Просмотр одиночного сообщения
Old 02-09-2009, 18:34   #21
kisumisu
Гость

Проживание:
Enologi- oli mielenkiintoista lukea sinun kannanottoa
Terävästi huomattu monia asioita ja ne pitää paikaansa
Minulla on venäläisiä ystäviä nuoruudesta asti ja pitämme yhteyttä nykyään paljon enemmän kuin ennen- onhan odnoklassniki.ru ja skype- minun kanavani maailmaan ja kun on paljon sukulaisiakin- niin skypen kautta yhteydenpito hoituu- odotan soittoa serkulta parasta aikaa. Meidän perheellamme sen sijän on suomalaisia ystäviä (hieno pariskunta, eläkeläiset), joiden kanssa me ollaan tiivisti yhteydessä, soitellaan ja nähdään melko usein. Käydään heidän mökillä ja kotona ihan muuten vaan- kahville ja rupattelemaan. He autoivat minua niin paljon ettei edes kukaan minun ystävistä näin tehnyt. Arvostan heitä suuresti.
Medän pihapiiri Helsingissä on sellainen että moni tuntee kaikkea- lasten kautta. Ja meidän talon asukkaat myös tuntevat toisia ja jopa käyvät toisten kylissä juhlapäivinä - viime vuonna ylänaapuri kutsui meidät, seinänaapurit jouluglögille- meillä oli valtavan hauskaa. Joten - asun aika sosiaalisessa ympäristössä, naapureiden kanssa usein rupatellaan ja ennen vanhaa meillä oli erilaisia grillijuhlia pitkin kesää. Nykyään meno on hiljempi- tietyt ihmiset pilasivat talon hengen, mutta osa naapureista edelleen on hyvissä väleissä ja yhteydenpito on jokapäivästä.
Eikö ole vähän hassua, kun sanotaan että suomalaiset ovat juroja ja ei sosiaalisia?
Mieheni sisko asuu pohjois-Savossa- eikä siellä juroudesta ole jälkeäkään- ihmiset tuntevat toisia ja käyvät usein toisten kylissä. Kerran luin paikallisessa lehdessä ilmoitus jossa henkilö ilmoitti että HÄN EI JUHLII SYNTYMÄPÄIVÄÄ - kysyin miehen siskolta mikä moinen ilmoitus on? Hän selitti minulle että jos henkilö haluaa juhliaa omassa perheessä syntymäpäivää - niin täytyy laittaa tälläinen ilmoitus, muuten kaikki ketkä tuntevat hänet- tulevat onnittelemaan, varsinkin pienissä kylissä.....Joten meitä on joka menoon.
Itse henkilökohtaisesti en viihty enää isoissa porukoissa enkä koskaan voinut ihan noin vaan tutustua tuntematomaan ihmiseen-en koskaan halunut vaivata toista- luulen suomalaiset ajattelevat samoin

0

0