Просмотр одиночного сообщения
Old 29-06-2007, 11:06   #401
Ирина Влади
Всегда не с вами

Проживание: В маленьком большом городе
Status: Offline
Очевидно отсюда пошли пресловутые слухи, но эти вопросы касаются только бывших граждан Финляндии и их детей.

Kysymyksiä ja vastauksia

Цитата:
Menetin Suomen kansalaisuuden aikaisemman kansalaisuuslain mukaan saadessani toisen kansalaisuuden. Voinko saada menettämäni kansalaisuuden takaisin ja edellyttääkö takaisinsaanti Suomessa asumista?
Saat Suomen kansalaisuuden takaisin ilmoituksesta eikä Sinun tarvitse asua Suomessa. Ilmoitus on pantava vireille viimeistään 31.5.2008.

Olen entinen Suomen kansalainen. Vaimoni ei ole koskaan ollut Suomen kansalainen. Voivatko ulkomailla syntyneet ja asuvat lapseni saada Suomen kansalaisuuden entisen Suomen kansalaisuuteni perusteella? Entä vaimoni?
Lapset voivat saada Suomen kansalaisuuden ilmoituksesta, joka on pantava vireille viimeistään 31.5.2008. Jos ette olleet avioliitossa lasten syntyessä, edellytetään, että isyys on vahvistettu. Puolisosi voi saada Suomen kansalaisuuden vain hakemuksesta, jolloin hänen tulee täyttää kansalaistamiselle laissa asetetut edellytykset. Puolisoosi sovelletaan kuitenkin kansalaisuuslain pääsääntöistä asumisaikavaatimusta lyhyempää asumisaikaa.

Olen entinen Suomen kansalainen, mutta Suomen viranomaisilla ei ole tietojani, koska olen syntynyt ja asunut ulkomailla. Miten minun tulee toimia halutessani Suomen kansalaisuuden takaisin?
Saat kansalaisuuden takaisin viimeistään 31.5.2008 vireille pannusta ilmoituksesta. Ilmoituskäsittelyn nopeuttamiseksi täydennä henkilötietosi Suomen väestötietojärjestelmään jo ennen ilmoituksen tekoa. Henkilötietojen täydentämisestä antavat lisätietoja maistraatit.

http://www.uvi.fi/netcomm/content.asp?path=8,2477,2553

-----------------
- Вы слышали новость? Эмиль Золя угорел.

0

0