Просмотр одиночного сообщения
Old 07-02-2008, 19:05   #29
mango
aventura romántica

Проживание: en sueños
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Hnu
Meillä on hyvä sähköinen sanakirja töissä, se auttaa mua paljon, varsinkin kun pitää kirjoittaa viesti jollekulle. Ja mulla on työkaveri, joka puhuu englantia niin huonosti, että en edes yritä puhua sitä sen kanssa enää. Myös on sellaisia ihmisiä, jotka eivät halua puhua englantia, jos tietävät että osaat suomea. Mun mielestä ymmärtäminen on paljon helpompaa, kuin puhuminen.

Hnu, älä ole laiska! =) Kyllä on helpompaa puhua englantia kun osaat sitä paremmin kuin suomea.
Yritä puhua kuiteskin suomea enemmän. Alussa on vaikeaa, mut kyl se siitä pikku hiljaa lähtee. Ja sinulla on mahtava tilaisuus oppia puhumaan suomea koska olet päivittäin tekemisessä suomalaisten kanssa. Ensin kuuntelet enemmän kuin puhut, mutta vuoden päästä huomaat itse, miten kielitaitosi on kehittynyt.

Voisin sanoa, että olen iloinen, että mulla on tämmönen ADHD työkaveri, joka puhuu ja höpöttelee jatkuvasti, kirjoittaa erilaisia sähköpostiviestiä, joihin vastaan aina. Siitä se vuosi sitten alkoi, ja nyt huomaan, että se oli aivan mahtava tilaisuus oppia sekä kirjallista, että suullista suomea.

-----------------
Whataya Want From Me

0

0