Цитата:
|
Сообщение от OpiskelijaParka
Se, mitä mieltä suomalaiset ovat naapureistaan, löytyy talo talolta dokumentoituna täältä:
http://www.kyttaajat.net/ Tarkista oma osoitteesi.
Vuokrataloissa ei välttämättä tervehditä, mutta omistustaloissa omistajat yleensä tervehtivät toisiaan.
Minä olen sen verran viisastunut, että ainoastaan tervehdin naapureita ja kieltäydyn puhumasta mistään muusta. Siitä small talkista tuppaa kehkeytymään pahanlaatuista juoruilua. Vähän ajan päästä naapuruston mummot tietävät sinun asiasi paremmin kuin sinä itse.
|
Hm. Meillä on ihanat naapurit.  Jos joku unohtaa kotiavaimia, mennään naapurille. Sieltä soitetaan äidille/vaimolle jne. että toisivat avaimia. Jos auton valot jäivät päälle, mennään kertomaan sitä naapurille. Kun naapurit ovat lomalla, haetaan postia. Jos ukkonen pelottaa kamalasti voi mennä naapurille. Haetaan sokeria, sulakkeita jne. jos itsellä ei ole sitä kotona. Annetaan kukkia kun itsellä niitä on liian paljon.(ruukkukukkia). Jos modeemi ei toimi naapuri voi lainata oman(ylimääräisen). Jne jne. Pitää vain tietää kenelle kertoa omista yksityisasioista ja salaisuuksista. Niitä ei välttämättä tarvitse kertoa ystävillekään.
|