Финляндия по-русски

Финляндия по-русски (https://www.russian.fi/forum/index.php)
-   Suomenkielinen keskustelupalsta (https://www.russian.fi/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Puhutaan ja kirjoitetaan. (https://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=2726)

По-душка 04-04-2005 12:39

Цитата:
Сообщение от Ralphie
En. Saisin enemmän piristystä/tyydytystä jos sä tulisit hieromaan mua :D Ihan niinku aikuisten oikeesti :rolleyes:

Luulen, että näin fiksulla kaverilla ei pitäisi olla puutetta naishierojista.

D_F 04-04-2005 12:42

kyse on kai laadusta ;)

Ralphie 04-04-2005 22:41

Цитата:
Сообщение от По-душка
Luulen, että näin fiksulla kaverilla ei pitäisi olla puutetta naishierojista.

Mistä päättelit, että olen fiksu..?

Katja 04-04-2005 23:26

sanokaa mulle, miksi elämän pitää olla NIIN vaikeata?

Katja 04-04-2005 23:28

menee kohta hermot. Flud suomenkielisella palstalla juuuuuuuuuuuuu

Katja 04-04-2005 23:29

kuka on muuten t'n palstan moderaattori?

Katja 04-04-2005 23:29

m' voisin hankkia itselleni ban!!!!!!!!!!!!!!!!!! he he

Katja 04-04-2005 23:30

onpas kiva, kun t''ll' ei ole muita:D

Katja 04-04-2005 23:31

meneeeee hermooooooooooot,jooooooooooo

Katja 04-04-2005 23:32

Au, eik; t''ll' ole muita?
PS. en ole humalassa, jos niin luulette:D

AlinaR 04-04-2005 23:42

Цитата:
Сообщение от Katja
sanokaa mulle, miksi elämän pitää olla NIIN vaikeata?

Elämä ei ole koskaan helppoa, joskus vaan onnistaa ja joskus ei. Kaikista eniteen satuttaa läheisten huono käyttäytyminen tai valhe. Pettymys ihmiseen/siin on pahin mutta se menee ohi ajan kanssa, täytyy muistaa kestää menetykset arvokkaasti ja rakastaa itseään, säilyttää kasvot kaikista huolimatta ja itkeä pahaa oloa pois, jos siitä tuntuu. Ja puhua, selvittää pahan olon syyt. Eivät ne tyhjästä ole syntyneet. Ihmissuhteessakin molemmilla on osuutensa, ei voi sanoa että vain toinen olisi syypäänä- molemmat.
Joskus tulee mokailtua ja se tuottaa moraalisen kärsimyksen ja häpeän, silloin pitää myöntää tehneen virheen ja korjata aiheuttetun vahingon, pyytää anteeksi, hyvittää teolla.
Toivotan sinulle voimia, oli mitä oli.
:)

AlinaR 04-04-2005 23:44

Цитата:
Сообщение от Katja
Au, eik; t''ll' ole muita?
PS. en ole humalassa, jos niin luulette:D

epistäääääää..minä saarnan ja sinä vaan pelleilet täällä :bratok:

По-душка 05-04-2005 01:05

Цитата:
Сообщение от D_F
kyse on kai laadusta ;)

älä vaan sano, että sinäkin ...

По-душка 05-04-2005 01:10

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mistä päättelit, että olen fiksu..?

Haistan sen itsevarmuutta uhkuvasta kirjoitustyylistäsi.

По-душка 05-04-2005 08:31

Цитата:
Сообщение от D_F
tuli puhetta kohtalosta ja unelmista. mikä eroa teidän mielestä päämäärillä ja unelmilla? musta unelma on se johon pyritään, mut ei koskaan saada.

Kyllä unelmatkin täyttyvät joskus. Olisiko ero etäisyydessä? Vai laadussa? Vai lähestymistavassa?

По-душка 05-04-2005 08:46

Älä turmele sitä, mitä sinulla on haluamalla sitä, mitä ei ole;
sillä muista, että mitä sinulla nyt on,
se oli kerran niiden asioiden joukossa,
mistä vain uneksit

AlinaR 05-04-2005 09:37

Цитата:
Сообщение от D_F
tuli puhetta kohtalosta ja unelmista. mikä eroa teidän mielestä päämäärillä ja unelmilla? musta unelma on se johon pyritään, mut ei koskaan saada.

Minusta toinen viittaa järkeen ja toinen tunteisiin. Elämän vaiheessa unelmat ja päämäärät saavat kosketuksensa toisiinsa sattumaisesti tai kovan työn tuloksena. Unelmien toteuttaminen voi olla melko mahdoton jos uneksii vaikeasti saavutettavista asioista, kuten esimerkiksi kuninkaalliseksi tuleminen. Jokainen pikku tyttö uneksii prinsessan roolista ja prinssistä haaveilee joka toinen aikuinen nainenkin jopa. Harvoja kuitenkin oikean prinssin kanssa solmineet liittoaan (historia kyllä tuntee tapauksia) ja tyytyneet ihan vaan kaltaiseen seuraan mutta unelma tuntea itsensä prinsessaksi edes kerran elämässä saattaa toteutuakin häämekon kautta, ompelemalla samaa mallia kuten mm prinsessa Dianalla hääpäivänä.
Lapsuuteen mahtuu älytön määrää unelmia, ne vaihtelee, jättää ja palaa takaisin pikkupäähään aina sen mukaan mikä tuntuu mukavammalle ja erikoiselle juuri itselle sillä hetkellä. Pikku poika uneksii hienosta autosta, moposta, moottoripyörästä, venestä, lentokonesta, helikopteristä, panssarivaunusta...ja saa niitä lelujen muodoissa. Isoina hän jo määrätietoisesti pyrkii saamaan oikeita "leluja" tekemällä kovasti työtä tai sattumalta voittamalla lotossa, perimällä iso summa rahaa.
Unelmia pitää olla, mutta ne eivät saa rasittaa mieltä vaan tuottaa hyvää fiilistä ja jopa edesauttaa päämäärään saavuttamiseksi.
Näin mie aattelen ny.

Ralphie 05-04-2005 09:38

Цитата:
Сообщение от По-душка
Haistan sen itsevarmuutta uhkuvasta kirjoitustyylistäsi.

Oh-hoh.. Olen otettu ;)

Mä haistan hyvän luonteen ja taitelijasielun sinussa.. :rolleyes:

AlinaR 05-04-2005 09:42

Ralphie. Mitä sinä haistat minussa? Udeluttaa kamalasti....

Katja 05-04-2005 12:56

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Toivotan sinulle voimia, oli mitä oli.
:)

Kiitos
Цитата:
minä saarnan ja sinä vaan pelleilet täällä

En pelleillyt. Oli vaan paha olo.

D_F 05-04-2005 13:53

Цитата:
Сообщение от По-душка
älä vaan sano, että sinäkin ...

mitä minä taas tein? kyse on laadusta, kuin hyvässä whiskyssä, vanhempi parempi ;)

D_F 05-04-2005 14:08

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Minusta toinen viittaa järkeen ja toinen tunteisiin. ....
Näin mie aattelen ny.

nimimerkki kokemusta omaava ;) ?

D_F 05-04-2005 14:10

Цитата:
Сообщение от По-душка
Älä turmele sitä, mitä sinulla on haluamalla sitä, mitä ei ole;
sillä muista, että mitä sinulla nyt on,
se oli kerran niiden asioiden joukossa,
mistä vain uneksit

jaahas... naisista uneksin pääasiassa :P laadusta ja määrästä riippumatta. mitäköhän se saatais tarkoittaa? ;)

Ralphie 05-04-2005 18:01

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Ralphie. Mitä sinä haistat minussa? Udeluttaa kamalasti....

Haistan paljon superlatiiveja... aah.. :rose:

Цитата:
Сообщение от D_F
jaahas... naisista uneksin pääasiassa :P laadusta ja määrästä riippumatta. mitäköhän se saatais tarkoittaa?

Kevät tuli. Olet yksi meistä! :jiihaa:

AlinaR 05-04-2005 19:43

Цитата:
Сообщение от D_F
nimimerkki kokemusta omaava ;) ?

aivan...aivan...kikkelis-kokkelis....nääs... ;)

Miksiköhän tänne ei tulee muita suomenkielentaitoisia juttelemaan???
Kissakaan ei kirjoita enää, vaikka piipahtaakin forumiin välillä..Minä näin ;)

AlinaR 05-04-2005 19:48

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Haistan paljon superlatiiveja... aah.. :rose:

aah....haistan ihanan punaruususi tuoksun :sun:
Po-dushka oli oikeassa sinun suhteen....fiksuliini oot ;)

AlinaR 05-04-2005 19:50

Цитата:
Сообщение от Katja
Kiitos

En pelleillyt. Oli vaan paha olo.

Miten on olosi? Onko yhtään helpompaa kuin eilen?
:bd:

D_F 06-04-2005 11:58

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Kevät tuli.

tuskin se kevästä johtuu, kun talvisin ja kesäisin se ilmiö ei häviä. ;)

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Olet yksi meistä! :jiihaa:

juu, sen mä huomasin vielä lastentarhan vessassa, joku 22 - 23 vuotta sitten ;)

Cielo 07-04-2005 12:55

Цитата:
Сообщение от Habiiba
Cielo,
kun se mun kaveri tuli Hkiin ja mä kerroin sille et toi sali on niin kiva hän riensi Kiasmaan, koska ei ole koskaan käynyt siinä museossa. ja mikä pettymys oli kun hän ei päässyt siihen saliin :) varmaan se voisi olla hänelle hyvä syy tulla mun luo uudestaan :D vitsi.

mun on häpee kyllä, mutta esim. se käytävä Kiasmassa, jonka valkoisiin seiniin on maalattu punaisia viivoja synnyttää vain epäilystä et annettiinko apinalle maaleja käsiin :insane:
toinen kuva on jossa alastoman naisen päässä on kaasunaamari, jonka putki on laitettu sen naisen jalkojen väliin. vastakkaisessa seinässä on kuvia ihmisistä. nähtyäni niitä tuli ajatus Holokostista ja natsien keskitysleireistä. kyl voin itse keksiä niille selityksiä, mut
on vaikeata ymmärtää. mitä itse luulet?

noo,mä ite käyn yleensä kattomassa mielummin ylemmien kerroksien töitä,siis niistä avantgardesuuntausten jälkeisiä , pääasiassa ääni- ,video- ja optaidetta sekä installatiota,..oskus löytyy aika mielenkiintoisia esityksiä

sitä kaasunaamarinaista en ole nähnyt tai en ole kiinnittänyt huomiota siihen,mut joka tapaukseessa en rupee arvostelemaan näkemättäni jäänyt kuva,puhutaan siitä silloin,kuin itse kattelen sen ja voin arvostella...

D_F 07-04-2005 12:57

musta kiasma on perseesta. piste.

AlinaR 07-04-2005 13:49

Kävimme poikien kanssa vasta avatussa Kiasmassa muutama vuosi sitten ja totta puhuen en menisi sinne uudestaan ellei museo olisi treffipaikana.
Mitäs mieltä olette Heurekasta?

Habiiba 07-04-2005 14:17

Tunsin itseäni lapsena Heurekassa. Mukava tunne :)

Sanoma 07-04-2005 14:56

Miksi puhutte täällä suomeksi vaikka olette venäjänkielisija. Ja onhan tämä foorumi venäjänkielinen ja tarkoitettu venäjänkieliselle. Kysyn sen takia, että jotkut täällä ovat sitä mieltä, että ei sovi puhua keskenään suomeksi kahdelle venäjänkieliselle. :)

D_F 07-04-2005 15:05

ne, jotka luule niin eivät osallistu tähän osioon.

Habiiba 07-04-2005 15:11

joitakin ihmisiä huvittaa.
joitakin ei.
kaikki on hyvä :)

AlinaR 07-04-2005 15:43

Цитата:
Сообщение от Sanoma
Miksi puhutte täällä suomeksi vaikka olette venäjänkielisija. Ja onhan tämä foorumi venäjänkielinen ja tarkoitettu venäjänkieliselle. Kysyn sen takia, että jotkut täällä ovat sitä mieltä, että ei sovi puhua keskenään suomeksi kahdelle venäjänkieliselle. :)

Jotkut voivat olla vaikka mitää mieltä mutta ME olemme ME ja sillä sipuli :bratok:

Cielo 07-04-2005 15:55

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Kävimme poikien kanssa vasta avatussa Kiasmassa muutama vuosi sitten ja totta puhuen en menisi sinne uudestaan ellei museo olisi treffipaikana.
Mitäs mieltä olette Heurekasta?

Heurekasta?
Aika mukava paikka :) sopii kuin lapsille,että aikusillekin

Mut Kiasma kyl,oon sama mieltä,ettei ole kaikille yhtä mielenkiintoinen tai mielyttävä.

Se on varsinaisesti tarkoitettu moderni taiteesta kiinnostuville
ja varmasti se on aika hyvä tutkimuskohdepaikka taidekoulujen opiskelijoille, jotka opiskelee taidehistoriaa ja taiteen eri tyylisuuntia...

Cielo 07-04-2005 16:00

Цитата:
Сообщение от AlinaR
aivan...aivan...kikkelis-kokkelis....nääs... ;)

Miksiköhän tänne ei tulee muita suomenkielentaitoisia juttelemaan???
Kissakaan ei kirjoita enää, vaikka piipahtaakin forumiin välillä..Minä näin ;)

no ehkä sen takii, että aika monille riittää suomenkieltä puhumista koulussa tai töissä ja joillekuille vielä kotona ....
varmaan ihmiset mieluiten haluu rentoutua forumilla juttelemalla omalla äidinkielellää ?!?

Sanoma 07-04-2005 16:02

Цитата:
Сообщение от AlinaR
Jotkut voivat olla vaikka mitää mieltä mutta ME olemme ME ja sillä sipuli :bratok:

Kiitos. Olen todella tyytyväinen tähän vastauksen :)

D_F 07-04-2005 16:14

Цитата:
Сообщение от Sanoma
Kiitos. Olen todella tyytyväinen tähän vastauksen :)

"ja sillä sipuli" ;)

AlinaR 07-04-2005 16:28

Olen käynyt Heurekassa poikieni kanssa viimeksi kuin siellä "asui" Dinosaurukset. Suurin kiinnostus oli kuitenkin muualla Heurekassa kuin tekonukkeosastolla, vaikka kuinka ne hyvin todennäköiseksi olikin tehtynä. Mutta juuri Dinojen takia me sinne lähdimme hiihtolomalla.
Ensimmäisen kerran kävin Heurekassa Jari Sarasvuon vetämäänä luennossa meitä myyjiä varten ja sain jopa nimmarin kirjaansa. Siitä on ainakin 7-8 vuotta.
http://img194.exs.cx/img194/3671/kirja9ff.jpg
http://img194.exs.cx/img194/8714/nimmari3dd.jpg
Minä kerään nimmareita kirjoihin ja kokoelmassani tällä hetkellä vain kolme nimikirjoitusta.
Isona unelmana pidän saada Tommy Tabermannin nimmaria. Ja uskon että jossain vaiheessa myös saan.

Cielo 07-04-2005 16:34

Ooo!!! :) puhutaan sit julkikksista
kuka , mitkä nimmarit, keneltä on joskus saanut

Cielo 07-04-2005 16:38

en itse kerää nimmaria, mut olen tavannu eri ihmisiä,joiden nimikirjoituskia haluaisin ottaa,mutta en ottannu ...

P.S tanssin muuten joskus laivamatkalla Peltsin kanssa :gy:

AlinaR 07-04-2005 16:46

Цитата:
Сообщение от Cielo

http://img133.exs.cx/img133/4415/nimmari14jw.jpg
http://img133.exs.cx/img133/9742/ru...nnimmari2it.jpg
siinä on ne muut.

D_F 07-04-2005 20:57

kuulin radiosta tänään hemmetin hyvän biisin, oli suomalas-ruotslalainen. joku mies ja nainen lauloivat jotain rakkaudesta suomen ja ruotsin kieleillä. tiieks joku mistä mä puhun? ketkä ne oo?

kisumisu 07-04-2005 22:35

se aki sirkesalo muistaakseni (lauloi suomeksi- olkoon rauha hänen sielulle) ja naisen nimi on lisa nilsson, laulun nimi on "Mysteriet"

D_F 07-04-2005 22:47

kiitti. pitäis kai asentaa emule.

Ralphie 08-04-2005 01:15

Цитата:
Сообщение от Cielo

Keneltä julkkikselta oon saanut..? Hmmm..se on vasta salaisuus! :D
Yleensä en jaksa pyytää nimmareita, mulla on lähinnä jotain valokuvia julkkisten kanssa.. Noh, pari vuotta sitten Linda Lampenius tyrkytti mulle nimmarinsa ja se oli otettava, aika söpö blondi kuitenkin.. Kävin sen keikalla ja Linda soitti muuten tosi hyvin viulua. Silloin taisi vielä Porvali olla kuvioissa, joten en jaksanut viedä tilannetta pidemmälle.. :rolleyes:

Цитата:
Сообщение от D_F
kuulin radiosta tänään hemmetin hyvän biisin, oli suomalas-ruotslalainen. joku mies ja nainen lauloivat jotain rakkaudesta suomen ja ruotsin kieleillä.

Latasin. Kuuntelin. Ei vakuuttanut. :ass:

Cielo 08-04-2005 11:21

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Keneltä julkkikselta oon saanut..? Hmmm..se on vasta salaisuus!
Yleensä en jaksa pyytää nimmareita, mulla on lähinnä jotain valokuvia julkkisten kanssa.. Noh, pari vuotta sitten Linda Lampenius tyrkytti mulle nimmarinsa ja se oli otettava, aika söpö blondi kuitenkin.. Kävin sen keikalla ja Linda soitti muuten tosi hyvin viulua. Silloin taisi vielä Porvali olla kuvioissa, joten en jaksanut viedä tilannetta pidemmälle..

salaisuus :gy: jo jo,salaisuudet on justis sitä varten,et niitä joko pidetään joko rikotaan :gy:

hehe,Ralphie, mitä jos missasit oman onneensa ? ;)
ja mahdollisuus kuunella joka illalla söpön blondin ihanaa viulun soittoa :p

D_F 08-04-2005 12:43

Цитата:
Сообщение от Ralphie

turha on mauista tapella. :ass: ;)

hei, viittiko joku laittaa sen mulle tulee, kun en millään jaksa ladata emulia.

Шаман 10-04-2005 00:03

Цитата:
Сообщение от D_F
kuulin radiosta tänään hemmetin hyvän biisin, oli suomalas-ruotslalainen. joku mies ja nainen lauloivat jotain rakkaudesta suomen ja ruotsin kieleillä. tiieks joku mistä mä puhun? ketkä ne oo?

Minäkin kuulin sen samana päivänä. Tarkemmin yöllä autossa. Tunnistin Sirkesalon äänen. Tosi hellä biisi.

Mites täällä on niin hiljaista Agrikolan päivänä? Suomen kielen päivä kalenterin mukaan...

Kiasmasta pari sanaa. Osallistuin sen rakentamiseen. Ajettiin betonia kaksi viikkoa yötä päivää. Se taitaakin olla parasta koko härvelissä. Siis ne meidän ajamat betonin massat. Ainakin puhdasta betonia eikä mitään paskaa. :)

D_F 11-04-2005 17:13

Цитата:
Сообщение от Ralphie

latasin emule, latasin biisin, kuuntelin... noin 100 kertaa. ai, että on hyvä biisi! ;) johtuuks se sitä, että jag tallar inte svenska? ;)

AlinaR 11-04-2005 19:43

Цитата:
Сообщение от D_F
latasin emule, latasin biisin, kuuntelin... noin 100 kertaa. ai, että on hyvä biisi! ;) johtuuks se sitä, että jag tallar inte svenska? ;)

viitsitkö ladata liitetiedostona sen tähän?

D_F 12-04-2005 11:30

ei ihan nytten, en ole kotona. kai joku muukin, no vaikka Ralphi, pystyy siihen. sori.

AlinaR 12-04-2005 17:12

Цитата:
Сообщение от D_F
ei ihan nytten, en ole kotona. kai joku muukin, no vaikka Ralphi, pystyy siihen. sori.

Ouki-douki & ei hätiä mitiä. Onnea sinulle sinne missä oot nyt tällä hetkellä. :)

Ralphie 12-04-2005 20:45

Цитата:
Сообщение от D_F

Ralphie ei pysty, vaikka haluaisikin. Ensinnäkin, tänne ei pysty liittää näin isoja tiedostoja ja toinen juttu on se, että rikkoisin tekijänoikeuslakia ja sitähän minä en tee.. :D Ainakaan näin julkisesti! ;)

Цитата:
Сообщение от Cielo
hehe,Ralphie, mitä jos missasit oman onneensa ?

Olisin aivan hajalla, jos miettisin joka kerta tällä lailla.. :drug: "...если бы дака бы во рту выросли грибы.."

Cielo 13-04-2005 11:25

Ralphi,
Aj jaaa,sit sun elämässäs söpöt blondit ovat aina kuvioissa ja tyrkyttävät aika usein nimmarinsa ;)
no joo ....sit mä ymmärään,miks muistutit siitä "...если бы дака бы .." ;)

(кстати бред,грибы бы там никогда не росли бы , в любом случае!! несмотря на "ка бы" - среда не та,как биологическая так и химическая :p )

D_F 13-04-2005 14:22

[QUOTE=Ralphie]Ralphie ei pysty, vaikka haluaisikin. Ensinnäkin, tänne ei pysty liittää näin isoja tiedostoja ja toinen juttu on se, että rikkoisin tekijänoikeuslakia ja sitähän minä en tee.. :D Ainakaan näin julkisesti! ;)QUOTE]

en vaan mennyt selittää. ;)

Ralphie 14-04-2005 15:44

Цитата:
Сообщение от Cielo
Ralphi,
Aj jaaa,sit sun elämässäs söpöt blondit ovat aina kuvioissa ja tyrkyttävät aika usein nimmarinsa ;)

Itse asiassa nimmarit ovat aika harvoin kuvioissa.. :hug:

Цитата:
Сообщение от Cielo
(кстати бред,грибы бы там никогда не росли бы , в любом случае!! несмотря на "ка бы" - среда не та,как биологическая так и химическая)

:umnik: Не знаю, книжки умные я не читаю.. :lamo:

saska 15-04-2005 15:51

Цитата:
Сообщение от Шаман
Minäkin kuulin sen samana päivänä.

suosittu laulu, kun se voi kuulla kaikkialla!:)

Ralphie 15-04-2005 21:07

Цитата:
Сообщение от saska
suosittu laulu, kun se voi kuulla kaikkialla!:)

Mä en ole kuullut sitä missään.. :xbe: ...mut mä kuuntelenkin ainoastaan Frequence 3 -radiokanavaa ja sit niitä ääniä päässäni... :insane:

По-душка 15-04-2005 21:10

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mä en ole kuullut sitä missään.. :xbe: ...mut mä kuuntelenkin ainoastaan Frequence 3 -radiokanavaa ja sit niitä ääniä päässäni... :insane:

kerro lisää niistä äänistä päässäsi. onko ne mukavia?

Ralphie 16-04-2005 22:14

Цитата:
Сообщение от По-душка
kerro lisää niistä äänistä päässäsi. onko ne mukavia?

Daa-a. Välillä on ja välillä ei.. :xbangdesk Sisäinen ääni eli intuitio auttaa minua kuitenkin hyvin elämässäni eteenpäin.

Intuitiossa on kyse sisäisestä tietämyksestä tai vahvasta ennakkoaavistuksesta, jonka kuunteleminen auttaa tekemään oikeita ratkaisuja ja välttämään vaaroja.
(c) Intuition käyttö keventää elämää

:ura:

D_F 18-04-2005 12:03

"i see dead people" ;)

Cielo 18-04-2005 17:21

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Itse asiassa nimmarit ovat aika harvoin kuvioissa..

mut kyl tyrkyttelyt on ainaki ajan tasalla ;)

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Не знаю, книжки умные я не читаю..

а я их не всегда дочитываю :gy:

По-душка 19-04-2005 00:24

Цитата:
Сообщение от Ralphie
Daa-a. Välillä on ja välillä ei.. :xbangdesk Sisäinen ääni eli intuitio auttaa minua kuitenkin hyvin elämässäni eteenpäin.

Intuitiossa on kyse sisäisestä tietämyksestä tai vahvasta ennakkoaavistuksesta, jonka kuunteleminen auttaa tekemään oikeita ratkaisuja ja välttämään vaaroja.
(c) Intuition käyttö keventää elämää

:ura:

Viittaamasi linkin artikkeli perustuu Sonia Choquetteen kirjaan Herätä sisäinen äänesi. Olen lukenut hänen toisen kirjan Luota vaistoihisi. Innostuin asiasta niin paljon, että oikein ostin ko. kirjan kaupasta. Tarkoituksenani oli pitää sitä ohjekirjana, joka olisi aina käden ulottuvilla. Mutta toisin kävi. Se kirja hävisi jonnekin, enkä löydä sitä mistään. Sisäinen ääneni kieltäytyi yhteistyöstä kanssani eikä kerro, missä se kirja on.
Mitä neuvoksi?

D_F 19-04-2005 11:34

pitäisköhän oiken siivota sittenkin? ;)

По-душка 19-04-2005 12:42

pelkkä ajatus siivoamisesta saa minut kauhuvaltaan . mieluimmin jään odottamaan sisäisen ääneni ohjeita.

D_F 19-04-2005 14:55

ja ääni sano: siivo! siivo! ;)

По-душка 19-04-2005 15:34

Ääni ei voi sanoa sitä.
Muistatko, mitä artikkelissa luki?

1. askel: Tee sitä mikä tuntuu hyvältä

Siivoaminen ei tunnu minusta hyvältä.

AlinaR 19-04-2005 17:35

Upeita ajatuksia ja ohjeita!
Kiitos Ralphie että toit ne tänne. Jos ihmiset uskaltaisi kuunnella omia sisäisiä äänejä ja uskoisivat vastoihinsa niin maailmassa ei olisi niin paljon luusereita. IMHO

Intuition käyttö muuttaa arjen

Intuition käyttö muuttaa elämän ja tuo siihen aivan uudet säännöt. Sonia Choquette on määritellyt ne näin:

Olen hengellinen olento, jumalallinen ihme, syntyperältäni korvaamattoman arvokas.
Voin luottaa itseeni. Sisin olemukseni tietää parhaiten, jos vain kuuntelen sitä.
Korkeampi minäni ohjaa minua jokaisena päiväni hetkenä. Kaikella on merkitystä.
Minulla on elämässäni selkeät päämäärät. Tiedän mihin olen menossa. Olen vastuussa elämästäni ja kaikki asiat selviävät.
Elämäni on järjestyksessä ja tunnen vastuuni. Sanon "Kyllä" kaikelle mikä on tärkeätä; en millekään muulle. Olen vapaa huolistani.
Kokemukseni ovat parempia ja olen onnellisempi silloin, kun luotan sisäiseen ohjaukseeni ja käytän sitä hyödykseni. En kaipaa toisten hyväksymistä. Onnistumiseni tekee sen minulle.
Toimin uskon voimalla. Minun ei tarvitse perustella intuitiotani. Odotan kärsivällisesti kunnes minulle selviää, miksi minua ohjataan tiettyyn suuntaan.
En ole passiivinen - olen aktiivinen. Sisäinen ääneni on todellinen. Käytän sitä apunani ja se takaa turvallisuuteni.

Sonia Choquette: Herätä sisäinen äänesi.

AlinaR 19-04-2005 18:53

Nykyisin puhutaan paljon TUNNEÄLYSTÄ ja siitä on jonkun verran kirjallisuutta kirjakaupoissakin. Itse tutustuin kyseiseen ilmiöön työnantajani kautta viime vuonna joutuaan bournout-tilaan, hän kävi luonani kuuntelemassa minua ja toi mukaansa kirjaa : http://www.wsoy.fi/pro/index.jsp?c=...n=951-0-27972-2

aiheesta netistä poimittuja sivuja:
http://www.nicehouse.fi/tyohuone/evaat/tunteet.htm
http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=951114457X

kisumisu 19-04-2005 20:25

sisäinen ääni? eiko tää oo välillä ristiriidassa omantunnon ja järjen kanssa? silloin kun ihminen on yhtenäinen, silloin tää varmasti toimii. entäs jos ihminen on rikkinänen sisällä ja hänen sisäinen ääni pyytää tekemään sellaista, josta toisille tulee harmeja? mitä silloin?
elämässä eivät kaikki voi olla voittaijaa, tähän maailmaan tarvitaankin luusereitä ja mikä on luuseri? se, joka ei saavuttanut päämääränsä? saanut hyvää työpaikkaa? ei oo rikas? eikä rakas?
intuitio on hyvä asia. sisäinen ääni ei ole vältämättä intuitio, vaan erilainen sisäinen minä, jolla voi olla erilainen ego kuin kuorella.
intuitio minulla on ja se toimii silloin kun on hätä. esim. jos lapsi sairastuu, intuitio sanoo ettei se ole kuolemanvakava, jolloin pystyn ilman paniikkia toimimaan.
joten on ihmisiä jotka kuuntelevat omaa sisäistä ääntä välitämättä sen vaikutusta muihin - pääasia että mul on hyvä olla.

~Aurora~ 19-04-2005 21:00

Minun mielestä intuitio kuuluu ennemän naiselle, eikä miehelle. Philosofiaaaaa! :xau:

AlinaR 19-04-2005 21:05

Minusta luuseri on se joka omasta heikkouudestaan menee ja tekee pahoja asioita, on ilkeä ja väkivaltainen, satuttaa läheisiä ja ventovieraita, on rattijuoppo ja riistänyt ihmisiltä elämää, vastuuntunnoton ja väliinpitämätön elukka, työelämässä vai ei....se ei vaikuta laisinkaan, IMHO.

kisumisu 19-04-2005 21:39

se ei ole luuseri- se on vain paska-ihminen. luuseri on se, joka ei menestynyt elämässä...

space_monkey 19-04-2005 22:06

Miksi muuten sanoisitte ihmistä, jonka mielestä järki menee intuition edelle?

T: laskelmoiva paskiainen

AlinaR 19-04-2005 22:13

Цитата:
Сообщение от space_monkey

T: laskelmoiva paskiainen

arvelisin hänet olevaan neitsyt tai skorppari (hor.)
ei muuta selitystä minulta.
:unik:

space_monkey 19-04-2005 22:21

Pieleen meni. (Ja Neitsyt kai pitäisi tässä tapauksessa kirjoittaa isolla.:) )

AlinaR 19-04-2005 22:32

No sitten skorpparikin piti kirjoittaa isolla......Siis menikö horoskooppimerkki pieleen vai vastaus yleensä?
;)

Äh...kurkkasin sinun profiiliin ja ethan sinä syntymäpäivääsi perusteella kumpikaan niistä voi olla.
Järki on järkevämpi kun intuitio kulkee mukana...ilman intuitiota järki ei ole täydellinen.

По-душка 19-04-2005 23:49

Цитата:
Сообщение от space_monkey

Tunneälyttömäksi.

space_monkey 20-04-2005 00:04

Googletin "tunneälyn". Psykologille olis varmaan työnsarkaa. :)

Ja tässä muuten spämmiä asiaan liittyen.

AlinaR 20-04-2005 07:45

Niinpä!
Kerran Bumtsi-Bum ohjelmassa eräs mieslaulaja ei arvannut riviä esittämästä laulusta..se oli paha moka ja sitä harmitti kovasti. Toisaalta se kertoi myös siitä että olemme vaan ihmisiä, erehtyväisiä, tavallisia...

D_F 20-04-2005 11:09

Цитата:
Сообщение от По-душка
Ääni ei voi sanoa sitä.
Muistatko, mitä artikkelissa luki?

1. askel: Tee sitä mikä tuntuu hyvältä

Siivoaminen ei tunnu minusta hyvältä.

en muista, kun en lukenut, on ollut muuta mielessä.

mutta mun sisäöinen ääni sanoo, et olen pärjännyt helvetin hyvin opinnäytetyön esityksessä ja saan palkita itteni parilla tuopilla KILKENNIYä. yeaah. se vasta tuntuu hyvältä. ;)

По-душка 20-04-2005 12:12

Onneksi olkoon!
Sanoiko muuten joku muu (sisäisen äänesi lisäksi), että olit hyvä siinä esityksessä? Mitäs jos kehut tulivat egoltasi, eikä sisäiseltä ääneltäsi?

D_F 20-04-2005 12:14

ei sekaan mikään huono juttu ole, pystyn vaikuttamaan ihnmisiin pelkällä "ajatuksen voimalla ja läsnäolollani" (olikohan toe taas ogosta?) ;)

mut, oikeesti, joo. kyllä sanottiin.

По-душка 20-04-2005 12:19

Olen vilpittömästi iloinen puolestasi. Nyt valitettavasti joudun luopumaan vähäksi aikaa läsnäolostasi, koska joudun siivoushommiin. Eilen tontillamme kaadettiin kaksi isoa koivua ja valtava risusavotta odottaa minua tänään.

D_F 20-04-2005 12:23

ääni oli vahvempi ;)

tsemppia vaan! ;)

Шаман 20-04-2005 18:52

Hauska lukea nuorien rupattelua.:smile: Mutta vielä hauskempi on toinen tosiseikka. Rakas tytär täytti eilen 20. Mahtava fiilis... Päästiin uudelle tasolle. Ollaan enemmän kuin ystäviä ja keskustellaan mistä vaan. Ja vieläpä kahdella kielellä. Eeee...tiesin sen! Luin satuja ja kirjoja venäjäksi. Kotona puhuttiin vain venäjää. Lapset ymmärsi kaiken mutta vastasivat jo suomeksi. Ympäristön vaikutus on valtava. Tiesin sen ja yritin vääntää omaa linjaa. Ja taisin onnistua. Ainakin tuntuu siltä. :smile:

По-душка 20-04-2005 19:03

Onnittelut ylpeälle isälle!

Ralphie 21-04-2005 02:05

Esityksistä puheen olleen. Tällä viikolla kokeilin jotain uutta. Juonsin (suomeksi tietenkin..) yhdet bileet miss Tampereen kanssa. Hyvin meni ja hauskaa oli ;) *vieläkin niin sairaan ylpeä itsestään* ;)

По-душка 21-04-2005 09:50

Onko sinusta tulossa uusi juontajatähti? Saisinko nimmarin?
Onko miss Tampere livena yhtä kaunis ja viehättävä, kuin telkkarissa?

D_F 21-04-2005 13:51

hänestä on tulossa "virallinen salarakas" ;)

Katja 21-04-2005 14:06

Mitä tarkoitetaan sanalla salarakas? Onko se sama kuin rakastaja(tar)? Vitsi, mä katon televisiota liian vähän, enkä lue juorulehtejä.

Katja 21-04-2005 14:25

Luin muutama päivä sitten artikkelin oudoista paikannimistä. Tällaisia paikannimiä löytyy Suomesta.
Iso-Siitinsuo
Hevonperseenmutka
Kaluholmen
Pervonmäki
Isonpervonmäki
Matinpervonniitty
Lailanpervonsuo
Jaakonpervonvuoret
Pukkipervonkallio
Kiimajumppura
Tissikivinuora
Naimakkaluspa
Perseenpaistamaa
Puuropaskannnivaa
Vitunviheltämänjänkä

Lisää nimiä löytyy täältä. http://www.mtv3.fi/helmi/arkea/puhe...57?Hullumaailma

Kukahan tällaisia nimiä on keksinyt?:eek: Onko Venäjällä samantyyppisiä paikannimiä? Ei varmaan ole. Onneksi asun Vantaalla:D

D_F 21-04-2005 14:26

juu jotain sinne päin.

Шаман 21-04-2005 16:16

Цитата:
Сообщение от По-душка
Onnittelut ylpeälle isälle!

Kiitos! :)

Eilen sain ylläri soiton ulkomailta. Ystävän poika kutsui häihin. Olen hänen eee...miten se on suomeksi? Крёстный. Kummi? Niin tais olla... Näin se elämä rullaa... Muistan kun armeijassa(1981-1983) vannottiin ystävien kesken: kun päästään siviliin niin ei mennä naimisiin ainakin 5 vuoteen. Toisin kävi...Sorruin jo ekana vuotena. :D

Cielo 21-04-2005 16:27

Цитата:
Сообщение от Шаман
Kiitos! :)
Muistan kun armeijassa(1981-1983) vannottiin ystävien kesken: kun päästään siviliin niin ei mennä naimisiin ainakin 5 vuoteen. Toisin kävi...Sorruin jo ekana vuotena. :D

isäni joskus vannoi samaa ;)
ja hänkin sortui :gy:

AlinaR 21-04-2005 16:50

Kuka tietää mikä mönkijä on venäjäksi?
Tai englanniksi.
PS kysymyksessä on ajoneuvo.

Шаман 21-04-2005 16:51

Цитата:
Сообщение от Cielo
isäni joskus vannoi samaa ;)
ja hänkin sortui :gy:

Näin se elämä aina tarjoaa yllätyksiä. Suunnitelmat voivat muuttua hetkessä. :)

Часовой пояс GMT +3, время: 00:44.