Цитата:
|
Сообщение от Ralphie
Mielestäni suomalaiset voisivat tervehtiä enemmän esim. naapureita. Yksinkertainen "morjens" riittäisi puhumattakaan nyt mistään small talkista.
|
Se, mitä mieltä suomalaiset ovat naapureistaan, löytyy talo talolta dokumentoituna täältä:
http://www.kyttaajat.net/ Tarkista oma osoitteesi.
Vuokrataloissa ei välttämättä tervehditä, mutta omistustaloissa omistajat yleensä tervehtivät toisiaan.
Minä olen sen verran viisastunut, että ainoastaan tervehdin naapureita ja kieltäydyn puhumasta mistään muusta. Siitä small talkista tuppaa kehkeytymään pahanlaatuista juoruilua. Vähän ajan päästä naapuruston mummot tietävät sinun asiasi paremmin kuin sinä itse.
Olet Tampereelta, joten seuraapa miten naiset kertovat itsestään tai asioistaan. Moni niistä suojautuu juoruilulta kertomalla joka kerta vähän erilaisen version samasta tarinasta. Semmoiset mielestäni isotkin asiat kuin että mitä ne on opiskelleet tai millä osastolla ne on töissä vaihtuvat parin kuukauden välein kun ne ei muista mitä ne on aiemmin sinulle täsmälleen kertoneet.
Small talkia harrastetaan Suomessa lähinnä Karjalassa. Se voi olla hyvinkin runsasta ja yksipuolista ilman, että sinä ehdit saada suunvuoroa ollenkaan.
Цитата:
USA:ssa olin välillä vähän pihalla, kun tuntui että joka toinen tuntematon kysyy "How are you?" tai "What's up?". Totuttelun jälkeen pidin small talkista todella paljon.
|
Eikä ne jää välttämättä kuuntelemaan mitä vastaat. Pinnallisuudessa on kieltämättä hyvätkin puolensa.
|