Цитата:
|
Сообщение от Jade
Mutta on olemassa kansalaisuus ja kansallisuus, eikös niin? Ja jos ensimmäinen käsite on selvä, niin toinen ei oikein ole.
Minusta aggressiivinen epäinhimillinen turhamaisuus tulee nimenomaan omituisista heimo- määritelmistä, että suomalaisuus (tai venäläisyys, tai muu -uus) toimii "veren mukaan". Eli että ihminen syntyy kansallisuus valmiina esi-isien mukaan, että ihminen on niin kuin ikuisesti leimattu olemaan muukalainen "veren" takia, eikä ole mahdollista vaihtaa etnistä kansallisuutta.
1#
Minusta perussuomalaisilla ei ole tällaisia "verenhimoisia" määritelmiä. Vai onko?
Perussuomalaiset ainakaan eivät huuda, että assimiloituminen on paha asia – eli eivät sulje pois tulemista suomalaiseen etnisyyteen äidinkielen ja kulttuurin kautta.
Maahanmuuttajan pitää ITSE päättää mikä on hänelle parempi – assimiloituminen, integroituminen, isoloituminen tai kotimaahan palaaminen. Eikä mikään puolue tai "parlamentti" voi sanella meidän puolesta mikä meille on parempi, koska tämä on yksityinen asia.
2#
Ranskassa suomalaiset määrittelivät omaa etnistä kansallisuuttaan - http://www.ulkosuomalainen.com/arti...omalaisuus.html -
" Etnisen ryhmän määritelmä.... kielen, uskonnon, rodun, alkuperämaan ja sen kulttuurin perusteella…" - Mikä tässä määritelmässä on väärin? Kieli, rotu, uskonto….? 
|
1#
Minusta perussuomalaisilla ei ole tällaisia "verenhimoisia" määritelmiä. Vai onko?
FVW:
Ei tietenkään, huolemme kohdistuu pikemmin ghettoutumiseen, ja eristyneiden kulttuurillisia enklaavien syntymiseen, joiden ainoa kontakti kantaväestön kansa on sosiaalitoimistojen kautta.
(B)Oikeastaan edellisestä vastauksen linkistä löytyy vastaukset.
2#
Itse tuontiperussuomalaisena koen, että olen osa tätä yhteyskunta, en edusta entistä kotimaatani edustan vain itseäni.
En häpeä ulkomaalaiset juuriani mutta en korostaa niitä, (ARVO) maahanmuuttaja käytän hyväksi
kritisoidakseen epäkohtia
|