kissa
En millään voi olla vastaamatta. Tarinasi on kaunis ja niin todellinen ja niin suomalainen. Poikaystäväni on myös venäläinen, ja vaikka ehkä joskus elin siinä uskossa, että meikattu ulkonäkö on hänelle kaikki kaikessa, olin väärässä. Jo muutaman kerran ulos lähdettäessä olen saanut kuulla, että "Ei sun tartte meikata. Sä olet kaunis kuitenkin." Oikeastaan, voiko naiselle kauniimmin sanoa? Ei varmasti nolota herätä aamulla sellaisen ihmisen vieressä.
Olet oikeassa, että Suomessa on tärkeämpää, mitä nainen tekee kuin miltä hän näyttää sen tehdessään. Tällä en nyt tarkota sitä, etteikö kaapistani löytyisi hameita - sekä pitkiä että lyhyitä, ja ettenkö pitäisi niitä. Kerrankin kuljin illalla Hensingissä lyht hame päällä ja eikö jo heti ansioitunut teinityttö huusi minulle, että "onpas sulla pitkä hame"...heti noteerattiin... Taisin todella näyttää siltä, että ammattini oli joku muu kuin opiskelija...
Pitäisiköhän lopettaa jo tämä keskustelu. Lopputulos taitaa olla, että suomalainen ymmärtää näkökohtani ja venäläinen pysyy omassaan.
Kiitos vastauksesta. Kuin olisi omia ajatuksia lukenut.
|