Просмотр одиночного сообщения
Old 21-03-2005, 00:12   #451
Ralphie
Moderaattori

Проживание: Свой дом
Status: Offline
Moi. Sunnuntai on pahin.. Täällähän on juteltu kaikkee hauskaa ja paljon. Muah, mä kiroilen aika paljon - molemmilla kielillä. Mun motto on: Big plans in my pants. Ja mun mielestä, joku pieni osa ihmisestä muuttuu aina kielen mukana. Olen lukenut tutkimuksesta kaksikielisistä japanilaisista naisista, silloin kun heiltä kysyttiin sama kysymys "Mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmasi?" vastasivat he eri lailla samaan kysymykseen.. Siis, japaniksi japanilaisille jotain tyylin "musta tulee aviomieheni rakastava vaimo ja lasteni huoltaja.." Englanniksi amerikkalaisille "minusta ehkä vielä joskus tulee uranainen bla-blaa...". Kuitenkin en usko, että itse muutun näin paljon vaihtaessani kielestä toiseen. Tosin olen muutenkin outo, suomen ja venäjän ohella keskustelen oikein mielelläni myös ruotsiksi ja englanniksi. Suomen kielessä on toki kauniita sanoja ja yksi suosikeistani on eräs suomalainen yhtiö, Kapiteeli.. Ka-pi-tee-li, kuullostaa niin seksikkäältä. Kaikki vokaalit sointuu niin kauniisti yhteen konsonantien kanssa.. aah.

Jah, herra DF on Tampereelta.. God damn it.

0

0