Цитата:
|
Сообщение от По-душка
Kiitos valistuksestasi. Otan neuvostasi vaarin ja katson joulua laajemmassa yhteydessä. Valon voittona pimeydestä. Pyrin myös minimoimaan hössötyksiäkin.
|
Olepa hyvä! Jos et nauti hössötyksistä, niin miksipä stressaamaan?
Цитата:
|
Eilein oli viimeinen jumppa tänä vuonna. Vetäjämme, joka on Suomessa pitkään asunut saksalainen, toivotti meille hyvää joulua ja antoi mausteisen luumukakun reseptin. Kokeilen sitä ensi viikolla. Kerron kokeilustani lisää.
|
Meidän adopitoisoäitimme eli entisen asuinpaikkamme omistajan rouva, on irlantilaista sukujuurta. Hänelle tärkeimmät ja suuritöisimmät jouluruuat ovat hedelmäkakut. Niitä hän tekee jo marraskuusta alkaen ja antaa sitten lahjoiksi ystävilleen. Mekin saimme omamme häntä lähempänä asuessamme. Useita päiviä sen hänenkin luumukakkunsa valmistus muistaakseni kesti, mutta en kyllä muista nyt yksityiskohtia.
Цитата:
|
Maxa! Sain sellaisen käsityksen, että olet hyvä kokki. Löytyykö sinulta mielenkiintoisia "jouluisia" reseptteja? !
|
En kyllä mielestäni ole perinteisessä mielessä, enkä olisi olleenkaan hyvä ravintolakokki esimerkiksi. Minä kyllä kokkaan paljon ja teen mielestäni maailman parasta ruokaa minun omaan makuuni. En kuitenkaan käytä reseptejä juuri koskaan vaan inspiroin kaiken mitä teen sen mukaan, mitä sattuu kotona olemaan ja mitä makuja tekee mieli sillä hetkellä. Minulle ei ole tärkeää, että ruuasta tulee samanlaista kuin viime kerralla, joten en tee esim. muistiinpanoja kokatessani. En siis valitettavasti pysty antamaan mitään reseptejä. Eikä minulla mitään jouluista ole. Noita hedelmäkakkuja en ole intoutunut tekemään, koska ne ovat niin makeita. Minä syön jouluna sitä samaa ruokaa kuin muulloinkin. Eikä se kyllästytä. Mangoja, litsejä ja banaaneita ja muita paikallisia sesonkituotteita tietysti tulee käytettyä enemmän, koska ne ovat hinnaltaan edullisia ja hyvän makuisia joulun tienoilla.
|