Цитата:
|
Сообщение от Veonika
Kyllä tiedän, ja samaa mieltä tosta olen.Eikä mulla muuta mielessä ollutkaan kuin käyttää näitä sanoja, sanoipa niitä Stenvall tai joku äijä kadulta vaan, pohtimiseen. Pääpiste ei siis ole Stenvall. Ne vaan herätti hitosti ajatuksia kun mä oon ne lukenut.
Ja totta, olen mä sitäkin miettinyt että jotta sun sanasi tulee kuuluisiksi, sun pitää ite olla kuuluisa. Jos mä heitän nyt vaikka jonkun viisaan lausahduksen niin tuskin sitä kukaan edes huomioon ota. Tämä maailma on siis tosiaan hämähäkin verkostoja päällekkäin, ja joku pienenpienikin tapahtuma, vaikkapa sana, on monen ja taas monen verkon ristiinkutomista, ei tää millään muulla periaatteella näköjään mene.
|
Ja mikä pahinta, jos heität jonkun viisaan lausahduksen (joka olisi periaatteessa oma ajatuksesi), niin alkaa hirveä kaivaminen ja etsiminen ja lopuksi ilmoitetaan, ettei ajatus ole sinun, vaan joku kuuluisa on joskus näin sanonut. Sitä ei taas mietitä, että ne kuuluisatkin toistaa toisiaan.
Hämmätyttää myös ihmiset, jotka pröystäilevät tiedoillaan, kun lainaavat kuuluisien ajatuksia - niin kuin Stenvall on sanonut "bla-bla-bla" ja Churchillin sanoin "bla-bla-bla". (En tarkoita nyt sinua, mutta joskus koulussa on kehuttu aineita, jotka olivat täynnä siteerattuja ajatuksia, mutta moitittu, kun on oma ajatus sattunut muistuttaa jonkun kuuluisan ajatusta).
|