Просмотр одиночного сообщения
Old 18-02-2010, 21:55   #19
kisumisu
Гость

Проживание:
Smile

Цитата:
Сообщение от mika salo
Vai pitäisi sitä puhkua samaan tuleenkin vielä) kyllähän sitä on puhallettu esim. pietarin jätevedenkäsittelylaitokseen yms kovastikkin.
Ja toisaalta se että 39 oli, toivottavasti selkeytti venäläisten käsitystä heidän "ystävällisyydestä". Kritiikkiä ei venäläinen näytä kestävän vieläkään....
Vai oli eestiläinen G. Ots? Eikös hän ollut neuvostoliittolainen? Onnellisten ihmisten maassa kaikki oli veljiä muistelen.....

ymmärän että haluat vähän pistää meitä niin kuin mehiläinen ja muistelet iroonisesti sitä suurta ja mahtava Neuvostoliiittoa-mutta muistutan sinua silti- että suurin osa täällä olevia eivät ole sen ihailijoita ja joidenkin perheitä on kärsineet Stalinin vainoista (esim. minun)
Sinä voi kritisoida politiikkaa mutta mitä tavallisillä ihmisillä on sen kanssa tekemistä? Neuvostoliitto ei ollut ONNELA, vaikka oli minun synnyinmaa ja minä olen tehnyt jo vuosia sitten pesäeron sen politiiikan kanssa- joten ihan hyvin voit kritisoida se aikaa, jolloin se oli "suuri ja mahtava"- mulle ihan samaa.
Evakoiden tuskaa ymmärän koska mieheni äiti on karjalan evakko, joka ei koskaan enaa nähnyt oman kotikylän. Mieheni sisar matkustaa joka vuosi sinne, äidin synnyinseuduille- se on hänen tapa muistaa äitiä- Veljet eivät ole niin "tunnollisia"
Sanon vielä että en ole kaikkein täällä kirjoittavien samaa mieltä, en rupee kehumaan kliseeksi tulleet asiat kuten "Lenin antanut itsenäisyyttä" tai että ilman neukkuja ei olisi Suomea- koska en koe että se oli näin-vaan mielummin rakennetaan se ymmärryksen siltä, joka voi yhdistää meitä, koska minä olen täällä pysyäkseen samoin moni muu ja ennakkoluulot miten parahin voi rikkoa kuin tutustumalla toisinsa paremmin
Olemmehän kaikki ihmisiä- hyvässä ja pahassa uskonnosta tai ihon väristä riipumatta

0

0