Просмотр одиночного сообщения
Old 11-02-2006, 12:36   #79
Ralphie
Moderaattori

Проживание: Свой дом
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Radogost
Muuten, miten Ralphie määrittelet fiksun ihmisen? Jos et ole kuullut, että "fiksu ihminen" sanoo ryssä, niin joko sinulla on suppea tuttavapiiri, tai asetat fiksuudelle korkean rajan

Mutta oikein kasvatettu lapsi ei ryssittelystä välitä sen enempää kuin homoksi haukkumisestakaan.

Minun tuttavapiirissäni ei ole tapana haukkua muita etnisen taustan perusteella. Kouluissa ryssitellään, uskoisin, vain venäläisille, kun taas homoksi voi haukkua koirankin, jos tekee mieli; sillä sanalla ei korosteta sun ulkomaalaista taustaa. Ryssittelyssä taas tuodaan esille, häpeälisellä tavalla, että et ole yksi meistä.

Minä kun olen niin tyhmä, toivon tämän yhteiskunnan tulevan hyvin toimeen vähemmistöjen kanssa...

Цитата:
Сообщение от kisumisu
FAROn aloite on hyvä ja kipeästä asiasta pitäisi voida keskustella. niin me teemme- samoin tekevät suomelaisetkin. vuoropuhelu ja vuorovaikutus suomalaisten kanssa - paras lääke tämän ongelmaan. tehdään itseämme tutuksi suomalaisille, jos jonkun mielestä he eivät tiedä meistä mitään.

Tästä olen samaa mieltä. En minäkään näe/kuule ryssittelyä juuri missään, mutta luen lehdistä näistä ongelmista. Olisi hyvä puuttua ajoissa - keskustelu asiasta on erinomainen aloitus.

0

0