Просмотр одиночного сообщения
Old 22-10-2009, 19:09   #13
Haha
Еще не придумала...

Проживание:
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Канарейка
... они не хотят считать их отношения гражданским браком. Как можно доказать обратное, какие документы могут быть приняты во внимание: возможно, регистрация в Эстонии по одному адресу, показания свидетелей, ну я не знаю, ещё что-нибудь?

А вот этот случай/ответ? Не поможет? То есть не трогая "тип брака"...

2. Olen EU-kansalainen ja tullut Suomeen avioituakseni suomalaisen kanssa. Olen oleskellut täällä kolme kuukautta ja haluaisin nyt rekisteröityä. Olemme asuneet yhdessä vasta reilut kolme kuukautta. Miten meille voi kertyä vaaditut kaksi vuotta yhdessä asumista, jos en voi laillisesti oleskella Suomessa? Työpaikkaa minulla ei ole.

Unionin kansalaisten rekisteröinnistä päättää asuinkunnan poliisi. Tarkempaa ohjeistusta oleskeluoikeutesi rekisteröinnistä sinun kannattaa tiedustella poliisilta.

Et voi rekisteröityä vielä perheenjäsenenä. Sen sijaan voit rekisteröityä unionin kansalaisuuden perusteella, jos sinulla on riittävät varat, eli sinun ei tarvitse turvautua toimeentulotukeen, ja sinulla on tarvittaessa sairausvakuutus. Rekisteröityminen on mahdollista myös taloudellisen toiminnan perusteella (työpaikan löytyminen). Jos poistut välillä Suomesta ja palaat takaisin, kolmen kuukauden oleskeluoikeus ilman rekisteröintiä alkaa kohdallasi alusta.

http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?article=3442

-----------------
"После коммунистов я больше всего не люблю антикоммунистов" (С.Довлатов)
"Евтушенко против колхозов? Тогда я - за..." (И.Бродский в переложении того же Довлатова)

0

0