Просмотр одиночного сообщения
Old 16-01-2006, 06:53   #82
maxa
ахам

Проживание: AU
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от По-душка
Olen ruoanlaitossa aika konservatiivinen. Välillä iskee kokeiluinto, jonka seurauksena saattaa syntyä miellyttäviä (tai sitten vähemmän miellyttävi&#228 makuelämyksiä. Kirjoituksesi herättivät minussa kokeiluinnon uudestaan...

Tulin tässä miettineeksi tuota kokeiluasiaa ruuanlaitossa. Väittävät, että naiset ovat konservatiivisempia siinä. Johtuukohan siitä, että naisilla on kovemmat paineet: mies ja lapset odottavat ruokaa ja ovat kiukkuisia jos se on erilaista kuin mihin ovat tottuneet. Miehellä taas ei ole noita paineita, ei ainakaan kotikokilla. Siksi voi olla luova ja kokeileva. En tiedä, tulipahan vain tuo mieleen? Minä olin jo teini-iässä innokas ruuanlaittaja ja kokeilija niin että perhe kielsi minua laittamasta heille ruokaa. He kun olivat niin konservatiivisia, ettei saanut olla reseptissä pienintäkään muutosta, eikä mitään uusia ruokia, ei ainakaan kasviksia.

Цитата:
Сообщение от По-душка
Mitä tulee minun kulttuuriseen sekoitukseeni, voin sanoa, että olen neuvostokasvatti, joka on asunut viimeiset 37 % elämästään Suomessa.

Hmmm... tunteeko neuvostokasvatti kaikkien neuvostokansojen ruokaperinteet ? Ei varmasti, eikä varmaan kaikkia tapojakaan.
Nyt olet jo sitten niin suomalaistunut, ettei puheestakaan erota taustaasi?

0

0