Просмотр одиночного сообщения
Old 18-05-2004, 22:38   #274
Katja
Гость

Проживание:
Kissa

Minusta tuntuu, että sinä et ymmärrä venäjäksi kaikkea mitä tänne on kirjoitettu.

Reijon käsitys sanasta ryssä eroa suomalaisten käsityksestä. Hän kirjoitti, että hänen mielestä ryssän tuntomerkit ovat : Отличительной чертой рюссä являетса то ,что он никого.,кроме себя не уважает и везде наводит СВОЙ ПОРЯДОК

Minä ymmärsin Reijon kirjoituksen niin : Ryssän tuntomerkki on se, että hän ei kunnioittaa ketään muuta paitsi itseensä ja myös määrä jokaisessa paikassa.

Ja beges vastasi Reijolle, että hänen mielestä tämä ylhäällä oleva kuvaus sopii 100 prosenttisesti Reijolle.
-----------------------------------------------------------------------------------
Ja mistä sinä luulet, että työpaikat ja opiskelupaikat tulevat?
Ilmestyvät tyhjästä?
Ei, kyllä ne on kaikki rakennettu suomalaisin voimin. Esimerkiksi opiskelu ammattikouluissa ja ammattikorkeakouluissa on ilmaista -kiitos suomalaisten veromarkkojen.
Kyse on siis lahjasta. Onko teidän sukunne ollut tätä maata rakentamassa?
-----------------------------------------------------------------------------------
Totta kai minä ymmärrän, että Suomen työpaikat, opiskelupaikat ja muutenkin koko talous on rakennettu suomalaisin voimin. Ruotsin talous on rakennettu ruotsalaisin voimin, Saksan saksalaisten voimin jne. Mutta sinä olet mielestäni väärässä kun puhut ihmisille, jotka asuvat täällä pysyvästi, että he ovat vieraita täällä. Mielestäni vieras ihminen tässä maassa on sellainen, joka tulee tänne turistina/ kutsulla ja asuu täällä vain vähän aika. Tosin, sanalla vieras on kaksi tarkoitusta. Esim. kun syntymäpäiväkutsuille tulee vieraita. Ja silloin, jos me ollaan vieraita täällä, suomalaisten pitäisi näyttää meille mikä on suomalaisten vieraanvaraisuus. Yleensä maailmalla vieraita kohdellaan oikein hyvin ( neljä viimeistä lausetta oli tarkoitettu vitsiksi)

Voisitko vastata minulle kuinka montaa vuottaa minun pitäisi asua täällä, että minä en olisi enää vieraana täällä? Olenko minä loppuun ikänsä vieras tässä maassa? Montako vuottaa minun pitäisi käydä töissä täällä että tämä leima poistuisi?

Minä en ole saanut suomalaisilta mitään lahjoja, jos nyt syntymäpäivälahjoja jne. ei lasketa. Kuitenkin en ole koskaan tuntenut itsensä vieraaksi täällä, paitsi silloin, kun me käytiin Suomessa lomilla( asuttiin silloin vielä Venäjäll&#228). Minun sukuni käy töissä täällä ja maksaa veroja, riittäkö se? Ja muutenkin, sinun kirjoitusten jälkeen minä en enää tiedä missä maassa minä en olisi vieras Katso, kun minulla kaikki ystävät, opiskelupaikka, sukulaiset jne. asuvat täällä. Minulla on Suomen passi, ja Venäjän passia minulla ei ole, eikä asuntoa Venäjällä. Minä tarvitsen viisumin, kun menen Venäjälle. Eli siellä minulla ei ole mitään. Ja sitten, voin minä kyllä kertoa sinulle, että minun sukulaiseni taistelivat sodassa Suomen puolella. Olenko täyttänyt kaikki ehdot, että minua ei enää kutsuttaisi vieraaksi? Ja miten käy muiden foorumissa olevien?

Sinäkin voit lukea välillä Suomen lakia, että ei olisi enää epäselvä mikä ovat täällä asuvien ulkomaalaisten oikeudet ja velvollisuudet.

Ehkä sinä osaat vastata siihen kysymykseen, miksi Reijo ei pääse Suomeen, vaikka hänellä on suomalaisia juuria? (tai miten se olikaan, oliko Reijo suomalainen)

0

0