Просмотр одиночного сообщения
Old 08-08-2012, 10:41   #32
panda199f
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от Genre
YKI не надо, если у вас есть

Peruskoulun päättötodistus, jossa on hyväksytty arvosana suomesta tai ruotsista äidinkielenä tai toisena kielenä.

Lukion päättötodistus, jossa on hyväksytty arvosana suomesta tai ruotsista äidinkielenä tai toisena kielenä.
Suomen- tai ruotsinkielinen ylioppilastutkinto, jossa on hyväksytty arvosana suomesta tai ruotsista äidinkielenä tai toisena kielenä.

Todistus suomen tai ruotsin kielellä suoritetusta ammatillisesta perustutkinnosta (lain 630/1998 mukainen tutkinto).
Todistus suomen tai ruotsin kielellä suoritetusta ammattitutkinnosta tai erikoisammattitutkinnosta, mukaan lukien näyttötutkinnot (lain 631/1998 mukainen tutkinto).

Todistus yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa suoritetun virkamiessuomen tai virkamiesruotsin opinnoista (sellainen suomen tai ruotsin kielen taito, jota vaaditaan korkeakoulutkintoa edellyttävään virkaan kaksikielisellä kielialueella).
Todistus yliopisto- tai ammattikorkeakoulututkintoa varten suoritetun suomen- tai ruotsinkielisen kypsyysnäytteen hyväksymisestä.[I]

Хорошо спрошу так, вот два пункта из анкеты на гражданство кто нибудь получал по ним гражданство?

Olen 65 vuotias tai sitä vanhempi ja hallitsen suomen/ruotsinkielen ymmärtämisen alkeet (liitteenä joko todistus alkeistason kielitaidosta tai säännöllisesta suomen/ruotsin kielen opintoihin)

Olen luku ja kirjoitustaidoton, mutta puhua ja ymmärrän suomea/ruotsia (alkeet) tai olen osallistunut sännöllisesti suomen/ruotsin kielen opintoihin (liitteenä todistus luku ja kirjoitustaidottomuudesta ja lisäksi joko todistus alkeistason suomen/ruotsin kielitaidosta tai säännöllisestä osallistumisesta suomen/ruotsinkielen opintoihin)

0

0