Просмотр одиночного сообщения
Old 25-11-2009, 22:19   #8
Naali
Белая и пушистая

Проживание: Helsinki
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от jeicha
Osaisiko joku neuvoa, mistä löytyisi hyviä tekstejä venäjänkielen opiskeluun. Olen suomalainen ja opiskellut venäjää puoli vuotta ja tarvitsisin oppikirjan lisäksi muitakin tekstejä, joita lukea, mutta en meinaa löytää oikean tasoisia, kaikki mitä olen netistä löytänyt ovat liian vaikeita ja puhekielisiä. Haluaisin kuitenkin kirjakielisiä tekstejä, että voisin opetella myös kielioppia. Osaan ihan hyvin kaikki perusjutut, mutta venäjänkielinen cosmopolitan on vielä liian vaikea. Olisiko jollain ehdotuksia?

Kielioppia on toki puhekielessäkin.

Itse suosittelisin Lipsonin venäjän kurssia, juuri sen takia että se selittää kielioppia melko hyvin. Tesktit ovat hauskoja ja yksinkertaisia, sanasto hieman omituinen. Se löytyy netistä: http://newstar.rinet.ru/~goga/biblio/lipson/lipson.html

Suosittelen tätä muuten venäläisillekin, ihan viihdelukemiseksi. Kirjoittajalla oli hieno huumorintaju, ja kirja on täynnä kivoja huomautuksia tyyliin "Культурные люди читают книги. И они моются каждый день." ja "Что такое декадентство? Декадентство - это лежать на пляже у Великого Блинского болота и смотреть телевизор. В смокингах."

0

0