Просмотр одиночного сообщения
Old 10-02-2006, 00:33   #64
Katja Melto
Registered User

Проживание: Hki
Status: Offline
Tiedätte, että Hesari ei uskaltanut jättää vetoomuksen huomiomatta, mutta laitoi STT:n jutun ainoastaan nettiin. Siitä syntyi keskustelu, suuri osaa kommenteista on 'menkä takaisin jos teitä loukaa ryssittely'. Ok, mutta on sielä muitakin esim:

Nimimerkki knmmoh
Aikuisten hiekkalaatikko?

Vähän hämmästyttää nämä epäkohteliasta nimittelyä puolustavat kommentit. Onkohan kirjoittajat edes aikuisia? Henkinen ikä näyttäisi olevan jotain 12v koulukiusaajan tasoa. Mahtaa olla vaikeaa saada ystäviä tuolla "lopettakaa itse ensin" asenteella.

Lainaus FARO RY:n vetoomuksesta: "Venäjänkieliseen vähemmistöön kohdistuvat ennakkoluulot ovat kärjistyneet viime kuukausina nuorison parissa avoimeksi ja fyysiseksi väkivallaksi."

Tuotako te puolustatte? Henkistä ja fyysistä väkivaltaa vähemmistöjä kohtaan? Koulu- ja työpaikkakiusaamista?

Joku tällä palstalla ehdotti muuttamaan maasta pois, jos ei kestä rasistista nimittelyä. Minä ehdotan että nämä rasistit ja heidän puolustajansa saavat kernaasti poistua rakkaasta Suomen maastamme, mainettamme pilaamasta. Olette tämän maan heikoimmat lenkit, hyvästi!
-----------------------
Nimimerkki Suomalainen
Huono itsetunto

Jospa tuo ryssittely kohdistuisikin rajan takaa tuleviin, mutta täällähän nimitellään samoin pelkän sukunimen perusteella.
Ei riitä, että on oltu Suomalaisia useamman sata vuotta.
Ei myöskään riitä, että isät ovat sotineet suomalaisina Suomen puolesta. Ei myöskään riitä, että ollaan suomenkielisiä suomalaisen näköisiä ihmisiä. jotka ovat omalla työllä hankkineet elantonsa.
Nyt voin asialle sarkastisesti nauraa, mutta lapsena oli vaikea ymärtää miksi joku nimitteli.
Nyt aikuisena on helppo huomata milloin joku tuntee asemansa uhatuksi ja alkaa nimitellä.
En sääli näitä nimiteltäviä, vaan nimittelijöitä, jotka eivät muuhun pysty!
Isäni nmen olen päättänyt pitää. On kiva kuunnella kuinka "Lahtiset" ja "Virtaset" tavaavat vierasperäistä nimeä.

-----------------
Мир может быть лучше

0

0