ylläreitä....ja toki paljon positiivisuutta ja kaipaamansa tietoa. Foorum - elin, joka käyttäytyy kuin ihminen itse kokemalla ylä-sekä alanousuja, löytää ja menettää, etsii ulospäässyjä ja saavuttaa täydellisyyden.
Tälläinen virtuaalinen eläminen näköjään pysäyttää myös miettimään tätä elämän menoa, ihmislogiikkaa ja rimojen asetusta. Onkohan kaikilla henkkohtaiset rimansa kohdallaan. |
Цитата:
jepp, kohta pitäis mennä. tai oikastaan sain lappu, et kutsunnat on syksyllä, on vähän aika miettiä minkän kaavan mukaan menen (helpomman tai ei). noista rajajääkäreistä... en viitti lähtee ihan siihen suuntaan. täällä meillä päin pysyisin mielummin. ;) |
Jep, kutsunnat on tylsä ja turha tilaisuus :) Siinä kun esitellään mahtipontisesti Suomen puolustusvoimia ja näytetään propaganda-videoita laitteista ja masiinoista, joita et tule koskaan näkemään etkä kokemaan.. :( Harmi.
|
ei dodellakaan ;) evvk ;)
|
Mikä elukka on supikoira? Asiakkaat mainitsi muutaman kerran. Olin pihalla mutta en halunnu keskeyttää heidän puhevuoroa. Elukka jäi kuitenkin vaivaamaan.
Ajelin tos yöllä taas ja radiosta tuli Aki Sirkesalon biisi. Jumalauta...Elämä on arvaamaton...Siinä laulussa hän keskustelee vaimon kanssa ja lapset nukkuu. Koko perhe katos Thaimaassa hyökyaallon syöveriin. Miten kohtalo voi olla niin julma? |
onko se se joka katos ittekin? ei se sit ehkä niin julma oo.
|
Ensin kirjoitin että supikoira on eнот mutta äskeisessä telkkariohjelmassa sitä esitettiin pesukarhuna, joten en tiedä olisiko kysymyksessä песец.
|
Supikoira on енотовидная собака.
Sanakirjan mukaan supikoira on ketun kokoinen koiraeläin, joka naaman kuvioinniltaan muistuttaa pesukarhua. |
Entä mitä on venäjäksi pesukarhu? :insane:
|
Цитата:
енот,выше об этом писала :) |
Aaaa mitä on suomeksi barsuk? Onko se sitten supikoira?
|
|
Цитата:
Kohtalo voi joskus olla julma. Se asia on vain hyväksyttävä. Jokainen tietysti toivoo, että kohtalo olisi suopea hänen kohdallaan. Uskotteko, että kaikki vastoinkäymisemme ovat omien tekojemme seurauksia? Vai sattumia? Vai korkeamman tahon ilmenemiä? |
niin kuin karma vai? ;)
|
On kai kohtalo olemassa.
|
Цитата:
Kyllä. Mihin sinä DF uskot? |
Цитата:
Барсук on mäyrä, metsäsika |
uskon Dark Veideriin - "may the force be with you" . ;) mutta rehellisesti sanottuna on kyllä vaikea sanoa yksinkertaisesti mihin, on liika kaikenlasia "mutkuja".
|
Цитата:
Mihin sinä itse, Podushechka, uskot? |
entäs sä тетя алинар? ;)
|
Цитата:
Uskon värähtelyihin. Olen vain hyvin kehittymätön vastaanottamaan niitä. Miksi muuten vastasit kysymykseen kysymyksellä. Tiedäthän varsin hyvin, että se ei ole kohteliasta. |
Puhutte suomeksi eri tavalla kuin venäjäksi. Eri luone. Miksi?
|
Цитата:
No niin. Pikkasen aavistin tohon suuntaan. Kiitos selvityksestä. Kohtaloon en usko. Sattuma ratkaisee. Joskus vaan ihminen joutuu väärään paikkaan väärään aikaan...Niin kuin tsunamin uhrit. Tai torstai aamun kolarisuman osalliset. Ilmailulaitoksen johtajan (menehtyneen kolarissa) sukunimi oli Talvitie. Kohtalon iva vai sattuma? Eilen asiakas kertoi että naapuri pääsi just eläkkeele. Hyväkuntoinen mies liukastui kiviin omaan sauna rantaan ja kuoli. Kesällä se tapahtui. Eikä ollu kännissä. Urheili koko elämän. |
eri osaamisen taso, veikkaisin. ;)
|
Цитата:
mites jos se EI ole sattuma joutua väärän paikkaan väärään aikkaan, vaan nimenomaan kohtalo? |
Цитата:
Sorri. Minä oletin että kysyit Shamanilta, niin tulin "väliinne" utelee. Shaman ei ihan heti tulisi vastaamaan, joten ajattelin pitää keskustelua yllä...kysymällä. Minua kiehtoo tietää sinunkin mielipiteen asioista joista kyselet. :) |
Цитата:
Hyvä kysymys. Ehkä kieli vaikuttaa myös käyttäytymiseen. |
Цитата:
Riippuu paljon asioista. Esimerkiksi avioliittoni suomalaisen miehen kanssa määrittelisin kohtaloksi. Tapaturmat -sattumiksi. Näin lyhykkäisesti :) |
aika suppee ;)
|
Цитата:
Kysymykseni oli tarkoitettu kaikille foorumilaisille. En teitittele Shamaania koskaan, vaikka arvostan hänen mielipiteitään. Mihin sinä uskon Alinarchik? Taisin olla myöhässä. Kerkisit vastata jo tähän kysymykseen. |
Цитата:
jep..olen melko suppea verbaalisesti, sille ei mahda mitään.;) |
en koska uskois ;) vähän niin kuin minä.. mut vielä suppeampi. :)
|
Цитата:
Voisitko laajentaa vähän ajatustasi tähän, kiinnostaa...Mutta toisaalta se alkaa kuulostaa jo rautalangan vääntämisestä. Kun miettii minkä sanoit myös ymmärtää mitä tarkoitit. Minusta kielelisesti taitavat ja lahjakkaat forumin käyttäjät voisivat kirjoittaa mielipiteensä hieman avarammalla tavalla, jota ymmärtäisi ajatusta paremmin sekä ihalisi tarinan kulkua, niin kuin Шаман tekee. Sillä saisi toisetkin forumilaiset uskaltamaan kirjoittaa ja samalla harjoittaa suomen kieltä. |
Цитата:
Niin juuri. Jokaisessa meissä on varoitiuskello. Se hälyttää vaaran lähestyessä. Me vaan emme pysty sitä kuulemaan. Tai aniharva pystyy. Miksi eläimet ovat säästyneet hyökyaallossa kuolemalta? Ne vaistosivat vaaran ja ehtivät paeta korkeammille alueille. Mihin vaisto katosi ihmisiltä? |
ei se kadonnut mihinkään, emme osaa ENÄÄ sitä käyttää hyväksemme vaan. ja se "varoituskello", mites jos oletettaisimme, et se on suojelusenkeleitemme ääni? ja kun me ollaan niin "materiaaliset ja järkevät" ihmiset, eihän me voida uskoa mihinkään tällaiseen, ei ainakaan sellaisiin lasten satuihin ja atavismeihin! mitä luulet sellaisesta gipoteesista?
|
Ei se vaisto ollut eläimillä. Eläimillä aistit toimivat paremmin kuin ihmisillä.
|
Nyt meni yli hilseen...Kuka mitä keneltä kysyi?
Uskon kyllä että elämä on paljon monimutkaisempi mitä ihmiset luulee, uskoo ja kuvittelee. Ihmisen taju ja kosketus maailmankaikkeuteen on hyvin pinnallinen ja rajallinen. Tottakai tietyt päätökset vaikuttaa ihmisen omaan elämään. Ja läheisten myös. |
Цитата:
Minä tulin ja sotkin TAAS ..heh. |
Цитата:
Välillä kieleni kangertelee enkä pysty ilmaisemaan ajatustani sanoin haluamallani tavalla. Sitä paitsi suppeissa vastauksissa on oma jujunsa, jokainen voi tulkita vastaukset omalla tavalla. |
Цитата:
Kuulosta hyvältä ja oikealta. Älä vaan sano, ettet ole tosissasi ja heität tapasi mukaan huulta. |
Цитата:
tuohon on vaikea vastata, kun en itte oikein pysty päättää milloin heitän läpppää ja milloin olen tosissani. sori. |
Цитата:
Älä nny höpise. Minä vaan välillä tipahdan kärryiltä. Te meette niin hurjaa vauhtia että vanhus ei ehdi... :insane: Ajatus lentää eri teemoissa. Koukkuiset pitkäkynsiset kädet toimii kuitenkin ärsyttävän hitaasti... :D |
Hienosti menee!!!!!
|
Цитата:
ovatko asiasi niin huonosti? Ben Furman ehkä pystyisi auttamaan sinua. :gy: |
Minulle on suuri ylläri että D_F osaa niin hyvin suomea, positiivisellä tavalla tietty. Kiva keskustella täällä kahdella kielellä. Eikös ole?! ;)
Jotkut taas tekee sen jopa kolmella/neljallakin....Olen kade, kun en osaa muuta ko suomea vieraana kielenä . |
Цитата:
Kynnet pois ja sillä siisti. Vai muututko sitten liian pehmo-otteiseksi? |
Цитата:
Minulle se ei ole ylläri. Huomasin jo yli vuosi sitten, että hän on hyvin lahjakas ja huumoritajunen nuori mies. Sinäkin Alinar olet nuorentunut silmäräpäyksessä. Mistä mahtaa johtua? |
Цитата:
Kieltämättä on hauskaa kun ihmiset pystyy kommunikoimaan eri kielillä ja jopa ymmärtää toisiaan. :) Itsekin haluaisin istahtaa Ben Furmanin kanssa keskustelemaan. Ehkä siitä syntyisi jotain hyödyllistä. Kahden mentaliteetin repimänä olen välillä hukassa... |
Цитата:
ei mulla mitään hätää oo, tässä kyllä kästit väärin. |
Цитата:
ohoh. taidaan tästä lähtien pitää turppani kiini... tai ketä mä täällä yritän huijata, eihan se onnistu millään. ;) |
Цитата:
heitin läppää. Halloo, mihin huumorintajusi on hävinnyt? |
Цитата:
jos osaisin, voisin tällä hetkellä punastua. mut kivaa oli kuulla kiitos. |
Цитата:
Kun vaan kokeilen muitten hermoja ...ja onhan minulla kiva nähdä itseni nuorena edes näiltä sivuilta.... :girl: |
Цитата:
Minusta Ben Furmanissa on jotain ketunmaista ja naisellista. Ja jostain syystä tekee mieli kertoa hänelle paljon itsestäni ja tunteistani. |
Kuka on Ben Furman?
|
Цитата:
turppaa on pidettävä kiinni ei vaan taitoja kirjoittaa ;) |
Цитата:
en kyllä seuraa ben furmanin urakehitystä, mistä oli kyse muuten? (tuskin edes tiedän kuka se on tarkalleen joku tv juontaja vai?). |
Ben Furman on ilmeisesti psykologian maisteri. Juontaa ohjelmaa YLE:llä..enkä varmaan avauduisi hänelle. Mutta kenelle sitten ;)
http://www.reteaming.com/beninsivu/ |
Цитата:
älä vaan sano, että olet niin kovis, ettet osaa punastua! Milloin muuten olet viimeksi punastunut? Kysymys kaikille! |
Цитата:
eeerr anteeks? |
Цитата:
mää oon aina punainen :lol: |
Цитата:
sanoit niin rumasti...ei sinulla turppaa ole, joten pitäkööt toiset sitä kii. Ё! |
Minä punastun herkästi, varmaan johtuu kärsimättömyydestäni miettiä sanomisiani ennen kuin kakistaa jotain.
|
Цитата:
eihän se koviksen merkki ole, imho. tiistaina, saunassa. |
Цитата:
Jos punainen on perusvärisi, milloin olet viimeksi kalvennut? |
Цитата:
kun huomasit, että se oli naisten sauna... |
| Часовой пояс GMT +3, время: 00:44. |