Просмотр одиночного сообщения
Old 10-02-2006, 10:41   #68
kisumisu
Гость

Проживание:
radogost! aika hyvin kirjoitit - munkin mielestä sanalla ryssä on eri sävyjä ja tarkoituksia- pelkkä ryssittelyyn en reagoi, koska ihmiset puhuvat joskus mitä vaan. jos mä rupean reagoimaan joka ikiseen sanaan, minusta tulee skitso. sen taki mulla on valikoiva kuulo (tässä mieless&#228. voin itsekin joskus tahattomasti sanoa "jutsku" tai "mutakuono" - silti tarkoittamatta mitään pahaa tai alentavaa. kieli on elävä ja joskos me päästetään "sammakoita" suusta sen enempää ajattelematta sitä todellista sanan voimaa ja sen vaikutusta toisiin. ei meistä kaikista oo diplomaateiksi- he osaa käyttää oikeita sanoja oikeaan aikaan, ketään loukamatta. joten voimme antaa anteeksi sille suurelle ihmismassalle, joka todella ei tarkoitukselliseksi loukkaa venäläisiä, käyttämällä sanaa "ryssa". he eivät yksinkeritaisesti ymmärtää että se loukkaa joitakia ihmisiä.
jos minulle sanotaan "ryssä"(tosi harvoin) - niin muutan sen omaaksi eduksi, sanomalla että olenkin, vaikka voissa paistais ja olen iloinen siitä. silloin ihmiset näkevät että en ole sotajalalla, olen huumoritajuinen ja minua on helppo lähestyä - silloin ennakkoluulot väistyvät ja tulee joko välinpiittämättömyys tai kiinnostus- ja ongelma on poissa. toisin sanoen- meistä kaikista riippuu miten meihin suhtaudutaan.

0

0