Финляндия по-русски

Финляндия по-русски (https://www.russian.fi/forum/index.php)
-   Suomenkielinen keskustelupalsta (https://www.russian.fi/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Puhutaan ja kirjoitetaan. (https://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=2726)

По-душка 19-03-2005 16:33

Цитата:
Сообщение от 12345.67
Puhutte suomeksi eri tavalla kuin venäjäksi. Eri luone. Miksi?

Hyvä kysymys. Ehkä kieli vaikuttaa myös käyttäytymiseen.

AlinaR 19-03-2005 16:37

Цитата:
Сообщение от D_F
entäs sä тетя алинар? ;)

Riippuu paljon asioista. Esimerkiksi avioliittoni suomalaisen miehen kanssa määrittelisin kohtaloksi. Tapaturmat -sattumiksi. Näin lyhykkäisesti :)

D_F 19-03-2005 16:39

aika suppee ;)

По-душка 19-03-2005 16:41

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Sorri. Minä oletin että kysyit Shamanilta, niin tulin "väliinne" utelee. Shaman ei ihan heti tulisi vastaamaan, joten ajattelin pitää keskustelua yllä...kysymällä. Minua kiehtoo tietää sinunkin mielipiteen asioista joista kyselet. :)

Kysymykseni oli tarkoitettu kaikille foorumilaisille. En teitittele Shamaania koskaan, vaikka arvostan hänen mielipiteitään.

Mihin sinä uskon Alinarchik?

Taisin olla myöhässä. Kerkisit vastata jo tähän kysymykseen.

AlinaR 19-03-2005 16:44

Цитата:
Сообщение от D_F
aika suppee ;)

jep..olen melko suppea verbaalisesti, sille ei mahda mitään.;)

D_F 19-03-2005 16:45

en koska uskois ;) vähän niin kuin minä.. mut vielä suppeampi. :)

AlinaR 19-03-2005 16:47

Цитата:
Сообщение от По-душка
Hyvä kysymys. Ehkä kieli vaikuttaa myös käyttäytymiseen.

Voisitko laajentaa vähän ajatustasi tähän, kiinnostaa...Mutta toisaalta se alkaa kuulostaa jo rautalangan vääntämisestä. Kun miettii minkä sanoit myös ymmärtää mitä tarkoitit.

Minusta kielelisesti taitavat ja lahjakkaat forumin käyttäjät voisivat kirjoittaa mielipiteensä hieman avarammalla tavalla, jota ymmärtäisi ajatusta paremmin sekä ihalisi tarinan kulkua, niin kuin Шаман tekee. Sillä saisi toisetkin forumilaiset uskaltamaan kirjoittaa ja samalla harjoittaa suomen kieltä.

По-душка 19-03-2005 16:56

Цитата:
Сообщение от D_F
mites jos se EI ole sattuma joutua väärän paikkaan väärään aikkaan, vaan nimenomaan kohtalo?

Niin juuri.
Jokaisessa meissä on varoitiuskello. Se hälyttää vaaran lähestyessä. Me vaan emme pysty sitä kuulemaan. Tai aniharva pystyy.
Miksi eläimet ovat säästyneet hyökyaallossa kuolemalta? Ne vaistosivat vaaran ja ehtivät paeta korkeammille alueille. Mihin vaisto katosi ihmisiltä?

D_F 19-03-2005 17:02

ei se kadonnut mihinkään, emme osaa ENÄÄ sitä käyttää hyväksemme vaan. ja se "varoituskello", mites jos oletettaisimme, et se on suojelusenkeleitemme ääni? ja kun me ollaan niin "materiaaliset ja järkevät" ihmiset, eihän me voida uskoa mihinkään tällaiseen, ei ainakaan sellaisiin lasten satuihin ja atavismeihin! mitä luulet sellaisesta gipoteesista?

12345.67 19-03-2005 17:03

Ei se vaisto ollut eläimillä. Eläimillä aistit toimivat paremmin kuin ihmisillä.

Шаман 19-03-2005 17:05

Nyt meni yli hilseen...Kuka mitä keneltä kysyi?
Uskon kyllä että elämä on paljon monimutkaisempi mitä ihmiset luulee, uskoo ja kuvittelee. Ihmisen taju ja kosketus maailmankaikkeuteen on hyvin pinnallinen ja rajallinen.
Tottakai tietyt päätökset vaikuttaa ihmisen omaan elämään. Ja läheisten myös.

AlinaR 19-03-2005 17:07

Цитата:
Сообщение от Шаман
Nyt meni yli hilseen...Kuka mitä keneltä kysyi?

Minä tulin ja sotkin TAAS ..heh.

По-душка 19-03-2005 17:17

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Voisitko laajentaa vähän ajatustasi tähän, kiinnostaa...Mutta toisaalta se alkaa kuulostaa jo rautalangan vääntämisestä. Kun miettii minkä sanoit myös ymmärtää mitä tarkoitit.

Minusta kielelisesti taitavat ja lahjakkaat forumin käyttäjät voisivat kirjoittaa mielipiteensä hieman avarammalla tavalla, jota ymmärtäisi ajatusta paremmin sekä ihalisi tarinan kulkua, niin kuin Шаман tekee. Sillä saisi toisetkin forumilaiset uskaltamaan kirjoittaa ja samalla harjoittaa suomen kieltä.

Välillä kieleni kangertelee enkä pysty ilmaisemaan ajatustani sanoin haluamallani tavalla. Sitä paitsi suppeissa vastauksissa on oma jujunsa, jokainen voi tulkita vastaukset omalla tavalla.

По-душка 19-03-2005 17:23

Цитата:
Сообщение от D_F
ei se kadonnut mihinkään, emme osaa ENÄÄ sitä käyttää hyväksemme vaan. ja se "varoituskello", mites jos oletettaisimme, et se on suojelusenkeleitemme ääni? ja kun me ollaan niin "materiaaliset ja järkevät" ihmiset, eihän me voida uskoa mihinkään tällaiseen, ei ainakaan sellaisiin lasten satuihin ja atavismeihin! mitä luulet sellaisesta gipoteesista?

Kuulosta hyvältä ja oikealta. Älä vaan sano, ettet ole tosissasi ja heität tapasi mukaan huulta.

D_F 19-03-2005 17:29

Цитата:
Сообщение от По-душка
Älä vaan sano, ettet ole tosissasi ja heität tapasi mukaan huulta.

tuohon on vaikea vastata, kun en itte oikein pysty päättää milloin heitän läpppää ja milloin olen tosissani. sori.

Шаман 19-03-2005 17:34

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Minä tulin ja sotkin TAAS ..heh.

Älä nny höpise. Minä vaan välillä tipahdan kärryiltä. Te meette niin hurjaa vauhtia että vanhus ei ehdi... :insane: Ajatus lentää eri teemoissa. Koukkuiset pitkäkynsiset kädet toimii kuitenkin ärsyttävän hitaasti... :D

AlinaR 19-03-2005 17:43

Hienosti menee!!!!!

По-душка 19-03-2005 17:49

Цитата:
Сообщение от D_F
tuohon on vaikea vastata, kun en itte oikein pysty päättää milloin heitän läpppää ja milloin olen tosissani. sori.

ovatko asiasi niin huonosti? Ben Furman ehkä pystyisi auttamaan sinua. :gy:

AlinaR 19-03-2005 17:54

Minulle on suuri ylläri että D_F osaa niin hyvin suomea, positiivisellä tavalla tietty. Kiva keskustella täällä kahdella kielellä. Eikös ole?! ;)
Jotkut taas tekee sen jopa kolmella/neljallakin....Olen kade, kun en osaa muuta ko suomea vieraana kielenä .

По-душка 19-03-2005 17:56

Цитата:
Сообщение от Шаман
Älä nny höpise. Minä vaan välillä tipahdan kärryiltä. Koukkuiset pitkäkynsiset kädet toimii kuitenkin ärsyttävän hitaasti... :D

Kynnet pois ja sillä siisti. Vai muututko sitten liian pehmo-otteiseksi?

По-душка 19-03-2005 18:03

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Minulle on suuri ylläri että D_F osaa niin hyvin suomea, positiivisellä tavalla tietty. Kiva keskustella täällä kahdella kielellä. Eikös ole?! ;)
Jotkut taas tekee sen jopa kolmella/neljallakin....Olen kade, kun en osaa muuta ko suomea vieraana kielenä .

Minulle se ei ole ylläri. Huomasin jo yli vuosi sitten, että hän on hyvin lahjakas ja huumoritajunen nuori mies.
Sinäkin Alinar olet nuorentunut silmäräpäyksessä. Mistä mahtaa johtua?

Шаман 19-03-2005 18:05

Цитата:
Сообщение от AlinaR

Kieltämättä on hauskaa kun ihmiset pystyy kommunikoimaan eri kielillä ja jopa ymmärtää toisiaan. :)

Itsekin haluaisin istahtaa Ben Furmanin kanssa keskustelemaan. Ehkä siitä syntyisi jotain hyödyllistä. Kahden mentaliteetin repimänä olen välillä hukassa...

D_F 19-03-2005 18:05

Цитата:
Сообщение от По-душка
ovatko asiasi niin huonosti? Ben Furman ehkä pystyisi auttamaan sinua. :gy:

ei mulla mitään hätää oo, tässä kyllä kästit väärin.

D_F 19-03-2005 18:07

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Minulle on suuri ylläri että D_F osaa niin hyvin suomea, positiivisellä tavalla tietty.

ohoh. taidaan tästä lähtien pitää turppani kiini... tai ketä mä täällä yritän huijata, eihan se onnistu millään. ;)

По-душка 19-03-2005 18:09

Цитата:
Сообщение от D_F
ei mulla mitään hätää oo, tässä kyllä kästit väärin.

heitin läppää.
Halloo, mihin huumorintajusi on hävinnyt?

D_F 19-03-2005 18:10

Цитата:
Сообщение от По-душка
Minulle se ei ole ylläri. Huomasin jo yli vuosi sitten, että hän on hyvin lahjakas ja huumoritajunen nuori mies.

jos osaisin, voisin tällä hetkellä punastua. mut kivaa oli kuulla kiitos.

AlinaR 19-03-2005 18:10

Цитата:
Сообщение от По-душка

Kun vaan kokeilen muitten hermoja ...ja onhan minulla kiva nähdä itseni nuorena edes näiltä sivuilta.... :girl:

По-душка 19-03-2005 18:11

Цитата:
Сообщение от Шаман
Kieltämättä on hauskaa kun ihmiset pystyy kommunikoimaan eri kielillä ja jopa ymmärtää toisiaan. :)

Itsekin haluaisin istahtaa Ben Furmanin kanssa keskustelemaan. Ehkä siitä syntyisi jotain hyödyllistä. Kahden mentaliteetin repimänä olen välillä hukassa...

Minusta Ben Furmanissa on jotain ketunmaista ja naisellista. Ja jostain syystä tekee mieli kertoa hänelle paljon itsestäni ja tunteistani.

12345.67 19-03-2005 18:13

Kuka on Ben Furman?

AlinaR 19-03-2005 18:13

Цитата:
Сообщение от D_F
ohoh. taidaan tästä lähtien pitää turppani kiini... tai ketä mä täällä yritän huijata, eihan se onnistu millään. ;)

turppaa on pidettävä kiinni ei vaan taitoja kirjoittaa ;)

D_F 19-03-2005 18:14

Цитата:
Сообщение от По-душка
heitin läppää.
Halloo, mihin huumorintajusi on hävinnyt?
täällä se on, tossaa ... piti olla takataskussa... hmm... no.. hmm.. ai ei se olekaan! kuka han sen pisti etutaskuun?

en kyllä seuraa ben furmanin urakehitystä, mistä oli kyse muuten? (tuskin edes tiedän kuka se on tarkalleen joku tv juontaja vai?).

AlinaR 19-03-2005 18:14

Ben Furman on ilmeisesti psykologian maisteri. Juontaa ohjelmaa YLE:llä..enkä varmaan avauduisi hänelle. Mutta kenelle sitten ;)

http://www.reteaming.com/beninsivu/

По-душка 19-03-2005 18:15

Цитата:
Сообщение от D_F
jos osaisin, voisin tällä hetkellä punastua. mut kivaa oli kuulla kiitos.

älä vaan sano, että olet niin kovis, ettet osaa punastua!
Milloin muuten olet viimeksi punastunut? Kysymys kaikille!

D_F 19-03-2005 18:17

Цитата:
Сообщение от AlinaR
turppaa on pidettävä kiinni ei vaan taitoja kirjoittaa ;)

eeerr anteeks?

12345.67 19-03-2005 18:18

Цитата:
Сообщение от По-душка

mää oon aina punainen :lol:

AlinaR 19-03-2005 18:19

Цитата:
Сообщение от D_F
eeerr anteks?

sanoit niin rumasti...ei sinulla turppaa ole, joten pitäkööt toiset sitä kii. Ё!

AlinaR 19-03-2005 18:20

Minä punastun herkästi, varmaan johtuu kärsimättömyydestäni miettiä sanomisiani ennen kuin kakistaa jotain.

D_F 19-03-2005 18:22

Цитата:
Сообщение от По-душка
älä vaan sano, että olet niin kovis, ettet osaa punastua!

eihän se koviksen merkki ole, imho.

tiistaina, saunassa.

По-душка 19-03-2005 18:28

Цитата:
Сообщение от 12345.67
mää oon aina punainen :lol:

Jos punainen on perusvärisi, milloin olet viimeksi kalvennut?

По-душка 19-03-2005 18:29

Цитата:
Сообщение от D_F
eihän se koviksen merkki ole, imho.

tiistaina, saunassa.

kun huomasit, että se oli naisten sauna...

12345.67 19-03-2005 18:30

ei varmaan koskaan :lol:

AlinaR 19-03-2005 18:30

Kysymys kaikille!
Mitä sanaa kirosanoista te käytätte useasti?

Minun vastaus on HEMMETTI ja HITTO

AlinaR 19-03-2005 18:31

Цитата:
Сообщение от По-душка
kun huomasit, että se oli naisten sauna...

:lol: :lol: :lol:

12345.67 19-03-2005 18:32

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kysymys kaikille!

voi vii....vitsi :lol: (siis koko lause) SORRY

D_F 19-03-2005 18:33

tuskinpa, et silloin punastuisin ;) tää oli tosi vääri esimerkki, emmä niin pienistä jutuista punstu.

ei vaan heitin liika löylyä.

По-душка 19-03-2005 18:37

12345.67!

Onko sinulla tapa nauraa katkeakseen omille vitsikkäille vastauksillesi?

12345.67 19-03-2005 18:40

Цитата:
Сообщение от По-душка
12345.67!

Onko sinulla tapa nauraa katkeakseen omille vitsikkäille vastauksillesi?

Kyllä on. :lol: Onko siinä jotain pahaa? Osan mä olla surullinenkin :(

AlinaR 19-03-2005 18:44

Hei 12345.67! Nyt vasta huomasin että olet Lapista. Voitko ystävällisesti lopeta kiroilusi ;) ja kertoa mikä on paras mesta Levillä, jos asut vaan lähellä sitä?

По-душка 19-03-2005 18:46

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kysymys kaikille!

Olen hyvin säädyllinen. En yleensä kirjoile. Jos oikein kovasti ottaa päähän, saatan vedota paholaiseen ärriä kovasti päristellen.

По-душка 19-03-2005 18:48

Цитата:
Сообщение от 12345.67
Kyllä on. :lol: Onko siinä jotain pahaa? Osan mä olla surullinenkin :(

Osaatko nauraa yhtä riemukkaasti myös toisten vastauksille?

12345.67 19-03-2005 18:48

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Hei 12345.67! Nyt vasta huomasin että olet Lapista. Voitko ystävällisesti lopeta kiroilusi ;) ja kertoa mikä on paras mesta Levillä, jos asut vaan lähellä sitä?

En mä siellä. Meillä on Salla lähin paikka. :insane:

12345.67 19-03-2005 18:51

Цитата:
Сообщение от По-душка

Jos ne on yhtä vitsikkäitä.;) Sulla on nyt tylsät kysymykset. sorry. :(

D_F 19-03-2005 18:52

Цитата:
Сообщение от По-душка

ottaako päähän? ota iisisti, jokaisella on omia tarakkoita päässä.

По-душка 19-03-2005 18:56

Цитата:
Сообщение от D_F
ottaako päähän? ota iisisti, jokaisella on omia tarakkoita päässä.

ei yhtään ota, kun vaan kysyn.

AlinaR 19-03-2005 18:56

Minua pelottaa ylivakavia ihmisia. Ärsyttää ylityhmiä. Ilahduttaa sivistyneitä ja iloisia. Olen joskus itsekin niitä kolme....Tuli vaan mieleen.

Шаман 19-03-2005 18:56

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kysymys kaikille!

Perskutaralla ja himskatti.

По-душка 19-03-2005 18:58

Цитата:
Сообщение от 12345.67
Jos ne on yhtä vitsikkäitä.;) Sulla on nyt tylsät kysymykset. sorry. :(

Miten minä saisin vastaukseni yhtä vitsikkäiksi? On hauskempaa nauraa yhdessä kuin yksin.

12345.67 19-03-2005 19:00

Miten täällä voi ilmaista että nauran toisten vastauksille? Laitanko pelkkää naurun hymy joka kerta kun vastaus naurattaa? Täällä on keskustelupalsta. En voi joka kerta ilmaista tunteet kun luen jotain. Ilmaisen niitä kun kirjoitan. :hej:

По-душка 19-03-2005 19:04

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Minua pelottaa ylivakavia ihmisia. Ärsyttää ylityhmiä. Ilahduttaa sivistyneitä ja iloisia. Olen joskus itsekin niitä kolme....Tuli vaan mieleen.

Yritän kitkeä itsestäni ylivakavuuden. Se ei aina onnistu.
Opettajani sanoo, että tilanne voi olla kriiittinen, muttei koskaan vakava.
Jospa muistaisin tämän aina!

kisumisu 19-03-2005 19:10

MISTÄ PUHUTAAN? PUTOSIN KÄRRYLTA JO AJAT SITTEN.
KYSYYKÖ JOKU MITEN KUKIN KIROILEE?
NO.. MÄ EN KIRJOITA- TOSI PAHALTA VÄLILLÄ- MUTTA PIRSKUTTIRALLA VOI OLLA YKSI NIISTÄ.
muuten en kiroile- mun tytär sen sijan on mesteri-kiroilija. tappelen hänen kanssa tästä aika usein.

Часовой пояс GMT +3, время: 02:21.