Просмотр одиночного сообщения
Old 08-11-2009, 21:38   #6
EJE
Registered User

Проживание:
Status: Offline
Продолжение переписки

Hei Daniel,
olemme tehneet varsinaisen vahinkoilmoituksen. Niin se on kasittelyssa. Tarjouksesi ei sopi meille. Meidan mielistamme ongelma tuli rakennusvian ja sinun huomattomuuden takia. Et ottanuut minun soiton huomioon puolivuotta sitten. On mainittava asiaa koskevaa sita etta jouduimme hengittamaan tata myrskyttya ilmaa koko ajan siita syysta.
Vuokramaksusta sanotaan sita etta poissaoloajasta ei ole maksettava lain mukaan.

Ystavallisin terveisin,
Maria

Hei,

Alla kopio vuokralain 23§ ja siina lukee aivan selvasti etta vuokralainen ei ole oikeutettu alennukseen mikali vuokralainen itse on vastuussa tapahtumasta. Ja kuten olen aiemminkin ilmoittanut olen valmis OSANA kokonaisratkaisua ottamaan 1/3 vastuun syntyneesta vahingosta mutta lopusta 2/3 olette te vastuussa ja korostan viela etta tama tarjous on voimassa ainoastaan osana esittamaani kokonaisratkaisua.

Mitaan tulee vaitteeseesi minun reagoimattomuudestani niin sen kiistan taysin. Ilmoitit minulle vahingosta ensimmaisen kerran toukokuussa ja on totta etta korjaukset olisi ehka voinut saada nopeamminkin kayntiin mutta silloinkin korjaustyot olisivat kestaneet yhta kauan kuin nyt eli tamakaan ei ole peruste vuokra alentamiselle.

Olen valmis viela odottamaan jonkin aikaa sita, etta vakuutusyhtio kasittelee ilmoituksenne mutta yhtalailla teidankin pitaisi olla varautua ottamaan vastuuta tapahtumasta sen sijaan etta jatkuvasti kiellatte vastuunne taysin.

Muistuttaisin teita myos siita etta myohastyneista vuokrista tulen perimaan seka viivastyskorot etta muistutusmaksut ja mikali asia paatyy karajaoikeuden ratkaistavaksi niin siita syntyy aivan varmasti lisakustannuksia molemmille osapuolille.
Karajaoikeudessa tulen myos vaatimaan teilta 100% korvausta syntyneista kustannuksista. Haluan viimeiseksi myos painottaa sita etta mikali karajaoikeus paatyy minun kannalleni mutta teilta ei saa rahoja perittya niin siita tulee merkinta luottotietoihin mika omalta osaltaan saattaa vaikeuttaa vuokra-asunnon saamista tulevaisuudessa.

Terv,

Daniel

23 §
Vuokranantajan vastuu toimenpiteistaan

Vuokranantajan tulee huolehtia siita, ettei vuokranantajan edella tassa luvussa tarkoitetuista toimenpiteista aiheudu vuokralaiselle suurempaa haittaa tai hairiota kuin toimenpiteen suorittamiseksi on valttamatonta.

Vuokralaisella on oikeus saada vapautus vuokran maksamisesta tai vuokra kohtuullisesti alennetuksi silta ajalta, jolta huoneistoa ei ole voitu kayttaa tai jolta huoneisto ei ole ollut vaadittavassa tai sovitussa kunnossa. Vuokralaisella ei kuitenkaan ole tata oikeutta, jos huoneiston puutteellinen kunto johtuu vuokralaisen laiminlyonnista tai muusta huolimattomuudesta taikka korjaus- tai muutostyo on suoritettu vuokralaisen vastattavan vahingon johdosta. Taman momentin mukaista oikeutta ei ole aikaisemmasta ajankohdasta kuin siita, jolloin vuokranantaja on saanut tiedon vuokrasuhteen aikana ilmenneesta huoneiston kunnon puutteellisuudesta.

Vuokralaisella on myos oikeus saada korvaus vuokranantajan edella tassa luvussa tarkoitetun toimenpiteen tai laiminlyonnin aiheuttamasta haitasta tai vahingosta paitsi, jos vuokranantaja osoittaa, ettei huoneiston kayttoon saamisen viivastyminen tai huoneiston puutteellinen kunto ole aiheutunut vuokranantajan toimenpiteesta, laiminlyonnista tai muusta huolimattomuudesta, taikka jos korjaus- tai muutostyo on suoritettu vuokralaisen vastattavan vahingon johdosta.

0

0