Финляндия по-русски

Финляндия по-русски (https://www.russian.fi/forum/index.php)
-   Suomenkielinen keskustelupalsta (https://www.russian.fi/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Puhutaan ja kirjoitetaan. (https://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=2726)

12345.67 19-03-2005 18:30

ei varmaan koskaan :lol:

AlinaR 19-03-2005 18:30

Kysymys kaikille!
Mitä sanaa kirosanoista te käytätte useasti?

Minun vastaus on HEMMETTI ja HITTO

AlinaR 19-03-2005 18:31

Цитата:
Сообщение от По-душка
kun huomasit, että se oli naisten sauna...

:lol: :lol: :lol:

12345.67 19-03-2005 18:32

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kysymys kaikille!

voi vii....vitsi :lol: (siis koko lause) SORRY

D_F 19-03-2005 18:33

tuskinpa, et silloin punastuisin ;) tää oli tosi vääri esimerkki, emmä niin pienistä jutuista punstu.

ei vaan heitin liika löylyä.

По-душка 19-03-2005 18:37

12345.67!

Onko sinulla tapa nauraa katkeakseen omille vitsikkäille vastauksillesi?

12345.67 19-03-2005 18:40

Цитата:
Сообщение от По-душка
12345.67!

Onko sinulla tapa nauraa katkeakseen omille vitsikkäille vastauksillesi?

Kyllä on. :lol: Onko siinä jotain pahaa? Osan mä olla surullinenkin :(

AlinaR 19-03-2005 18:44

Hei 12345.67! Nyt vasta huomasin että olet Lapista. Voitko ystävällisesti lopeta kiroilusi ;) ja kertoa mikä on paras mesta Levillä, jos asut vaan lähellä sitä?

По-душка 19-03-2005 18:46

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kysymys kaikille!

Olen hyvin säädyllinen. En yleensä kirjoile. Jos oikein kovasti ottaa päähän, saatan vedota paholaiseen ärriä kovasti päristellen.

По-душка 19-03-2005 18:48

Цитата:
Сообщение от 12345.67
Kyllä on. :lol: Onko siinä jotain pahaa? Osan mä olla surullinenkin :(

Osaatko nauraa yhtä riemukkaasti myös toisten vastauksille?

12345.67 19-03-2005 18:48

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Hei 12345.67! Nyt vasta huomasin että olet Lapista. Voitko ystävällisesti lopeta kiroilusi ;) ja kertoa mikä on paras mesta Levillä, jos asut vaan lähellä sitä?

En mä siellä. Meillä on Salla lähin paikka. :insane:

12345.67 19-03-2005 18:51

Цитата:
Сообщение от По-душка

Jos ne on yhtä vitsikkäitä.;) Sulla on nyt tylsät kysymykset. sorry. :(

D_F 19-03-2005 18:52

Цитата:
Сообщение от По-душка

ottaako päähän? ota iisisti, jokaisella on omia tarakkoita päässä.

По-душка 19-03-2005 18:56

Цитата:
Сообщение от D_F
ottaako päähän? ota iisisti, jokaisella on omia tarakkoita päässä.

ei yhtään ota, kun vaan kysyn.

AlinaR 19-03-2005 18:56

Minua pelottaa ylivakavia ihmisia. Ärsyttää ylityhmiä. Ilahduttaa sivistyneitä ja iloisia. Olen joskus itsekin niitä kolme....Tuli vaan mieleen.

Шаман 19-03-2005 18:56

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kysymys kaikille!

Perskutaralla ja himskatti.

По-душка 19-03-2005 18:58

Цитата:
Сообщение от 12345.67
Jos ne on yhtä vitsikkäitä.;) Sulla on nyt tylsät kysymykset. sorry. :(

Miten minä saisin vastaukseni yhtä vitsikkäiksi? On hauskempaa nauraa yhdessä kuin yksin.

12345.67 19-03-2005 19:00

Miten täällä voi ilmaista että nauran toisten vastauksille? Laitanko pelkkää naurun hymy joka kerta kun vastaus naurattaa? Täällä on keskustelupalsta. En voi joka kerta ilmaista tunteet kun luen jotain. Ilmaisen niitä kun kirjoitan. :hej:

По-душка 19-03-2005 19:04

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Minua pelottaa ylivakavia ihmisia. Ärsyttää ylityhmiä. Ilahduttaa sivistyneitä ja iloisia. Olen joskus itsekin niitä kolme....Tuli vaan mieleen.

Yritän kitkeä itsestäni ylivakavuuden. Se ei aina onnistu.
Opettajani sanoo, että tilanne voi olla kriiittinen, muttei koskaan vakava.
Jospa muistaisin tämän aina!

kisumisu 19-03-2005 19:10

MISTÄ PUHUTAAN? PUTOSIN KÄRRYLTA JO AJAT SITTEN.
KYSYYKÖ JOKU MITEN KUKIN KIROILEE?
NO.. MÄ EN KIRJOITA- TOSI PAHALTA VÄLILLÄ- MUTTA PIRSKUTTIRALLA VOI OLLA YKSI NIISTÄ.
muuten en kiroile- mun tytär sen sijan on mesteri-kiroilija. tappelen hänen kanssa tästä aika usein.

AlinaR 19-03-2005 19:21

Kenellä mikäkin MOTTO elämässä? Tai jokin semmoinen maalaisjärjellä varustettu yksinkertainen asia, mistä ei voi tinkiä?

Itselleeni jäi mieleen lentopallokerhon valmentajani lause koulu-ajalta, joka auttaa pysymään elämässä mukana ja kuulostaa NÄIN:
Глаза смотрят, руки делают, ноги бегут.
Yksinkertainen mutta laaja käsite.

По-душка 19-03-2005 19:28

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kenellä mikäkin MOTTO elämässä? Tai jokin semmoinen maalaisjärjellä varustettu yksinkertainen asia, mistä ei voi tinkiä?

Itselleeni jäi mieleen lentopallokerhon valmentajani lause koulu-ajalta, joka auttaa pysymään elämässä mukana ja kuulostaa NÄIN:
Глаза смотрят, руки делают, ноги бегут.
Yksinkertainen mutta laaja käsite.

Mainitsemasi sanonta on uutta minulle. Tutumpi on:
глаза боятся, руки делают.

Шаман 19-03-2005 19:30

Цитата:
Сообщение от По-душка
Yritän kitkeä itsestäni ylivakavuuden. Se ei aina onnistu.
Opettajani sanoo, että tilanne voi olla kriiittinen, muttei koskaan vakava.
Jospa muistaisin tämän aina!

Minäkin olen välillä liian vakava ja tosikko.Joskus ylireagoin tiettyyn tilanteen. Välillä hirvittää...Miksi suhtaudun kaikkeen liian vakavasti? Taksi homma muuten muutti minut aika lailla. Erilaisten ihmisten kautta opin tuntemaan itseni paremmin. Vuorovaikutus ihmisten välillä tekee ihmeitä...Ja se on mahtava juttu.

No niin...taas avauduin. Mut ei se mitään...Ei tarvi ehkä Ben Furmania tavata. Riittää kun täällä rupattelee... ;)

По-душка 19-03-2005 19:42

Rupatteleminen on mukavaa. Varsinkin mukavien ihmisten kanssa. Vaarana on jäädä koukkuun.
Nytkin istun tässä foorumissa, vaikka minun pitää ulkoiluttaa koiraa, valmistaa iltapalaa ja käydä saunassa.

AlinaR 19-03-2005 19:46

Jokainen on ylireagoiva, toisilla se ei tulee pintaan vaan jää patoutumaan aivolohkoihin, syövyttämään mieltä. Minustakin on tullut ajan mittaan viisaampi, vaikka itse sen sanonkin ;) Kait kokemuksella työskennellä ihmisten parissa ollut osuutensa viisastumiseen. Tavallaan näkee mitä ylireagoiminen saattaa aiheuttaa ympäristölle ja kuinka siitä vaikea saavuttaa tasapainoisen ihmisen maineen.
Olkaamme viisaita, ja rehellisia jopa tunteillemme.

AlinaR 19-03-2005 19:49

Цитата:
Сообщение от По-душка
Mainitsemasi sanonta on uutta minulle. Tutumpi on:
глаза боятся, руки делают.

Lentopallomatsin aikana turhaa valittaa pelkoa...tulee "pallo hukassa"-ilmiö :)
Melko skarppi motto sinullakin on :)

По-душка 19-03-2005 21:15

Myös seuraava lähestymistapa on minusta toimiva:
JOKAISEEN ONGELMAAN LÖYTYY RATKAISU.
Ratkaisujen etsiminen on suosikkiurheilulajini.

Шаман 19-03-2005 21:48

Minun mottoni- tänään oli hyvä päivä(tai yö ) - huomenna on vielä parempi.

AlinaR 19-03-2005 23:32

Цитата:
Сообщение от По-душка
Myös seuraava lähestymistapa on minusta toimiva:
JOKAISEEN ONGELMAAN LÖYTYY RATKAISU.
Ratkaisujen etsiminen on suosikkiurheilulajini.

Olet varmaan huippu ristikkotehtävissä ;)

По-душка 19-03-2005 23:36

Päinvastoin en pidä niistä. Elämän ristikkotehtäviä on paljon mielenkiintoisempia.

AlinaR 19-03-2005 23:42

Цитата:
Сообщение от По-душка
Päinvastoin en pidä niistä. Elämän ristikkotehtäviä on paljon mielenkiintoisempia.

Huh...jo kerkesin säikähdä että olet minua kärsivällisempi niissä :)
Minä saatan jossain uimarannalla tarvita sen tyyppistä viihdettä, muuten ei kiinnostaa. Kerran Kyproksessa lomareissulla erän turkulaispariskunnan seurassa heittelin harvoja, mutta osuvia ratkaisuja ja olin hemmettin ylpeä itsestä.

D_F 20-03-2005 00:37

tulipas vakavat asiat esille ;)

AlinaR 20-03-2005 10:30

Huomenta! Ihana aamu kerrassaan! Jeeee.....
Minä paistoin lettuja aamiaiseksi ...tuoksuuko sinne asti?! :)

12345.67 20-03-2005 10:51

Ei tuoksuu. Harmi :(. Minä lähden metsään. :hodun: Hei hei kaikille. :hej:

AlinaR 20-03-2005 10:58

Metsään saisikin lähteä nyt kun on niin ihana aurinkoinen keli. Tai jäälle hiihtämään...Mutta pitää lähteä käymään vielä mummolassa ja lasten isän luonna. Ja kun koko päivä on edessä, ei sitä tiedä jos vaikka lähtisi ulkoilemaan :)

D_F 20-03-2005 11:39

mää en lähre kotoa, siellä on kylmä!

kisumisu 20-03-2005 14:37

kävin jo ulkona koirani j ukkoni kanssa- kova viima, muuten ihana päivä. lapset vieläkin virpoavat- eilen tehty niin paljon virpoja, että varmasti jää ens vuodeksi vielä.
tekee mieli lämpoä- se on niin ihana istua keväisessä metsässä- lintuejn viserrys ja lehtien huminaa- ei mitään muuta. mun vieressä on viikin suojelu-alue- siellä on niin kaunista kesällä! voi kun tulisi se aika pian!

AlinaR 20-03-2005 19:36

Minusta suomen kielessä on paljon kauniita sanoja. Esimerkiksi Kisumisun tekstistä löytynyt "lintujen viserrys" kuulostaa todella mukavalle. Joku vuosi sitten suomalaiset valinneet kauniiksi sanaksi "jänis"-sanaa. Minusta siinä taas mitään erikoista ole, mutta makujahan on moneen. Itse henkkohtaisesti pidän verbistä "soljua"- ihana verbi. :)
Onko muutkin joskus miettineet tätä samaa asiaa, eli kauniit suomalaiset sanat?

12345.67 20-03-2005 20:00

"söpö" on tosi hauska sana, kuulostaa mukavalta ja pehmeältä :)
Ja vauva on myös hauska, ihan kun lapsi itkisi va-u-va-u-va-u :)
Sitten "yö" on kaunis sana, ihan kun täysikuu taivasalla .

myös rekka, sisu. Ja illalla :)

~Aurora~ 20-03-2005 20:12

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Minusta suomen kielessä on paljon kauniita sanoja. Esimerkiksi Kisumisun tekstistä löytynyt "lintujen viserrys" kuulostaa todella mukavalle. Joku vuosi sitten suomalaiset valinneet kauniiksi sanaksi "jänis"-sanaa. Minusta siinä taas mitään erikoista ole, mutta makujahan on moneen. Itse henkkohtaisesti pidän verbistä "soljua"- ihana verbi. :)
Onko muutkin joskus miettineet tätä samaa asiaa, eli kauniit suomalaiset sanat?

Tietysti, minä pidän sanasta "armahtaa" ;)

Alas kalliolta lapsi riensi,
Äitins luoksi riensi hän,
Lausui loistavalla katsannolla:
Nähnyt olen taivan maa.

"Mitä haastelet, mun pienoiseni,
Mitä taivaan kaukamaast'?
Missä näit sä autuiten mailman ?
Sano, kulta-omenain."

Aleksis Kivin runo "Kaukametsä". Itsekin tykkään runoista ja suomalaisista runoista minä löysin kauniita sanoja, jotka lämmittävät mieltäni ja ajatuksiani. :sun:

to D_F Missä kaupungissä sä asut ? ;)

D_F 20-03-2005 20:54

Цитата:
Сообщение от ~Aurora~

to D_F Missä kaupungissä sä asut ? ;)

vähän niin kuin joka paikassa, siellä sun täälllä. se on muuten военная тайна.

~Aurora~ 20-03-2005 21:31

Цитата:
Сообщение от D_F
mää en lähre kotoa, siellä on kylmä!

Siksi minä kysyin, koska sun "lähretaan" on lännen murre. Pääkaupunkiseudulla puhutaan "läheetään." ;)
Mun mielestäni sä oot Tamperelta. Eikös niin ? :spy: Mut keep as a secret. ;)

D_F 20-03-2005 21:47

juu, mä oon nääs maalta. oukkei, niin tairan pitääkin. ;)

По-душка 20-03-2005 21:49

Цитата:
Сообщение от D_F
vähän niin kuin joka paikassa, siellä sun täälllä. se on muuten военная тайна.

Ei ole enää. Sijaintisi oli paikallistettu satelliittipuhelimen käytöstä. Verottaja, sosiaalityöntekijä (huom. maksamattomat elatusmaksut!) ja pari fania ovat jo matkalla luoksesi. Tällä kertaa et pääse karkuun!

D_F 20-03-2005 21:53

Цитата:
Сообщение от По-душка
Ei ole enää. Sijaintisi oli paikallistettu satelliittipuhelimen käytöstä. Verottaja, sosiaalityöntekijä (huom. maksamattomat elatusmaksut!) ja pari fania ovat jo matkalla luoksesi. Tällä kertaa et pääse karkuun!

jepp jepp, määkin tykkään james bond- ja sci-fi-elokuvista ;)

kisumisu 20-03-2005 21:53

kaunis on - rakastella. venäjän kielessä ei ole vastineetta tälle ilmaisulle. englannin kielessä -make love, suomen kielessä - rakastella- venäjän kielessä ei ole varsinaista ilmaisua tällä kauniille toimelle /tapahtumalle(hah- sana-valintani)
muistan kun tulin suomeen v. 1983 hassisin kone lauloi " tahdon, rakastella sinua, tahdon, rakastella sinua- tahdotko sinä- minua?" minusta se oli niin cool!
ja lintujen viserryksestä ja lehtien huminasta ja veden solinasta ja saden ropinasta - kaikesta tästä kauniista minä nautin koko sielulla- rakastan luontoa niin paljon!

По-душка 20-03-2005 21:59

onko заниматься любовью sinusta liian heikko vastine rakastella verbille?

kisumisu 20-03-2005 22:06

minusta se on liian tavallinen ja kuulosta ihan kuin tekisi työtä - se ei antaa sielukkutta ja herkkyyttä tälle tapahtumalle .
занимаются делами, а не любов'ю.
vaikka make love käännettynä on delat ljubov

По-душка 20-03-2005 22:19

tiesin, että vastaat tällä tavoin. olet hyvin runollinen.
Ehdotan seuraava:
ensin aloitetaan eli займемся любовью, sitten kääritään hihat ylös ja tehdään se oikein kunnolla eli lets make love. Kun rakkaushomma on saatu aikaan, lopuksi viimeistellään eli antaudutaan asialle koko sielulla ja herkkyydellä eli rakastellaan.

kisumisu 20-03-2005 22:54

oi - ihanasti kirjoitit- lisäisin vielä että antaudutaan intohimolle intohimolla niin että seinät tärisee ja koko maailmaa ympärillä unohtuu rakkauden liekissä. onnen kukkulalla haluasin olla mahdollisimmän kauan- keveyttä ajatuksissa ja tyydytystä ruumiissa (fyi- tää on ruma sana).
unohdin miten kauniisti voi kirjoittaa rakkaudesta ja seksistä. itse rakastan runoutta.
anna ahmatova on minun innoitaja. hänen runojen jälkeen on kevyt ja ihanaa olo. rakastan myös monia muita (nuorena- se oli petrarka) ja luen mielellään runoja ennen nukkumamenoa. se keventää oloa ja on mukava nukahtaa.
nuoren kirjoitin myös runoja - se vanha vihko edelleen minun yöpöydässäni. lueskelen joskus niita.miten naiivit, mutta... silti minun

Ralphie 21-03-2005 00:12

Moi. Sunnuntai on pahin.. Täällähän on juteltu kaikkee hauskaa ja paljon. Muah, mä kiroilen aika paljon - molemmilla kielillä. Mun motto on: Big plans in my pants. Ja mun mielestä, joku pieni osa ihmisestä muuttuu aina kielen mukana. Olen lukenut tutkimuksesta kaksikielisistä japanilaisista naisista, silloin kun heiltä kysyttiin sama kysymys "Mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmasi?" vastasivat he eri lailla samaan kysymykseen.. Siis, japaniksi japanilaisille jotain tyylin "musta tulee aviomieheni rakastava vaimo ja lasteni huoltaja.." Englanniksi amerikkalaisille "minusta ehkä vielä joskus tulee uranainen bla-blaa...". Kuitenkin en usko, että itse muutun näin paljon vaihtaessani kielestä toiseen. Tosin olen muutenkin outo, suomen ja venäjän ohella keskustelen oikein mielelläni myös ruotsiksi ja englanniksi. Suomen kielessä on toki kauniita sanoja ja yksi suosikeistani on eräs suomalainen yhtiö, Kapiteeli.. Ka-pi-tee-li, kuullostaa niin seksikkäältä. Kaikki vokaalit sointuu niin kauniisti yhteen konsonantien kanssa.. aah. :spy:

Jah, herra DF on Tampereelta.. God damn it. :spy:

12345.67 21-03-2005 08:57

Hei, mikä eläin on venäjäksi pesukarhu? :(

По-душка 21-03-2005 09:34

Se on енот

По-душка 21-03-2005 09:35

Ralphie
Olet aikamoinen kielipää! Osaat varmaan latviaakin.

Ralphie 21-03-2005 11:13

Цитата:
Сообщение от По-душка
Olet aikamoinen kielipää! Osaat varmaan latviaakin.

Mun kielen pää on aikamoinen ja olen todella kielitaitoinen mies. Ainakin joidenkin naisten reaktioista päätellen. Kävin saksalaista ala-astetta ja elin kaksikielisessä perheessä, joten latvia ja saksa ovat myös tulleet tutuiksi, mutta ovat viime aikoina jääneet hieman taka-alalle. Ruotsi syrjäytti saksan ja englanti latvian.

Mitä kieliä rakas По-душечка osaa? :p

D_F 21-03-2005 11:42

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Jah, herra DF on Tampereelta.. God damn it. :spy:

en kyllä ole, syvä ja rauhallinen hengitys ;)

Ralphie 21-03-2005 11:52

Цитата:
Сообщение от D_F
en kyllä ole, syvä ja rauhallinen hengitys ;)

No mistä sä sitten olet? :spy:

По-душка 21-03-2005 11:53

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mun kielen pää on aikamoinen ja olen todella kielitaitoinen mies. Ainakin joidenkin naisten reaktioista päätellen. Kävin saksalaista ala-astetta ja elin kaksikielisessä perheessä, joten latvia ja saksa ovat myös tulleet tutuiksi, mutta ovat viime aikoina jääneet hieman taka-alalle. Ruotsi syrjäytti saksan ja englanti latvian.
Mitä kieliä rakas По-душечка osaa? :p

Kielitaitoni on hyvin vaatimaton kielivalikoimaasi verrattuna. Venäjän ja suomen lisäksi osaan englantia, mutta sekin ruostuu kovaa vauhtia ilman käyttöä. Minusta on oikein kivaa kuulla, että puhut MIELELLÄÄN myös ruotsiksi ja englanniksi. Näinhän se kielitaito kehittyy ja paranee.
Tshemppiä sinulle kaikessa rakas Ralphie!

AlinaR 21-03-2005 17:03

Todella ihana lukea aikusen avointa tarinaa ja kauniista puhuttelua. Jatkakaa saman malliin, rakkaat ystävät :)
Mikä vaikuttaa siihen että vieraalla kielellä tarinoiminen sujuu helpompi täällä kuin äidinkielellä? Vai kuvittelenko minä?

12345.67 21-03-2005 17:12

Niin kun minä olin sanonut, te olette eri ihmiset kun puhutte suomeksi. Podushka sanoi Ralfille " rakas", siis liubimii. Sanoisiko hän näin jos puhuisi venäjäksi? :) Vai onko Ralfie hänen rakas? :insane:

AlinaR 21-03-2005 17:21

Цитата:
Сообщение от 12345.67
Niin kun minä olin sanonut, te olette eri ihmiset kun puhutte suomeksi. Podushka sanoi Ralfille " rakas", siis liubimii. Sanoisiko hän näin jos puhuisi venäjäksi? :) Vai onko Ralfie hänen rakas? :insane:

Ai SITÄKÖ sinä tarkoitit? ;)
Minusta kysymys kohteliaisuudesta ja tietynlaisesta sympaatiasta tai kenties virtuaalisestä kemiasta jopa. Mutta kuunnellaan mitä on "osasyylisillä" sanottavana. :)

Ralphie 21-03-2005 19:58

Цитата:
Сообщение от 12345.67
Vai onko Ralfie hänen rakas? :insane:

Voi kun olisin! :)

Kysymys on ehkä kuitenkin kohteliaisuudesta, nettiketistä ja flirttailusta.., rakas 12345.67! :D :rose:

По-душка 21-03-2005 22:01

Rakas 12345.67!
Rakas AlinaR!

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Oletteko unohtaneet, että rakas tarkoittaa myös дорогой, милый.
Jos olisi halunnut korostaa rakkaustunnettani Ralphiea kohtaan, olisin sanonut esim.
Ralphie, rakas tai
Ralphien rakkaani tai
Ralphieni, rakkaimpani
Mutta kun en voi!
Olen jostain syystä varmaa siitä, että Ralphien tuskin kärsii naisseuran puutteesta. Eikö niin Ralphie?

kisumisu 21-03-2005 22:09

vau- nyt porukka jakaa kohteliaisuuksia toisille. tosi kiva.
mulla on hyvät uutiset- vaihdoin tänään auton ja sain uuden, paremman ja isomman auton. haen sitä ennen aprilli-päivää.
onko teidän mielestä nettiflirtailu helpompi kuin todellisuudessa? minusta on. ja sitten aina voi piilottautua avatorin taakse. huomasin että en ujostelee ja olen aika rohkea. joten netissa voi olla oma itteni ilman tunnon tuskia. entäs te?

AlinaR 21-03-2005 22:13

Kuinka moni käyttää rakas-sanaa realisessa elämässä ääneen? Tai kulta, tai jokin muu vastaava sananen elämänkumppanilleen, ystävälleen? Lapsille tosi helppoa ja luonollista sanoa "voi kulta pieni" tai " rakas lapsukaiseni" ilman epäilyksen häivää, mutta Hänelle???!!!

kisumisu 21-03-2005 22:14

ralphie- armas

AlinaR 21-03-2005 22:16

Kisumisu, ONNEA uuteen autoon!!!
Minkämerkkisen hankit? Minkävärisen? Se on tärkeä seikka autossa naisihmisille :)

Ralphie 21-03-2005 22:36

Цитата:
Сообщение от По-душка
Olen jostain syystä varmaa siitä, että Ralphien tuskin kärsii naisseuran puutteesta. Eikö niin Ralphie?

Olen aivan samaa mieltä! :p

Цитата:
Сообщение от kisumisu
mulla on hyvät uutiset- vaihdoin tänään auton ja sain uuden, paremman ja isomman auton. haen sitä ennen aprilli-päivää.

Onneksi olkoon! :)

Цитата:
Сообщение от kisumisu
onko teidän mielestä nettiflirtailu helpompi kuin todellisuudessa? minusta on. ja sitten aina voi piilottautua avatorin taakse. huomasin että en ujostelee ja olen aika rohkea. joten netissa voi olla oma itteni ilman tunnon tuskia. entäs te?

Netissä on aina helpompaa. Tosin mä flirttailen aina kun voin ihan oikeassa elämässäkin. Ja kyllä, mulla on elämä! :) Minusta minun avatar on hieno.. mä en ujostele ulkonäköä eikä mulla ole tunnontuskia.. minussa on vain hieman tuota Ralph Wiggumia Simpsoneista. Haluan säilyttää netin tarjoaman anonyymiteetin.. teille voisin ehkä paljastua, mutta ei kaikille muille..

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kuinka moni käyttää rakas-sanaa realisessa elämässä ääneen? Tai kulta, tai jokin muu vastaava sananen elämänkumppanilleen, ystävälleen?

Joskus sanon: "rakas ystäväni.. bla-blaa.." Tyttöystävälle sanoin joskus hani ja kulta, mutta ehdoton suosikki on ruotsiksi "min kära" eli rakkaani.. :rolleyes:

По-душка 21-03-2005 22:36

Kyllä flirttailua on helpompi harrastaa netissä kuin reaalielämässä. Tiedätte ilman minuakin, miksi.
Hellittelynimiäkin on minusta helpompi kirjoittaa kun lausua ääneen. Mutta kirjoitettuna tai ääneen lausuttuna ne lämmittävät sydäntä kummasti joka tapauksessa.

AlinaR 21-03-2005 22:41

Цитата:
Сообщение от kisumisu

Minusta on ja ei. Riippuu kuten todellisuudessa sen hetkisestä fiiliksestä ja keskustelijasta. Chatissakin jopa oppii "haistamaan" nikin minä-kuvansa muutamien lauseiden perustella ja jos juttu alkaa luistaa mukavan kevyesti niin sitä myös kiva hieman flirttaillakin, heittää huulta ja yllätellä järkevillä mietteillä. Joskus huonona päivänäkin löytää mukavaa juttuseuraa, mutta onhan myös niitä "asennevammaisiakin" liikkeellä roppakaupalla. Joten viaton flirttailukin voi muuttua hetkelliseksi painajaiseksi. Se on vaan niin mukavaa nähdä keskustelijaa silmiin, tuntea kommunikoinnin dynamikaa ja flirttailla tarpeen tulleen.
Olen joskus sitä mieltä että virtuaalinen minäni ei aina vastaa todellista minäni, vaikka ajatukset tuleekin samasta päästä mutta niitä ei välttämättä ymmärretää niin kuin on tarkoitus. Onhan täällä paljon "avaudettu" ja katsottu perään. Elämässä ihminen on selkeämpi tapaus kuin netissä. Positiivistä on kuitenkin se että netin kauttakin saa yllättävän paljon aikaiseksi, saa tutustua ja jopa ystävystyä, voi olla kiinnostava/ ärsyttävä/kiinnostunut/ärtynyt.....tunteet on täälläkin tunteet..
:)

По-душка 21-03-2005 22:44

Цитата:
Сообщение от Ralphie
. Tosin mä flirttailen aina kun voin ihan oikeassa elämässäkin.

Toivottavasti osaat hoitaa homman hienovaraisesti.
Seksuaalinen häirintä on nykyään kova juttu.

AlinaR 21-03-2005 22:47

Цитата:
Сообщение от По-душка

tästä tuli mieleen Aki Sirkesalon hittikappale "Sisko" :confused:

Ralphie 21-03-2005 22:47

Цитата:
Сообщение от По-душка
Toivottavasti osaat hoitaa homman hienovaraisesti.

Sano se niille naisille, jotka ahdistelee mua päivittäin :D Olen todella hienovarainen tapaus!

AlinaR 21-03-2005 22:50

По-душка!
Eikös aletaan hieromaan Ralphien kaa treffipaikkaa? ;)
Kisumisu! Tuletko messiin? :)

Ralphie 21-03-2005 22:54

Mä taidan olla hieman nuorempi kuin te :D Ei sillai etten mä oisin kiinnostunu.... :P

По-душка 21-03-2005 22:54

Цитата:
Сообщение от AlinaR
По-душка!
Eikös aletaan hieromaan Ralphien kaa treffipaikkaa? ;)

Tarkoitatko, että liityttäisiin Ralphiea ahdistelevien naisten joukkoon?

AlinaR 21-03-2005 23:00

Цитата:
Сообщение от По-душка
Tarkoitatko, että liityttäisiin Ralphiea ahdistelevien naisten joukkoon?

Eiiiiiii! Tai miks ei?! :lol:
Vai oliko se flirttailun momentti...heh.

kisumisu 21-03-2005 23:02

olen in- hieron sen lapaluut ja selkäranka pitkin sinne, missä häntä aikoinaan ollut (apina-mies-kenties)
kun otan parin hot shotin- niin annan ralphille täyshoidon ( hahahhah...)
kiinnostako? missa se messi on? lennän heti luudalla aamun sarastaessaan :D :D :D

По-душка 21-03-2005 23:08

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Eiiiiiii! Tai miks ei?! :lol:
Vai oliko se flirttailun momentti...heh.

Eikö olisi kiva kuva:
Ralphie pupujussina naarassusilauman keskellä!

AlinaR 21-03-2005 23:10

Nyt tuli mieleen leffa jossa kolme naista: S. Sarandon, Sher ja M. Phaifer hoitaneet Jack Nikolsonia ja mitä siitä tuli...

AlinaR 21-03-2005 23:12

Цитата:
Сообщение от По-душка
Eikö olisi kiva kuva:
Ralphie pupujussina naarassusilauman keskellä!

roolileikeija on vielä kokeilematta....:)

Ralphie 21-03-2005 23:12

Hui. Ei saa kiusata! :D Näen painajaisia teistä tänä yönä.. ;)

kisumisu 21-03-2005 23:13

kauniita unia, pupujussukka!!!

AlinaR 21-03-2005 23:17

Ralphie, kulta! Minä näen niitä joka yö...Viime yönäkin näin että olimme työporukan kanssa risteilylaivalla juomassa tummaa olutta suoraan hanasta. Päivällä olin syömässä miesystäväni kanssa ja hanasta otin kotikalja lasiin....Minun uneni ...niissä on aina jotain todennäköistä.

D_F 22-03-2005 10:44

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mä taidan olla hieman nuorempi kuin te :D Ei sillai etten mä oisin kiinnostunu.... :P

jepp jepp :lol: :lol: :lol:

12345.67 22-03-2005 10:54

tädit kimpussa :insane:

D_F 22-03-2005 10:54

kaikki piiloon!!! ;)

kisumisu 22-03-2005 11:40

tai.... kaapista ulos...

Katja 22-03-2005 12:19

Asiasta toiseen

Elämä on ihana lä-lä-lä-lä-lä :sun:

AlinaR 22-03-2005 12:23

Цитата:
Сообщение от Katja
Asiasta toiseen

Elämä on ihana lä-lä-lä-lä-lä :sun:

Niin onkin!
Olen touhumassa keittiössä aamusta saakka, kohta pitää ruveta siivota sotkuja ja laittautua itsekin. Kakun pohja ei ihan täydellisesti onnistunut, mutta täytteellä sitä saa oikaistua ja täytteethan kakun tekee! ;)

Katja 22-03-2005 12:32

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Niin onkin!
Olen touhumassa keittiössä aamusta saakka, kohta pitää ruveta siivota sotkuja ja laittautua itsekin. Kakun pohja ei ihan täydellisesti onnistunut, mutta täytteellä sitä saa oikaistua ja täytteethan kakun tekee! ;)

Onko tänään jonkun synttärit, vai teetkö kakun ihan muuten vaan? :)
Viime aikana on ollut niin paljon kaikenlaisia juhlia. Olen syönyt niin monta erilaista kakkua, että nyt pitäisi laihtua:) http://maxim.kyra.spb.ru/photo/gallery258/pic.html
Sieltä puuttuu vielä kaksi kakkua.

AlinaR 22-03-2005 13:10

No olippa teillä kakkuja...nam-nam. Jokainen konditoria haluaisi varmasti niitä kakkuja komeilemaan myyntitiskiin. Tuntuu että ne oli tehty erittäin taitavilla käsillä.....Grogin käsillä?;)
Minun nuoremmalla pojalla tänään syndet, täyttää 12v. Kohta tulee koulusta maistamaan minun tekemää kakkua, joka on nyt vetäytymässä kylmässä. Hänen kakun koristetoivomuksena oli hedelmäkarkit, niitä minä nyt käynkin ostamassa. :)

AlinaR 22-03-2005 15:04

tässä on sankari ja sen kakku :)
http://i148.exs.cx/img148/8656/villenkakku5av.jpg
http://i148.exs.cx/img148/9421/pivnsankari5zv.jpg

Ralphie 22-03-2005 17:29

Mä rakastan kakkuja, nyyh... Päivän sankarilla on komea tukka! :) Onneksi olkoon!

AlinaR 22-03-2005 20:41

Kiitos Ralphie! Kyllä pojalle tukkake*ляп**ляп**ляп*a kelpaa aina vaikka pienenä hän inhosi kiharoita yli kaiken.
Juhlat on takana ja kakusta enää yksi pala. Jos se onkin sinulle, Ralphie? ;)
Minusta synttärit ainoa asia nykyisin milloin saa houkuteltua tutut ja sukulaiset kotiin vieraaksi. Lasteni isän kaikki siskot ja veljekset sekä äiti asuvat Imatralla, mukavia, ilosia karjalaisia ihmisiä. Mummo on todellinen ilopilleri, 85 vuotiaana jaksaa tehdä kaikki kotihommat ja paistaa herkulliset karjalan piirakat.

Oletteko paljon tekemisessä suomalaisten sukulaisten kanssa?
( heh..kone on sensuroinut sanan *kehut* koska se sisälsi itessään venäjän rumaa sanaa...voi vitsi)

kisumisu 22-03-2005 21:38

kivoja kakkuja. minkäkin kuvaan joka vuosi kakut, en osa laita niitä kuvia tänne. meillä tehdään isoja kakkuja, koska kaikki syö 2-3 palaa, varsinkin kotiväki. nuorempi tytär syntynyt keskikesällä, joten mansikka-kakku pitäis aina olla. toinen tytär syntynyt sydäntalvella ja tein aina erikoisia kakkuja, mutta lapset eivät ymmärtäneet niiden jujuta, joten olen siirtynyt tavallisiin kakkuihin. aikuisille toki teen aivan mahdottomia kakkuja. kirjoitin toisessa aiheessa että mun lempikakku on minun tekemä Pavlova kakku. teen myöskin mainion tiramisun, juustokakut ja kaikki hyytelökakut erilaisine täyteineen. kevennän kakkuja vuodesta toiseen, joten mun kakut ei lihotaa pahemmin. ja kaiken kukkuraksi rakastan tehdä kakkuja - ei pullia- vaan kakkuja

Katja 23-03-2005 14:49

Цитата:
Сообщение от AlinaR
No olippa teillä kakkuja...nam-nam. Jokainen konditoria haluaisi varmasti niitä kakkuja komeilemaan myyntitiskiin. Tuntuu että ne oli tehty erittäin taitavilla käsillä.....Grogin käsillä?;)
Minun nuoremmalla pojalla tänään syndet, täyttää 12v. Kohta tulee koulusta maistamaan minun tekemää kakkua, joka on nyt vetäytymässä kylmässä. Hänen kakun koristetoivomuksena oli hedelmäkarkit, niitä minä nyt käynkin ostamassa. :)

Kyllä hän on tehnyt kaikki kakut itse:)
Hedelmäkarkit, näm-näm:) Onpas sinulla komea poika:)

12345.67 23-03-2005 15:16

Mua oikein ärsyttää tuo ämmä islam teemassa. Hänen mielipide on, että terroristit ovat sankareita ja tekevät oikein että rajattavat lapsia ja naisia. Sairasta. :bastard:

AlinaR 23-03-2005 15:30

Minä en lue teemoja jotka eivät herätä minussa mielenkiintoa. Olisin halunut vielä tänä aamuna kirjoittaa yhden näkökulman mutta piti lähteä asioille ja ajatus ei tunnu enää niin tärkeälle.
Joillakin ihmisillä on pakonomainen tarve toitottaa asioita muille ikään kuin olisi opettamassa ilmiselviä ehdottomuuksia. Nämä ovat raskaat poliittiset aiheet joihin ei ole yksitoikoista selitystä, vaan juttuja ja väittelyjä syntyy aina. Väittely on kyllä taitelaji ja asiantuntemattomana en menisi sellaisiin naurattamaan muita. Joten seurailen vaan sivusta mielenkiintoisia kommenteja ja ihmettelen sitä ihmispotentiaalia väittämään.

~Aurora~ 23-03-2005 17:25

Цитата:
Сообщение от AlinaR

Ihana! Mun tyttärelleni täyttää myöskin 12 v. kahden päivän päästä. Mut mä en keksinyt vieläkään minkälaista kakkua. No, mulla on aikaa. ;)

Eilen minä ajoin autolla yksin. Se oli tosi jännittävää. Mut mä oon iloinen siitä yrityksestä. Kaikki meni hyvin vaikkapa moottori huusi joskus. :coquet:

Часовой пояс GMT +3, время: 00:44.