Цитата:
|
Сообщение от OpiskelijaParka
Milloin minä korostan tervehdystä? No jos olen saapunut liikkeeseen ja minusta alkaa tuntumaan siltä, että tiskin takana on töissä joku kuurosokea, joka ei ole huomannut minun saapuneeni liikkeeseen niin sanon selkeällä äänellä "Hyvää päivää" tai jotain muuta muodollisen kuuloista, kuten "Päivää henkilökunta", joka on vähän dynamiittia. Se on huomattavasti kohteliaampi muoto kysymyksestä "Onkohan täällä tänään sattumoisin ketään töissä?".
Kun pultsaripariskunta tukki kaupassa ulospääsyn epähuomiossaan kassejaan pakatessaan niin vähän aikaa odotettuamme ja meidän jonottajien virnuillessa toisillemme tokaisin:"Pääsisinköhän tästä *herrasväen* ohi?". Harvemmin olen nähnyt suomalaisten antavan niin nopeasti tietä.
|
Heh. Sähän oot aika tiukka tapaus  Mielestäni suomalaiset voisivat tervehtiä enemmän esim. naapureita. Yksinkertainen "morjens" riittäisi puhumattakaan nyt mistään small talkista. USA:ssa olin välillä vähän pihalla, kun tuntui että joka toinen tuntematon kysyy "How are you?" tai "What's up?". Totuttelun jälkeen pidin small talkista todella paljon.
Eläköön small talk!
|