Цитата:
|
Сообщение от Apollon
Saanko kysyä, että miksi päädyit juuri Australiaan?
|
Aasiasta löytämäni vaimo halusi mieluummin tänne kuin Euroopaan. Ja niin myös minä. Alun perin lähdin Suomesta työnantajan viemänä.
Цитата:
Asutko meren rannalla, vai sisämaassa?
|
Reilu kuukausi sitten muutin meren rannalta 5 kilometriä sisämaahan päin. Asun nyt melkein joen ja pienen järven rannalla, siellä, mistä alkavat sademetsät ja vuoret.
Цитата:
Kuulin, että teillä on hyvin mielyttävä kesä, kun auringonnousun jälkeen mittari saattaa näyttää jopa yli 40 C... Oletko jo tottunut? 
|
Minä asun pohjoisessa, jossa on aina lämmin. Nyt talvella yöllä jopa +15 ja päivällä +20 - 25. Kesällä on sadekausi. Silloin on kosteaa ja vähän kuumempaa, mutta harvoin yli 35 meillä. Tuolla etelässä, meiltä yli 2000 kilometriä, Sydney, Melbourne, Canberra, on kylmät talvet, voi jopa hiihtää. Kesät siellä ovat sitten kuumat, jopa yli 40 astetta ja paljon metsäpaloja. Meillä pohjoisessa on kesällä hirmumyrskyjä. Minä asun 100 kilometrin päässä sieltä, missä teki maaliskuussa tuhojaan sykloni Larry.
Цитата:
Teillä ei ehkä ole kaupoissa talvivatteitta? Voi-voi-voi...
|
On kyllä eli pitkähihaisia takkeja ja housuja. Meidän mielestämme on tavattoman kylmä jos lämpötila laskee alle 25 asteen. Minä olen jo täysin tottunut tähän. Minä olen alusta asti rakastanut kuumaa. En haluaisi enää koskaan mennä paikkaan, jossa on alle 20 astetta lämmintä. Harmi, sillä minun unelma on vieläkin käydä joskus Itä-Siperiassa.
Цитата:
Kirjoitan, ja olen ajatuksissaan jo siellä! Kuka tietää, ehkä tämä unelma vielä käy toteeksi...
|
Toivossa on hyvä elää! Käymään varmaan ainakin pääset, ja ties vaikka asumaankin ainakin johonkin Suomea lämpimämpään 
|